Gå til innhold

Prøvedagbok for Gaupa. Blir vi kanskje snart 3?

Gaupa

Anbefalte innlegg

Takk for velkommsthilsen :)

Spennende med noen som er like gamle, skal ta meg en tur i boka di å lese jeg også :)

Satser på at det blir en kort prøverdagbok her for oss begge, og at vi snart sees inne på graviditetsdagbøkene. :jepp:

Takk for hilsen i boka mi :)

Ja vi satser på det at julegaven i år blir graviditetsdagbok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for hilsen i boka mi :)

Ja vi satser på det at julegaven i år blir graviditetsdagbok :)

Hehe, ja, eller aller helst litt før jul. Sånn ca gravid i begynnelsen av november hadde vært perfekt for min del. Men så kan man jo ikke planlegge slikt da heller.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag og fridag :)

Sov lenge idag. Godt.

Ellers drømte jeg i natt om at jeg var gravid. Jeg tok en test, og den viste positivt. Sa det til samboeren min i drømmen, og da sa han at det hadde han visst lenge. Han hadde sett det på puppene mine. Hehe. Ble kjempesint i drømmen fordi han ikke hadde sagt noe, og jeg gikk jo fremdeles på p-piller, og det kunne være skadelig for fosteret.

Huff, mye rart man kan drømme. Tidligere har jeg drømt at jeg har holdt babyer som bare blir mindre og mindre, og til slutt flyr de bare avgårde. De drømmene er ekle. :tristbla:

Ellers prøver jeg å konsentrere meg om andre ting også, så jeg ikke blir helt opphengt i alt som har med graviditet og prøving, men er jammen ikke lett. :ler:

Tenker jeg bestiller meg GraVitamin idag jeg, så kommer det til jeg skal slutte på pillen.

Tro om det er noe annet jeg som snart prøver bør skaffe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, eller aller helst litt før jul. Sånn ca gravid i begynnelsen av november hadde vært perfekt for min del. Men så kan man jo ikke planlegge slikt da heller.

:fnise:

Ja tenkte da jul må være i det lengste slaget :)

Nei kjedelig i ikke kan planlegge sånt....men hadde ikke hatt noe i mot å få en mai baby....men da må det jo klaffe nu i PP3! :yvonne::sengekos::kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

En stund siden jeg har oppdatert her nå.

Sluttet på p-pillen lørdag 15, og fikk pillemensen den 19. Nå ser det ut til at den er over, blør iallefall ikke idag. Dvs 4 dager med liksom-mensen. Skriver det ned her så har jeg oversikten en plass. :jepp:

Fryktelig spent på hvor lang tid det tar før jeg får ordentlig mensen igjenn. Håper jeg havner rett i normal syklus, men det er vel for mye å håpe på. Men så vidt jeg har skjønt kan jeg få eggløsning nå på litt rare tidspunkt siden jeg nettopp har sluttet på pillen, så i teorien trenger det aldri komme noe mensen. Så da er vi faktisk prøvere. :hakeslepp::overrasket::hoppe:

Hjelp.

Lørdagkvelden tilbrakte jeg hos ei venninne som snart skal ha baby. Hun hadde vært å handlet inn små søte klær og sengesett. *Smelt*. Vanskelig å holde seg rolig slik at hun ikke fatter mistanke om at vi nå er prøvere. En del av meg har bare lyst til å fortelle det til alle slik at jeg kan prate om det, mens en annen del vil ha dette for oss selv. Vanskelig. Men foreløpig får jeg skravle av meg her inne, og spørre om det jeg lurer på. :jepp: (Og selvsagt prate litt med mannen om det).

Søndag idag, og egentlig ingen spesielle planer så langt. Litt rydding må vel til, og så skal jeg kanskje ut senere på kafe med ene søstra mi. Får se hva dagen bringer.

Endret av Gaupa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stund siden jeg har oppdatert her nå.

Sluttet på p-pillen lørdag 15, og fikk pillemensen den 19. Nå ser det ut til at den er over, blør iallefall ikke idag. Dvs 4 dager med liksom-mensen. Skriver det ned her så har jeg oversikten en plass. :jepp:

Fryktelig spent på hvor lang tid det tar før jeg får ordentlig mensen igjenn. Håper jeg havner rett i normal syklus, men det er vel for mye å håpe på. Men så vidt jeg har skjønt kan jeg få eggløsning nå på litt rare tidspunkt siden jeg nettopp har sluttet på pillen, så i teorien trenger det aldri komme noe mensen. Så da er vi faktisk prøvere. :hakeslepp::overrasket::hoppe:

Hjelp.

Lørdagkvelden tilbrakte jeg hos ei venninne som snart skal ha baby. Hun hadde vært å handlet inn små søte klær og sengesett. *Smelt*. Vanskelig å holde seg rolig slik at hun ikke fatter mistanke om at vi nå er prøvere. En del av meg har bare lyst til å fortelle det til alle slik at jeg kan prate om det, mens en annen del vil ha dette for oss selv. Vanskelig. Men foreløpig får jeg skravle av meg her inne, og spørre om det jeg lurer på. :jepp: (Og selvsagt prate litt med mannen om det).

Søndag idag, og egentlig ingen spesielle planer så langt. Litt rydding må vel til, og så skal jeg kanskje ut senere på kafe med ene søstra mi. Får se hva dagen bringer.

Gratulerer som offisiell prøver :) Håper dere lykkes raskt :strix:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med prøve-start! :danser:

Du har jo ingenting å tape på å sette i gange prøvingen, vet ikke jeg, men du bør vel ha EL før mensen kommer igjen, så da er det jo ikke noe tvil om hva dere bør gjøre.. :lur:

Jeg har selv to gravide venninner, så når de setter i gang med baby- og gravid-snakket, så prøver jeg å ikke virke aaltfor interessert. Vil jo ikke vekke mistanke! :fnise: Det kan være litt frustrerende til tider, men til syvende og sist vil jeg jo ikke fortelle noen om det. :)

Ha en fortsatt strålende helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med prøve-start! :danser:

Du har jo ingenting å tape på å sette i gange prøvingen, vet ikke jeg, men du bør vel ha EL før mensen kommer igjen, så da er det jo ikke noe tvil om hva dere bør gjøre.. :lur:

Jeg har selv to gravide venninner, så når de setter i gang med baby- og gravid-snakket, så prøver jeg å ikke virke aaltfor interessert. Vil jo ikke vekke mistanke! :fnise: Det kan være litt frustrerende til tider, men til syvende og sist vil jeg jo ikke fortelle noen om det. :)

Ha en fortsatt strålende helg! :klem:

Takk takk :)

Nei som du sier kommer jo EL før mensen, så da er den saken biff.

Fortsatt god helg til deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når jeg postet her at pillemensen var over, kommer det jo selfølgelig mer blødning. Jaja, syns jo det var tidlig å bli kvitt den da. Med andre ord så er vi ikke heelt prøvere enda da. Blir liksom ikke noe "humping" med mensen på besøk.

(Hvorfor fungerer ikke smiley-knappen nå da?).

Ellers har jeg fått gjort litt i leiligheten her, så nå blir det snart middagslaging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :)

Hvordan pille er det som har både omega 3 og folat?Høres jo ut som en grei deal det i grunn, en ting mindre å huske på da :jepp:

Tar turen innom boka di for å lese nå jeg:)

Hei! Nå har ikke jeg leste igjennom hele boka di ennå, men tenkte jeg kunne kommentere på dette. Det anbefales at du tar Omega 3 og folat hver for seg. Gå på helsekosten, der for du et stoooort brett med folat myyyye rimeligere enn på apoteket og kjøp Udo's choice omega 3. Den er renere og bedre enn de "blandings"-pillene fra apoteket. Og så kan du kjøpe en multivitamin som har ALT annet du måtte trenge. Alt får du på helsekosten og alt dette bruker jeg og føler effekten er bedre av "rene" vitaminer og kosttilskudd. :)

Kommer sterkere tilbake for å lese resten av boka di! :vinke:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Nå har ikke jeg leste igjennom hele boka di ennå, men tenkte jeg kunne kommentere på dette. Det anbefales at du tar Omega 3 og folat hver for seg. Gå på helsekosten, der for du et stoooort brett med folat myyyye rimeligere enn på apoteket og kjøp Udo's choice omega 3. Den er renere og bedre enn de "blandings"-pillene fra apoteket. Og så kan du kjøpe en multivitamin som har ALT annet du måtte trenge. Alt får du på helsekosten og alt dette bruker jeg og føler effekten er bedre av "rene" vitaminer og kosttilskudd. :)

Kommer sterkere tilbake for å lese resten av boka di! :vinke:

:klem:

Hei hei, og velkommen til boken min :)

Hmm, Omega 3 og folat hver for seg sier du.. Det må forskes mer på.

Tar meg en tur til boka di for å se jeg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering på "mensen". Nesten så jeg ikke tør å skrive det, for da kommer det vel mer om noen timer, men har ikke hatt blødning i dag. Så nå håper jeg den holder seg borte, og at jeg enten får ordentlig mensen til rett tid, eller at den uteblir helt pga graviditet. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Gaupa,

Har lest gjennom hele boken din nå, det virker som om din 1pp og min 2 pp faller samtidlig så kommer nok til å holde ett øye med hva som skjer her inne, spennende, håper du får en kort prøvebok og at spiren sitter på 1 forsøk

:)

:popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gaupa!

Her inne har jeg visst ikke vært før. Masse lykke til som prøver :duskedame: Håper det klaffer fort for deg så du slipper å bli her inne så lenge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hei Gaupa,

Har lest gjennom hele boken din nå, det virker som om din 1pp og min 2 pp faller samtidlig så kommer nok til å holde ett øye med hva som skjer her inne, spennende, håper du får en kort prøvebok og at spiren sitter på 1 forsøk

:)

:popcorn:

Så hyggelig med besøk :)

Morro at våre pp-er kan falle sånn ca likt. Skal løpe inn i dagboken din å lese litt jeg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gaupa!

Her inne har jeg visst ikke vært før. Masse lykke til som prøver :duskedame: Håper det klaffer fort for deg så du slipper å bli her inne så lenge ;)

Takk for lykkeønskning :)

Håer og på at det klaffer rimelig fort. Er litt sånn at når jeg har bestemt meg skulle det helst ha skjedd i går liksom :ler:

*Iler inn for å lese i Honning sin dagbok*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med mange besøk her i dagboken min. :) Setter pris på alle innlegg og kommentarer.

Nå har jeg ikke hatt noe mer blødning siden mandag, så nå er vi iallefall i gang.

Skummelt var det å skulle :sengekos: for første gang uten sikkerhetsnett. Var litt sånn tør vi eller... Men vi hoppet i det, så nå er den barrieren brutt. I teorien kan jeg ha eggløsning når som helst siden jeg ikke har kommet så langt at jeg har fått første ordentlige mens, men den rasjonelle og fornuftige siden av meg sier at det nok ikke blir å klaffe nå. Må nok vente på mensen, før jeg kan si at jeg får litt kontroll, og det er jo da pp 1 starter også.

Helt utrolig hvor rolig og avbalansert det mannebeinet mitt kan være angående prøving. Heldigvis kommer han med små spørsmål av og til, som feks når man kan forvente eggløsning og slike ting.

Har jobbet hele uken, og skal jobbe i ettermiddag også. Men så er det helg, og fri :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...