Gå til innhold

NiChia og det nye livet


Gjest NiChia

Anbefalte innlegg

Gjest NiChia
Det er jo noen som kommer på termin også :jepp: Så rart at tickerne våre teller ulikt forresten, du ligger en dag før meg ifølge tickeren :klø:

Ja, det er litt merkelig. Men tror det kan ha noe med at mensterminen min er 21. og at jeg skrev opp både termin og første dag av siste mens da jeg laget tickeren. Noen blir jo født på termin, er sant det. Søstra mi kom så vidt akkurat på termin, faktisk. Hun kom 23.57 :P

Jeg vil også tippe, men klarer ikke helt å bestemme meg for om det er 24 eller 25 :sukk:

Første jeg tenkte på var 24, men nei jeg tiper 25 jeg :jepp:

Da begynner det sikkert 24 og ender den 25 ;)

Skal skrive det opp jeg.

åh, tenk om du fikk bebisen i bursdagsgave! :jepp:

sikkert litt kjedelig, men litt koselig også! siden hun kommer rundt bursdagen, kan hun jo komme på bursdagen :fnise:

Hehe, å få bursdagsbaby hadde jo vært litt koslig. Men det er så trist å ikke ha sin helt egne dag også. Også har jeg ikke lyst på vonde rier på bursdagen min :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest NiChia

Nå er jeg så fryktelig lei av regn og gråvær. Har ingenting å ta meg til inne og har ikke akkurat så veldig lyst til å gå ut på tur i sånt vær. Er jo bare kjedelige ting på tv også :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NiChia

Har vært i ganske dårlig form i dag, hvis det ikke bedrer seg til i morgen går jeg en tur til jordmor (hun er god venninne av fostermor og bor like nedi gata) for å sjekke at alt er ok.

Nå skal jeg bruke resten av kvelden til å spise kjeks, drikke te og broddere. Samboer har besøk av søsteren sin og da holder jeg meg litt i skyggen. De kan få være sammen alene mens de kan det (hun bor 50 mil unna), men egentlig er jeg verken i form til å ha besøk nå eller har noe særlig lyst til å dele samboer med noen andre nå. Er jo siste tiden som bare kjærester og hadde vært fint å brukt tiden med hverandre da. Menmen, det får bare bli som det blir.

Endret av NiChia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i ganske dårlig form i dag, hvis det ikke bedrer seg til i morgen går jeg en tur til jordmor (hun er god venninne av fostermor og bor like nedi gata) for å sjekke at alt er ok.

Nå skal jeg bruke resten av kvelden til å spise kjeks, drikke te og broddere. Samboer har besøk av søsteren sin og da holder jeg meg litt i skyggen. De kan få være sammen alene mens de kan det (hun bor 50 mil unna), men egentlig er jeg verken i form til å ha besøk nå eller har noe særlig lyst til å dele samboer med noen andre nå. Er jo siste tiden som bare kjærester og hadde vært fint å brukt tiden med hverandre da. Menmen, det får bare bli som det blir.

Huff, ikke godt å være dårlig i form, får håpe det bedrer seg :klemmer:

Skjønner godt du bare vil være dere to, jeg var også veldig sånn på slutten. Ville kose masse på kvelden og helgen var nesten "hellig" :ler:

Og jeg sier, nyt det! Her i heimen er det iallefall ikke tid til masse kos, bare med lillegutt. Prøvde å skulle bare sitte å slappe av oss to i går kveld, men da var det en annen en i huset her som ville ha en finger med i spillet gitt :fnise:

Gleder meg til vi skal hjem til mamma til helgen, hun elsker å kose med han og kan gå å vugge hele dagen, hehe.. Så da kan vi kanskje sitte i hverandres armkrok littegrann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Om du ikke stikker innom her i morgen må jeg sende deg en melding, men regner med du gir beskjed om noe skjer :fnise:

Håper alt er fint med deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NiChia
:goodbye:

Går det bra med deg? :)

:klem:

Hei :vinke:

Det går vel egentlig bra. Jeg bare er så utrolig sliten om dagen og det hjelper ikke på å ha masse besøk. Dessuten er det så mye tull med familien til ei venninne og hun har stort sett ingen andre enn meg så jeg føler veldig at jeg må stille opp der. Derfor det har vært stille fra meg noen dager nå.

Hvordan står det til med deg da?

:klemmer:

:goodbye:

Om du ikke stikker innom her i morgen må jeg sende deg en melding, men regner med du gir beskjed om noe skjer :fnise:

Håper alt er fint med deg :klemmer:

Hehe, ja jeg tenkte på det her i går kveld at om jeg ikke fikk stukket innom om sagt ifra så måtte jeg vel sende melding til deg og si ifra at det absolutt ikke er noen fødsel på gang. Ellers sitter dere vel her hele gjengen med popcorn og fyrer hverandre opp med at 'nå MÅ det ha skjedd' :ler:

Alt er bra, jeg bare er veldig sliten om dagen. Sover vel mellom 15 og 18 timer tilsammen i løpet av døgnet. Kroppen forbereder seg vel på lite søvn framover nå, så den tar det igjen nå.

Skal en tur på biblioteket senere i dag tror jeg og da skal jeg jammen låne meg en data i ta en skikkelig oppdatere-meg-i-dagbøker-runde.

Hvordan er det med deg og lillemannen?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å høre ting går bra tross at du er sliten, men det må du nok regne med nå mot slutten :)

Sov masse nå mens du kan ja, hehe. Det blir det fort slutt på :fnise:

Den dagen jeg fødte var jeg dødssliten etter en lang dag på stranda med tantebarna mine, og fikk gudskjelov streng beskjed fra mannen at jeg skulle gå å legge meg en times tid, det er jeg veldig glad for :jepp:

Og kos dere som kjærester, det savner jeg veldig her i huset. I natt sov lillemann faktisk i sin egen seng fra han sovna klokka 02.00, så vi lå litt intill hverandre da, nærmeste vi er komt på snart 5 uker :ler:

Alt er fint med oss :)

L har sluttet å gråte så masse, men vil jo absolutt ikke sove før i ett-to tiden på natta, hehe. Og ikke klarer vi å snu døgnet hans heller, så vi får bare rette oss etter han nå og heller prøve å snu døgnet litt etterhvert :)

Ellers så har han smilt for første gang, 1 august, det var veldig moro :rødme:

Om du ikke får vært her inne så masse, så må du iallefall si hei. Ellers sitter vi herå biter negler hele gjengen :ler: Og jeg vil helst slippe all popcornspisingen, da går jeg bare opp i vekt igjen :nei::ler:

Når skal du på kontroll igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Går bra her :) Vært hjemme alene en stund, men idag kom folka hjem igjen!

Driver å leiter etter jobb, skal ikke på noe skole til høsten så har fri et år :lol:

Ikke godt å ha masse besøk om det er slitsomt..

Så kjedelig med veninnen din :( Godt du stiller opp :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, du får passe på å gi litt lyd fra deg til oss, eller sitter vi her,

"Har det kommet bebi NÅÅÅ?? :popcorn:"

:ler:

Endret av Ida-Kristine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NiChia

Jeg er her fortsatt. Samboer har skikkelig på følelsen av at det skjer i morgen. Da er det fullmåne også. Så vi får se. Han har også drømt om henne i natt, første gang han drømte om henne og han er ikke en som vanligvis drømmer om noe som helst, iallefall husker han det ikke. Så dette er spennende.

Dessverre har ting blitt helt jævlig med besøket. Svigermor kom i dag og jeg lagde middag, etter middag ser jeg på de andre og spør: 'hvem av dere rydder av bordet?' Så svarer svigermor: 'Hehe, ikke jeg. Jeg er bare på besøk.'

Jeg orker ikke 'bare besøk' jeg. Hvis jeg skal ha besøk nå så får de Faen meg gjøre nytte for seg også. Jeg trenger ikke mer jobb og slit. Så hvis noe lignendes hender i morgen setter jeg ned foten og sender dem hjem. Dessverre pleier jeg å være altfor snill. Jeg orker jo egentlig ikke besøk nå i utgangspunktet, ikke er jeg det minste glad i svigermor/svigerfamilien heller, de eier ikke sosiale antenner og er dumme som brød. Samboer synes også at de oppfører seg ganske rart til tider, men de er jo familien hans likevel da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her fortsatt. Samboer har skikkelig på følelsen av at det skjer i morgen. Da er det fullmåne også. Så vi får se. Han har også drømt om henne i natt, første gang han drømte om henne og han er ikke en som vanligvis drømmer om noe som helst, iallefall husker han det ikke. Så dette er spennende.

Dessverre har ting blitt helt jævlig med besøket. Svigermor kom i dag og jeg lagde middag, etter middag ser jeg på de andre og spør: 'hvem av dere rydder av bordet?' Så svarer svigermor: 'Hehe, ikke jeg. Jeg er bare på besøk.'

Jeg orker ikke 'bare besøk' jeg. Hvis jeg skal ha besøk nå så får de Faen meg gjøre nytte for seg også. Jeg trenger ikke mer jobb og slit. Så hvis noe lignendes hender i morgen setter jeg ned foten og sender dem hjem. Dessverre pleier jeg å være altfor snill. Jeg orker jo egentlig ikke besøk nå i utgangspunktet, ikke er jeg det minste glad i svigermor/svigerfamilien heller, de eier ikke sosiale antenner og er dumme som brød. Samboer synes også at de oppfører seg ganske rart til tider, men de er jo familien hans likevel da.

Det er godt du tenker på oss stakkarer som sitter å biter negler her :ler:

Det blir spennende å se om hun kommer i morgen da. Ikke for å drepe gleden, men i Arendal var det faktisk færre fødsler ved fullmåne enn ellers :sjenert: Ut skal hun iallefall, enten hun kommer før eller etter termin, selv gikk jeg 5dger over :)

For en frekk og lat svigermor, beklager altså men hun høres jo kjempelat ut :kjefte: Det er jo forsåvidt greit å si det som en spøk, det kunne svigerfar funnet på å gjort også, men han hadde jo tatt av bordet. De kommer ikke på besøk til ei høygravid dame og forventer at hun skal diske opp og rydde masse, nei vettu hva!

Hvis hun gjør det samme i dag så får du si det til henne, at enten så får hun spare seg kommentarene og gjøre noe, ellers så må de nesten dra.

Den siste tiden nå skal du/dere bruke på kos og hygge, ikke stress og slit.

Dere har mer enn nok med magen og jenta inni der :)

Vi hadde jo besøk av mamma, stefaren min og min søster for to uker siden, og hun vasket klær, hang dem opp,brettet og styrte. Det var deilig det.

Når jeg lå på føden var hun også her, da lagde hun middag til mannen min, så hun har vært kjempedeilig å ha, og det er heller den veien det skal være. Men ingen får pirke meg på nesa på den måten din svigermor gjorde altså. Som sagt så er det en "morsom" tullekommentar, men å bare sitte der å faktisk la deg gjøre det er noe annet.

Så det så :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NiChia
Det er godt du tenker på oss stakkarer som sitter å biter negler her :ler:

Det blir spennende å se om hun kommer i morgen da. Ikke for å drepe gleden, men i Arendal var det faktisk færre fødsler ved fullmåne enn ellers :sjenert: Ut skal hun iallefall, enten hun kommer før eller etter termin, selv gikk jeg 5dger over :)

For en frekk og lat svigermor, beklager altså men hun høres jo kjempelat ut :kjefte: Det er jo forsåvidt greit å si det som en spøk, det kunne svigerfar funnet på å gjort også, men han hadde jo tatt av bordet. De kommer ikke på besøk til ei høygravid dame og forventer at hun skal diske opp og rydde masse, nei vettu hva!

Hvis hun gjør det samme i dag så får du si det til henne, at enten så får hun spare seg kommentarene og gjøre noe, ellers så må de nesten dra.

Den siste tiden nå skal du/dere bruke på kos og hygge, ikke stress og slit.

Dere har mer enn nok med magen og jenta inni der :)

Vi hadde jo besøk av mamma, stefaren min og min søster for to uker siden, og hun vasket klær, hang dem opp,brettet og styrte. Det var deilig det.

Når jeg lå på føden var hun også her, da lagde hun middag til mannen min, så hun har vært kjempedeilig å ha, og det er heller den veien det skal være. Men ingen får pirke meg på nesa på den måten din svigermor gjorde altså. Som sagt så er det en "morsom" tullekommentar, men å bare sitte der å faktisk la deg gjøre det er noe annet.

Så det så :ler:

Det var akkurat det jeg tenkte også, så jeg smilte og lo litt liksom også skjedde det ikkenoe mer så da måtte jeg gjøre det selv. Jeg lå lenge oppe med samboer i natt og prøvde å forklare han, men han syntes visst det ble for dårlig å spørre om hjelp når de var på besøk. Så svarte jeg at greit, men da fikk han gjøre det. Da fikk pipa en annen låt plutselig :ler: Da var det plutselig greit å spørre om litt hjelp.

Forresten tror jeg noe av slimproppen gikk i går, det var veldig lite men litt geléaktig. Og i dag hadde jeg litt rosa på papiret. Så vi får se hva som skjer :)

Egentlig har jeg ikkenoe imot om hun ville vært der inne lenger, jeg elsker min gravide mage og har litt 'kalde føtter' fordi jeg vil absolutt ikke at hun skal komme når svigerfamilien er her (er det for slemt å si? :sjenert:) også føler jeg at alt ikke er helt klart enda.

Men kommer hun så kommer hun og hun er hjerteligst velkommen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, så spennende at slimproppen er gått. Høres veldig ut som den iallefall :jepp: Min gikk på torsdag og fødselen begynte på lørdag. De sier det kan ta lang tid før fødselen starter om slimproppen går, men om det begynner å komme litt blod så er det faktisk ofte tegn på at fødselen er igang.

Det stemte ganske bra hos meg, for jeg hadde murringer hele lørdag sammen med ganske masse blod. Så ikke bli redd om du blør litt :)

Jeg må jo si dette passet litt dårlig da, for vi drar til Drammen i helgen for å besøke min familie, og jeg er jo sladris så jeg må jo være på, nett tross alt :ler: Er redd jeg må fri til internett på mobil jeg også da. Da tror jeg nok du føder innen kort tid, så utrolig spennende.

Rart hvordan man blir så engasjert i andres graviditeter altså, og ikke kjenner man de engang :fnise:

Se slik på det, om hun kommer nå så var det kanskje så du skulle slippe svigerfamilien litt? De kan jo ikke renne ned dørene på sykehuset. Kanskje hun merker at mamma er litt stresset. :sjenert:

En ting er iallefall sikkert, om dere ikke har alt klart enda er dette kanskje helgen for å ordne det? Nå er det jo faktisk sånn at man kan ordne det når man kommer hjem, men det er veldig greit å ha alt klart altså :jepp:

Et lite tips når det gjelder fødebagen:

- Ta med deg ammeinnlegg (det glemte jeg og jeg måtte bruke trusene mine som innlegg for jeg lakk som bare det) :fnise:

- Mange bodyer og annet av klær (L gulpet kjempemasse og jeg synes den bodyen på sykehuset var grusom)

- Mange topper til deg selv ( som sagt så lakk jeg masse og hadde svære melkeringer på alle klærne mine, ikke festlig å ha på seg når vi fikk besøk)

Skal dere ha familierom forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så teit det med svigers altså! Når du går rundt og snart føder kan de jammen hjelpe til når de absolutt måtte komme nå! :kjefte::fnise:

Skjer det noe eller? :hoppe::popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er så fryktelig sliten!

Alt går stort sett bra, var hos jordmor i går og hun hadde festet seg og alt er egentlig klart til hun kommer. Slimproppen gikk i (iallefall) to omganger i går. Æsj, det var ufyselige greier.

Ellers føles det egentlig mest som om jeg ikke er gravid likevel. Legene og sånt må bare ha gjort en stor feil. Eller er det bare ønsketenkning akkurat nå? Jeg gruer meg så fryktelig til fødselen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så fryktelig sliten!

Alt går stort sett bra, var hos jordmor i går og hun hadde festet seg og alt er egentlig klart til hun kommer. Slimproppen gikk i (iallefall) to omganger i går. Æsj, det var ufyselige greier.

Ellers føles det egentlig mest som om jeg ikke er gravid likevel. Legene og sånt må bare ha gjort en stor feil. Eller er det bare ønsketenkning akkurat nå? Jeg gruer meg så fryktelig til fødselen :(

Skjønner deg så godt NiChia, selvom jeg følte meg kjempeform på slutten synes jeg uke 32-37 var verst egentlig. Blir nok ekstra slitsomt og gå å grue seg sånn til fødselen.

Jeg kan jo si det slik at en fødsel selvfølgelig er kjempevondt, men etterpå tror jeg det er en opplevelse du ikke ville byttet vekk. Det er jo en grunn til at de fleste får både to og tre unger :)

Jeg har iallefall bestemt meg for å gjøre det igjen om det klaffer :fnise:

Vet ikke hvordan det er å grue seg til fødselen, men tenk hvor flott det blir når du får babyen din, prøv å tenk på det. Det er verdens deiligste følelse :rødme:

Grusomt vondt når det står på, men for en opplevelse. Jeg får ikke sagt det nok altså :)

Har svigermor dratt eller? Hadde du noe åpning i går forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk blitt litt flinkere til å ha med meg mobilen nå jeg, i tilfelle jeg plutselig får melding om at du er på føden :fnise:

Jeg synes snart hun bør komme ut altså, jeg tippa jo egentlig hun kom i helga jeg siden du blødde litt, men neeeida :sjenert::)

Tror ikke jeg skal stole blindt på magefølelsen min for å si det sånn, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...