Gjest Jensen Skrevet 7. oktober 2010 #301 Skrevet 7. oktober 2010 Nå var jeg så heldig at jeg får ta undersøkelsen rett etter konsultasjonstimen om jeg er kandidat Hva betaler du da, er det noe minstepris? Ser det står 28000-55000 på hjemmesiden deres. Okaj, da så, men er det inkludert den prisen på undersøkelsen? Koster vel rundt 3500-5000.
Gjest Jensen Skrevet 7. oktober 2010 #302 Skrevet 7. oktober 2010 jeg tror de vurderer pris etter hvor mange av tennene de må flytte på og lengde på behandlingen. Det er billigst om man bare må flytte på de fire framtennene, de seks foran eller alle. jeg måtte ha full invisaling behandling, flytte på alle tennene, for å få god nok plass til de foran jeg måtte ut med 47 000. Feil sitering! :gjeiper: Er det inkludert prisen på undersøkelsen?
Bentix Skrevet 7. oktober 2010 #303 Skrevet 7. oktober 2010 Feil sitering! :gjeiper: Er det inkludert prisen på undersøkelsen? Det er utenom undersøkelsen...husker ikke helt hva den kostet
fink Skrevet 8. oktober 2010 #304 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg betalte ca 500 for konsultasjon. Alt annet jeg gjør hos invisaligntannlegen min inngår i de 20 000 jeg skal betale. Men jeg måtte blant annet ta noen ekstra avtrykk hos en spesialist, og det måtte jeg betale utenom.
Tanta Skrevet 9. oktober 2010 #305 Skrevet 9. oktober 2010 Jeg trengte egentlig overraskende få skinner, sett i forhold til hvor store tannstillingsfeil jeg hadde. Jeg hadde utstående tenner (det har jeg ikke lenger , skjeve tenner (de er fortsatt litt skjeve, men ikke så mye som de var) + mellomrom (det er nå halvert). Alt gjaldt fortennene oppe. Som du skjønner: Store forbedringer ser jeg, men det er fortsatt litt igjen! Antall skinner henger ikke nødvendigvis sammen med hvor store de estetiske "feilene" er. Så det er bare å ta det som det kommer. På tirsdag var jeg å så clincheck videoen min. Det var morsomt. Gud som jeg gleder meg til dette. Det ble 18 skinner på meg også :happy: 18 oppe og 14 nede. Utrolig å se hvor store endringer det blir på hele kjeven. Ser jo på videoen at hele bittet mitt er helt feil nå selv om jeg ikke har noen problemer med det. Trodde egentlig dette bare skulle rette opp de skjeve tennene men dette er virkelig en omfattende "operasjon". Veldig overrasket at det holder med bare 18 skinner. Fikk ikke med meg clincheck videoen min. Han tannlegen sa at det ikke var mulig siden programmet som trengtes for å se den var altfor stort og innviklet. Litt skuffet siden jeg leser her at mange har fått den med seg. Men han printet ut et etterbilde ihvertfall så jeg har ihvertfall noe. Men det var utrolig å se den videoen fra alle mulige vinkler. Gleder meg så ufattelig masse
Gjest Jensen Skrevet 10. oktober 2010 #306 Skrevet 10. oktober 2010 Jeg betalte ca 500 for konsultasjon. Alt annet jeg gjør hos invisaligntannlegen min inngår i de 20 000 jeg skal betale. Men jeg måtte blant annet ta noen ekstra avtrykk hos en spesialist, og det måtte jeg betale utenom. Innegår det f.eks sliping av tenner, bleking (tviler) osv? Hvor mange skinner har du da? Jeg trenger eigentlig bare å fikse de fremste tenne oppe og nede. Er litt spent på hva tannlegen sier
fink Skrevet 11. oktober 2010 #307 Skrevet 11. oktober 2010 Innegår det f.eks sliping av tenner, bleking (tviler) osv? Hvor mange skinner har du da? Jeg trenger eigentlig bare å fikse de fremste tenne oppe og nede. Er litt spent på hva tannlegen sier Jeg har 30 skinner. Hadde én skjev tann. -Men når det ikke er plass, må jo plutselig alle flyttes. Alle oppfølgingstimene, skinnene og en del filing mellom tennene for å lage plass er blant annet inkludert, kort sagt alt som er relatert til min invisalignbehandling. Bleking har ingenting med tannreguleringen å gjøre såvidt jeg vet.
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2010 #308 Skrevet 13. oktober 2010 hei dere, Jeg er en invisalignbruker på siste skinne. Lurte på om noen av dere vet om man kan bruke skinnene til å bleke tennene med? Vet at det er enkelte som bruker mange penger for å få laget ei skinne som de kan bruke til tannbleking..
Gjest quest Skrevet 17. oktober 2010 #309 Skrevet 17. oktober 2010 Hei, det kan man! Skulle få det med gratis på slutten.
Bentix Skrevet 18. oktober 2010 #310 Skrevet 18. oktober 2010 Nå har jeg startet på skinne nr 13/15 nede og 13/21 oppe nærmer seg slutten nede, så neste gang jeg er hos tannlegen er jeg ferdig der :D til meg sa hun at jeg kunne enten få festen en streng bak med en gang eller jeg kunne vente til jeg var ferdig oppe (noe hun anbefalte). men det skulle holde å bruke skinnen bare om natten. så da virker det som om de gjør det litt forskjellig...
KatteLatte Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter #311 Skrevet 20. oktober 2010 Nå har jeg startet på skinne nr 13/15 nede og 13/21 oppe nærmer seg slutten nede, så neste gang jeg er hos tannlegen er jeg ferdig der :D til meg sa hun at jeg kunne enten få festen en streng bak med en gang eller jeg kunne vente til jeg var ferdig oppe (noe hun anbefalte). men det skulle holde å bruke skinnen bare om natten. så da virker det som om de gjør det litt forskjellig... Det var rart. Jeg har fått på streng, og det er seks uker siden i dag. Ser at tennene allerede har flyttet seg litt igjen, det er mellomrom mellom den tanna strengen begynner på og den ved siden av som ikke har streng om dere skjønner... Hadde dette mellomrommet vært oppe ville jeg blitt kjempesur, men tennene mine nede synes ikke når jeg snakker eller smiler, så det er ikke så farlig. Tannlegen mente de ikke ville flytte seg mer fordi slik det var nå så passet de godt sammen med tennene oppe (bittet). Får håpe det stemmer... Hvis du ikke er veldig lei av å ha på skinnene så ville jeg brukt den nede helt til du er ferdig oppe også, og hele dagen... Men det er mine tenner da, kan være annerledes med andre. Har et spørsmål til dere: jeg var hos tannlegen i dag og slipte mellom to tenner. Kjenner det iser litt i den ene tanna som ble slipt, har dere hatt det slik? Er det pga. at tannkjøttet ble litt sårt kanskje, eller er tanna skada? Går det over? Er på 27/31 nå :D
Gjest tannmann Skrevet 21. oktober 2010 #312 Skrevet 21. oktober 2010 Heisann alle Nettopp startet min behandling. Skal ha 24 oppe og 15 nede. Måtte dessverre ha attachments på fortenna oppe, litt kjipt men skal vel gå. Lurte på om det er vanlig at man bytter mellom tenner man har attachments på i løpet av behandlingen ?
KatteLatte Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter #313 Skrevet 21. oktober 2010 Heisann alle Nettopp startet min behandling. Skal ha 24 oppe og 15 nede. Måtte dessverre ha attachments på fortenna oppe, litt kjipt men skal vel gå. Lurte på om det er vanlig at man bytter mellom tenner man har attachments på i løpet av behandlingen ? Hei tannmann, velkommen til Invisalign-tråden Det er gøy å se at det er så mange som har invisalign. Jeg har aldri sett noen ha det på, så det sier vel litt om hvor lite det synes. Lurer på hvor mange det er som har/har hatt invisalign i Norge hittil? Jeg har ikke hørt om noen som har bytta tenner å ha attachments på i løpet av behandlinga dessverre. Du får trøste deg med at du skal ha såpass få skinner, selv har jeg 31 oppe og 18 nede. Du er jo ferdig på under et år!
Bentix Skrevet 21. oktober 2010 #314 Skrevet 21. oktober 2010 Det var rart. Jeg har fått på streng, og det er seks uker siden i dag. Ser at tennene allerede har flyttet seg litt igjen, det er mellomrom mellom den tanna strengen begynner på og den ved siden av som ikke har streng om dere skjønner... Hadde dette mellomrommet vært oppe ville jeg blitt kjempesur, men tennene mine nede synes ikke når jeg snakker eller smiler, så det er ikke så farlig. Tannlegen mente de ikke ville flytte seg mer fordi slik det var nå så passet de godt sammen med tennene oppe (bittet). Får håpe det stemmer... Hvis du ikke er veldig lei av å ha på skinnene så ville jeg brukt den nede helt til du er ferdig oppe også, og hele dagen... Men det er mine tenner da, kan være annerledes med andre. Har et spørsmål til dere: jeg var hos tannlegen i dag og slipte mellom to tenner. Kjenner det iser litt i den ene tanna som ble slipt, har dere hatt det slik? Er det pga. at tannkjøttet ble litt sårt kanskje, eller er tanna skada? Går det over? Er på 27/31 nå :D oj...har de flytta seg så fort? strengen er på de seks fremste tennene? slik at det er den tannen som ikke er på strengen som har flytta seg på en måte? Jeg også syntes det var litt rart at det skulle holde med å bare bruke den på natten, siden du sa at det strammet ganske godt når du ikke hadde hatt den i på en stund. men er ikke noe stress å ha den i på dagen heller da, når jeg likevel må ha i overkjeven. Blitt så vant til det likevel også er jeg jo over halveis allerede
fink Skrevet 21. oktober 2010 #315 Skrevet 21. oktober 2010 Hei alle! I dag begynner jeg på skinne 11/30 Kattelatte: Ikke bra at de har flyttet på seg. :klø: Hvor mye er det snakk om? Jeg opplevde ingen ising da jeg slipte mellom tennene. Kan det hende at emaljen var tynn der fra før? Jeg knekte en bit av fortanna en gang, og da iste det så ille at jeg måtte drikke med sugerør. Dette var i en helg, og da jeg dro til tannlegen på mandag hadde isingen allerede forsvunnet. Jeg mener at det har noe med et proteinlag på tennene å gjøre (som trenger tid på å bygge seg opp igjen), men jeg er sannelig ikke helt sikker.
