Gå til innhold

Burde vi ta eksempel fra de muslimske


Gjest Gjest_Else_*

Anbefalte innlegg

De som er her har ikke gjort noen store utslag i media. Jeg kan huske 1 sak fra media hvor en libyer hadde gjort noe kriminelt her i Norge. Sannheten er at han er halvt libysk, halvt tunisisk, født opp og oppvokst i Tunisia, men sa han kom fra Libya for å få opphold. (min samboer vet hvem det er) Så den ene saken jeg kan komme på er ikke engang en "ordentlig libyer". Poenget her er at som libyer bør da min samboer stille med ganske "rene ark", libyere har ikke gitt seg selv et dårig rykte.. Knapt et rykte i det hele tatt.

Drapsmenn fra Libya:

http://www.nettavisen.no/innenriks/article210140.ece

Langere fra Libya:

http://www.tv2nyhetene.no/dokument2/article2420061.ece

Storsvindlere fra Libya:

http://avis.dn.no/arkiv/?articleId=200724630

Ja, det var noen hvertfall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har du googla godt, skjønner jeg... :fnise:

Den første saken var helt fra 2004. Hvis du ikke fant mer enn dette kan man vel trygt si at Libya ikke akkurat er en gjenganger i norsk medias dekning over kriminelle...

Endret av Sheherasade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du googla godt, skjønner jeg... :fnise:

Den første saken var helt fra 2004. Hvis du ikke fant mer enn dette kan man vel trygt si at Libya ikke akkurat er en gjenganger i norsk medias dekning over kriminelle...

heeelt fra 2004 ja. Syns da ikke det er så fryktelig lenge siden. Tror nok hvertfall ikke at familien til dama de rana og hogg ihjel syns at det er lenge siden. Hadde dem ikke vært her, så hadde ikke det skjedd. Er ikke vanskligere enn som så.

Nå sier nå ikke jeg at vi ikke skal ta inn noen. De som trenger det, såframt de klarer å oppføre seg som folk, er hjertelig velkommen i min bok. Og at man ikke kan sende folk som gjør faen hjem pga at det er for strenge straffer(døds-straff) i hjemlandet, syns jeg nå at vi bør gå ifra. Mye av faenskapet hadde nok gått ned da. Nå VET de jo at hvis de gjør noe faen, så får dem bli, pga nissereglene om at vi kan jo ikke sende dem avgårde for å dø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå prøver du bare å provosere. Hvis du ikke skjønner hva jeg mener har du et problem.

Har ikke merket noe enda, men hva består det problemet i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen
heeelt fra 2004 ja. Syns da ikke det er så fryktelig lenge siden. Tror nok hvertfall ikke at familien til dama de rana og hogg ihjel syns at det er lenge siden. Hadde dem ikke vært her, så hadde ikke det skjedd. Er ikke vanskligere enn som så.

Nå sier nå ikke jeg at vi ikke skal ta inn noen. De som trenger det, såframt de klarer å oppføre seg som folk, er hjertelig velkommen i min bok. Og at man ikke kan sende folk som gjør faen hjem pga at det er for strenge straffer(døds-straff) i hjemlandet, syns jeg nå at vi bør gå ifra. Mye av faenskapet hadde nok gått ned da. Nå VET de jo at hvis de gjør noe faen, så får dem bli, pga nissereglene om at vi kan jo ikke sende dem avgårde for å dø.

Det er saken jeg nevnte, libyeren er halvt tunisisk, født og oppvokst i Tunisia. At han er oppgitt å være libysk er fordi det var/er lettere å få opphold om du er libysk kontra tunisisk. Libya skrev faktisk om denne saken, og kunne gjerne ta i mot han og dømme han der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Hoho, den siste saken din var jaggu et godt eksempel.. En libysk storsvindler.. i Libya. Om du har lest halvparten av innleggene mine ser du kanskje at jeg ikke har noe pent å si om Gadaffi og hans regime, og denne mannen er i følge din link en agent i Gadaffis regime.

Hele denne artikkelen sier jo det jeg sier, Gadaffi er en forjævlig despott! Jeg syntes forresten ikke synd på Hydro i det hele tatt, jeg skulle ønske de klarte å svindle til seg mer. Det fortjener de for å gå inn og gjøre business med en sånn dikator. Denne businessen forutsetter nemlig at man skriver under på kontrakter om at man ikke skal prate om det man ser i Libya, noe Amnesty kritiserer internasjonale aktører for. Politiske fanger råtner i libyske fengsel, men vi driter langt i det så lenge vi kan tjene noen kroner på å snu det blinde øyet til. Så jeg håper denne svindlingen gjør så norske bedrifter ikke går inn dit igjen, det er særdeles usjarmerende at de tjener penger på å gjøre avtaler med en mann som har så mye blod på henda som Muammar al-Ghadaffi har.

For ikke å glemme at de som er her i de fleste tilfeller har rømt fra nettopp dette regimet. Min samboer satt i fengsel i nesten 5 år for å ha jobbet mot Gadaffi, så jeg tror du skal være relativt tjukk i hodet for å dømme han på grunnlag av hva en av de agentene han har rømt fra har gjort.. i Libya.

Den andre saken din nevner at man har sett langere fra Libya, det står ikke noe om hvor mange. den siste saken, som var den jeg tenkte på, er som sagt en mann født og oppvokst i Tunisia.

Så alt i alt, det du har funnet er at Tv2 har observert en eller to langere fra Libya på plata. Som sagt, libyere har ikke gjort store utslag i media eller kriminalstatistikken og det er ingen ting som tilsier at libyere i Norge skulle ha pådratt seg et dårlig rykte.

Endret av Vampen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, lurer på hvor mange lenker jeg klarer å finne om hvite etniske nordmenn som har begått kriminelle handlinger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen
Hm, lurer på hvor mange lenker jeg klarer å finne om hvite etniske nordmenn som har begått kriminelle handlinger...

Sansynligvis mer enn 2-3 siden 2004.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Linda_*
Hm, lurer på hvor mange lenker jeg klarer å finne om hvite etniske nordmenn som har begått kriminelle handlinger...

Ingen har benektet at det finnes kriminelle som er etniske nordmenn. Men hvem er det som står for ALLE overfallsvoldtektene, gruppevoldtektene osv. her i landet? Og dersom du har levd en stund, husker d garantert at for 20-25 fantes ikke ting som gjengoppgjør, tvangsgifting, personer som ble drept fordi de uttaler seg negativt om Islam/"vanhelliger" Islam, æresdrap osv osv.

Ja da, visst er den muslimske innvandringen en berikelse! :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sier nå ikke jeg at vi ikke skal ta inn noen. De som trenger det, såframt de klarer å oppføre seg som folk, er hjertelig velkommen i min bok.

Og at man ikke kan sende folk som gjør faen hjem pga at det er for strenge straffer(døds-straff) i hjemlandet, syns jeg nå at vi bør gå ifra. Mye av faenskapet hadde nok gått ned da. Nå VET de jo at hvis de gjør noe faen, så får dem bli, pga nissereglene om at vi kan jo ikke sende dem avgårde for å dø.

Og du har kanskje en genial løsning på å finne ut hvem som kommer til å begå kriminelle handlinger, og hvem som ikke kommer til å gjøre det? En krystallkule, kanskje?

Og du skjønner visst ikke hvordan internasjonale konvensjoner fungerer, og hvordan Norges ry som prinsippfast, humant og ærlig er noe som gir stor respekt i internasjonale fora, for eksempel i FN. Og det er derfor Norge får ansvar for arbeidsgrupper som langt overgår vår reelle realpolitiske makt. Men det har kanskje ingenting å si, det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OM LIBANON OG ISLAMISERINGEN DER:

En liten historisk påminnelse så den ikke går i glemmeboken.

Engang så var libanon kalt midtøstens paris så hva skjedde egentlig?

Libanon var det eneste landet i midtøsten med en majoritet av kristne arabere. libanon var et ekstremt åpent land og opererte med åpne grenser og alle var velkommen.

Landet blomstret både økonomisk og kulturelt og muslimer fra heile midtøsten ble sendt av sine familier til libanon for å studere da ingen andre land i midtøsten kunne konkurrere med libanons skoler i kvalitet på utdanningen. etter utdanningen ble naturlig nok de fleste boende i libanon og fikk seg jobb der da landet var drømmelandet for mange.

den muslimske andelen begynte så klart å øke da muslimer får generellt flere barn enn kristne. etter 20-30 år skjer det uungåelige da muslimene nærmer seg 50% av befolkningen .

samtidig som dette skjer så blir palestinerne(muslimer) slaktet i jordan (muslimsk) etter at yassir arafat og hans palestinske terrorister prøver å styrte den sittende kongen i jordan .

jordan iverksetter "black september" operasjonene og dreper mer palestinere enn israel har gjort i heile sin eksistens i kampen mot terrorister. palestinerne må flykte og det eneste landet som vil ta imot flyktningene er kristne lille libanon.

året er nå 1975 . muslimene i libanon og disse "nye" muslimske flyktningene slår seg sammen og erklærer KRIG mot den kristne befolkningen.

muslimer fra heile den arabiske verden strømmer inn i libanon for å sloss mot de kristne.

vei sperringer blir satt opp over heile libanon,pass blir sjekket og er du kristen så blir du dratt ut av bilen din og skutt!! menn,kvinner,barn,eldre gjør ingen forskjell.15 år med borgerkrig og renskning av "uønskede" religiøse elementer følger.

Libanon 2009: muslimene utgjør nå 59% (har sett plasser som sier 80% men skal la tvilen komme de til gode)

av befolkningen og de kristne lever som annenrangs borgere i sitt eget land. islam styrer nå det økonomiske og militære i landet og du trenger ikke ha levd lenge for å vite at libanon i dag er et søppel land som ingen egentlig har lyst å leve i, med væpnede muslimske grupper som operer fritt i sin kamp mot israel..

Vi vet alle hvor fattig og dårlig stillt Libanon er i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OM LIBANON OG ISLAMISERINGEN DER:

En liten historisk påminnelse så den ikke går i glemmeboken.

Engang så var libanon kalt midtøstens paris så hva skjedde egentlig?

Libanon var det eneste landet i midtøsten med en majoritet av kristne arabere. libanon var et ekstremt åpent land og opererte med åpne grenser og alle var velkommen.

Landet blomstret både økonomisk og kulturelt og muslimer fra heile midtøsten ble sendt av sine familier til libanon for å studere da ingen andre land i midtøsten kunne konkurrere med libanons skoler i kvalitet på utdanningen. etter utdanningen ble naturlig nok de fleste boende i libanon og fikk seg jobb der da landet var drømmelandet for mange.

den muslimske andelen begynte så klart å øke da muslimer får generellt flere barn enn kristne. etter 20-30 år skjer det uungåelige da muslimene nærmer seg 50% av befolkningen .

samtidig som dette skjer så blir palestinerne(muslimer) slaktet i jordan (muslimsk) etter at yassir arafat og hans palestinske terrorister prøver å styrte den sittende kongen i jordan .

jordan iverksetter "black september" operasjonene og dreper mer palestinere enn israel har gjort i heile sin eksistens i kampen mot terrorister. palestinerne må flykte og det eneste landet som vil ta imot flyktningene er kristne lille libanon.

året er nå 1975 . muslimene i libanon og disse "nye" muslimske flyktningene slår seg sammen og erklærer KRIG mot den kristne befolkningen.

muslimer fra heile den arabiske verden strømmer inn i libanon for å sloss mot de kristne.

vei sperringer blir satt opp over heile libanon,pass blir sjekket og er du kristen så blir du dratt ut av bilen din og skutt!! menn,kvinner,barn,eldre gjør ingen forskjell.15 år med borgerkrig og renskning av "uønskede" religiøse elementer følger.

Libanon 2009: muslimene utgjør nå 59% (har sett plasser som sier 80% men skal la tvilen komme de til gode)

av befolkningen og de kristne lever som annenrangs borgere i sitt eget land. islam styrer nå det økonomiske og militære i landet og du trenger ikke ha levd lenge for å vite at libanon i dag er et søppel land som ingen egentlig har lyst å leve i, med væpnede muslimske grupper som operer fritt i sin kamp mot israel..

Vi vet alle hvor fattig og dårlig stillt Libanon er i dag..

Libanon og Libya er to forskjellige land... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så folk fra Libya har ikke gjort så mye kriminellt?

Hvorfor står det da:

"Resident aliens from Algeria, Libya, Morocco and Tunisia dominate the group of rape suspects"

http://blog.americancongressfortruth.com/2...face-of-the-eu/

Utrolig bra hvordan folk googler livet av seg for å finne noe dritt om folk fra Libya. :fnise:

Hvis du ser litt nærmere på denne "American Congress for Truth"-siden har den ingenting med amerikanske myndigheter å gjøre, hvis det var det du trodde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A Muslim woman forced into an arranged marriage at 15 years old could not persuade German publishers to use her writings. Serap Cileli told Der Spiegel magazine in 2005 that: “people were afraid they would be called Nazis if they dared to bring up issues of human rights in the Turkish community.” Thus, “everything I wrote from 1994 to 1999 was rejected, even by newspapers. They told me I was writing about a minority issue and they were afraid of appearing racist.”

http://blog.americancongressfortruth.com/2...face-of-the-eu/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Etter at jeg leste det siste (lange) innlegget til Vampen, fant jeg ut at jeg ikke kunne svare på dette med å kun komme med generelle polemiske overfladiske betraktninger, så da fant jeg ut at jeg kunne snoke litt på udi sine hjemmesider. Morsomt nok fins det en blogg med udi i navnet, av en amerikaner som fikk arbeids og oppholdstillatelse. http://udi.blogg.no/

Ut ifra hva jeg leser om lover og regler for å få oppholdstillatelse i Norge, så er vi allerede på det punktet at vi kun slipper inn de som arbeidsgiver ønsker. Lykkejegere uten arbeid har null sjans, og andre muligheter er asyl, ekteskap, og familiegjenforening. Familiegjenforening er så strengt, at dersom bare den ene forelderen bor i Norge, og ikke har aleneforsørgeransvar, så kan du risikere å ikke få ungen din til Norge.

Når jeg leser igjennom bloggen om udi, så er det en del eksempler på at reglene som står på papiret og hjemmesidene ikke følges i praksis, at du er litt prisgitt hva slags byråkrat du treffer på i systemet. Generelt sett så ser jeg rødt når jeg leser slikt, det er det jeg hater mest med statlig regulering. Hele UDI og innvandringssystemet er totalt usympatisk, og til å spy av. For å få statsborgerskap, må du av en eller annen grunn si fra deg ditt gamle???? Litt nazi-kollektivisme inn i bildet der tror jeg.

Jeg sitter litt tilbake og lurer på hvordan denne store mengden av innvandrerbefolkning har vokst fram. Jeg lurer på om Pakistanere, Tyrkere osv som får permanent oppholdstillatelse kommer seg inn via 1) de strenge slusene i familiegjenforening, og 2) ved at en i familien har en bedrift, og ansetter en slektning. Jeg er ikke helt sikker. Skal huske på å spørre folk når jeg får anledning.

Det som også er klart, er at UDI er en major road block for arbeidsgivere som er positive til internasjonal arbeidskraft. Det er for sykt at en kan tape måneder av arbeidstid fra du ser et jobbtilbud, til du kan begynne i jobben. Det er for jævlig, rett og slett. Både for arbeidsgiver og taker. Da snakker jeg om de arbeidsgiverene som er positive til utenlandsk arbeiskraft. Men når norske arbeidsgivere generelt er så skeptisk til kvalifisert arbeidskraft, så er det ikke noe problem for disse firmaene... Det eneste jeg kan si til sånt, er at med slik proteksjonisme, og slik luksusholdning til arbeidstakere, så fortjener norsk industri å gå på ræva. Enkelt og greit.

Angående rumenske ranere, så trenger ikke folk fra romania visa for å komme inn til landet.

Slik jeg ser det, hadde det vært fornøyelig å fjerne UDI komplett, og fjerne all restriksjon på innvandring. Tror kanskje jeg skal stemme dlf allikevel, gitt. Får sove på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen
OM LIBANON OG ISLAMISERINGEN DER:

En liten historisk påminnelse så den ikke går i glemmeboken.

Engang så var libanon kalt midtøstens paris så hva skjedde egentlig?

Libanon var det eneste landet i midtøsten med en majoritet av kristne arabere. libanon var et ekstremt åpent land og opererte med åpne grenser og alle var velkommen.

Landet blomstret både økonomisk og kulturelt og muslimer fra heile midtøsten ble sendt av sine familier til libanon for å studere da ingen andre land i midtøsten kunne konkurrere med libanons skoler i kvalitet på utdanningen. etter utdanningen ble naturlig nok de fleste boende i libanon og fikk seg jobb der da landet var drømmelandet for mange.

den muslimske andelen begynte så klart å øke da muslimer får generellt flere barn enn kristne. etter 20-30 år skjer det uungåelige da muslimene nærmer seg 50% av befolkningen .

samtidig som dette skjer så blir palestinerne(muslimer) slaktet i jordan (muslimsk) etter at yassir arafat og hans palestinske terrorister prøver å styrte den sittende kongen i jordan .

jordan iverksetter "black september" operasjonene og dreper mer palestinere enn israel har gjort i heile sin eksistens i kampen mot terrorister. palestinerne må flykte og det eneste landet som vil ta imot flyktningene er kristne lille libanon.

året er nå 1975 . muslimene i libanon og disse "nye" muslimske flyktningene slår seg sammen og erklærer KRIG mot den kristne befolkningen.

muslimer fra heile den arabiske verden strømmer inn i libanon for å sloss mot de kristne.

vei sperringer blir satt opp over heile libanon,pass blir sjekket og er du kristen så blir du dratt ut av bilen din og skutt!! menn,kvinner,barn,eldre gjør ingen forskjell.15 år med borgerkrig og renskning av "uønskede" religiøse elementer følger.

Libanon 2009: muslimene utgjør nå 59% (har sett plasser som sier 80% men skal la tvilen komme de til gode)

av befolkningen og de kristne lever som annenrangs borgere i sitt eget land. islam styrer nå det økonomiske og militære i landet og du trenger ikke ha levd lenge for å vite at libanon i dag er et søppel land som ingen egentlig har lyst å leve i, med væpnede muslimske grupper som operer fritt i sin kamp mot israel..

Vi vet alle hvor fattig og dårlig stillt Libanon er i dag..

Dette var et imponerende oppkok av mye rart..

For å ta noen innvanding punktvis:

1) du som tydeligvis er ekspert burde vite at mange kristne libanesere ikke ser på seg selv som arabere.

2) Skoler.. Libanon har fortsatt noen gode skoler, men jeg er ikke enig i at Libanon var kjent for å ha den arabiske verdens beste skoler. I dag er det land som Saudi Arabia og Egypt som ranker høyest, og Egypt har vært på toppen i mange år. For 50-60 år siden var det å bli sendt på skole i Egypt like stort som å bli sendt på skole i USA. Selv i dag har arabere en god dose respekt for folk som er utdannet i Egypt, f.eks ved Universitete i Kairo, og de gode Egyptiske skolene ses også i dag vet at man har en ganske stor gruppe egyptiske leger som jobber f.eks her i den vestlige verden. Du får det til å høres ut som om Libanon hadde gode skoler, mens nå er alt elendig. American University of Beirut er fortsatt et av de beste i området, bare slått av skoler i SA, Egypt og UAE.

3) Du har en underlig fremstilling av den Libanesiske borgerkrigen. Du glemmer f.eks at også de kristne stod for forferdelige terroraksjoner, som f.eks Sabra and Shatila massakren, hvor Lebanese Forces Christian militia group myrdet både sivile libansere og palestinere. Du glemte også å ta med at IDF hadde kontroll over Beirut, og slapp inn Lebanese Phalangist militiamen i flyktningeleirene Sabra og Shatila. Du glemmer også at de 10% palestinske kristne faktisk gikk på side med muslimene i krigen. Du glemmer små detaljer som at de kristnes svar på SvarT søndag var å sette opp veisperringer, og at mange muslimer som måtte gjennom disse ble drept.

Jeg kan fortsette i det uendelige.. Fakta er at dette var en langvarige, blodig krig, hvor begge parter (pluss PLO, Israel og diverse andre var med på å gjøre alt verre) begikk forferdelige angrep på sivile. Din fremstilling av fæle muslimer som slakter kristne er på det beste veldig ensidig. Du glemmer tydeligvis alt som gikk den andre veien.

Som en personlig detalje, jeg kjenner ganske mange kristne som har flyktet fra Libanon. Det ironiske i forhold til din fremstilling er at den part de virkelig avskyr, den de selv sier de flyktet fra, er Israel. Jeg kjenner ingen som er så glødende i sitt hat til Israel som disse, mens de går helt greit sammen med arabere. Hvorfor det tror du?

4) kristne som annenrangs borgere i et eget land.. Jeg fant en libanesisk kristen side som tar for seg kristendom i Libanon. Skal vi se hva den sier?

THE MARONITE CHURCH

Her er det mange i hele verden, så siden tar mest for seg antall og hvem som er hvor. Dette er gruppen som har presidenten i landet, det er lovfestet av presidenten skal være Maronite kristen.

THE ORTHODOX MELKITE CHURCH

A part from the region of Koura in northern Lebanon where they form a relatively important community, we find the Greek-Orthodox in the cities and the urban centers. In Beirut, the capital, they occupy a very important position. They are represented, on the one hand, by the poor, industrious and traditionalist people, in general, and on the other hand, by a kind of money aristocracy made of bankers, big tradespeople and the self-liberal professions: politics, press...

The Greek-Orthodox believe that they represent the Orient Empire and Church and feel they are more oriental than the Muslims themselves. They fully adopt the thesis on Arabism and secularism.

THE CATHOLIC MELKITE CHURCH

The Greek-Catholics are scattered in the meridional and oriental parts of the Lebanese Mountain. They constitute an important rural element. But we also find them in force in the cities like Sidon. Tyre and Zahle where they form a social class that grew richer thanks to doing business self employment However, the community, in its whole offers little social inequalities. Their number is evaluated at 250.000.

THE ORTHODOX SYRIAC CHURCH

The Orthodox Syriacs are divided in two dioceses: Beirut, Zahle, and Mount-Lebanon, Tripoli. They have many places of worships, schools, social, and religious institutions.

Så fortsetter den videre med alle de andre kristne sektene, før den avslutter med:

Nevertheless, this variety among þ all religious communities creates a historical challenge of great importance. Therefore. We postulate the following:

1 – The Lebanese Society is a place where Celestial religions meet.

2 – It is a group of convictions for the Safe-keeping of the individual and group rights.

3 – It develops the heritage and the civic and religious values of the citizens in an atmosphere of tolerance, understanding and openness.

4 – The Lebanese Society is a Society of faith and holiness, unfailing spiritual and human wealth.

5 – It is the bearer of a civilizing and cultural mission.

Nok en gang, din fremstilling er forferdelig ensidig.

Helt til slutt, så glemte du faktisk å få med at den gruppen som har minst å si i landet er den største.. nemlig shiamuslimene, ikke de kristne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...