Gå til innhold

Miss moneypenny skal bli mamma!

Miss moneypenny

Anbefalte innlegg

Gjest litaågo

Hei igjen! Håper alt har gått/går bra med eksamner! Synes du er kjempeflink som står på så godt som du gjør. Ikke bare bare å finne motivasjon til eksamenslesinga midt i julestria. Nå er jeg heldigvis ferdig for denne omgang, så kan puste godt ut :jepp:

Ja, har vært på UL nå :rødme: Ble satt et stykke tilbake, men pytt sann, fikk jo se en nydelig liten krabat der inne :rødme: Alt var helt som det skulle være, og det blir (nesten uten tvil) en :babygutt: (Akkurat som pappaen trodde!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 3 uker senere...

I'm back!!! Etter eksamener, jul, hektiske tider på jobb, nyttår og en ukes forkjølelse. Hadde siste eksamen i dag. Den gikk ikke kjempebra, men. Ikke noe å gjøre med det nå! Nå vet jeg ikke hva jeg skal ta meg til egentlig. Rart å ikke ha en eksamen å lese til! Kommer vel til å henge endel her da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg :shoppe: til lille :babyjente:

Jeg har kjøpt:

2 laken 98 kr.

2 dynetrekk 119 kr.

5 gaskluter (ikke at jeg vet hva det er...)19 kr.

3 vaskekluter 15 kr.

3 håndkler 30 kr.

1 fleecedress til å kanskje ha på hjem fra sykehuset (kommer ann på hvor varmt/kaldt det er når hun kommer) 70 kr.

1 strikkejakke og matchende sokker, buksa var borte :( 20 kr.

1 rosa bukse 40 kr.

1 sett med bukse og genser, 70 kr.

1 pysj, 40 kr.

Har lyst til å gå tilbake og kjøpe mer!! Men jeg må være litt forsiktig med pengene denne mnd siden det mangla 2000 kr på lønninga mi, og kanskje jeg ikke får de med før på neste lønning. Typisk det, nå som det er salg og jeg kunne kjøpt alt babyen trenger av klær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shopping til baby er kjekt:)

Jeg leste et sted at babyer ikke bør bruke dyne på grunn av at de kan få den over ansiktet og slikt. Er det sånn? Jeg har kjøpt slike soveposer heller jeg.

Hva med å snakke med jobben for å se om de kan fikse på lønnen fortere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shopping til baby er kjekt:)

Jeg leste et sted at babyer ikke bør bruke dyne på grunn av at de kan få den over ansiktet og slikt. Er det sånn? Jeg har kjøpt slike soveposer heller jeg.

Hva med å snakke med jobben for å se om de kan fikse på lønnen fortere?

Mener du sånn nattpose? Aha! Har lurt på hva som er vitsen med den... hm det var jo noe å tenke på! Ja jeg prøver å finne ut av dette med lønna, men lønnsslippen kom ikke før i dag, selvom vi fikk lønn på fredagen. Så da har jeg ikke fått se hva som har skjedd enda. Samboeren skal innom der og hente den for meg i dag :)

Også skal vi kjøpe bilstol!! Og i går kjøpte jeg enda mer babyklær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått kjøpt bilstol. Gikk for Acta Graco Logico S og er fornøyd så langt. Og så er den så fin, sjokoladebrun med rødt i setepartiet. Nydelig. :)

Ja, sånn nattpose ja, med glidelås på siden og uten armer. Hørte at det skulle være bedre, for barna er så varme uansett. Men jeg vet jo ikke. Men høres jo absolutt greit ut å ikke ha dyne i første omgang:)

Håper du finner utav dette med lønna, nå må jobben din skjerpe seg litt synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Håper alt har gått/går bra med eksamner! Synes du er kjempeflink som står på så godt som du gjør. Ikke bare bare å finne motivasjon til eksamenslesinga midt i julestria. Nå er jeg heldigvis ferdig for denne omgang, så kan puste godt ut :jepp:

Ja, har vært på UL nå :rødme: Ble satt et stykke tilbake, men pytt sann, fikk jo se en nydelig liten krabat der inne :rødme: Alt var helt som det skulle være, og det blir (nesten uten tvil) en :babygutt: (Akkurat som pappaen trodde!)

Oi, har ikke sett dette innlegget her jeg, beklager!!! Gratulerer så mye med en liten :babygutt: en liten prins jo :rødme: tenker det var godt å se han! Så gøy :) Håper alt står bra til med deg, har ikke sett noe til deg her inne på en stund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært hos jordmor, og det ser ut til at jeg har siste arbeidsdag i morra! Svangerskapspermisjon, pga bekkenet. Jeg hadde jo tenkt å jobbe så lenge som mulig, og begynne med fysioterapi så jeg kunne holde meg i jobb. Men sjefen nekter å gi meg fri til fysioterapi, så da ser jeg ikke andre muligheter enn svangerskapspermisjon. Synd at det skal være sånn men.

Ellers har jeg vært på posten i dag, og henta en pakke fra H&M, men noen flere babyklær til lille skjønne prinsessa mi :rødme: Ja hun har sikkert snart nok... men de er jo så søøøøte!! :rødme: Også har broren min kjøpt vogna for meg, Emmaljunga City Cross, så den skal hentes om 2 uker! Gleder meg til å se den!!

Da vi skulle legge oss i forgårs sa samboeren "glad i deg baby" og det var ikke meg han mente.. hehe. Gjett om hjertet mitt smelta da :) Nå skal jeg få rydda og vaska litt i huset, og lage middag til han kommer hjem fra jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en ganske travel dag i dag, og er fremdeles våken! Fornøyd med det. Nå som jeg ikke jobber blir det litt for mye soving og tv, men i dag har jeg støvsuget hele huset, vaska doen og tilogmed skrubba mikroen! Nå holder jeg på å bake brød :) Også har jeg vaska klær. Så når kvelden kommer kan jeg endelig ha god samvittighet.

Vekta ligger nå på 83,4. Dvs jeg har gått opp 7,4 kg så langt. Det er ikke så mye da, håper nurket får i seg det hun trenger! Har vaska det meste av klærne hennes nå, og lagt på plass i klesskapet. Men det er vel det eneste som er klart også da... litt stressa nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litaågo

Oi! Så langt du plutselig var kommet :)

Etter en litt trøblete start på året, føler jeg endelig at ting begynner å gå seg til, så skal prøve å bli flinkere til å oppdatere meg her nå :)

Skjønner at det sikkert ikke er noen drømmesituasjon å gå hjemme så lenge før fødselen, men det er nok likevel til det beste :jepp: I alle fall når arbeidsgiver ikke er mer sammerbeidsvillig enn som så.

Så artig med handling til babyen. Har så vidt kikket litt selv, og det er så mye fint å se og som jeg har lyst til å kjøpe. Det klør litt i fingrene ja :fnise:

Ellers koser jeg meg masse med spark og slag fra den lille. En kjempedeilig følelse :rødme: Og dessuten er det ganske artig å se magen bevege på seg litt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Så langt du plutselig var kommet :)

Etter en litt trøblete start på året, føler jeg endelig at ting begynner å gå seg til, så skal prøve å bli flinkere til å oppdatere meg her nå :)

Skjønner at det sikkert ikke er noen drømmesituasjon å gå hjemme så lenge før fødselen, men det er nok likevel til det beste :jepp: I alle fall når arbeidsgiver ikke er mer sammerbeidsvillig enn som så.

Så artig med handling til babyen. Har så vidt kikket litt selv, og det er så mye fint å se og som jeg har lyst til å kjøpe. Det klør litt i fingrene ja :fnise:

Ellers koser jeg meg masse med spark og slag fra den lille. En kjempedeilig følelse :rødme: Og dessuten er det ganske artig å se magen bevege på seg litt :ler:

Å der var du igjen, så koselig!! :) Har lurt litt på hvor du ble av ;) en trøblete start på året, det var ikke bra! Får håpe at ting blir bedre nå da! Ja jeg har plutselig kommet veldig langt ja, blir nesten litt stressa! Ei i terminklubben min her på kg fødte natt til mandag, 7 uker for tidlig. Da begynte jeg å tenke på alt jeg ikke har klart enda... og at økonomien er litt trang enda, ettersom jeg venter på lånekassa og nav, så må jeg være forsiktig med det jeg har, siden jeg ikke vet hvor lang tid de kommer til å bruke. Men mamma sier at hvis babyen kommer før jeg er klar skaffer familien min de siste tingene mens jeg er på sykehuset :) Har nå jammen kommet langt du og! Det er verdens beste følelse å kjenne de små slagene og sparkene ja, noe så skjønt :rødme:

