LilleRamona Skrevet 22. oktober 2009 #381 Del Skrevet 22. oktober 2009 Nå har jeg fått fremskyndet min også, så jeg skal ta i morra! Gleder meg til å få det overstått, prosessen med å ta avgjørelsen har vært slitsom... Du har nok gjort det rette, thumbalina!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 22. oktober 2009 #382 Del Skrevet 22. oktober 2009 Nå har jeg fått fremskyndet min også, så jeg skal ta i morra! Gleder meg til å få det overstått, prosessen med å ta avgjørelsen har vært slitsom... Du har nok gjort det rette, thumbalina!! Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 23. oktober 2009 #383 Del Skrevet 23. oktober 2009 Så bra at dere ha bestemt dere! Jeg er usikker, greier ikke å ta en avgjørelse og er skeptisk... Jeg er i bare en risikogruppe (gravid), og "trøster" meg liksom med at jeg er lite utsatt for risiko (i permisjon, tar ikke kollektivtrafikk m.m.), har til nå hatt et greit immunforsvar og har aldri hatt vanlig influensa, dessuten har de aller fleste som har blitt syke bare milde symptomer. Håndhygiene har jeg alltid vært nøye med. Men jeg er såpass skeptisk til influensaen at vi dropper ferien vi hadde gledd oss sånn til. Pga bekkenløsningen bestemte vi oss for å dra til "hytta" i Spania i november, men siden pappa og kjæresten ble veldig syke med influesa når de var der for en 1,5 måned siden, frister det ikke å dra dit. Skjønner de som tar den og skjønner de som bestemmer seg for å ikke ta den! Selv sitter jeg på gjerdet litt til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frosk Skrevet 23. oktober 2009 #384 Del Skrevet 23. oktober 2009 Her er det ikke vaksinering før om et par uker uansett, så vi har i hvertfall god tid til å fundere på om vi skal ta den eller ikke. At vaksinen inneholder skvalen utvunnet fra hailever er for meg enda et argument på nei-listen min. Formen min er veldig bra for tiden - sånn rent bortsett fra bekkenløsning, men den er heller ikke så veldig ille. Har vel egentlig ingen andre plager i det hele tatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 23. oktober 2009 #385 Del Skrevet 23. oktober 2009 Føler meg bare ikke komfortabel med å ta noen vaksine jeg, får se om jeg endrer mening senere. Mannen skulle vist vaksinere seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 23. oktober 2009 #386 Del Skrevet 23. oktober 2009 Hvis noen vil vite mine grunner for å ta vaksinen så har jeg listet de opp i dagboka mi... jeg er mer og mer glad for at jeg har tatt den nå.. ligger flere på intensivavdelingen her nå - som var helt friske for få dager siden... gikk fra å være helt friske til lungekollaps i løpet av få timer.. og en 2 åring døde her i dag... det skremmer meg! Men jeg har fortsatt en bismak i munnen - er ikke 100% overbevist... men det hadde jeg nok aldri blitt heller.. så lenge en kan stå inne for valget sitt til syvende og sist så er det det aller viktigste... men kjenner jeg gjerne skulle sluppet å ta avgjørelsen.. var helt forferdelig.. Jeg gleder meg ellers stort til kiropraktor timen min på mandag. Jeg er i grunn i kjempeform - bortsett fra bekkenet og ryggplagene.. Er en eneste stor gedigen muskelknute.. klarer nesten ikke å sitte en gang.. det kramper seg sånn bak skulderbladene at jeg nesten begynner å grine.... så dersom hun kan få løst opp dette, så har jeg absolutt ingen andre plager! Så det hadde vært SÅ deilig å fått en løsning på det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ponine Skrevet 23. oktober 2009 #387 Del Skrevet 23. oktober 2009 Huff jeg synes det er veldig vanskelig å bestemme seg. Tidligere var jeg fast bestemt på å ikke ta vaksinen, men nå er jeg svært så usikker. Jeg tror ikke jeg har hatt noe mye influensa, kun sterk forkjølelse og jeg blir svært sjelden syk. Skulle ønske jeg hadde sluppet dette valget.. Skal til jordmor neste uke så da får vi si hva hun anbefaler meg å gjøre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 24. oktober 2009 #388 Del Skrevet 24. oktober 2009 Jeg er også veldig glad for at jeg har tatt den. Det er nå over 24 timer siden, og de hovne lymfekjertlene jeg fikk med en gang har nesten gått helt over og alt jeg sitter igjen med er en litt øm overarm og en følelse av å være veldig sliten. Men jeg har hatt forferdelig mye å gjøre de siste ukene, så det siste trenger ikke å ha noe å gjøre med vaksinen i det hele tatt. Jeg ser veldig positivt på at junior i magen også får antistoffer mot influensaen, er ikke noe spesielt i tvil om valget jeg har tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 24. oktober 2009 #389 Del Skrevet 24. oktober 2009 Jeg er også veldig glad for at jeg har tatt den. Det er nå over 24 timer siden, og de hovne lymfekjertlene jeg fikk med en gang har nesten gått helt over og alt jeg sitter igjen med er en litt øm overarm og en følelse av å være veldig sliten. Men jeg har hatt forferdelig mye å gjøre de siste ukene, så det siste trenger ikke å ha noe å gjøre med vaksinen i det hele tatt. Jeg ser veldig positivt på at junior i magen også får antistoffer mot influensaen, er ikke noe spesielt i tvil om valget jeg har tatt. Jeg følte meg "syk" i går, og er hoven i stikkstedet - men i dag er jeg helt fin.. så var bare en sånn 24 timers reaksjon.. og det var en mildere reaksjon enn jeg fikk på feks hepatittvaksinen jeg tok før vi reiste til Østen i fjor.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 24. oktober 2009 #390 Del Skrevet 24. oktober 2009 (endret) Jeg vil også ta vaksinen! Skal høre med legen til uka Her er magebilde tatt i dag (28+3) forresten http://img2.imageshack.us/img2/8578/283001.jpg Endret 24. oktober 2009 av vimse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 25. oktober 2009 #391 Del Skrevet 25. oktober 2009 Jeg vil også ta vaksinen! Skal høre med legen til uka Her er magebilde tatt i dag (28+3) forresten http://img2.imageshack.us/img2/8578/283001.jpg Fin mage du har Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 26. oktober 2009 #392 Del Skrevet 26. oktober 2009 Fin mage, Cuba!! Og tatoveringen din er forresten kjempetøff! Får håpe du også får mulighet til å ta vaksinen denne uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 26. oktober 2009 #393 Del Skrevet 26. oktober 2009 Fin mage, Cuba!! Og tatoveringen din er forresten kjempetøff! Får håpe du også får mulighet til å ta vaksinen denne uka. Tusen takk Er fornøyd med den selv (tatoveringen altså), men vil perfeksjonere den litt, ikke helproff han som har gjort den Har du noen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 26. oktober 2009 #394 Del Skrevet 26. oktober 2009 Fin mage du har Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 26. oktober 2009 #395 Del Skrevet 26. oktober 2009 Da har jeg vært hos kiropraktor og kan anbefale det på det varmeste til de av dere som sliter med bekkenet! Var skikkelig godt å bli "knekt" på, og hun satt på en del øvelser som var bra også! Jeg hadde maaange låsninger i ryggen.. helt fra halebeinet og opp til nakken.. pluss at den naturlige bekkenløsningen hadde kommet galt ut på meg, var greit på venstre side - men høyre side hadde hengt seg opp, og dermed skapt skjevhet som da hadde spredd seg oppover hele ryggen min.. hun mente også at dersom jeg ikke fikk rettet opp bekkenet så kunne jeg ende opp med en ganske lang og hard fødsel - fordi det rett og slett er mindre plass til babyen når bekkenet er skjeivt... så vil jo virkelig anbefale de av dere som har vondt i ryggen/bekkenet å få det sjekket så slipper en unødvendige "overaskelser" under fødselen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogtussa Skrevet 26. oktober 2009 #396 Del Skrevet 26. oktober 2009 Så fin mage, Cuba! Høres ut som du fikk mye ut av timen hos kiropraktor i dag, Thumbaline! Jeg får prise meg lykkelig over at jeg slipper de plagene dere har fått med bekkenløsning/låsning. I morgen skal jeg ta vaksina da..Bestemte meg for en stund siden på at jeg skulle ta den, men nå når morgendagen straks er her, så kjenner jeg at panikken råder. Jeg er så redd for å ta feil valg! Samtidig tror jeg nå at det fort kan bli mer katastrofalt om jeg ikke tar vaksina enn om jeg tar den. Skal bli greit å få tatt den nå, så slipper jeg kanskje å tenke så mye mer på dette.. Ellers er formen bedre nå. Litt slapp og sliten, men det er egentlig ikke noe å klage over. Var bare en dårlig dag sist jeg skrev her inne.. Å være gravid syns jeg er kjempekoselig, og det er så fascinerende og herlig å følge med på sparkene og rørelsene til vesla i magen. Går rundt og forestiller meg hvordan hun ser ut og hvordan personligheten hennes er.. Er litt ør og svimmel innimellom da..i dag endte det med at jeg ikke klarte å stokke beina mine riktig, og snubla i verdens minste asfaltkant på jobben. Fikk tatt meg imot på knærne og hendene, men det var jo litt ekkelt..Og nå er tommelen/håndleddet mitt ganske mørbanka..Skrev et innlegg om det på kropp og helse og..men som "gjest"..Ikke spør meg hvorfor.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 26. oktober 2009 #397 Del Skrevet 26. oktober 2009 Så fin mage, Cuba! Høres ut som du fikk mye ut av timen hos kiropraktor i dag, Thumbaline! Jeg får prise meg lykkelig over at jeg slipper de plagene dere har fått med bekkenløsning/låsning. I morgen skal jeg ta vaksina da..Bestemte meg for en stund siden på at jeg skulle ta den, men nå når morgendagen straks er her, så kjenner jeg at panikken råder. Jeg er så redd for å ta feil valg! Samtidig tror jeg nå at det fort kan bli mer katastrofalt om jeg ikke tar vaksina enn om jeg tar den. Skal bli greit å få tatt den nå, så slipper jeg kanskje å tenke så mye mer på dette.. Ellers er formen bedre nå. Litt slapp og sliten, men det er egentlig ikke noe å klage over. Var bare en dårlig dag sist jeg skrev her inne.. Å være gravid syns jeg er kjempekoselig, og det er så fascinerende og herlig å følge med på sparkene og rørelsene til vesla i magen. Går rundt og forestiller meg hvordan hun ser ut og hvordan personligheten hennes er.. Er litt ør og svimmel innimellom da..i dag endte det med at jeg ikke klarte å stokke beina mine riktig, og snubla i verdens minste asfaltkant på jobben. Fikk tatt meg imot på knærne og hendene, men det var jo litt ekkelt..Og nå er tommelen/håndleddet mitt ganske mørbanka..Skrev et innlegg om det på kropp og helse og..men som "gjest"..Ikke spør meg hvorfor.. Vet ikke det hjelper deg noe i avgjørelsen din, men jeg fikk masse skryt av homeopaten OG kiropraktoren i dag for at jeg hadde tatt en ansvarlig avgjørelse og tatt vaksinen. De mente det var det aller tryggeste ettersom vi setter et barn til verden midt i den verste influensatiden - og babyen er ganske så ubeskyttet midt oppi alt. Blir jo mye besøk den første tiden, og hvem vet hvem som drar på hvilke bakterier og virus da. Godt du klarte å ta deg for da! Selv om magen faktisk tåler ganske mye før det skjer noe galt.. en fysioterapeut sa faktisk at det er bedre å dette på magen enn på rompa dersom du faller og må "velge".. for babyen ligger så beskytta i fostervannet - mens detter du på halebeinet og rompa så rister det en del, og du kan skade bekkenet i samme slengen... men er jo selvfølgelig bedre å ta seg for som du gjorde! Håper det går bra med håndleddene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 27. oktober 2009 #398 Del Skrevet 27. oktober 2009 Tusen takk Er fornøyd med den selv (tatoveringen altså), men vil perfeksjonere den litt, ikke helproff han som har gjort den Har du noen? Nei, jeg har ingen, men jeg har alltid sagt at jeg skal ha en sånn stjerne som du har, jeg skal bare ha èn da, også litt lengre nede på hofta, så den er mest for kjæresten , til nød synlig i en veldig low-cut bikini. Men jeg tenkte å vente til jeg er helt ferdig med å få barn, i tilfelle jeg skulle legge på meg så mye under et svangerskap at den blir deformert. Men det er kanskje ikke noe problem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 27. oktober 2009 #399 Del Skrevet 27. oktober 2009 Nei, jeg har ingen, men jeg har alltid sagt at jeg skal ha en sånn stjerne som du har, jeg skal bare ha èn da, også litt lengre nede på hofta, så den er mest for kjæresten , til nød synlig i en veldig low-cut bikini. Men jeg tenkte å vente til jeg er helt ferdig med å få barn, i tilfelle jeg skulle legge på meg så mye under et svangerskap at den blir deformert. Men det er kanskje ikke noe problem? Hørtes fint ut Tja.. Det kommer vel litt an på. Kan godt hende mine ikke er like fine etter 2-3 graviditeter, men det får bare være. Om du tar den veldig langt ned er det ikke sikkert den blir påvirket noe særlig da :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 27. oktober 2009 #400 Del Skrevet 27. oktober 2009 Hørtes fint ut Tja.. Det kommer vel litt an på. Kan godt hende mine ikke er like fine etter 2-3 graviditeter, men det får bare være. Om du tar den veldig langt ned er det ikke sikkert den blir påvirket noe særlig da :gjeiper: Det er sant, og uansett så er det ikke sikkert den blir påvirket. For hvis man ikke får strekkmerker akkurat der tatoveringen er, så vil vel huden trekke seg tilbake og bli som før? Men når jeg uansett har venta så lenge (har ønska meg samme tatovering i 5-6 år) så kan jeg like gjerne vente 2-3 år til, for da har jeg forhåpentligvis fått de to ungene jeg tenker å få. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå