Gå til innhold

Prøvedagbok for Gaupa. Blir vi kanskje snart 3?

Gaupa

Anbefalte innlegg

Mandag og fysj for et vær det er utenfor. Skikkelig ruskevær med regn og sterk vind, så har bare vært ute å handlet middag idag.

Litt sånn pjusk i formen, men satser på at det bedrer seg til i morgen siden jeg skal på jobb da.

I helgen var det :skaal: på lørdag, og vi dro til og med ut på byen(noe som skjer ca 1 gang i halvåret).

Har endelig fått fingeren ut å bestilt folat, så det kommer vel denne uken, så da skal jeg begynne å knaske de pillene. Har jo hørt at man skal gjøre det fra man starter prøvingen så.

Tror jeg må lese meg litt opp på dette med sykluser og el og slikt. Har ingen snøring på når jeg kan forvente å få mensen igjenn, men vet det kan ta tid etter pilleslutt.

Ha en fin fin uke dere som er inne her å leser :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må gå å legge seg NÅ!!

Aahh. Hvorfor skal det bestandig være så vanskelig å legge seg når man egentlig bør?Jeg er aaalt for dårlig til å legge meg, selv om jeg skal opp tidlig neste dag.

Hmm, kanskje en baby kan snu på de vrange rutinene mine :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag, og frihelg. Ukene bare flyr avgårde synes jeg.

Tok å plottet inn tallenen mine i en eggløsningskalkulator nå jeg, og hvis jeg er så heldig å ha vanlig syklus så hadde jeg eggløsning 2 sep. Da vil det si at jeg kan forvente mens 15 sep om jeg har normal 28 dagers syklus?

Har kjøpt en pakke med eggløsningstester og graviditetstester fra billigetester.no, så de skulle vel være i postkassa like over helgen.

Har lest at det er større "fare" for å få flerlingesvangerskap om man blir gravid på første eggløsning etter p-pilleslutt. Dette fordi det kan slippes flere lagrede egg da. Hmm. Skummelt. Da er det nesten så man håper man blir gravid på andre eggløsning. To eller flere babyer på første forsøk bli nok heftig for oss. Har lyst på en og en baby av gangen. Slik kan jeg gå gravid flere ganger. Vet det ikke går ann å styre dette, men er lov å håpe da.

Hadde tenkt meg en tur til byen, men før jeg gjør det må jeg vel ordne meg selv slik at jeg ser presentabe ut :sminkedokke:

God helg folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg de testene i posten, så idag bare måtte jeg teste de ut. Visste jo at det ikke ville være noe utslag, men bare for morro skyld. Kom en lys rosa strek på eggløsningstesten, og ble såklart litt spent et øyeblikk. Det varte ikke lenge, da jeg etterpå leste at en testestrek må være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken, og at man til enhver tid har litt av dette eggløsningshormonet i kroppen. jaja. :fnise: litt av meg selv.

Ellers er det ikke så mye å melde om. Synes tiden mellom sist bortfallsblødning og til nå har gått såå tregt, og vil bare at mensen skal komme slik at vi er ordentlig i gang. Om jeg har "normal" 28 dagers syklus kan jeg forvente mensen på tirsdag i neste uke. Ikke så lenge til det. Men mener å huske at jeg hadde lengre sykluser før jeg startet på pillen(teflonhjerne :klaske: ) Men syklusen kan jo ha forandret seg på disse 9 årene jeg har gådd på p-piller? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og oppdaterer meg litt! :tommelsmil:

Har du kanskje hatt EL allerede eller? Siden du mente, ifølge kalkulatoren, at du skulle ha EL 2 september?

jaja, la nå ikke det sette en stopper for :humpe: ! :fnise:

Man blir ikke gravid av å ta tester, tross alt. :ler:

Ellers alt bra?? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og oppdaterer meg litt! :tommelsmil:

Har du kanskje hatt EL allerede eller? Siden du mente, ifølge kalkulatoren, at du skulle ha EL 2 september?

jaja, la nå ikke det sette en stopper for :humpe: ! :fnise:

Man blir ikke gravid av å ta tester, tross alt. :ler:

Ellers alt bra?? :klemmer:

Meget mulig at El allerede har vært. Håper jo på det jeg :jepp: Men hadde ikke tester før nå nettopp, så derfor aner jeg ikke. Men har jo sagt til meg selv at jeg ikke skal bli testeaddict. Lett, eller :sjenert: .Nix

Ingenting kan stoppe oss fra :sengekos: nei. Hehe.

Ellers er alt ved det normale i grunn. Trodde jeg skulle oppleve en hel masse rart med kroppen etter p-pilleslutt, men så langt har det ikke dukket opp masse kviser eller andre "bivirkninger" av hormonslutt. Satser på at de fortsetter slik. :jepp:

:klemmer: Tilbake til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, går egentlig bare rundt å venter på mensen. I følge "normal" syklus skulle jeg hatt mensen på tirsdag, men foreløpig har jeg ikke sett snurten av tanta. Vil egentlig bare få det slik at jeg kan bli færdig med det, og begynne på en ny PP. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje , kanskje er mensen på tur nå. Hadde friskt blod på papiret i morrest, men har ikke sett noe til det etter da. Ikke har jeg smerter i magen/ryggen heller slik jeg pleier ved mensen. Men har hodepine. Om det er pga snart mensen eller bare at jeg sov lenge idag er vel heller usikkert.

Skal jobbe sent idag. Helt til 24, og så er det tidligvakt i morgen, så tipper jeg er ei rimelig trøtt jente i morgen kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra jobb. Endelig. Har vært et hardkjør hele dagen. Skulle tro folk hadde andre ting å styre med enn å handle som gale kl. 23 på en hverdag. Men men , mye penger i kassa ble det. Og så er det tidligvakt i morgen/idag før det er helg :)

:lete: Trodde tanta hadde kommet, men borte ble hun etter det lille som kom i morrest :lete: . Rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu.. :danse: . Etter tre dager med veldig sparsom mens/spotting kom endelig mensen i dag. Og nå er den virkelig her med vond korsrygg og greier. Så gjenstår det å se hvor lenge den vil vare da. Før jeg begynte på p-pillene hadde jeg lange blødninger, opp mot 7-8 dager, så håper det ikke blir like lenge nå.

Men når man skal regne ut når El er sannsynlig, skal man da regne fra første dag med spotting/lite blod eller fra første dag med skikkelig mens tro? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Gaupa....ja vi fikk mensen samme dag!

Jo du skal regna i fra første dag med ordnlig mens! Er dette da PP1 for deg eller?????

lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Gaupa....ja vi fikk mensen samme dag!

Jo du skal regna i fra første dag med ordnlig mens! Er dette da PP1 for deg eller?????

lykke til :)

Koselig med besøk :skravle:

Ok, så hvis min første mensdag var igår, så hadde jeg 27 fra første dag uten pillemens til første dag med mens denne gangen. Så kanskje en sykluslengde på 34 dager da. Da vil eggløsning skje ca den 10 okt. i følge babyverden sin kalkulator. Men så kan jo neste syklus bli kortere, så kanskje jeg skal teste fra rundt 4 da? Får se hva det blir til, og om jeg tester.

Vil nok kalle dette PP1 ja. Prøvde ikke ordentlig rett etter pilleslutt siden jeg først ville ha en ordentlig mens først. Så :danser: for PP1

Endret av Gaupa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toredag og snart helg. Skal bare jobbe fredag og lørdag på dagtid, men lørdagsvakta er kort :)

Ser ut til at mensen er på retrett nå. Mener at jeg før hadde mensen i 7-8 dager , men nå ser det ut til at den forsvinner etter 5-6 dager. Skal ikke klage på det altså :lur: Mensfri til helgen hadde jo vært kjekt :sengekos:

Men er litt bekymret dog. Dumme meg leste en plass at om man tidligere hadde hatt mye vond ved mensen, og så får lite smerte, så kunne det være et tegn på at man ikke hadde hatt eggløsning den syklusen. Og det igjenn kunne være et tegn på PCOS/PCO. hmm. Sikkert ikke noe å bekymre seg over, men blir nok å teste litt etter eggløsning denne syklusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen dager siden sist jeg oppdaterte her inne. Har vært mye å gjøre i det siste, men nå ser det ut til at det har roet seg betraktelig. Litt for mye kanskje også. Blir daff av å ikke ha noe å styre med.

Lurer litt på om jeg skal teste denne mnd etter eggløsning, og i så fall nårtid skal jeg begynne? Er langt fra sikker på hvor lange syklusene mine kommer til å bli, siden det her var første ordentlige mens etter pilleslutt.

Må komme meg ut for å handle litt middag og annet stæsj, men kjenner ikke at jeg har lyst akkurat. Ustabilt vær. I det ene øyeblikket høljer det ned, mens i det neste er det nesten sol. Jaja, får kanskje dra ræva opp av stolen og kle på regntøy. :regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kanskje en sykluslengde på 34 dager da. Da vil eggløsning skje ca den 10 okt. i følge babyverden sin kalkulator. Men så kan jo neste syklus bli kortere, så kanskje jeg skal teste fra rundt 4 da? Får se hva det blir til, og om jeg tester.

Vil nok kalle dette PP1 ja. Prøvde ikke ordentlig rett etter pilleslutt siden jeg først ville ha en ordentlig mens først. Så :danser: for PP1

:danser: vi litt for PP1.....og ja er jo ikke lett å kjenne syklusene sine etter p pille slutt.....min første var på hele 49 dager, neste var 37, og nå siste var på 36dager....så de blir kortere.....men så har min søster sagt at hennes er alltid rundt 35 dager, så kanskje det er ikke så rart?!

Lurer litt på om jeg skal teste denne mnd etter eggløsning, og i så fall nårtid skal jeg begynne? Er langt fra sikker på hvor lange syklusene mine kommer til å bli, siden det her var første ordentlige mens etter pilleslutt.

Eg testa fra dag 12, men har fortsatt ikke funnet EL, men nu har også syklusen vært lenger en regnet, gidder ikke bruke 10EL tester lissom i hver periode...da tror eg kanskje temping er billigere...men gidder ikke det enda ikvertfall :(

Du får ha en strålende uke Gaupa! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danser: vi litt for PP1.....og ja er jo ikke lett å kjenne syklusene sine etter p pille slutt.....min første var på hele 49 dager, neste var 37, og nå siste var på 36dager....så de blir kortere.....men så har min søster sagt at hennes er alltid rundt 35 dager, så kanskje det er ikke så rart?!

Eg testa fra dag 12, men har fortsatt ikke funnet EL, men nu har også syklusen vært lenger en regnet, gidder ikke bruke 10EL tester lissom i hver periode...da tror eg kanskje temping er billigere...men gidder ikke det enda ikvertfall :(

Du får ha en strålende uke Gaupa! :klem:

Takk for lykkeønskning :)

Tok en test idag, men den var negativ, så ingen eggløsning enda. Hadde ikke regna med det heller da, men bedre å starte for tidlig og få med seg eggløsning, enn å starte for sent å gå glipp av den.

------------------------------------------------------------------

Ellers da, hva skjer med kvinneguiden. Skikkelig forandra design her inne nå. Litt smårart, men blir vel vant til det og.

Har vært tett og ondt i halsen nå i noen dager, men ikke halsvondt nå heldigvis. Tett er jeg enda da. Skal på jobb i ettermiddag, så sitter her å drikker te med honning, og har tatt litt ekstra omega 3 og c-vitamin. Ikke tid til å bli skikkelig syk :snurt:

Endret av Gaupa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God søndag alle sammen. Deilig høstvær her, med sol og litt kaldt. :sol:

Testet med en eggløsningstrips i morges, men ingen utslag på el enda nei. Så 28 dagers syklus har jeg ikke. Skulle ønske syklusen var litt kortere slik at det ble mindre tid å vente. Men bør ha eggløsning i løpet av neste uke, og helst før helgen. Mannen skal reise på jakt fredags morgen og bli til mandag, så eggløsning bør skje før det. Om ikke skal vi hvertfall ha :sengekos: på torsdags kveld slik at det er nye svømmere der inne i tilfelle eggløsningen skjer på fredag eller lørdag. :jepp:

Sitter her å koser meg med :kaffekopp: (bortsett fra at det er te da), og skal gjøre det en stund til før jeg rydder litt tenkte jeg. Fryseboksen trenger en opprydning, så tenkte jeg skulle begynne på det etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gaupa! :)

Har lest gjennom dagboken din og oppdatert meg på våre veldig like sykluser og prøvetidspunkt ;) Bortsett fra at vi faktisk ikke har begynt enda da, hehe. Venter på neste mens og eggløsningen som kommer etter det.

Skjønner ikke helt det med sykluser merker jeg.. Jeg sluttet på pillen (etter flere år på pillen) rundt 10.august og fikk mensen rett etterpå som varte til kanskje 19.august. Siden det har jeg hatt mensen èn gang og venter som sagt på neste. Hvordan vet jeg lengden på syklusen min? Det var 33 dager mellom første dag av første mens etter pilleslutt til første dag av andre mens (om du klarer å holde tunga rett i munnen,hehe). Er syklusen min på 33 dager eller teller jeg da fra første mensenfri dag og til neste mens? Herregud, blir helt tussete av det her! hehe :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gaupa! :)

Har lest gjennom dagboken din og oppdatert meg på våre veldig like sykluser og prøvetidspunkt ;) Bortsett fra at vi faktisk ikke har begynt enda da, hehe. Venter på neste mens og eggløsningen som kommer etter det.

Skjønner ikke helt det med sykluser merker jeg.. Jeg sluttet på pillen (etter flere år på pillen) rundt 10.august og fikk mensen rett etterpå som varte til kanskje 19.august. Siden det har jeg hatt mensen èn gang og venter som sagt på neste. Hvordan vet jeg lengden på syklusen min? Det var 33 dager mellom første dag av første mens etter pilleslutt til første dag av andre mens (om du klarer å holde tunga rett i munnen,hehe). Er syklusen min på 33 dager eller teller jeg da fra første mensenfri dag og til neste mens? Herregud, blir helt tussete av det her! hehe :sukk:

Så koselig med besøk :)

Jeg sluttet vel rundt 15 på pillene, og begynte å blø pillemens den 19. Så hadde jeg 32 dager fra første dag med pillemens til dagen før neste mens. Så ganske likt der. Er ikke helt sikker, men tror man teller fra første dag i mensen til siste dag før neste mens. Altså blir det rett slik du har telt. Man kan bli litt smårar av prøving ja :ler: . Men om vi begge da følger samme rytme som sist, vil du få mens noen dager før meg. Kanskje har du nettopp hatt el, eller at el er nå? Tror jeg spekulerer for mye :gjeiper: Tiden vil vise.

Endret av Gaupa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt ekle detaljer nå, så Advarsel!!

I sted når jeg var på do kom det en hel masse seigt, blankt slimlignende utflod. Lurer jo selvfølgelig på om dette da kanskje kunne være el-slim. Tok derfor en el-test, men den var negativ. :lete: Om slim = el, så skulle jo testene ha slått ut tidligere denne uken når jeg har testet, og det har de altså ikke. Kan slikt slim være et tegn på kommende el, og at jeg kanskje får utslag på el-test i morgen eller noe? Eller kan slimet bare ha vært noe helt annet. Blir gal :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...