åssen går det med deg ellers, er formen bra? Og hvordan har det gått med eksamener? Jeg venter fremdeles på svar på den siste, det går vanvittig seint... den eksamenen gikk jo helt ræva uansett da, så det er vel kanskje ikke noe å vente på engang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest litaågo
Ja jeg har plutselig kommet veldig langt ja, blir nesten litt stressa! Ei i terminklubben min her på kg fødte natt til mandag, 7 uker for tidlig. Da begynte jeg å tenke på alt jeg ikke har klart enda... og at økonomien er litt trang enda, ettersom jeg venter på lånekassa og nav, så må jeg være forsiktig med det jeg har, siden jeg ikke vet hvor lang tid de kommer til å bruke. Men mamma sier at hvis babyen kommer før jeg er klar skaffer familien min de siste tingene mens jeg er på sykehuset :) Har nå jammen kommet langt du og! Det er verdens beste følelse å kjenne de små slagene og sparkene ja, noe så skjønt :rødme:

åssen går det med deg ellers, er formen bra? Og hvordan har det gått med eksamener? Jeg venter fremdeles på svar på den siste, det går vanvittig seint... den eksamenen gikk jo helt ræva uansett da, så det er vel kanskje ikke noe å vente på engang ;)

Når folk i samme terminklubb som deg plutselig føder går det sikkert opp et lite lys ja, om at nå er det plutselig ikke så lenge til det er min tur. Men som mammaen din sier, så skaffer de helt sikkert de siste tingene mens du er på sjukehuset, om du skulle føde for tidlig :)Når det er sagt, så får vi håpe prinsessa di holder seg der inne ei stund til :jepp: Sjansen er jo uansett størst for akkurat det også :)

Formen min er ellers upåklagelig :jepp: Ikke går jeg opp noe særlig (hadde litt reserver) og ikke har jeg noen kranglete bekken. Bærer den lille gutten ganske langt inne så har heller ikke fått noe særlig til mage enda, men regner med at plutselig sier det *poff* :gravid: Om jeg skal klage på noe (og det må jeg jo :lur: ) så er det at jeg blir litt fortere andpusten og at det innimellom kan være litt ubehagelig å snu seg fra ei side til en annen når jeg ligger i senga.

Eksamnene har gått greit, så veldig godt å ha de ute av verden :jepp: Krysser fingrene for at den siste eksamenen din gikk bra. Hvem vet... kanskje gikk den bedre enn du trodde :)

Kan hende jeg titter innom, men hvis ikke - God helg! :goodbye:

Endret av litaågo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk i samme terminklubb som deg plutselig føder går det sikkert opp et lite lys ja, om at nå er det plutselig ikke så lenge til det er min tur. Men som mammaen din sier, så skaffer de helt sikkert de siste tingene mens du er på sjukehuset, om du skulle føde for tidlig :)Når det er sagt, så får vi håpe prinsessa di holder seg der inne ei stund til :jepp: Sjansen er jo uansett størst for akkurat det også :)

Formen min er ellers upåklagelig :jepp: Ikke går jeg opp noe særlig (hadde litt reserver) og ikke har jeg noen kranglete bekken. Bærer den lille gutten ganske langt inne så har heller ikke fått noe særlig til mage enda, men regner med at plutselig sier det *poff* :gravid: Om jeg skal klage på noe (og det må jeg jo :lur: ) så er det at jeg blir litt fortere andpusten og at det innimellom kan være litt ubehagelig å snu seg fra ei side til en annen når jeg ligger i senga.

Eksamnene har gått greit, så veldig godt å ha de ute av verden :jepp: Krysser fingrene for at den siste eksamenen din gikk bra. Hvem vet... kanskje gikk den bedre enn du trodde :)

Kan hende jeg titter innom, men hvis ikke - God helg! :goodbye:

Å snu seg i senga blir bare verre og verre ;) pga at magen plutselig veier endel, med fostervann og babyens vekt. Men det er innmari koselig da :) Magen din spretter nok plutselig ut ja! Jeg føler at størrelsen på min varierer veldig, noen ganger føles den litt liten, og andre ganger er den plutselig helt megastor. Blir veldig fort andpusten jeg og, det er nesten flaut :fnise:

Har du fått tilbud om ekstra ultralyd eller? Jeg skal den 8. februar, gleder meg så kjempemasse til å få se henne igjen :rødme: er jo en god stund siden nå! Ha en kjempefin helg du også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm skal jeg ta sjansen på en episode til av jordmødrene tro? Prøvde å se episode 5 istad, men da ble det bare grining, og jeg måtte slå av! Ganske følsom for tiden ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest litaågo
Hmm skal jeg ta sjansen på en episode til av jordmødrene tro? Prøvde å se episode 5 istad, men da ble det bare grining, og jeg måtte slå av! Ganske følsom for tiden ja! :)

Hehe... Ja, man kan til tider være en vandrende hormonbombe :fnise: Husker jeg så de episodene da de kom på nrk, men har faktisk ikke sett på de etter at jeg ble gravid. Kan nok tenkes jeg reagerer annerledes nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Ja, man kan til tider være en vandrende hormonbombe :fnise: Husker jeg så de episodene da de kom på nrk, men har faktisk ikke sett på de etter at jeg ble gravid. Kan nok tenkes jeg reagerer annerledes nå :)

Jeg så de med ei venninne da hun var gravid, ikke noe problem. Men da jeg skulle se de igjen begynte jeg å gråte for alt! Særlig når den ene dama får sønnen sin opp til brystet, og han bare ligger der helt rolig og kikker inn i kamera med de nydelige øynene sine :rødme:

Også en annen episode, der hun ene jordmora snakker om dødfødsler, da begynte jeg å hylskrike så samboeren ble helt stressa :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 uker i morra!

Er virkelig et følelsesmessig vrak for tiden. Har vært så redd for lille tulla mi denne uka, men begynner å roe meg ned nå :) Hun har sparka utrolig masse det siste døgnet, kjenner de små føttene hennes hver gang jeg stryker meg over magen :rødme: forguder det lille trollet noe så vanvittig, jeg er helt overbevist om at hun er verdens nydeligste lille vesen :rødme:

På mandag er det ultralyd igjen! Fikk tilbud om ekstra ul, (kanskje pga morkakas plassering?), skal bli godt å se henne igjen!

Vi fikk babysenga og vugge i hus i dag, men jeg er foreløpig litt usikker på om de kan brukes, siden det lukter ganske stramt av kattepiss av det ene benet på senga. Skal gi hele senga noen grundige runder vask, så får vi se. Den skal i tilfelle males også, for den er lyseblå.

Jeg skal prøve å få tak i madrass til både seng og vugge til uka, og himmel til senga. Jeg har handla alt jeg trenger av sengetøy, og kjøpt dyner, og sprinkelbeskytter til senga. Men så viste det seg at det ikke er sprinkelseng da.. det visste jeg ikke :sjenert:

I kveld er det taco på menyen, vi får besøk av noen venner. Jeg er ikke helt i form, men får vel være litt sosial og da, har dårlig samvittighet overfor samboeren for at jeg ikke orker så mye. Men er ikke så lett når magen er i ulage hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litaågo

Hvordan gikk det på ultralyden? Lå morkaken greit? Sikkert godt å se lille tulla deres igjen :jepp: Og ja, hun er sikkert verdens nydeligste lille vesen, det er jeg overbevist om at den lille i magen min er også :rødme:

Så morsomt at du klarer å kjenne føttene hennes når du stryker deg over magen. Selv kjenner jeg forskjell på spark og slag, men gleder meg til jeg tydeligere kan kjenne hvordan han ligger bare ved å stryke meg på magen. Samboer la forresten kinnet inntil magen her om dagen, og da fikk han seg et spark i retur :fnise:

Høres kjempekoselig ut at ting begynner å komme på plass. Akkurat dette med seng og stellekommode/bord står som et lite tankekors hos meg. Veldig usikker på hva jeg vil ha :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...