Gå til innhold

Engangshansker til frukt


stjernekyss

Anbefalte innlegg

Shit, nå ble jeg faktisk nervøs for vanlig influensa. Bra jeg har antibac klar.

Og sist jeg bestilte mine favoritteer på iHerb.com - gjett hva som lå på salgstoppen deres?? Antibac...... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Shit, nå ble jeg faktisk nervøs for vanlig influensa. Bra jeg har antibac klar.

Og chili!

Og sist jeg bestilte mine favoritteer på iHerb.com - gjett hva som lå på salgstoppen deres?? Antibac...... :sukk:

Haha, skremselspropaganda lenge leve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Jeg tenkte meg ikke om i dag og spiste svinefilet til middag! Kommer jeg til å dø nå? Bør jeg drikke litt antibac, bare sånn for sikkerhets skyld..? Kanskje det er lettere å helle det nedpå om jeg blander det med Mozell?

Eller er kanskje ikke det så lurt? Jeg har jo ingen garanti for at de som laget Mozellen hadde plasthansker på seg, og da er vi vel like langt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte meg ikke om i dag og spiste svinefilet til middag! Kommer jeg til å dø nå? Bør jeg drikke litt antibac, bare sånn for sikkerhets skyld..? Kanskje det er lettere å helle det nedpå om jeg blander det med Mozell?

Eller er kanskje ikke det så lurt? Jeg har jo ingen garanti for at de som laget Mozellen hadde plasthansker på seg, og da er vi vel like langt?

Skjønner du ingenting?! Antibac holder ikke, du må drikke sprit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte meg ikke om i dag og spiste svinefilet til middag! Kommer jeg til å dø nå? Bør jeg drikke litt antibac, bare sånn for sikkerhets skyld..? Kanskje det er lettere å helle det nedpå om jeg blander det med Mozell?

Eller er kanskje ikke det så lurt? Jeg har jo ingen garanti for at de som laget Mozellen hadde plasthansker på seg, og da er vi vel like langt?

Ja, nå kommer du til å dø en smertefull død; du har noe å grue deg til nå! Men det er din egen feil når du er så dum; du har vel ikke plasthansker på deg når du handler heller, du?

Fy skam deg!

Men om du kler på deg denne drakten og bøtter innpå med ublandet antibac (Ikke noe Mozell her i gården, nei!) kan du kanskje forlenge livet med et par dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er bra at noen har vett til å gå til visse tiltak, jeg. Det er jo slike "gi blaffen"-holdninger som gjør at smitte brer seg.

Selv om jeg ikke er spesielt opptatt av svineinfluensaen, så synes jeg det er pyton å se folk stå der og "gnu" på tomater, bakervarer etc., for så å legge dem tilbake. Tenk hvor mange som tar i de tomatene du til slutt kjøper, bare i løpet av en dag. Selvsagt er frukt, grønnsaker, bakervarer osv. håndtert før de til slutt havner i diskene på butikken, men det gjør det ikke bedre at en drøss mer eller mindre skitne kunder roter der i tillegg... Selv om vi står der og skyller frukten og grønnsakene i kaldt vann hjemme før bruk, så får vi likevel ikke bort alle bakteriene. Husker forresten godt en dag jeg var innom butikken og det sto en gjeng skoleungdom og rotet gjennom bakervarene, veldig hygienisk...

Ta i hvert fall på en hanske på den hånden du skal bruke når du plukker bakervarer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenkte meg ikke om i dag og spiste svinefilet til middag! Kommer jeg til å dø nå? Bør jeg drikke litt antibac, bare sånn for sikkerhets skyld..? Kanskje det er lettere å helle det nedpå om jeg blander det med Mozell?

Eller er kanskje ikke det så lurt? Jeg har jo ingen garanti for at de som laget Mozellen hadde plasthansker på seg, og da er vi vel like langt?

Idiot!! :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du ingenting?! Antibac holder ikke, du må drikke sprit.

Ja, og det holder ikke med sånn pinglesprit - det må være 100% sprit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, takk for en morsom tråd mens jeg sitter hjemme og er syk på en lørdagskveld! :fnise:

Jeg er sikkert iferd med å utvikle svineinfluensaen her jeg sitter, har tross alt hverken desinifisert, eller pakket inn hverken meg, hjemmet mitt eller varene mine i plast!!! :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, takk for en morsom tråd mens jeg sitter hjemme og er syk på en lørdagskveld! :fnise:

Jeg er sikkert iferd med å utvikle svineinfluensaen her jeg sitter, har tross alt hverken desinifisert, eller pakket inn hverken meg, hjemmet mitt eller varene mine i plast!!! :sjokkert:

Morsom!? dette er ramme alvor! :fy_fy:

Og at du ikke tar dine forhåndsregler når du beveger deg inn på forumet, er ytterst sjokkerende! Helst skulle du drikke og bade i 100% sprit, pakke deg inn i romdrakt, vaske huset ditt i 100% sprit og dyppe datamaskinen din i spriten før du pakker den inn i Glava og logger på KG.

Om den stakkars datamaskinen min får svineinfluensadatavirus, skylder jeg på deg, og du skal høre fra min advokat!

:sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rart at det må en pandemi til for at folk skal skjønne at de må vaske seg på hendene og å holde seg for munnen når de nyser/hoster.

Er forsåvidt ikke alle som skjønner det da heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom!? dette er ramme alvor! :fy_fy:

Og at du ikke tar dine forhåndsregler når du beveger deg inn på forumet, er ytterst sjokkerende! Helst skulle du drikke og bade i 100% sprit, pakke deg inn i romdrakt, vaske huset ditt i 100% sprit og dyppe datamaskinen din i spriten før du pakker den inn i Glava og logger på KG.

Om den stakkars datamaskinen min får svineinfluensadatavirus, skylder jeg på deg, og du skal høre fra min advokat!

:sinna:

Oida! Jeg får begynne på spriten jeg da, dårlig med 100% her i huset, men får drikke ekstra mye 40% og satse på at det gjør nytten!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rart at det må en pandemi til for at folk skal skjønne at de må vaske seg på hendene og å holde seg for munnen når de nyser/hoster.

Er forsåvidt ikke alle som skjønner det da heller..

Helt enig. Er sjokkerende dårlig håndhygiene på mange voksne mennesker. Sto en gang å sminket meg på offentlig toalett, og var et par personer som løp ut, uten å ha vasket seg på hendene i det hele tatt. Da tredje personen var på vei ut, spurte jeg om ikke hun hadde glemt noe, og fortalte at det er vanlig hygiene å vaske seg på hendene etter dobesøk. Hun ble fly forbannet, og skjelte meg ut etter noter da jeg ikke hadde noenting med hennes personlige hygiene å gjøre. Men hun snudde da og vasket hendene... :lur:

Jeg sier ofte i fra når jeg ser slike ting, også folk som f.eks. krafser oppi smågodtbeholderne istedenfor å bruke spade o.l. Blir sjeldent godt mottat, men folk burde da ærlig talt ha vett nok i hodet til å unngå slikt uansett synes nå jeg... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er rart at det må en pandemi til for at folk skal skjønne at de må vaske seg på hendene og å holde seg for munnen når de nyser/hoster.

Er forsåvidt ikke alle som skjønner det da heller..

Enig.

Dette er ustyrtelig morsomt, helt til sykdom rammer noen du kjenner, eller deg selv. Det er ganske enkle forholdsregler som skal til for å minske risiko for smitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er svineinfluensa verre enn vanlig influensa?

Nei - folk blir ikke så syke av den som vanlig sesongbetong influensa - og det er forventet at det kommer til å dø færre mennesker av svineinfluensa enn av vanlig sesongbetong influensa. Til og med VG har i anstendighetens navn skrevet det, men folk vil ikke lese om sånt.....de vil ha litt action i livet sitt. :ler:

Hørte dattera til naboen fortalte at de går med munnbind inne i huset. Ler meg skakk. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.

Dette er ustyrtelig morsomt, helt til sykdom rammer noen du kjenner, eller deg selv. Det er ganske enkle forholdsregler som skal til for å minske risiko for smitte.

Ehh....nå har det seg altså sånn at svineinfluensa er svakere enn vanlig influensa...så jeg hadde nok brydd meg filla om jeg ble smitta av den gitt.

Hvis folk hadde giddet å lese det som faktisk skrives om denne sykdommen, så hadde de fått med seg at det ikke er et helseproblem, men et samfunnsproblem hvis mange blir smittet. Altså: Det er ikke farlig å få svineinfluensa, men det kan skape noen utfordringer for samfunnet vårt hvis 30% blir sykmeldt samtidig.

Merkelig at dette er så vanskelig å forstå.

Lurer på om jeg skal gå ned til naboen og hoste litt utenfor vinduet. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da tredje personen var på vei ut, spurte jeg om ikke hun hadde glemt noe, og fortalte at det er vanlig hygiene å vaske seg på hendene etter dobesøk.

Mener du seriøst at du ba et fremmed voksent menneske vaske hendene sine?

Du høres jo klin gæern ut. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh....nå har det seg altså sånn at svineinfluensa er svakere enn vanlig influensa...så jeg hadde nok brydd meg filla om jeg ble smitta av den gitt.

Lurer på om jeg skal gå ned til naboen og hoste litt utenfor vinduet. :klø:

Det kan være farlig for ganske mange å få svineinfluensa. Jeg ville derfor brydd med om jeg blir smittet, for å ikke spre smitten videre..

Endret av venus_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være farlig for ganske mange å få svineinfluensa. Jeg ville derfor brydd med om jeg blir smittet, for å ikke spre smitten videre..

Men det er altså mindre farlig med svineinfluensa enn vanlig sesongbetong influensa - så da forstår jeg ikke at det skal være mer hysteri nå enn det er ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...