fink Skrevet 2. november 2010 #321 Skrevet 2. november 2010 28/31 i morgen! Skjønner ikke helt hvordan det som er igjen skal bli fint på fire skinner, men jeg får vel bare vente å se. Synes ikke det ser helt bra ut ennå! Så flott, Du er jo snart ferdig! :D Såkalte "refinements" er vel inkludert dersom du ikke skulle bli helt fornøyd? Jeg er ikke halvveis en gang, og jeg synes det nesten ser ferdig ut, jeg
KatteLatte Skrevet 3. november 2010 Forfatter #322 Skrevet 3. november 2010 Ser nesten ferdig ut! Oi! Så heldig du er Jeg husker fra videoen min at det ikke var før helt på slutten at de mest synlige mellomrommene og skjevhetene ville bli bra, så jeg får bare krysse fingrene... Hvis ikke så blir det nok refinements, ja! blir ferdig i romjula, og må vente til etter nyttår med å få satt på streng.
Bentix Skrevet 15. november 2010 #323 Skrevet 15. november 2010 I kveld begynner jeg på skinne nr 15/15 nede og 15/21 oppe 1
KatteLatte Skrevet 15. november 2010 Forfatter #324 Skrevet 15. november 2010 (endret) I kveld begynner jeg på skinne nr 15/15 nede og 15/21 oppe Siste skinna nede, så digg! :D På onsdag får jeg utlevert mine to siste skinner... Edit: Tull og tøys, det gjør jeg vel ikke. Har jo ei skinne til liggende som skal tas i bruk før jeg skal til tannlegen igjen Så det er enda to uker til jeg skal få mine siste skinner! Endret 15. november 2010 av KatteLatte
fink Skrevet 15. november 2010 #325 Skrevet 15. november 2010 Nå ble jeg sjalu. Heldige dere :D Er ikke halvferdig engang, jeg
Gjest undreren Skrevet 22. november 2010 #326 Skrevet 22. november 2010 Dere som er nesten ferdige/ferdig behandlet. Er dere fornøyde med resultatet ? Svarte det til forventningene deres ? Hvor lang tid tok det fra første skinna før dere begynte å se endringer ? Trenger litt motivasjon her
fink Skrevet 23. november 2010 #327 Skrevet 23. november 2010 Dere som er nesten ferdige/ferdig behandlet. Er dere fornøyde med resultatet ? Svarte det til forventningene deres ? Hvor lang tid tok det fra første skinna før dere begynte å se endringer ? Trenger litt motivasjon her Jeg er bare halvveis, men kan si så mye som at jeg så tydelig forskjell etter ca 8-10 skinner ( altså 16-20 uker). Er også interessert i å høre mer fra folk som er ferdige hvordan resultatet ble, hvilke tiltak som ble gjort for å "beholde" resultatet, og om noen har opplevd at tennene har forskjøvet seg igjen i ettertid.
KatteLatte Skrevet 24. november 2010 Forfatter #328 Skrevet 24. november 2010 Dere som er nesten ferdige/ferdig behandlet. Er dere fornøyde med resultatet ? Svarte det til forventningene deres ? Hvor lang tid tok det fra første skinna før dere begynte å se endringer ? Trenger litt motivasjon her Jeg er på nr. 29/31. Er jo ikke ferdig ennå, så er ikke helt fornøyd ennå. Håper på å bli det når de to siste skinnene er unnagjort. Synes fremdeles det er litt mye igjen til å kunne bli fiksa på to skinner, men vi får nå se. Det tok ganske lang tid før jeg begynte å se forskjell, fordi det måtte ryddes en del plass lengre bakover for å få rettet opp det som var foran, og det bak synes jo ikke noe særlig. Er først siden i sommer at jeg har sett forandring oppe (begynte i oktober i fjor), men nede så jeg ganske fort forskjell. Der var jeg ferdig i juli eller noe, hadde bare 18 skinner der. Hvor langt er du i din behandling?
fink Skrevet 2. desember 2010 #330 Skrevet 2. desember 2010 30/31 i dag! Gratulerer! Snart i mål :D 14/30 i dag =)
Bentix Skrevet 2. desember 2010 #331 Skrevet 2. desember 2010 heldig du er Mandag var jeg ferdig nede det set kjempe fint ut og jeg har fått tatt bort klossene nede :) nå er det 16/21 oppe
KatteLatte Skrevet 2. desember 2010 Forfatter #332 Skrevet 2. desember 2010 Gøy å høre at det går så bra med alle! Da jeg var hos tannlegen i går, spurte jeg henne om en ising som har oppstått etter jeg satte på streng nede. Den ene tanna er veldig vondt å komme borti, helt nederst mot tannkjøttet, på baksiden av tanna. Hun kikket på det og sa at jeg nok har vært litt ivrig med tannbørsten. Det er nerver som har kommet fram pga. slitasje. Det er veldig vondt å ta på det. Hun sa jeg kunne prøve ut sånn sak mot ising som de reklamerer for som skal lindre med en gang (men hun hadde ingen erfaring med det) og å bruke fluorskyll samt være forsiktig med pussinga. Nok et eksempel på at jeg er for hardhendt med tannbørsten... Må skjerpe meg! Ville bare "advare" dere, så dere har det i bakhodet når dere pusser - vær forsiktig
fink Skrevet 2. desember 2010 #333 Skrevet 2. desember 2010 Gøy å høre at det går så bra med alle! Da jeg var hos tannlegen i går, spurte jeg henne om en ising som har oppstått etter jeg satte på streng nede. Den ene tanna er veldig vondt å komme borti, helt nederst mot tannkjøttet, på baksiden av tanna. Hun kikket på det og sa at jeg nok har vært litt ivrig med tannbørsten. Det er nerver som har kommet fram pga. slitasje. Det er veldig vondt å ta på det. Hun sa jeg kunne prøve ut sånn sak mot ising som de reklamerer for som skal lindre med en gang (men hun hadde ingen erfaring med det) og å bruke fluorskyll samt være forsiktig med pussinga. Nok et eksempel på at jeg er for hardhendt med tannbørsten... Må skjerpe meg! Ville bare "advare" dere, så dere har det i bakhodet når dere pusser - vær forsiktig Huff ja det er lett å ta litt for hardt i.. :S Har et område der tannkjøttet har trukket seg litt tilbake på grunn av pussing :/ Da jeg kjente at det var ubehagelig å komme bort i, trodde jeg det var hull, og var selvsagt ekstra nøye med å pusse akkurat der! Heldigvis var isingen og ubehaget midlertidig, men tennene er for alltid ekstra sårbare for hull der...
Bentix Skrevet 3. desember 2010 #334 Skrevet 3. desember 2010 når jeg var hos tannlegen nå sist, så oppdaget de at det var en tann som ikke hadde flyttet seg så mye som den skulle Det er langt bak i overkjeven, så det er ikke noe som synes heldigvis også får jeg håpe det ikke blir feil på bittet på grunn av det! Har dette skjedd med noen av dere?
fink Skrevet 3. desember 2010 #335 Skrevet 3. desember 2010 når jeg var hos tannlegen nå sist, så oppdaget de at det var en tann som ikke hadde flyttet seg så mye som den skulle Det er langt bak i overkjeven, så det er ikke noe som synes heldigvis også får jeg håpe det ikke blir feil på bittet på grunn av det! Har dette skjedd med noen av dere? Huff da. :/ Har ikke skjedd hittil i alle fall.. - Men tenker stadig vekk på at jeg håper behandlingen går som den skal. Tannlegen jeg hadde har flyttet, så en annen har tatt over min behandling, og jeg føler meg ikke heeelt trygg på at han har satt seg inn i behandlingen min..
KatteLatte Skrevet 4. desember 2010 Forfatter #336 Skrevet 4. desember 2010 Jeg har heller ikke opplevd det (som jeg veit om), men til å være på den nest siste skinna synes jeg det er litt mye igjen. Det er to tenner (på hver side av fortennene oppe) som er roterte, og jeg tror ikke det kommer til å bli ferdige på den korte tida. Tannlegen nevnte så vidt at det var litt rotasjon igjen, men vi må jo bare vente og se når jeg er ferdig. Har en sterk følelse av at det blir en ny omgang...
KatteLatte Skrevet 4. desember 2010 Forfatter #337 Skrevet 4. desember 2010 når jeg var hos tannlegen nå sist, så oppdaget de at det var en tann som ikke hadde flyttet seg så mye som den skulle Det er langt bak i overkjeven, så det er ikke noe som synes heldigvis også får jeg håpe det ikke blir feil på bittet på grunn av det! Har dette skjedd med noen av dere? Men passer skinnene likevel når du skifter til en ny? Tannlegen min sa at den nye skinna mi satt jo som den skulle, så da burde jeg være etter skjema... Men kan de passe selv om ikke alt har flyttet seg som det skal?
fink Skrevet 4. desember 2010 #338 Skrevet 4. desember 2010 Men passer skinnene likevel når du skifter til en ny? Tannlegen min sa at den nye skinna mi satt jo som den skulle, så da burde jeg være etter skjema... Men kan de passe selv om ikke alt har flyttet seg som det skal? lurer jeg og på... :klø:
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2010 #339 Skrevet 7. desember 2010 Hei Fink, Jeg går sannsynligvis til samme tannlege som deg (Trondheim, ikke sant). Føler litt det samme som deg ang skifte av tannlege pga at hun flytta. Har litt dårlig tid den tannlegen vi har nå. Er ikke like fornøyd med stedet som jeg var nei... Jeg er akkurat ferdig med min behandling, men måtte omtrent mase meg til å få plate til å ha om natta (slik G sa jeg skulle få). I tillegg så tok den siste fasen laaang tid fordi de omtrent ikke hadde time til meg. Er endel runder til tannlegen den siste tida- sluttkontroll- avstøpning- lime på streng osv. Tok en evighet. Tror jeg hadde den siste skinna på i 5-6 uker fordi ventetiden plutselig var så lang. Skjedde aldri før bytte av tannlegen. Da strengen jeg har bak tenna i tillegg løsnet etter bare to dager og jeg ikke fikk time for å lime den før etter 3,5 uker så jeg litt rødt:-) Får håpe hele stasen holder seg på plass slik at jeg ikke trenger å dra dit på en god stund
fink Skrevet 7. desember 2010 #340 Skrevet 7. desember 2010 Hei Fink, Jeg går sannsynligvis til samme tannlege som deg (Trondheim, ikke sant). Føler litt det samme som deg ang skifte av tannlege pga at hun flytta. Har litt dårlig tid den tannlegen vi har nå. Er ikke like fornøyd med stedet som jeg var nei... Jeg er akkurat ferdig med min behandling, men måtte omtrent mase meg til å få plate til å ha om natta (slik G sa jeg skulle få). I tillegg så tok den siste fasen laaang tid fordi de omtrent ikke hadde time til meg. Er endel runder til tannlegen den siste tida- sluttkontroll- avstøpning- lime på streng osv. Tok en evighet. Tror jeg hadde den siste skinna på i 5-6 uker fordi ventetiden plutselig var så lang. Skjedde aldri før bytte av tannlegen. Da strengen jeg har bak tenna i tillegg løsnet etter bare to dager og jeg ikke fikk time for å lime den før etter 3,5 uker så jeg litt rødt:-) Får håpe hele stasen holder seg på plass slik at jeg ikke trenger å dra dit på en god stund Hei, ja det virker som vi har samme tannlege. Kan jo forstå at det ble trangt om timene rett etter hun sluttet, fordi han måtte "ta over" alle hennes pasienter, dessuten er jo ventelisten flere måneder allerede. Men håper det går seg til rimelig rask! For hver ekstra dag/uke jeg må gå med en skinne, blir det en jo ekstra dag/uke før jeg er ferdig. Det bekymrer meg at han ikke har satt seg inn i behandlingen min. Bare filer litt her og der uten å vite hvilken retning tennene skal bevege seg noen uker fram i tid. Han lovte heldigvis at vi kunne se på animasjonen sammen på nyåret. Er du helt ferdig nå eller? Fått plata og fiksa strengen og alt? Kanskje jeg må forberede meg på å mase jeg også da? Lager de den nattplata selv, eller må det bestilles hos invisalign?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå