Gjest sexysadie Skrevet 4. august 2003 #21 Del Skrevet 4. august 2003 Personlig så er jeg nu blitt dødslei "stemødre" Se på min venninne; hun ble sammen med en mann med 4 sønner ifra før så fikk de 1 sønn sammen (hennes førstefødte) og kakkelet hennes om de andre guttenes mor som godt nok trenger avlastning da sønn nr 3 sitter i rullestol tar ingen ende. så snakket jeg med henne på torsdagen og da var d klaging og syting over at "derre gutan hass skal komma i helga igjen". og over hvor mye penger som forsvinner til disse. trodde hun skulle få slag da barnebidraget han må betale faktisk går opp... Jeg sier d samme til dere som jeg sa til henne: Du har selv valgt å leve ilag med en mann som har plenty unger ifra før så du får bare avfinne deg med d at en god del av pengene "bare forsvinner" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Guapa Skrevet 4. august 2003 #22 Del Skrevet 4. august 2003 Stigmatiseringen av alenemødre fortsetter ser jeg..... Det er jo ikke så rart når innlegg etter innlegg bekrefter at flere mødre tenker slik.... Jeg synes flere bør stikke fingeren i jorda, se hvor de står hen og starte å leve sitt eget liv...Skal en bruke resten av livet på å prøve å straffe barnefaren eller skal en legge til rette for at barnet (som tross alt ikke bør være skadelidende) ikke skal føle motsetninger mellom mor og far. Min manns xsamboer tok faktisk ikke til vettet før hun selv ble sammen med en som betaler bidrag. Først da fikk hun se på nært hold hvordan det arter seg å forsørge et barn du har NULL innvirkning og bestemmelsesrett over! Jeg trenger vel ikke å legge til at vi nå har et fantastisk og strålende samarbeid. Min mann henter nå sin datter når han ønsker det..! Det gjør ham svært lykkelig. La Guapa :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 4. august 2003 #23 Del Skrevet 4. august 2003 Hvor er så denne spy saken når jeg virkelig trenger den SS. Du skjønner det du vil skjønne du. :fy: Mayamor. Jeg er alltid på barnas side. Spy så mye du vil!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 4. august 2003 #24 Del Skrevet 4. august 2003 Det er jo ikke så rart når innlegg etter innlegg bekrefter at flere mødre tenker slik.... Jeg synes flere bør stikke fingeren i jorda, se hvor de står hen og starte å leve sitt eget liv...Skal en bruke resten av livet på å prøve å straffe barnefaren eller skal en legge til rette for at barnet (som tross alt ikke bør være skadelidende) ikke skal føle motsetninger mellom mor og far. Min manns xsamboer tok faktisk ikke til vettet før hun selv ble sammen med en som betaler bidrag. Først da fikk hun se på nært hold hvordan det arter seg å forsørge et barn du har NULL innvirkning og bestemmelsesrett over! Jeg trenger vel ikke å legge til at vi nå har et fantastisk og strålende samarbeid. Min mann henter nå sin datter når han ønsker det..! Det gjør ham svært lykkelig. La Guapa :D D snedige er bare d: At jeg kjenner overhodet ingen slike alenemødre! De har jeg bare fått kjennskap til igjennom dette forumet. Derimot kjenner jeg mange fedre som glemte sine første barn da han fikk ny samboer og nytt barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 4. august 2003 #25 Del Skrevet 4. august 2003 For det første kan ikke jeg fatte at det skal gå så inderlig utover deres budsjett å kjøpe inn et par bukser, noen truser og t- skjorter til en helg i mnd. For det andre, hvis moren har tre barn å forsørge blir hun ikke rik av 4000 i barnetrygd og 5000 i bidrag. Om mannen din vil se ungene sine mer kan han vel fixe på det? Da slipper han jo med å betale enda mindre i bidrag, dà... Det er jo ikke bare snakk om noen stakkarslige klær da...: * sko * jakke * støvler * regntøy * vintertøy * leker * kinobillett * tivolibillett * badetøy * etc. Hvis det bare er snakk om noen stakkarslige klær... Hvorfor er det da så vanskelig for omsorgsperson å sende dem med? SS: Du er så fordomsfull at jeg blir provosert av lese dine innlegg om saken. En dag må du kanskje svelge en kamel eller ti... Vær snill å beklage deg litt da... Ellers har vi råd til noen klær etc hos oss. Det er jo det vi holder på med... FORDI mor ikke kan se annet enn SIN sak... Til å begynne med kjøpte jeg klær til barna når de var her og de fikk dem med seg hjem til moren. Men neste besøk: gamle filler og barna sa at de fikk kun dem med seg fordi da kjøpte vi nye klær til dem... Julaften: barna levert kl. 12.00. 6 timers kjøring. Ingen presanger. Ingen juleklær. SANT der er godt barna har en god mor? :-? Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. august 2003 #26 Del Skrevet 4. august 2003 Tex; Har du noen gang kjøpt inn en hel garderobe til 3 barn? Da ikke bare truser, sokker, bukser og gensere! Barna trenger også yttertøy;tynn jakke, tykk jakke, regntøy, støvler, joggesko, vintertøy osv osv.. Mor kan ikke i dette tilfellet klage når barna i tillegg tar med seg klærne som far og hans nye kone har kjøpt til dem, da slipper jo hun den utgiften også! Og så i tillegg komme med slike usakligheter om at en skal "passe seg for å velge en mann som har flere barn fra før". Ut i fra dette tilfellet som Mayamor skriver om, er det faktisk far som sitter igjen som taper! Mor har gått ut av samlivet og tatt med seg ungene. Og det er nok ikke bare å "ordne på det" med hensyn til samvær med barna. Hvis du ser på summen Mayamor sier det koster å hente/bringe barna (3500,-), så er det nok ikke en halvtimes kjøring det er snakk om heller! Ha litt gangsyn før du uttaler deg så fryktelig negativt som dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 4. august 2003 #27 Del Skrevet 4. august 2003 Hva skal jeg beklage da? Synes d praktiseres en millimeterrettferdighetsideologi som ligner grisen. Og er jo ikke helt rett mht barna??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 4. august 2003 #28 Del Skrevet 4. august 2003 Tex; Og så i tillegg komme med slike usakligheter om at en skal "passe seg for å velge en mann som har flere barn fra før". Ha litt gangsyn før du uttaler deg så fryktelig negativt som dette! D var vel helst jeg som kom med noe som lignet d der, ikke pepre Tex for d da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. august 2003 #29 Del Skrevet 4. august 2003 Beklager for det til Tex, min feil! Innlegget mitt var ment til dere begge!! Både Tex og sexysadie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 4. august 2003 #30 Del Skrevet 4. august 2003 Helt riktig gjest: Vi har 2 ferger og tatalt 6 timers reisevei mellom oss dessverre. I løpet av en helg har: *barna 12 timer reisevei *pappa har 24 timer reisevei *mor 0... Dersom far vil se barna vet han hvor de bor sier mor... Vi er i sivilt søksmål for å få en ordning, men det er ikke bare bare gitt... Helsigvis er det en lov som sier at utgiftene skal deles men ikke hvem som skal transportere barna... Lyspunktet er at barna ytrer ønske om å flytte til oss. Nå kan de ikke bestemme dette enda, men de er hjertelig velkommen dersom de selv ønsker det. De trives hos oss. Her blir det ikke gjort forskjell på mine eller dine barn... Så å sette stemødre i en heksebås. Og alenemødre i en helgebås slik som SS har gjort... Faller vel på sin egen urimelighet. Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Guapa Skrevet 4. august 2003 #31 Del Skrevet 4. august 2003 Personlig så er jeg nu blitt dødslei "stemødre" Se på min venninne; hun ble sammen med en mann med 4 sønner ifra før så fikk de 1 sønn sammen (hennes førstefødte) og kakkelet hennes om de andre guttenes mor som godt nok trenger avlastning da sønn nr 3 sitter i rullestol tar ingen ende. så snakket jeg med henne på torsdagen og da var d klaging og syting over at "derre gutan hass skal komma i helga igjen". og over hvor mye penger som forsvinner til disse. trodde hun skulle få slag da barnebidraget han må betale faktisk går opp... Jeg sier d samme til dere som jeg sa til henne: Du har selv valgt å leve ilag med en mann som har plenty unger ifra før så du får bare avfinne deg med d at en god del av pengene "bare forsvinner" Nå er det heldigvis noen som tenker på barnas beste også. Og ikke er som din venninne. Jeg ser på hans datter som en del av vår familie. Og jeg ser at min mann har det usigelig vondt når han ikke har barnet sitt hos seg. Det er sikkert lett å bli lei av stemor.Hun som er der og støtter pappaen når han savner barnet sitt. Hun backer ham opp når han skal sette ned foten for en eneste gangs skyld. Hun sender barna hjem med tegning til mamma og bursdagskort og julepynt som vi har laget.Bare til mamma. Hun er tolmodig og finner seg i det ene utbruddet etter det andre. Men å MENE noe,nei det får hun ikke. Hun er jo "bare" stemor. Prøv den rollen selv dere som hevder at dere er så lei av stemødrene. Tenk deg at din mann gang på gang har gledet seg til å se barnet sitt også får han nei. Tenk på det og fortell meg en gang til at dere er så lei av stemødre. Det finnes faktisk mange stemødre der ute som bryr seg og ønsker det beste for sin mann og sine bonusbarn! Og som unner barna all kjærlighet i verden og mor de pengene hun har krav på.Men utover det synes jeg mor skal gå en runde med seg selv og øve seg på å STÅ i alenemorrollen. Alt annet er trist og nedværdigende for mor! La Guapa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 4. august 2003 #32 Del Skrevet 4. august 2003 Nå er det heldigvis noen som tenker på barnas beste også. Og ikke er som din venninne. Jeg ser på hans datter som en del av vår familie. Og jeg ser at min mann har det usigelig vondt når han ikke har barnet sitt hos seg. Det er sikkert lett å bli lei av stemor.Hun som er der og støtter pappaen når han savner barnet sitt. Hun backer ham opp når han skal sette ned foten for en eneste gangs skyld. Hun sender barna hjem med tegning til mamma og bursdagskort og julepynt som vi har laget.Bare til mamma. Hun er tolmodig og finner seg i det ene utbruddet etter det andre. Men å MENE noe,nei det får hun ikke. Hun er jo "bare" stemor. Prøv den rollen selv dere som hevder at dere er så lei av stemødrene. Tenk deg at din mann gang på gang har gledet seg til å se barnet sitt også får han nei. Tenk på det og fortell meg en gang til at dere er så lei av stemødre. Det finnes faktisk mange stemødre der ute som bryr seg og ønsker det beste for sin mann og sine bonusbarn! Og som unner barna all kjærlighet i verden og mor de pengene hun har krav på.Men utover det synes jeg mor skal gå en runde med seg selv og øve seg på å STÅ i alenemorrollen. Alt annet er trist og nedværdigende for mor! La Guapa Nettopp... Les dette SS... Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 4. august 2003 #33 Del Skrevet 4. august 2003 D var vel helst jeg som kom med noe som lignet d der' date=' ikke pepre Tex for d da![/quote'] Thank You!! Er forøvrig relativt enig så ingen stor skade skjedd... Jeg har to barn og vet godt hva barnetøy koster. Jeg vet også at ungene ikke er så nøye på hva de har på seg, og at de som regel har både jakke og sko når de blir levert hos far. Dessuten sender jeg dem ikke avgårde i truse og t-skjorte, er det vinter har de parkdress, lue votter osv. Så da slipper jo pappa å kjøpe noe som helst sånt og det er jo det som koster. I ditt tilfelle Mayamor ser jeg at det går en del penger til bidrag og reise. Omtrent like mor som mammaen bateler for barnehage vil jeg tro.... (og kom ikke trekkende med stønad til barnetilsyn for det er ikke store summene!) Og hvor mye tror du mor bruker på barnevakt når hun skal noe? Der bruker ikke dere filla..... Den som ikke har råd til å anskaffe et par tre bukser og gensere, betaler heller ikke så mye i bidrag. Og når bidraget er lavt fordi far tjener dårlig, hvem må kompensere da...? Jeg bare spør..... Og hvis deres kino og tivolibillett-budsjett er så stort på to dager pr mnd, tenk deg mors tivolibudsjett for en hel måned!!!! Husk at mor betaler også for større bolig enn far som ikke trenger å dele den med noen, han kan fint klare seg hvor som helst..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 4. august 2003 #34 Del Skrevet 4. august 2003 Og kan ikke disse pappaene for søren ha ungene sine boende hos seg? -da slipper de jo både savn og bidrag, da..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 4. august 2003 #35 Del Skrevet 4. august 2003 Og kan ikke disse pappaene for søren ha ungene sine boende hos seg? -da slipper de jo både savn og bidrag, da..... JO TAKK... SNAKKER DU MED MOREN? Har du tilbudt faren til dine barn å få omsorgen for dem? Her har iallefall IKKE det skjedd... Du har selv en stemor som er ok - ettersom jeg husker... Så hvorfor er det så vanskelig å si noe positivt om stemødre da? ÆHH - nå har barna vært her i 3,5 uke og skal være en uke til. I tillegg er barna her: * 1 ukes høstferie * 1 ukes vinterferie * noen dager i forbindelse med jul eller nyttår * dessuten hvem er barnevakt når hun skal noe: jo farfar... Så kjære Tex - saken er ikke slik du framstiller den heller... Dessuten så er den ulik for deg/meg/andre... Men det innlegget handlet om var: Er det vanlig at mor IKKE leverer klær... Jeg svarte: Både ja og nei... Men min mening er at de mødre som ikke leverer tøy er egoister så sant far "glemmer" å levere alt tilbake... (Da snakker jeg ikke om et gjenglemt plagg eller to som kommer tilbake ved neste samvær...) Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Guapa Skrevet 4. august 2003 #36 Del Skrevet 4. august 2003 Kjære Tex. Jeg kjenner flere menn som skulle gitt alt i verden for å ha sine små boende hos seg.(inkl. min mann) Han får ikke delt omsorg.Mammaen nekter. Vi ønsker ikke å ta dette tildomsstolen KUN fordi vi ikke ønsker at jenta skal gjennomgå en skittentøyvask i retten.Så vi tar det vi får av samvær og stoler på mammaens gode lynne. Du må aldri glemme at en sak har MINST to sider. Hadde det vært så enkelt som du skisserer hadde ikke dette vært et tema i Kvinneguiden. :D La Guapa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 4. august 2003 #37 Del Skrevet 4. august 2003 JO TAKK... SNAKKER DU MED MOREN? Har du tilbudt faren til dine barn å få omsorgen for dem? Her har iallefall IKKE det skjedd... Jepp! Jeg er nemlig en slik mamma som du skulle ønske mannen din hadde barn med..... I mitt tilfelle må jeg løpe etter faren for at han skal gidde å ha samvær.... Han vil nemlig ikke - og jeg siterer- at jeg skal kontrollere all hans fritid... så derfor vil ha ha samvær bare når det passer han og noen avtale vil han ikke høre snakk om..... Festlig.... Men stemoren er verdens beste (er ikke for ingenting jeg kjøpte champis til fire hundre spenn til henne på tredveårsdagen hennes) så derfor holder jeg ut..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 4. august 2003 #38 Del Skrevet 4. august 2003 I ditt tilfelle Mayamor ser jeg at det går en del penger til bidrag og reise. Omtrent like mor som mammaen bateler for barnehage vil jeg tro.... (og kom ikke trekkende med stønad til barnetilsyn for det er ikke store summene!) Da jeg var alene med gutten min fikk jeg: * barnetrygd: 2000,- * bidrag: 2400,- * stønad til barnetilsyn: 2200,- (BH kostet 3750,- = egenandel:1500,-) * mellomutbetaling/overgangsstønad fordi jeg er i lavtlønnet yrke på kr. 2200,- * lønn på kr. 12000,- netto. Og hvor mye tror du mor bruker på barnevakt når hun skal noe? Der bruker ikke dere filla..... Som skrevet: hun bruker farfar. + Barna er alene 3 kvelder pr. uke fordi hun går på kveldsskole Den som ikke har råd til å anskaffe et par tre bukser og gensere, betaler heller ikke så mye i bidrag. Og når bidraget er lavt fordi far tjener dårlig, hvem må kompensere da...? Jeg har ikke sagt at vi ikke har råd... Bare at det er unødvendig. Barna kunne fått litt klær hos oss også, men mor har selv valgt denne linjen... Jeg bare spør..... Og hvis deres kino og tivolibillett-budsjett er så stort på to dager pr mnd, tenk deg mors tivolibudsjett for en hel måned!!!! Æhh - barna er aldri på tivoli etc. med mor fordi hun ikke har råd sier hun... Mens akkurat nå er hun i Mumìdalen i Finland med sin nye kjæreste og hans 2 barn... Husk at mor betaler også for større bolig enn far som ikke trenger å dele den med noen, han kan fint klare seg hvor som helst..... Vi må jo også ha større bolig pga barna hans. Så det teller ikke som utgift for NOEN av partene... Poenget er bare at en sak har alltid flere sider: * MIN * DIN * DEN RETTE Åhh Tex - hvorfor er ikke du min samboers eks? Høres ut som vi i bunn og grunn er enige, men bare at jeg ser ting fra en stemors synspunkt - og du fra en mors... "Glemmer" visst at jeg er mor selv... Min eks sin nye samboer er skjønn med gutten min - takk og lov at vi bare har problem den ene veien... Tenk hvor slitsomt dersom min eks også var vanskelig...? Skrekk og gru... Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Guapa Skrevet 4. august 2003 #39 Del Skrevet 4. august 2003 :D Kjære Tex. Jeg skjønte at det lå noe bak det du skrev. Jeg kan bare si at det må være utrolig trist for de små og jeg håper de ikke merker at faren deres ikke vil. (selv om jeg forstår at det ikke er lett å skjule det) Det er synd at du ikke får mere støtte fra mannen til dine barn. Det må være vondt at han gir blanke i deres felles avkom. Jeg skjønner at dette kan føre til mye bitterhet i et "moderhjerte". Ønsker deg lykke til og håper at din x tar til vettet.De dyrebare barneårene kommer aldri igjen! Klem fra La Guapa :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 4. august 2003 #40 Del Skrevet 4. august 2003 :D Kjære Tex. Jeg skjønte at det lå noe bak det du skrev. he he jeg har aldri lagt skjul på mitt forhold til problemstillingen... du skulle lest tråden jeg laget tidligere i sommer om pakking av bag til fars sommerferie... Ønsker deg lykke til og håper at din x tar til vettet.De dyrebare barneårene kommer aldri igjen! Klem fra La Guapa :D Her er det snart for sent, begge mine går på skolen så barndomsårene er snart over, her står tenårene for tur..... Life`s a bitch :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå