Gå til innhold

Prøvedagbok for Gaupa. Blir vi kanskje snart 3?

Gaupa

Anbefalte innlegg

Tenkte at jeg skulle starte en snart-prøverdagbok her inne jeg. Går på siste brettet med p-piller, så søndag 16 august er planen at jeg begynner på min første pillefrie dag på nesten 10 år(sett bort fra pillefrie uker for å få borfallsblødning innimellom da). Det blr spennende å se hvordan kroppen reagerer når jeg ikke begynner på pillen igjenn etter de 7 dagene.

Kan kanskje fortelle litt om meg selv og oss først.

Jeg er ei jente på 25 år som er samboer med en gutt på 27. Vi har vært sammen i snart 5 år, og samboere i omtrent 4 av de årene. Han har vært ferdig utdannet og i relevant jobb i ca 3 år nå, mens jeg egentlig skulle ha vært ferdig nå i vår, men henger litt igjenn der gitt. Dvs må ta enten et fag kommende skoleår, eller ta opp to eksamener. Til høsten skal jeg melde meg som vikar,samt ta et fag eller eksamenene jeg mangler. Ikke helt ideelt å begynne prøvingen da, det må jeg innrømme, men når passer det egentlig? Skal jeg vente til jeg får meg fast jobb kan det fort gå 2 år, og det synes jeg blir for lenge å vente. Særlig siden jeg har villet bli prøver i noen år nå :kgbaby: .

Nå babler jeg fælt her, men iallefall: Samboeren min er nå i grunn klar. Han mente jeg bare skulle slutte med pillene for noen mnd siden, men da var jeg avventende pga eksamenstid og slikt. Men nå er vi begge klare. Eller iallefall så klar man kan bli. Skummelt dette synes jeg, mens samboeren tar det litt som det kommer. Skjer det så skjer det, og det ordner seg er hans motto :ler:

Så da erklærer jeg herved boken for åpnet :velkommen:

Endret av Gaupa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, og gratulerer som (snart) prøver! :smilyblomst:

Dere går en utrolig spennende tid i møte. Noen ganger, litt for spennende kanskje.. :fnise:

Jeg og sambo er selv inne i PP3, og håper jeg kan oppgradere dagboka mi om ikke aaaltfor lenge.. :jepp:

Lykke til i august! Håper dere slipper å vente lenge på et lite mirakel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og gratulerer som (snart) prøver! :smilyblomst:

Dere går en utrolig spennende tid i møte. Noen ganger, litt for spennende kanskje.. :fnise:

Jeg og sambo er selv inne i PP3, og håper jeg kan oppgradere dagboka mi om ikke aaaltfor lenge.. :jepp:

Lykke til i august! Håper dere slipper å vente lenge på et lite mirakel! :)

Takk takk :) Ja tror det blir en spennende høst, men gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel ikke så ofte oppdatert her nå siden den ordentlige prøvingen ikke har startet enda. Men vi øver ivrig :sengekos: .

I går kveld/natt lå vi å pratet litt om det som vi kanskje skal være så heldige å oppleve, og jeg blir jo helt tullerusk i forhold til mannen som holder seg rolig. Huff, men han smiler nå og synes jeg er søt som blir så opphengt i det som skal skje. Vanskelig å ikke bli det når du er en slik tenker/planlegger som jeg er.

Så mye man lurer på selv om jeg har lest litt her og der. Vet iallefall at jeg skal kjøpe meg folat nå snart slik at de er klare til 16 aug. Skal begynne å ta de med en gang sånn i tilfelle vi skulle bli gravide veldig kjapt. Men tror ikke det blir å skje så raskt da. Har jo tross alt gått på p-pillene lenge.

Noen som forresten vil anbefale noen folatpiller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel ikke så ofte oppdatert her nå siden den ordentlige prøvingen ikke har startet enda. Men vi øver ivrig :sengekos: .

I går kveld/natt lå vi å pratet litt om det som vi kanskje skal være så heldige å oppleve, og jeg blir jo helt tullerusk i forhold til mannen som holder seg rolig. Huff, men han smiler nå og synes jeg er søt som blir så opphengt i det som skal skje. Vanskelig å ikke bli det når du er en slik tenker/planlegger som jeg er.

Så mye man lurer på selv om jeg har lest litt her og der. Vet iallefall at jeg skal kjøpe meg folat nå snart slik at de er klare til 16 aug. Skal begynne å ta de med en gang sånn i tilfelle vi skulle bli gravide veldig kjapt. Men tror ikke det blir å skje så raskt da. Har jo tross alt gått på p-pillene lenge.

Noen som forresten vil anbefale noen folatpiller?

Hei, og velkommen som prøver :vinke:

Jeg tar omega 3 og folat, i samme pilla. syns den er helt ok.. selv om vi ikke har lyktes enda :sjenert:

Lykke til videre mot det lille vidunder :)

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen som prøver :vinke:

Jeg tar omega 3 og folat, i samme pilla. syns den er helt ok.. selv om vi ikke har lyktes enda :sjenert:

Lykke til videre mot det lille vidunder :)

:kose:

Takk takk :)

Hvordan pille er det som har både omega 3 og folat?Høres jo ut som en grei deal det i grunn, en ting mindre å huske på da :jepp:

Tar turen innom boka di for å lese nå jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk takk :)

Hvordan pille er det som har både omega 3 og folat?Høres jo ut som en grei deal det i grunn, en ting mindre å huske på da :jepp:

Tar turen innom boka di for å lese nå jeg:)

Hei igjen!

Det er Complete som har disse pillene. "Folat og omega 3". Jeg kjøpte mine på apoteket. Begynte på dem ca da vi startet prøvingen. Nå har jeg tatt de snart 3 mnd da, så nå har jeg vel ikke manko på omega3 eller folat får vi tro.

Er spennende dette her, jeg tenker nok litt for mye til tider. det kan helle over til å bli slitsomt, men.... lever i håpet om at vi lykkes snart :strix:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Det er Complete som har disse pillene. "Folat og omega 3". Jeg kjøpte mine på apoteket. Begynte på dem ca da vi startet prøvingen. Nå har jeg tatt de snart 3 mnd da, så nå har jeg vel ikke manko på omega3 eller folat får vi tro.

Er spennende dette her, jeg tenker nok litt for mye til tider. det kan helle over til å bli slitsomt, men.... lever i håpet om at vi lykkes snart :strix:

:klem:

ok, da skal jeg skjekke de ut :) Takk for tipset :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig helg :danser:

Sliten etter en lang uke.

I går kom den ene søsteren min hjem en liten tur, så da tok vi en tur til besteforeldrene våre. Koselig det :)

I dag skal det slappes av. Står en tacopakke å venter på å bli laget, og så tror jeg at jeg skal unne meg et glass vin også. :spise: Kan jo hende at det ikke blir så lenge til jeg ikke kan drikke noe som helst(håper jeg).

Fra lørdag til søndag skal vi overnatte hos tanten til samboeren min. Er slektstreff på lørdagskvelden, så orker ikke kjøre hjem den drøye timen det tar.

Litt ikke-babysnakk får det blir her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei :vinke:

Middagen min var ikke så god, jeg kan kommer og spise litt taco :fnise:

Lykke til med prøvingen som snart begynner og ha det koselig på slektstreff! :):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei :vinke:

Middagen min var ikke så god, jeg kan kommer og spise litt taco :fnise:

Lykke til med prøvingen som snart begynner og ha det koselig på slektstreff! :):klem:

Ja ble mye rester, så hadde vært nok til en til .. ;)

Takk for lykkeønskninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde jeg nettopp skrevet et lang innlegg her, og så forvinner det :kjefte:

Hvertfall. Helgen var fin, og jeg fikk hilst på mange av samboers slektninger. Ikke like lett å huske alle navnene og hvem de var dog :fnise:

Hadde supert vær i helgen, og søndagen ble tilbrakt ute i strålende sol og 25 grader.

Vært på jobb idag, mens resten av kvelden skal benyttes foran pc og tv siden jeg er trøtt og sliten etter helga.

Nå er det jo ikke lenge til jeg skal slutte på pillene, men blir jo selvsagt bekymret for denne svineinfluensaen. Det sies jo at den kan gi lettere hjerneskade eller lavere iq på barna som var i mors mage når hun var smittet, og at høy feber generelt ikke er bra for foster. Æsj. Er så i tvil om dette nå jeg. Hva tenker dere andre om saken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Snart er du prøver du og, tenk så spennende!! :jepp:

Jeg har egentlig ikke tenkt så mye på det med svineinfluensaen, før jeg leste en tråd i går om ei som vurderte å ta en pause med prøvinga. Selv har jeg ikke tenkt å sette det på vent. Er jo alltid noe som er farlig der ute. Vanlig influensa for eksempel.. Er jo mange som blir smitta av det også, og da er det jo ikke akkurat noe særlig å være gravid. Nei, tror ikke du skal tenke så mye på det. Kos dere heller masse med prøving! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HEi og VELKOMMEN hit som (snart) prøver!!! :jepp:

Ser at vi er like gamle og vært i similær situasjon med tanke på når det "passer" å ha barn.......det er jo aldri en "god" tid tror eg....alltid et eller annet i veien hvis man ikke kjører på!

Vi er egentlig i PP2 men mannen jobber offshore så det ble veeeeldig lite :sengekos: denna perioden....håper det klaffer i PP3!

Kan si at eg har også tatt fra PP1 folat og omega 3 pille i et som eg kjøpte på apoteket.......fornøyd med det :)

Håper dere ikke trenger å ha en lang prøver dagbok, følger med her eg!

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Snart er du prøver du og, tenk så spennende!! :jepp:

Jeg har egentlig ikke tenkt så mye på det med svineinfluensaen, før jeg leste en tråd i går om ei som vurderte å ta en pause med prøvinga. Selv har jeg ikke tenkt å sette det på vent. Er jo alltid noe som er farlig der ute. Vanlig influensa for eksempel.. Er jo mange som blir smitta av det også, og da er det jo ikke akkurat noe særlig å være gravid. Nei, tror ikke du skal tenke så mye på det. Kos dere heller masse med prøving! :)

Ikke lenge igjenn på disse pillene mine nå nei :)

Nei jeg har også lest om de som skal utsette prøvingen, og jeg kan jo forstå det da. Men samtidig så vet jeg jo ikke hvor lang tid det tar før det klaffer for oss, eller om det i det hele tatt klaffer. Har jo gått på p-piller i mange år, og ser jo derfor for meg at jeg blir gående en stund med ustabile sykluser og annet dritt. Så kanskje er hele svinseinfluensaen på retrett eller helt borte før vi rekker å bli gravide. Vanskelig dette, men tror ikke jeg kommer til å vente nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEi og VELKOMMEN hit som (snart) prøver!!! :jepp:

Ser at vi er like gamle og vært i similær situasjon med tanke på når det "passer" å ha barn.......det er jo aldri en "god" tid tror eg....alltid et eller annet i veien hvis man ikke kjører på!

Vi er egentlig i PP2 men mannen jobber offshore så det ble veeeeldig lite :sengekos: denna perioden....håper det klaffer i PP3!

Kan si at eg har også tatt fra PP1 folat og omega 3 pille i et som eg kjøpte på apoteket.......fornøyd med det :)

Håper dere ikke trenger å ha en lang prøver dagbok, følger med her eg!

Lykke til :)

Takk for velkommsthilsen :)

Spennende med noen som er like gamle, skal ta meg en tur i boka di å lese jeg også :)

Satser på at det blir en kort prøverdagbok her for oss begge, og at vi snart sees inne på graviditetsdagbøkene. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Søndag igjenn. Ukene går så kjapt at jeg knapt får sukket. Bare , "teller", 7 piller igjenn før det er slutt. Oi oi oi .

Fra og med mandag skal jeg begynne å kutte ned på snop og usunn mat, og heller spise frukt og grønt hvis jeg er fysen. Er ikke akkurat en sylfide, så om jeg går ned noen kilo før en graviditet så vil nok det hjelpe på. Må også ta opp treningen igjenn. Var så flink før sommerferien med spinningtimer og greier,men i sommer har det falt helt bort. Tenker jo at så snart jeg er gravid så vil jeg jo det beste for fosteret, og dermed da begynne å spise sunt, så da kan jeg likegodt starte nå. :jepp: Skal hverfall gjøre mitt beste.

Det regner og er drittvær, så jeg tenkte at jeg skulle benytte dagen til "litt" internettsurfing, og så burde det ryddes og ordnes opp her inne i leiligheten også. Samboer er på jobb til 5 idag, så planen er å få gjort en del ting her før han kommer hjem.

Som den listefriken jeg er skriver jeg en liste her over det som burde gjøres, så får vi se hvor langt jeg kommer idag:

Sette på en maskin med klær og henge det opp

Skifte på senga + vaske sengetøyet

Rydde ut av oppvaskmaskinen, sette inn skittent og vaks eopp det som ikke skal inn i maskinen(type rødvinsglass og kaseroller)

Rydde og tørke støv på badet

Støvsuge

Hive papirer som ligger rundt omkring på bordet

Hm, ja får føye på om jeg kommer på noe mer. Og som en treat skal jeg bestille meg farget dagkrem, øyeskyggeprimer og kanskje litt annet snacks også :lur:

Endret av Gaupa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phu! Fått gjort litt nå iallefall. Nå venter jeg bare på at vaskemaskinen skal bli ferdig så jeg kan henge opp tøyet. Etter det blir det støvsuging, så tror jeg at jeg sier meg ferdig for dagen jeg. (ja og så skifte på senga senere da, men hater å skifte på undermadrassen siden den som ligger over er så tung. Derfor venter jeg på samboeren så kan vi løfte ilag :lur: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...