Gå til innhold

Glutenfri kost; frokost(alternativ til glutenfritt brød?)


estrella

Anbefalte innlegg

Haha! Når jeg leste den med det fjellbrødet kom jeg på noe som en kollega fortalte meg om. Hennes lillebror er allergisk mot gluten selv og så var det noe sånn "stemne"opplegg for personer med cøliaki, på et eller annet hotell i et eller annet land. Der fikk de servert pasta. Sikkert veldig godt, men det burde vært glutenfri pasta :ler: ..så alle disse som var på dette greiene lå jo halvdaue etter middagen! Noen kasta visst opp blod og hele pakka.

Grøss, stakkars folk. En lekker tre-rettersmiddag som dreper deg!

Men takk for tips! Jeg skal prøve å huske å kjøpe meg glutenfri musli neste gang jeg er ute på tur :) Det tror jeg kan være greit å få i hus.

Når dere baker glutenfri rundstykker og har dem i muffinsformer, hvor mye fyller dere dem opp i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Salat av avocado, tomat, timian, salt, pepper og olivenolje. Litt fett, men veldig sunt og godt.

uff...dette hadde jeg blitt ganske kvalm av til frokost.......

er veldig godt, men jeg må ha noe "fast" ved siden av selv når jeg spiser det til lunch. sleng inn litt kylling og vi snakker en god lunch:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wasa har et laktose-og glutenfritt knekkebrød som er kjempegodt.

Jeg er egentlig ikke så glad i knekkebrød, men dette spiser jeg hver dag :)

grøss.....dette er ikke noe godt i det hele tatt. jeg klarer å spise det, men man blir ovehodet ikke mett....

jeg bruker dette som kriseløsning dersom jeg ikke har noe annet.

dersom man kun har glutenallergi ville ejg benyttet meg endel av melkeprodukter.

merker det er vendlig vanskelig å skulle unngå begge deler slik jeg må.

stress........ jeg tror det lavkarbobrødet på lavkarbo.no er ganske greit, bare dropp kruskakli og forsøk med ingenting eller litt fiberhusk eller littegrannse glutenfritt mel.(bare tipper nå...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grøss.....dette er ikke noe godt i det hele tatt. jeg klarer å spise det, men man blir ovehodet ikke mett....

jeg bruker dette som kriseløsning dersom jeg ikke har noe annet.

dersom man kun har glutenallergi ville ejg benyttet meg endel av melkeprodukter.

merker det er vendlig vanskelig å skulle unngå begge deler slik jeg må.

stress........ jeg tror det lavkarbobrødet på lavkarbo.no er ganske greit, bare dropp kruskakli og forsøk med ingenting eller litt fiberhusk eller littegrannse glutenfritt mel.(bare tipper nå...)

En blir vandt med wasa sitt glutenfrie knekkebrød :ler:

Jeg spiser det alt for ofte. Delvis fordi glutenfritt brød er ikke noe godt når det ligger i matboksen f.eks. Hadde vi hatt brødriste jeg kunne benyttet meg av på skolen, så hadde jeg nok hatt en litt mer variert lunsj enn det jeg har nå. Men det har vi ikke. Vi har mikrobølgeovn, men det hjelper ikke meg noe særlig, da blir det ostesmørbrød og jeg kan ikke helt se for meg at det er hakket sunnere enn ensidig knekkebrødlunsjer :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Glutenfri havregrynsgrøt med soyamelk!Det spiser jeg ofte til frokost. Soya melk er naturlig litt søt, så det går lett å spise uten ekstra sukker på! topp med blåbær så får du enn sunn frokost! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere baker glutenfri rundstykker og har dem i muffinsformer, hvor mye fyller dere dem opp i?

Jeg fyller dem ca halvfulle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...