Gå til innhold

Min lille verden


Doratheexplorer

Anbefalte innlegg

Aj-aj, nytt design, stilig!! :strix:

Fint med litt fornyelse ja.

Torsdag, snart helg og høstferie :bolledeig:

Uka har vært hektisk på alle kanter, puh! :filer:

I går var det foreldremøte på skolen for elstejenta i 5.klasse. Jentene i klassen har lenge fighta innad. Det har vært mye klikker, utestengelse, munnbruk og uenigheter. Jenta vår sa at læreren hadde sagt at dette skulle bli tatt opp på foreldremøtet. Da møtet nærmet seg slutten og det forsatt ikke var nevnt noe om dette, kom jeg med spørsmål om læreren kunne fortelle litt om hva som egentlig skjer og hvilket syn de har på dette?? Mange av foreldrene var ikke på møtet og det var vanskelig å få tak i hva som egentlig skjer, hvordan de andre foreldrene ser på dette. Vi var vel kun 3-4 av foreldrejentene som var der, og ett par av dem var ikke klar over hva som foregikk. Men det ble sagt at skolen skulle gjøre alt de kan for at dette ikke skal fortsette og at vi foreldre burde møtes ett par ganger før jul, for å bli bedre kjent og at jentene får være med hverandre i en annen setting enn kun skolen.

I og med at jenta vår er ei av de som står midt oppi dette og kommer hjem så og si hver dag med ett eller annet som har skjedd, så sliter det enormt på meg. Jeg blir lei meg, frustrert og oppgitt. Da vi var ferdig på møtet i går spurte ei av foreldrene til en av guttene om vår jente var ei av disse som var blanda inn i dette. Joda, det var hun...og der braste jeg selvfølgelig i gråt :grine: Hun hadde sett på meg på møtet at jeg var blitt rørt og skjønte at det var noe. Vedkommende var blitt valgt som ny foreldrekontakt og lovte at hun skulle se hva hun kunne gjøre både innad i foreldregruppa og mht. skolen. Selv har jeg vanskelig for å ringe skolen i enkelte tilfeller og disse er vel en av dem. Jeg tar fort til tårene og vet at om jeg skulle ringe ville jeg begynne grine.

Vet at det ikke hjelper å lavære og snakke om det og lavære ta det opp. Har tenkt at jeg ringer skolen i forkant av foreldresamtalen som sikkert blir snart, også sender jeg mannen på selve samtalen...for jeg vil jo bare begynne gråte visst jeg skulle møtt der. :sjenert:

Huff, det var nok triste greier for i dag.

Får heller konsentrere meg om de happye, som at det er høstferie i morgen og vi kjører til svigers :hoppe: Mannen ringte i går og sa at vi kommer, tror nok de gleder seg veldig. Jentene gleder seg i allefall masse! :nigo: Gleder jo oss vi voksne også ;) Kanskje ikke så mye glede over kjøreturen da, 9 timer i bilen og det er kommet snø på fjellovergangene. Har heldigvis skifta over til vinterdekk da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og igjen klarte jeg å miste deg av synet! Jaja, nå får jeg deg på mine innlegg og slenger inn en helge :klemmer: med det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå :kose: Så fælt! Jenter i den alderen kan være fæle, jeg husker selv en del episoder fra den tiden, hvor ei ble utestengt fra det gode fellesskap blant de "populære". Husker jeg tok kontakt med henne fordi jeg syntes så synd på henne, og så ble vi bestevenner i flere år etter det :strix:

Jeg synes det er veldig bra av deg å snakke med foreldrekontakten, altså, da har du jo gjort noe :klemmer: Og hvis foreldresamtalen gjør deg opprørt, så er det jo helt greit å sende mannen. Du virker som en fantastisk mamma før jentene dine :jepp:

Kos dere på ferie! :biggrin:

Endret av Amused
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

Å, det er ikke noe lett med jenter i den alderen altså :sjenert: Men man må jo bare som voksen finne ut av det. Det var jo veldig lurt at dere som foreldre skal møtes innimellom da. Jeg har tro på at det kan hjelpe at foreldrene har et tett samarbeid. Da mamma hadde slike problemer med lillesøs så tok foreldrene barna skikkelig for seg og kjørte dem rundt en og en slik at de måtte unnskylde. Etter det har det faktisk vært bedre ;)

Håper dere får en kjempefin ferie! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og igjen klarte jeg å miste deg av synet! Jaja, nå får jeg deg på mine innlegg og slenger inn en helge :klemmer: med det samme!

:hug:

Åååå :kose: Så fælt! Jenter i den alderen kan være fæle, jeg husker selv en del episoder fra den tiden, hvor ei ble utestengt fra det gode fellesskap blant de "populære". Husker jeg tok kontakt med henne fordi jeg syntes så synd på henne, og så ble vi bestevenner i flere år etter det :strix:

Jeg synes det er veldig bra av deg å snakke med foreldrekontakten, altså, da har du jo gjort noe :klemmer: Og hvis foreldresamtalen gjør deg opprørt, så er det jo helt greit å sende mannen. Du virker som en fantastisk mamma før jentene dine :jepp:

Kos dere på ferie! :biggrin:

Så snilt gjort av deg da :enig: Og ja, sånne ting kan faktisk ende med vennskap og det er jo bare så herlig :yvonne:

Takk Amused for at du synes det, godt å høre ;)

Vi kosa oss masse, selv om lillemor ble syk da :sjenert:

:hug:

Håper du får en fin høstferie :)

:vinke:

Høstferien var fin den :nigo:

Å, det er ikke noe lett med jenter i den alderen altså :sjenert: Men man må jo bare som voksen finne ut av det. Det var jo veldig lurt at dere som foreldre skal møtes innimellom da. Jeg har tro på at det kan hjelpe at foreldrene har et tett samarbeid. Da mamma hadde slike problemer med lillesøs så tok foreldrene barna skikkelig for seg og kjørte dem rundt en og en slik at de måtte unnskylde. Etter det har det faktisk vært bedre ;)

Håper dere får en kjempefin ferie! :klemmer:

Takk vennen :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel hjemme fra ferie hos svigers :)

Godt å være borte, men godt å komme hjem også ;)

Kjøreturen gikk bra, lillemor var jo bare sååå snill :yvonne: Da var det verre med søstrene, som krangler om altmulig :kjefte: Huff det er frustrerende og jeg blir bare sååå sliten!

Lørdag ble lillemor syk stakars. Fikk feber og mere snørr og hoste enn hun har hatt tidligere. Bæsja ekstra mye og sikla enormt, så her la vi 2 og 2 sammen og fant ut at det må være tennene. Hangla seg igjennom helga og var med meg og mannen på bytur på mandag. Vi målte feberen hennes da vi kom hjem fra byturen og da var den 40,2 :overrasket:

Hun sov dårlig ett par netter og den ene natta var hun sikkert våken 10 ganger uten at jeg klarte telle i søvne :sjenert:

Tirsdag var vi hos legen med henne. Hun var da blitt litt bedre men hadde fortsatt feber, da 39,0. Legen sjekka hals, ører og bryst og fant ut at det var virus. Idag er hun bedre, har ikke feber lengre, men snørret renner jo ustoppelig...ææææsj! :sjenert: Har pøsa på med saltvann i noen dager men synes ikke hun blir bedre.

Noen som har noen tips eller?? :klø:

Hun er hjemme med pappan i dag, han måtte bytte dagvakta si til kveldsvakt for å være hjemme med henne. Håper hun er såpass at hun kan dra i barnehagen i morgen altså.

Var innom KID i lunsjen. De har 50% avslag på alle varene siden de har flyttesalg :nigo: Kjøpte med noen duker, brikker og ett pledd. Kjekt med noe nytt ;) Ellers er de fleste butikkene på det største kjøpesenteret i byen stengt pga. ombyggging, gleder meg til de åpner medio november. Da får vi maaaange nye butikker :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ordner seg med jentene på skolen, det er så utrolig kjedelig når slike ting oppstår :(

God bedring til lillmor :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Pusilus :hug: Lillemor er bedre selv om snørret henger til tider, så i morgen blir det barnehage :)

Pakke ut fra høstferieturen og pakke til helgetur til campingvogna, puh det blir mye klær. Har fått vaska ett par maskiner med klær i dag, kjekt å få unna litt ;)

Gleder meg til å komme til vogna, slapper skikkelig av. Er jo minimalt med husarbeid som må gjøres der :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaaah naijs med hæææææælg :bolledeig:

Vi skal i campingvogna :strix:

Lillemor er i barnehagen i dag :hoppe:

Skal kjøpe med en baguett med eggerøre og bacon til lunsj i dag :sikle:

Det er så deilig når jentene har høstferie. For det første slipper jeg å pese dem opp om morgenen og krangle for å få de til å kle på seg. Så slipper vi stresse avgårde på aktivitetene på ettermiddagen, det har rett og slett vært en deilig uke! :nigo:

Turnforeninga ringte meg forresten her om dagen, lurte på om jeg ville stille som foreldrekontakt for gruppa til eldstejenta?? Joda, den tok jeg, så slipper jeg unna all anna dugnad. Kakebakinga er greit liksom, men hater kafè og da mener jeg HATER!!!!!!!!

Men nå må jeg jobbe litt... tror jeg... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en fin fredag! :hoppe:

Kos dere i campingvogna! :klemmer:

Husk at treliteren kan nytes i løpet av flere kvelder da :ler:

Takk snuppa! :)

3-liter??? skjønner ikke hva du mener :klø: :eeeh:

Endret av Jekka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Godt at lillejenta er frisk igjen, det høres ikke noe kjekt ut med så høy feber og snørr- hverken for foreldre eller små barn. :riste:

Kos dere i campingvogna i helga! God helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hallo:

Hvordan går det her? :kose:

Her går det utmerket ;)

:hug:

=============================================================

Stressende og slitsomme dager :sjenert:

Helga i campingvogna var bra, kosa oss masse og for de av dere som er venn med meg på FB så ser dere bilder bl.a. fra det store snøfallet vi hadde.

Dagene er altfor korte og jeg strekker ikke til føles det ut som. Med aktiviteter på ettermiddagstid for jentene og en mann som jobber turnus i tillegg til at husarbeidet skal gjøres, skulle jeg ønske jeg kunne klona meg selv ;)

I dag går heldigvis turntreninga til mellomste søster ut. Klassen hennes har aktivitetskveld ute med grilling og refleksjakt. Vi blir ikke å dra. Mannen skal ta opp båten fra sjøen og klargjøre den for vinteren og jeg skal hente 18 kakebokser som eldstetøtta må selge for turnforeninga. I tillegg føles det ut som at jeg holder på å få influensa, i allefall få en liten forkjølelse :forkjola::fryser:

Har vært og trent to ganger denne uka. Tirsdag var det styrketrening og i går klarte jeg endelig å karre meg på en spinningtime :5: Tenkte investere i spinningssko om jeg skal fortsette gå på spinningen. Er jo veldig gøy da ;)Kjenner det på beina i dag etter spinninga i går, bena er som gelè :sjenert:

I går var vi på besøk hos vår nydelig gudatter. Hun blir 8 måneder nå den 19., kryper for fullt og har begynt å røyse seg. Flinke pia til gumor :tommel:

Til helga skal vi for engangsskyld være hjemme. Tenker huset trenger en helshining. Rydding av klær, skifte på senger og vasking. Må - bare må!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...