Gå til innhold

Min Graviditetsdagbok

Rosa76

Anbefalte innlegg

:troest: Håper formen er bedre og at det blir svømming på deg i dag :)

Tusen takk LineGourmet :klemmer: Formen var litt dårlig på formiddagen, men ble bedre utover dagen og jeg kom meg på svømming. Og det var kjempe godt å få rørt på seg igjen!

Hei på deg Rosa76 :)

Tusen takk for en veldig hyggelig svømmeøkt, dette må vi prøve å få til som en ukentlig rutine :jepp:

Etter å ha spist en litt sen middag, er det straks :natti: , kjenner at jeg er ganske trøtt etter svømminga.

Natti, natt :klemmer:

Selv takk Fantoragen, det var kjempe koselig. Stemmer også for ukentlig svømming :tommelsmil:

Sov kjempe godt i natt, så formen min er mye bedre i dag.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du rett og slett hadde omgangssjuka? Den går jo alle steder nå om dagen.

Du - når jeg var gravid med K så SLEIT jeg meg til uke 30 fordi jeg jeg var jo ikke syk, bare gravid, da regelrett kjeftet legen på meg en sykmelding. Det skal jeg IKKE gjøre igjen ;) Kan jo hende det er nok med bare et par uker til og så er du skikkelig i form igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvor pokker'n finner man badedrakt nå? Skulle gjerne ha hatt tak i en jeg og... og bør vel ha en som er litt romslig på magen og... finnes det sånne spesielt for gravide? Ikke at jeg har store magen enda, men greit å ha en... lurte på å starte å svømme litt jeg og... selv om jeg ikke er begeistret for offentlige bad men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det høres ikke godt ut med den kvalmen.. :tristbla: Tror nok at jeg hadde vurdert en sykemelding om jeg var deg. Husk at den lille bønna i magen vil takke deg for det. :jepp:

Jeg har også begynt å svømme, og det er utrolig deilig! Planen er en gang i uka foreløpig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du rett og slett hadde omgangssjuka? Den går jo alle steder nå om dagen.

Du - når jeg var gravid med K så SLEIT jeg meg til uke 30 fordi jeg jeg var jo ikke syk, bare gravid, da regelrett kjeftet legen på meg en sykmelding. Det skal jeg fullt :) Men tar ditt råd og skjer det ofte at jeg blir så dårligIKKE gjøre igjen ;) Kan jo hende det er nok med bare et par uker til og så er du skikkelig i form igjen?

Hei Angelou,

Det var nok ikke omgangsyka. Begynner kjenne kroppen godt nå, og den protester når jeg blir sliten. Vært mye bedre i går og i dag så foreløpig så holder jeg ut og jobber som tirsdag så får jeg nok vurdere sykemelding ja.

Ja hvor pokker'n finner man badedrakt nå? Skulle gjerne ha hatt tak i en jeg og... og bør vel ha en som er litt romslig på magen og... finnes det sånne spesielt for gravide? Ikke at jeg har store magen enda, men greit å ha en... lurte på å starte å svømme litt jeg og... selv om jeg ikke er begeistret for offentlige bad men....

Jeg kjøpte min på g-sport, og trur de fleste sportsforretninger har badedrakter (men advarer om dårlig utvalg på denne tiden...). Men ei venninde sa at det finnes badedrakter beregnet for gravide, men vet desverre ikke hvor man kan få tak i det. Fordelen der er at de har en snøring på siden slik man kan regulere etter hvor stor magen er. Min kommer neppe til å passe de siste månedene og det er litt kjedelig når den kostet 600,-...

Jeg kan anbefalle svømmetrening på det sterkeste. Bra trening for gravide og så føles det så godt etterpå. Sov som en stein natten etter også :)

Uff, det høres ikke godt ut med den kvalmen.. :tristbla: Tror nok at jeg hadde vurdert en sykemelding om jeg var deg. Husk at den lille bønna i magen vil takke deg for det. :jepp:

Jeg har også begynt å svømme, og det er utrolig deilig! Planen er en gang i uka foreløpig. :)

Jeg har heldigvis flere gode dager enn dårligere, så foreløpig så holder jeg ut. Men lover å ringe legen om jeg føler et går på helsa løs (alt for den lille i magen). Koselig å se deg her inne igjen Bestee :klemmer:

Endret av Rosa76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, fælt at du skal være i så dårlig form! :troest: Jeg merker stor forskjell på fri og jobbe jeg også, men er ikke i nææærheten av deg. Huff, håper virkelig formen kommer seg snart. Skjønner godt at du gjerne vil jobbe fullt, men kroppen din skriker tydelgivis etter mer hvile, så om ting ikke bedrer seg innen kort tid synes jeg du skal sykemelde deg igjen. :kose:

Håper helg med masse hvile gjør underverker for formen din så du får noen fine dager.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Happy Feet :klemmer: Som sagt så er det ikke så ofte lenger jeg er så dårlig som tirsdag altså, og jeg lover at jeg skal ta kontakt med legen dersom jeg føler at det går på helsa løs...

I dag er jeg 15 uker på vei :tommelsmil: 1 uke til privat UL, gleder meg veldig til se lille nurket :rødme: Håper vi kanskje kan få se om det er en :babygutt: eller :babyjente:, blir spennende. Ser mange har har laget seg slike tippelister, tenkte jeg skulle herme. Så hvis dere har lyst å tippe hva det blir så er dere hjertlig velkommen. Selv tipper jeg :babyjente:. Det utifra en bitte liten magefølelse. I tilegg så sier kinesisk fødselskart og ringtesten at det er ei jente :gjeiper:

Kryper til sengs jeg nå :natti: , skal bli utrolig godt å sove så lenge jeg vil i morgen. Natti natt jenter :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 15 uker! :hoppe:

Selvfølgelig vil jeg tippe og jeg tipper at det er en liten :babyjente: i Rosa-magen.

Så moro med UL om en uke, krysser fingrene for at dere kan se kjønnet! :strix:

Natti, natti :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere får sett hva det er på privat UL :) har selv magefølelse på jente og de fleste har tippet det hos meg og. Men kinesisk kalender eller hva det nå er sier gutt.. hva er den ringtest greia du nevnte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med dårlige dager er at man setter ekstra mye pris på de gode dagene :gjeiper: :blomst:

Ja, absolutt! Selv kaller jeg det kontrasteffekten :kul: Ikke noe lys uten mørket etc.. :)

Jeg tipper også :babyjente: . Blir spennede med UL neste uke. Har du ikke vært på noe UL ennå? Trodde det var vanlig sånn rundt uke 12 eller noe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippar på ei lita :babyjente: eg også!

Skal du på ordinær UL allerede i veke 16? Det er jo veke 18 som er det vanlige. Men masse lykke til iallfall! :klemmer: Det blir spennande. :hoppe:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk, over 15 uker allerede :rødme: , tiden går fort alikevel :) Selv om det ikke føltes sånn de første ukene.

Ha en fin dag, håper formen din har vært fin i helga :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper dere får sett hva det er på privat UL :) har selv magefølelse på jente og de fleste har tippet det hos meg og. Men kinesisk kalender eller hva det nå er sier gutt.. hva er den ringtest greia du nevnte?

Jeg så på kinesisk fødselskart hvor man ser på alder til mor og hvilken måned babyen ble unnfanget. Link til tabellen her

Og ringtest er slik at du tar et hårstrå fra deg selv, legger rundt ringen og henger over magen. Dersom den pendler fram og tilbake er det gutt og går den rundt i ring er det jente....

Hehe, begge testene er vel total meningsløs, men morro lell :fnise:

Ja, absolutt! Selv kaller jeg det kontrasteffekten :kul: Ikke noe lys uten mørket etc.. :)

Jeg tipper også :babyjente: . Blir spennede med UL neste uke. Har du ikke vært på noe UL ennå? Trodde det var vanlig sånn rundt uke 12 eller noe....

Ordinær UL er vanlig rundt uke 17 - 19. Jeg fikk ikke time før uke 19 så derfor har jeg bestilt meg privat UL (betaler selv) på fredag. Rett og slett for at jeg er så nyskjerrig på at alt er bra. Og er vel litt påvirka av mange av de andre gravide på KG, synes de fleste som er så langt på vei som meg har vært på UL allerede :sjenert:

Tippar på ei lita :babyjente: eg også!

Skal du på ordinær UL allerede i veke 16? Det er jo veke 18 som er det vanlige. Men masse lykke til iallfall! :klemmer: Det blir spennande. :hoppe:

Takker :klem: Er privat UL jeg skal på, ordinær UL er tre uker etter i uke 19.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oversikt tippelisten

Rosa76 :babyjente:

Happy Feet :babyjente:

Develina :babyjente:

LineGourmet :babyjente:

Mirabella76 :babyjente:

Becky1 :babygutt: (magefølelse :babyjente:)

Neytiri :babyjente:

Fantoragen :babygutt:

Hehe, ikke så rart at dere tipper jente kanskje når jeg heter rosa76 og har rosa ticker i tilegg :gjeiper: Spennende om de klarer å se på UL hva det er da. Kjønn har ingen betydning, blir glad uansett hva det er jeg :rødme: Men tenker at det er litt kos å kunne si henne eller han når jeg snakker om / til babyen i magen :)

Endret av Rosa76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da skal jeg å tippe, bare for å gå i mot de fleste andre sier jeg :babygutt::fnise:

Må jo bli det siden du fikk blå smokk i pakka :fnise: og blir det :babyjente: hos dere og :babygutt: hos oss, så kan vi jo bare bytte smokk siden vi fikk hvit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med UL snart! jeg tipper også jente :babyjente:

Ble litt forvirret med hvem du var med engang jeg, men så skjønte jeg det :) Du er lagt inn i listen :gjeiper:

Da skal jeg å tippe, bare for å gå i mot de fleste andre sier jeg :babygutt::fnise:

Må jo bli det siden du fikk blå smokk i pakka :fnise: og blir det :babyjente: hos dere og :babygutt: hos oss, så kan vi jo bare bytte smokk siden vi fikk hvit :)

Hihi, bra vi får litt variert tipping her :fnise: Nå var det rosa smokk jeg fikk i posten da men, hehe! Så håper en av oss får jente iallefall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt forvirret med hvem du var med engang jeg, men så skjønte jeg det :) Du er lagt inn i listen :gjeiper:

Hehehe ja nicket ble jo endret etter jeg satt inn innlegget hos deg :)

Blir spennende hos deg nå.....har du begynnt å få noe tidelig mage enda??

:klemmer: Neytiri=icechick

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...