Gå til innhold

Engangshansker til frukt


stjernekyss

Anbefalte innlegg

Hvorfor står ikke klorin, antibac og sukker i maten på pandemi.no? Dette er alvorlig! Jeg vil ikke dø! :bond::grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på når maten begynner å komme med svinemerket :nigo:

Ja det kan man lure på. "Garantert desinfisert" blir det nye hotte innen markedsføring.

Oppsummering av tiltak hittil som matbutikkene burde følge opp:

*Anti-bac på alle matvarer.

*Klorinbad/Salmiakkbad

*Gaffatapede ansikt (spesielt over smittekilder/smittereseptorer som munn, øyne, ører, nese)

*Truser på huet og solbriller

*Engangshansker til fruktdisken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenneth

Hva innebærer det egentlig å vaske (godt)? Jeg er dårlig på smittevern, men innbiller meg at basilusker ikke kan vaskes av med vann, og at frukt- og grøntvasken ikke har så mye for seg (utover å "fresche dem opp"). Tar jeg feil?

Selv har jeg et avslappet forhold til hele greia, men ser for meg krigstypene og sytingen dersom omfanget skulle bli større enn forventet og får praktiske konsekvenser. Jeg tipper utsagn som "Vi ønsket ikke å belaste miljøet ved å ta i bruk engangshansker" ikke vil bli så populære da.

Før man tar i bruk alt for store ord, burde man se hele greia i sammenheng med en tidvis kravstor og sytete befolkning som gjerne går for både pose og sekk. Svineinfluensaen er tydeligvis også en fin mulighet til å fremstå som oppegående, ved å stemple alle tiltak som hysteriske.

Skal man eksempelvis ha et par tomater eller annet lite kvanta, behøver man uansett ikke hansker. Da kan man jo bare bruke posen som hanske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det ER hysteri! Jeg hostet på bussen i stad, og han som satt ved siden av meg, snudde seg og så sjokkert på meg, før han trykket inn stopp-knappen og fór opp av setet og forbi meg, selv om neste stopp var langt unna. Resten av turen fikk jeg skeptiske blikk fra de som var i umiddelbar nærhet av meg. Ingen overdrivelser! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det ER hysteri! Jeg hostet på bussen i stad, og han som satt ved siden av meg, snudde seg og så sjokkert på meg, før han trykket inn stopp-knappen og fór opp av setet og forbi meg, selv om neste stopp var langt unna. Resten av turen fikk jeg skeptiske blikk fra de som var i umiddelbar nærhet av meg. Ingen overdrivelser! :ler:

Du er gal!!!! Nå kommer de sikkert til å dø alle sammen. Og han med stoppeknappen falt sikkert død om av hjerteinfarkt før han kom hjem.

:hoho:

Klart det er hysteri - skapt av de uansvarlige møkkaavisene vi har her i landet mens det var agurktid.

Nå har så mange med ekspertise innenfor helse gått ut og tydelig avdramatisert det hele, likevel tror folk de kommer til å dø hvis de går fordi ei pakke med svinefilet i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må innrømme at jeg faktisk ser med skepsis på de som hoster eller nyser :fnise:

Tror jeg er hjernevasket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ja, jeg skulle jo ha gått i plexiglassdrakten min, som jeg har fått laget til slike spesielle stunder, men i og med at jeg ikke har svineinfluensa, tenkte jeg at det ikke var nødvendig.. :sjenert: Unnskyld.. :sjenert:

Ellers tror jeg at han overlevde hjerteinfarktet, for han løp nok ikke hjem, men til akuttmottaket.

Hvis folk er fulle av snørr og gørr på bussen, synes jeg det er ekkelt, men det er fordi det er ekkelt, og det er alltid ekkelt, ikke bare i svineinfluensaens navn. Ellers er jo sommeren også allergitid da, og da nyser folk også. Så, ja, du er nok hjernevasket, men du er ikke alene om det ;) Og det går nok bra med deg også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg faktisk ser med skepsis på de som hoster eller nyser :fnise:

Tror jeg er hjernevasket.

Utvilsomt. Håper du vaska med antibac!!

Uff, ja, jeg skulle jo ha gått i plexiglassdrakten min, som jeg har fått laget til slike spesielle stunder

Uhu!!! Ikke sett griller i hodet på VG nå!! :pls:

**********

Ellers kan jeg opplyse om at en av våre nettaviser i dag skriver at fugleinfluensaen, som vi alle skulle dø av for et par år siden, akkurat har tatt livet av sitt 154. offer på verdensbasis.

Hvor mange har på samme tid dødd i trafikkulykke, av meslinger, av malaria, av sesongrelatert influensa, av å få ei nøtt i halsen, av å få ei kokosnøtt i hue...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er jo et flott og miljøvennlig tiltak :roll:

Ber fruktkundene bruke engangshansker

Det hjelper kanskje ikke så veldig mye, om det foregår som vist på NRK, der det står en dame, uten hansker og kanskje med urene hender, og sliter med å få hanskene på en kunde.

Men denne vanlige influensaen er sikkert et kupp for mediene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er et flott tiltak. Jeg kommer til å bruke hansker. Uansett om det er hysteri eller ikke kan det bli vanskelig for dem som blir rammet. Spurte på jobben i dag hva som skjedde dersom en av mine tre barn fikk symptomer på influensa. Svaret var at da måtte far, mor og barn være hjemme i syv dager. Så bedre føre var, enn etter snar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hjelper kanskje ikke så veldig mye, om det foregår som vist på NRK, der det står en dame, uten hansker og kanskje med urene hender, og sliter med å få hanskene på en kunde.

Jeg tenkte akkurat det samme. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk
Hva innebærer det egentlig å vaske (godt)? Jeg er dårlig på smittevern, men innbiller meg at basilusker ikke kan vaskes av med vann, og at frukt- og grøntvasken ikke har så mye for seg (utover å "fresche dem opp"). Tar jeg feil?

Selv har jeg et avslappet forhold til hele greia, men ser for meg krigstypene og sytingen dersom omfanget skulle bli større enn forventet og får praktiske konsekvenser. Jeg tipper utsagn som "Vi ønsket ikke å belaste miljøet ved å ta i bruk engangshansker" ikke vil bli så populære da.

Før man tar i bruk alt for store ord, burde man se hele greia i sammenheng med en tidvis kravstor og sytete befolkning som gjerne går for både pose og sekk. Svineinfluensaen er tydeligvis også en fin mulighet til å fremstå som oppegående, ved å stemple alle tiltak som hysteriske.

Skal man eksempelvis ha et par tomater eller annet lite kvanta, behøver man uansett ikke hansker. Da kan man jo bare bruke posen som hanske.

Ved å vaske frukt- og grønnsaker godt, så fjerner du faktisk en del basiller. I tillegg til å bli kvitt de sprøytemidlene og kloren som ligger utenpå.

Jeg personlig synes det er hysteri å oppfordre til hanskebruk. Da burde de jo i ha satt ut munnbind, slik at man ikke risikerer at noen hoster på varene i tillegg. Og hvilken hjelp er det egentlig i å bruke hansker? For alt vi vet kan jo frukten være smittebærende fre den som pakket den. (Ingen garanti for at disse også bruker hansker.)

Jeg tror forøvrig at antibac- og klorsmak kan fjernes ved å bruke litt ekstra vaniljesukker eller pepper på maten (avhengig av hva det er)!Sukker hørtes heller ikke dumt ut... :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Feil!! Ikke prøv igjen. :ler:

Å, nei! Hmm... mer eller mindre? :klø: :jepp:

Lurer på om folk synes det er like morsomt når svineinfluensaen herjer landet.

Ta forholdsregler!

Men svineinfluensaen "herjer" jo allerede landet! :sjokkert:

Ellers tror jeg vaniljesukker kommer til å ta salig knekken på antibac-smaken! Veldig bra, for nå har jeg akk vært på butikken (husker ikke om jeg hostet, men jeg brukte i hvertfall ikke hansker), og alt står pent på rekke på plastfolien jeg har trukket kjøkkenet i, inntil alt er renset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Jeg kom på en ting til som kanskje demper antibac'en: CHILI! Det smaker jo rimelig sterkt, og må ihvertfall dempe smaken! Kanskje den i tillegg skremmer vekk basiluskene... :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig folk så redde for? Er svineinfluensa verre enn vanlig influensa? Vi holder da ikke på slik når alle de andre influensane herjer i landet vårt. Og det er vel flere som dør av den? Gir dagens rose til denne legen her jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chiffon
Sammenliknet med vanlig influensa, som mellom 1000 og 1500 dør som en følge av hver år i Norge,

Shit, nå ble jeg faktisk nervøs for vanlig influensa. Bra jeg har antibac klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...