KatteLatte Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter #316 Skrevet 21. oktober 2010 oj...har de flytta seg så fort? strengen er på de seks fremste tennene? slik at det er den tannen som ikke er på strengen som har flytta seg på en måte? Kattelatte: Ikke bra at de har flyttet på seg. :klø: Hvor mye er det snakk om? Jeg opplevde ingen ising da jeg slipte mellom tennene. Kan det hende at emaljen var tynn der fra før? Jeg knekte en bit av fortanna en gang, og da iste det så ille at jeg måtte drikke med sugerør. Dette var i en helg, og da jeg dro til tannlegen på mandag hadde isingen allerede forsvunnet. Jeg mener at det har noe med et proteinlag på tennene å gjøre (som trenger tid på å bygge seg opp igjen), men jeg er sannelig ikke helt sikker. Ja, det er streng på de seks fremste tennene, og mellomrommet er mellom den sjette og sjuende tanna. Jeg tenker det er snakk om en millimeter kanskje, men det er vanskelig å si. Når jeg filte nå sist sto det på kvitteringa at det var filt 0,5 mm, men det så ut som det var filt mye mer enn det! Synes det ble et stort mellomrom, men det som har flytta seg nede er mindre enn det hun filte oppe, så kanskje det bare er så lite som 0,3 mm? Vanskelig å bedømme, men det er så stort at jeg får neglen på tommelen imellom, og et så stort mellomrom ville jo ikke vært der rett etter jeg var ferdig med skinnene. Altså et lite mellomrom, men såpass at jeg la merke til det og stussa over det. Så Bentix, jeg anbefaler deg å ha den på nede til du er ferdig oppe, med mindre du får tannkjøttskader eller slikt som jeg gjorde. Du har jo ikke så mange skinner i forskjell, det går fort! Det virker som isinga er bedre i dag, så kanskje du har rett Fink, at det er noe som må bygge seg opp igjen. Grattis med ny skinne, dette går så det suser :D
Gjest heioghå Skrevet 28. oktober 2010 #317 Skrevet 28. oktober 2010 Hei, har nettopp startet min invisalign behandling. Men har vært litt uheldig og mistet en liten bit av ene fortanna. Litt usikker på om det er pga pussinga og slipinga da jeg skulle lime på Attachmenta eller om det var da jeg noen dager tidligere var hos en annen tannlege som slipte på baksiden av alle tenner (fjernet tannsten ?). Saken er at en og annen tann nede er sylskarp, og når jeg tygger har den spissen sikkert gjort sitt til at en bit av tanna oppe har forsvunnet. Hva burde jeg gjøre ? Er det mulig å få fikset en tann som mangler en liten bit ?
fink Skrevet 29. oktober 2010 #318 Skrevet 29. oktober 2010 Hei, har nettopp startet min invisalign behandling. Men har vært litt uheldig og mistet en liten bit av ene fortanna. Litt usikker på om det er pga pussinga og slipinga da jeg skulle lime på Attachmenta eller om det var da jeg noen dager tidligere var hos en annen tannlege som slipte på baksiden av alle tenner (fjernet tannsten ?). Saken er at en og annen tann nede er sylskarp, og når jeg tygger har den spissen sikkert gjort sitt til at en bit av tanna oppe har forsvunnet. Hva burde jeg gjøre ? Er det mulig å få fikset en tann som mangler en liten bit ? Dersom det bare er en liten bit, kan du be dem slipe det gjevnt.
KatteLatte Skrevet 2. november 2010 Forfatter #320 Skrevet 2. november 2010 28/31 i morgen! Skjønner ikke helt hvordan det som er igjen skal bli fint på fire skinner, men jeg får vel bare vente å se. Synes ikke det ser helt bra ut ennå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå