Gjest Shivani Skrevet 4. november 2003 #981 Del Skrevet 4. november 2003 Nei er ikke i det sarkastiske hjørnet. Syns det var så dundrende hyggelig å se at du var der, at jeg måtte fgi uttrykk for min forbauselse. Ser deg ikke så ofte for tiden. Kan jo ha noe med at jeg ikke er her så ofte selv, heller.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 4. november 2003 #982 Del Skrevet 4. november 2003 God ettermiddag Lady Det var litt av en filosofisk betraktning du hadde her. Må bare si meg veldig enig. Synes forresten ikke at det er så rart at noe som føles riktig og godt også føles uttrygt. Man risikerer jo å gi noe av seg selv, uten helt å vite hvordan det blir mottatt. Skumle greier, det der. Fortsatt lykke til med dør nr. tre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna Lovinda Skrevet 4. november 2003 Forfatter #983 Del Skrevet 4. november 2003 I dag har jeg bomullsdotter i hodet - nokså mange. Nå tror jeg at jeg forstår uttrykket "tilværelsens uutholdelige letthet". Jeg fikk et spørsmål i helgen som jeg har tenkt en del på i etterkant: "Bruker du meg fordi du ikke er tilfreds med livet ditt nå?" Jeg svarte nei. Men når det kommer til stykket; bruker ikke alle hverandre i større eller mindre grad? Jeg tror dette er en del av det som kalles samspill og dynamikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shivani Skrevet 4. november 2003 #984 Del Skrevet 4. november 2003 Dine betrakninger er riktige. Det er vel essensen av det å være menneske, en del av det å være et sosialt dyr. Hm... det er rart. "Tilværelsens utholdelige letthet". For mange år siden da jeg gikk på videregående sa en venninne at jeg var selve personifiseringen av den tittelen. Blir du med i klubben, LH? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna Lovinda Skrevet 4. november 2003 Forfatter #985 Del Skrevet 4. november 2003 Jeg blir gjerne med i klubben. Tror forøvrig at vi begge har vært medlem i denne klubben i mange år allerede, men i forskjellige grener. :blunke: Denne dagboken har tatt en uventet retning. Fra å dreie seg om fasader, har den tatt en aldri så liten sving innom hverdagsfilosofien. Jeg tror jeg liker det. Iallefall for nå. Kjenner at det er mye jeg kunne tenkt meg å få skrevet ned, men jeg vil ikke gjøre det her. Ikke detaljene. Tankene rundt er greit, for de er uidentifiserbare. Enkelte ganger - når jeg har det bra, er det som om jeg ikke klarer å ha det bra allikevel. Jeg ødelegger det fine ved å vente på det negative. Hvor går forresten grensen mellom filosofering og analysering? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bertha Skrevet 4. november 2003 #986 Del Skrevet 4. november 2003 Analyse dreier seg om noe som er et faktum. Filosofi..... er grenseløst. Slipp deg løs, LH. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna Lovinda Skrevet 4. november 2003 Forfatter #987 Del Skrevet 4. november 2003 Tenker jeg må ta en aldri så liten shoppingrunde i dag. Det er ikke noe som gjør slike underverker for humøret som et aldri så lite antrekk fra Chanel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna Lovinda Skrevet 4. november 2003 Forfatter #988 Del Skrevet 4. november 2003 And back to being shallow me again Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna Lovinda Skrevet 4. november 2003 Forfatter #989 Del Skrevet 4. november 2003 Jeg er veldig glad for at livet inneholder både smerte, sorg og slit. Hvis det ikke hadde vært for at man også opplevde tunge tider, ville man ikke hatt alle de millioner av vidunderlige sanger, bøker eller dikt vi kan berike oss på i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shivani Skrevet 4. november 2003 #990 Del Skrevet 4. november 2003 Svinger du nå, Ladyen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna Lovinda Skrevet 4. november 2003 Forfatter #991 Del Skrevet 4. november 2003 Svinger du nå, Ladyen? Å, du skulle bare visst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna Lovinda Skrevet 4. november 2003 Forfatter #992 Del Skrevet 4. november 2003 Jeg er glad for at jeg ikke har svulmende jakker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 5. november 2003 #993 Del Skrevet 5. november 2003 Hei Lady Takk for klem m.m. Det ligger en del analyse i en filosofi også, men filosofien går videre der analysen stopper - blir litt sånn - tenk om..... En liten hverdagsbetraktining i den gata du var innom litt før: Lys kan ikke eksistere uten mørke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna Lovinda Skrevet 5. november 2003 Forfatter #994 Del Skrevet 5. november 2003 En nydelig dag. Rett og slett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna Lovinda Skrevet 5. november 2003 Forfatter #995 Del Skrevet 5. november 2003 Jeg er bifil. Sånn. Der var det sagt. Slettes ikke skummelt i det hele tatt. Lyset er slått på og spøkelset viste seg å være andres ubetydelige fordommer. Lurte litt på om jeg skulle skrive det her - i og med at jeg er imot merkelapper. Ikke på klær, men på folk. Chanel ville rett og slett ikke vært det samme uten merkelappene. Haha, så morsom jeg er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bertha Skrevet 5. november 2003 #996 Del Skrevet 5. november 2003 .... og jeg er B-menneske. Spiller det noen rolle da? For ens innerste selv, mener jeg? Du må slutte å tenke så fælt, LH. Det er nemlig større sannsynlighet da for at alt du får er hodepine. Fortsett å være deg selv, du. Jeg liker deg best sånn. Dessuten er det mindre anstrengende enn å spille skuespill. :kysse: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna Lovinda Skrevet 5. november 2003 Forfatter #997 Del Skrevet 5. november 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 5. november 2003 #998 Del Skrevet 5. november 2003 So what????? Du er vel Ladien for det.... Kan ikke se at det skulle gjøre noen forskjell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna Lovinda Skrevet 5. november 2003 Forfatter #999 Del Skrevet 5. november 2003 Ja. Dere har helt rett. Selvsagt er jeg fortsatt meg. Av og til er det bare så fordømrade vanskelig å se skogen for bare trær. Kjenner meg veldig filosofisk for tiden. Leste et ganske interessant spørsmål i går: Et tre faller midt i skogen. Lager dette treet støy når ingen hører at det faller? Jeg er en person som aldri gjør noe stykkevis og delt, hvilket betyr at jeg blir værende en stund når jeg først går i tenkeboksen. Jeg er ikke bare bifil, men en grubler attpåtil. En grublende bifil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bertha Skrevet 5. november 2003 #1000 Del Skrevet 5. november 2003 Grublofil, med andre ord? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå