Gjest Neferet Skrevet 9. april 2010 #281 Del Skrevet 9. april 2010 Og gårsdagens fakta er at jeg så og si fikk til dette!! :nigo: Aner ikke hva som skjedde, for var litt på "umulig" til å begynne med denne gangen også, men plutselig hadde kroppen tydeligvis skjønt noe! Woohooo!! Øvde også bittelitt på hangback uten å sikre på vei ned, men litt skummelt enda... JEG VIL HA STANG HJEMME!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 12. april 2010 #282 Del Skrevet 12. april 2010 Fordømte menssmerter gjorde at jeg ikke kunne stå oppreist og langt mindre dra på polekurs i kveld.... Første kurskvelden noensinne jeg har gått glipp av, superkjipt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 13. april 2010 #283 Del Skrevet 13. april 2010 Jeg vet ikke helt hva jeg tenker om veien videre nå. Føler at kroppen og hodet ikke samarbeider så godt lenger, og er redd for at jeg skal glippe fra de gode vanene jeg har opparbeidet meg. Egentlig siden litt før påske har jeg vært flink til å unne meg "det lille ekstra" både i tide og særlig i utide. Med tanke på at jeg alltid kommer til å måtte leve med mitt litt problematiske forhold til mat, og at ejg egentlig er mer bedagelig anlagt enn det ser ut på treningsdagboka, så er jeg litt redd for at min tidligere kollega (som mente at det bare var å vente på at jeg gikk opp i vekt igjen) skal få rett Jeg innbiller meg derfor at jeg trenger et nytt mål.... Sånn at jeg har noe å holde fast på og jobbe mot, annet enn "å holde på det jeg har fått til". Men er litt tom i hodet hva gjelder det konkrete forslag. Kan noen hjelpe meg?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 13. april 2010 #284 Del Skrevet 13. april 2010 (endret) Åh vennen min Du har vært så innmari streng med deg selv, har du talt kiloene du har gått ned siden i høst eller??? Herlighet jente, du har gått ned 10 kilo og vel så det!!! Klart du på et eller annet punkt blir lei av å leve med et sånt regime Når det er sagt så synes jeg ikke du skal ha noe mer mål enn å stabilisere vekta, det er arbeid nok Bestem deg for at jeg skal ikke over 60 kg igjen f.eks, også lar du kroppen bruke den tida den trenger på å finne seg til rette der..det tar opptil 5 år før kroppen har godtatt ny vekt så vi har noen år til foran oss Jeg synes fortsatt du er superduperflink, jeg er grisestolt av deg og har lagt meg langflat flere ganger for pågangsmotet ditt - hadde jeg bare hatt halvparten...det er nemlig en grunn til at jeg fortsatt står og stanger på 65 kilo - jeg orker ikke være så streng, mat er en viktig del av livet mitt; jeg er jo utdanna kokk i bunn vetdu Vi lever bare en gang, og innimellom er det lov å ha en glipp, vi trener jo ræva av oss, så det har ikke for mye å si - så sant vi ikke slipper oss heeeelt løs hele tida da Sånn i det store og hele så lever vi to mye sunnere enn de fleste jeg kjenner Det viktigeste oppi det hele er ikke å veie minst mulig, men å føle seg vel med kroppen sin Vær stolt av det du har klart, nyt den nye kroppen din og la den finne seg til rette Du er ei utrolig flott jente, om du veier 55 eller 65 kilo så har det ingenting å bety!!!!!!!! Endret 13. april 2010 av Diddles Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 13. april 2010 #285 Del Skrevet 13. april 2010 (endret) Og når det kommer til din tidligere kollega så synes jeg h*n er en råtten fisk som sier sånt Det er sjalusi og ingenting annet - ikke la den kommentaren ta rotta på deg ihvertfall Endret 13. april 2010 av Diddles Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 13. april 2010 #286 Del Skrevet 13. april 2010 Helt enig i at den kollegaen er en slask! Seriøst, sånn sier man ikke. Høres ut som sjalusi. Vet du... jeg har tenkt på å foreslå noe for deg, men har lissom ikke gjort det, for man skal ikke prakke sine egne greier på andre... det er jo ikke det jeg vil, men det virker kanskje sånn siden jeg er en styrketreningsnerd som mener at jern er svaret på alle problemer Du ble introdusert for apparater på Domus, ikke sant, av denne veilederen? Frivekter er 150% mer effektivt! Jeg mener ikke at du skal bytte treningsbeite, overhodet ikke. Du elsker pole, og du må bare fortsette! Mitt tips er å følge et fullkroppsprogram to ganger i uka. (Din kone kan sette opp et? Hvis ikke kan jeg gjøre det ) Og her er det som gjør dette til en vinn-vinn-greie: 1. Du kommer til å bli bedre i pole, da din totale kroppsstyrke vil øke betraktelig 2. Du kommer til å bevare kroppen din slik du vil ha den! Styrke former og strammer. Dette vet du fra før, og jeg vet du følger saltimer, men der er det begrenset hvor tungt du får trent. Styrke vil for deg være et supplement til pole, ikke en erstatning! Man skal aldri slutte med det man liker! Bare send PM om du trenger hjelp til noe. Jeg sover litt dårlig om natten, da du ikke vet hva et knebøystativ er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 14. april 2010 #287 Del Skrevet 14. april 2010 SportyShorty har så rett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 14. april 2010 #288 Del Skrevet 14. april 2010 Så snille og fornuftige dere er Diddles og Shorty! Blir helt rørt her jeg sitter og leser jeg, nesten sånn Men i og med at jeg er på jobb skal jeg prøve å la være! Dere har så rett begge to, og det er godt å få noen til å fortelle seg det innimellom. Jeg er vel sånn semibevisst på at det er mye som spiller inn på at det er tungt nå, dagene er jo generelt litt tyngre for tida, og da er det mitt gamle mønster har lyst til å vinne som mest. Så da trenger jeg sånne som dere to til å sparke meg litt i rumpa, så kan jeg finne igjen fornuften og ikke bare gå i revers... Men Shorty, jeg kan godt prøve meg på din "jern er løsningen på alt"-tilnærming! Ønsket mitt nå er jo bare oppstramming, vedlikehold og velvære, og ikke noe vektfokus. Jeg har stadig gode forsetter om å trene ordentlig styrke og ikke falle av etter et par økter og gå tilbake til det jeg vanligvis driver med. Og hjelper du meg med et program, blir det nok enda bedre! (av en eller annen grunn er jeg av dem som ikke responderer så bra på gode råd fra min bedre halvdel, håpløst men sant... ) Kanskje du i tillegg også får sove godt om natten? Ah, jenter, dere fikk meg til å smile en onsdagsmorgen, tusen takk skal dere ha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 14. april 2010 #289 Del Skrevet 14. april 2010 Kanskje du i tillegg også får sove godt om natten? Puh! Endelig!! :dåne: Jeg kommer til å lage et enkelt program til deg, med fokus på baseøvelser, knebøy, markløft, benkpress og chins! Og core!! Så blir du klistret til stanga! Send meg mailadressa di på PM. Så kan vi møtes til uka på Centrum eller Domus og få teknikken på plass! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 14. april 2010 #290 Del Skrevet 14. april 2010 Vondt i hodet etter gårsdagens konsertopplevelse med tilhørende søvnmangel, men nå er jeg ihvertfall snart på vei til trening. Blir veldig deilig, første trening siden torsdag forrige uke, kroppen blir jo smårar av sånt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 14. april 2010 #291 Del Skrevet 14. april 2010 Så bra at input`en fra oss hjalp Er her for å backe hverandre opp vet du - vi skal IKKE gi oss Kos deg på trening, det er min tur til å slite med mens-smerter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 15. april 2010 #292 Del Skrevet 15. april 2010 (endret) Så bra at input`en fra oss hjalp Er her for å backe hverandre opp vet du - vi skal IKKE gi oss Kos deg på trening, det er min tur til å slite med mens-smerter Ja, dere er gode å ha!! Håper smertene har gitt seg nå og at du får en bra trening i dag! Trening var så som så, savner min faste klippe i hverdagen og ble litt småsur når det for andre onsdag på rad ikke var den utvalgte... Så da ble både koreografi og musikk og intensitet på et lavere nivå enn jeg kunne ønsket meg, noe som endte med at jeg måtte trene litt ellipse bare for å få kjørt kroppen litt ekstra... Håper Elen snart er på plass igjen! Endret 15. april 2010 av Neferet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 15. april 2010 #293 Del Skrevet 15. april 2010 (endret) Trening uke 15 Onsdag: 1 time danseaerobic (Lone), 435 kcal, gjennomsnittspuls 141, maxpuls 167 42 min ellipse og stretching, 259 kcal, gjennomsnittspuls 128, maxpuls 168 Torsdag: 45 min Open pole Lørdag: 1 time Aerobic 2 med Emma, 546 kcal, gjennomsnittspuls 159, maxpuls 183 Endret 17. april 2010 av Neferet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 15. april 2010 #294 Del Skrevet 15. april 2010 Open pole i dag, i og med jeg ikke var i form på mandag var dette ukas første økt. Det var virkelig en dag hvor ting ikke helt fungerer, det var liksom ingenting som kom lett til meg, og ting jeg har fått til massevis av ganger var helt håpløst å prøve seg på. Men da var det bare å prøve og prøve og prøve, så jeg gjorde ihvertfall det. Håper det er sånne økter som gjør at det løsner etterhvert! Jeg hadde også min første glipp på polen, det var rett og slett ganske skummelt! Jeg hadde slengt meg og hang opp ned etter beina, og jeg var mye høyere opp enn jeg pleier. (Noe går da tydeligvis i riktig retning, i og med at jeg kommer høyt) Drev og øvde på å slippe armene og rette de ut i oppnedkorsmodus (det heter noe fancy, men jeg vet ikke helt hva det er). I og med at jeg var såpass høyt over gulvet, fikk jeg ikke stabilisert med hendene før jeg begynte å øve, så jeg gjorde et forsøk på å slippe på direkten. Og glemte dermed å klamre meg fast med beina. Kjente et millisekund at det var like før jeg raste i bakken med hodet først, men fikk da sendt noen signaler til hjernen om at musklene i beina måtte jobbe, og det umiddelbart!! Første gang jeg har kjent på at det ikke er helt ufarlig dette her! Blir interessant å finne ut hvordan dette skal bli når jeg blir enda flinkere og skal begynne å slippe mer og mer. Hjelp!! Snakket med Lisa (som eier studioet) etter treninga var ferdig, jeg lurte nemlig på om jeg kan fortsette på Open pole etter at kurset mitt er ferdig neste uke. Egentlig må man være påmeldt kurs for å kunne drive egentrening, men på nett sto det at Open pole var gyldig til 01.07. Hun dro litt på det, men fant så ut at vi kunne gjøre en deal. Hun driver nemlig forhandlinger med en amerikansk pole danser og akrobat, som skal komme for å holde workshop i juli. Det er snakk om Pantera som så vidt jeg har forstått er en legende i sitt miljø. Det er en workshop jeg uansett MÅ være med på, og Lisa sa at om jeg melder meg på den så snart den publiseres, kan jeg trene egentrening fram til da uten problem! Det er hva jeg kaller to fluer i en smekk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cygnus Skrevet 16. april 2010 #295 Del Skrevet 16. april 2010 Oi, det hørtes skummelt ut å miste taket opp ned! Det er sånn jeg er så redd for, så jeg står aldri på hendene. :gjeiper: Kan du poledanse med hjelm tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 17. april 2010 #296 Del Skrevet 17. april 2010 (endret) Status 17.04.2010: Vekt: 57,8 kg (+0,8 kg siden sist lørdag) Midje: 65,5 cm (uendret siden sist lørdag) Navlemidje: 74,5 cm (+1 cm siden 27.02) Lår: 53 cm på begge (-0,5 begge siden 27.02) Armer: Ikke målt Jaja, det er da ihvertfall relativt stabilt på målesida, så da har jeg ingenting å klage over! Har nok også en del vann i kroppen, i tillegg til at det ikke har vært noen bra treningsuke, så oppsummert må jeg vel godkjenne dette... Endret 17. april 2010 av Neferet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 17. april 2010 #297 Del Skrevet 17. april 2010 Oi, det hørtes skummelt ut å miste taket opp ned! Det er sånn jeg er så redd for, så jeg står aldri på hendene. :gjeiper: Kan du poledanse med hjelm tro? Jeg tror det hadde sett litt interessant ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 20. april 2010 #298 Del Skrevet 20. april 2010 Gårsdagens utfordring Jeg kan vel trygt si at jeg ikke fikk det til ennå... Utrolig vanskelig å få feste på sideflesket og under armen! Noe nytt å øve på da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 21. april 2010 #299 Del Skrevet 21. april 2010 (endret) Trening uke 16 Mandag: 90 min Pole 2, siste kurskveld for denne gangen... Tirsdag: 1 time 20 min gjennomgang av styrkeprogram med SportyShorty Nå gjelder det bare å få fulgt opp! Logging kreves har jeg hørt, så som det samvittighetsdyret jeg er må jeg jo pent adlyde! Onsdag: 1 time danseaerobic (Elen er tilbake! :rødme), 599 kcal, gjennomsnittspuls 163, maxpuls 178 50 min core og uttøying, 231 kcal, gjennomsnittspuls 109, maxpuls 161 Torsdag: 90 min pilates Fredag: Ca halvannen time tøysing med Wii-fit, den sier 368 kcal, men tar det litt med en klype salt. Morro er det ihvertfall! Endret 23. april 2010 av Neferet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gudinna Skrevet 21. april 2010 #300 Del Skrevet 21. april 2010 leste litt i dagboka di i stad Neferet, og jeg må bare bøye meg i støvet Du er VIRKELIG flink!! du har jo gått ned masse fra da du starta dagboka. Trur dette blir en stor motivasjon for meg fremover :D Kan jeg spørre hvor høy du er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg