Gå til innhold

Behandler du pene mennesker annerledes en mindre pene?

Gjest Kjekk

Anbefalte innlegg

Uttdrag av tråden; Er livet lettere for pene mennesker?

Hvordan behandler du pene folk?

Er du hyggeligere mot mennesker du annser som pene, i i forhold til mindre pene mennesker?

Nope, behandler alle likt eg. Kan egentlig ikkje fordra folk så spiller ingen rolle om de er pene eller stygge på måten eg behandler de på. Hender nok at eg behandler litt 'finere' folk stygt også når eg tenker meg om.. Behandler egentlig bare folk eg bryr meg om, og anser som venner(eller som eg var interessert i) fint. Og av og til stygt, men da er det mest på tull og det veit de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Chrizzy
Fordi, f.eks, det var en russisk lyriker som het Jevgenij eller hva det var - han var i alle fall gift med den amerikanske danseren Isadora Duncan, men kverket seg selv allerede da han var 25 (Oh, those Russians.. ) - som skrev følgende bevingede ord:

Alle kvinner er horer. Beklager mamma, du er også dame.

Sammenhold dette med det gjengse russiske uttrykket om at alle damer er horer, dess vakrere de er dess større hore er de, så er du kanskje på sporet...

Kreket var en bekreftelse på dette. Men jeg har møtt unntakt også. Tror jeg..

I alle dager?!

Endret av Chrizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg er langt på vei enig - men folk kan altså likevel styre mye av dette selv, i forhold til hvilken utstråling og holdning de ikler seg. (Og klesstil, hår, sminke osv. ;) )

Førsteinntrykket tar det max 7 sekunder å danne seg - oftest mye mindre...

Hadde kreket bare visst om dine patetiske innlegg her inne og hvor besatt du er av henne. Er glad hun er kvitt deg stakkarslige menneske. Lenge siden jeg har sett en mer patetisk mann her inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hadde kreket bare visst om dine patetiske innlegg her inne og hvor besatt du er av henne. Er glad hun er kvitt deg stakkarslige menneske. Lenge siden jeg har sett en mer patetisk mann her inne

Da har du ikke truffet meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, siden du har valgt å ikke regge deg selv, og jeg har valgt det samme, så kan jeg ikke sende deg PM - og jeg kommer ikke til å beskrive meg selv her i åpent forum!! :) Oslo er ikke akkurat en veldig liten by, men den er heller ikke stor nok.. ;)

Bor du i Oslo, altså? :)

Basert på deres personlighets beskrivelser og historier (forutsatt at det ikke er fri fantasi) så kan den objektive vurderingen bare bli "A match made in Hell" når det gjelder dere 2 i sammen.

Eneste grunnen til å se seg tilbake i livet er for å ta lærdom av det du gjorde rett, og ikke minst det du gjorde feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest womenwomen
Basert på deres personlighets beskrivelser og historier (forutsatt at det ikke er fri fantasi) så kan den objektive vurderingen bare bli "A match made in Hell" når det gjelder dere 2 i sammen.

Eneste grunnen til å se seg tilbake i livet er for å ta lærdom av det du gjorde rett, og ikke minst det du gjorde feil.

Ha ha . Den som intet våger intet vinner !

Trasig at Oslomann ble dumpet så raskt ... men ettersom hun hadde allerede en mann som hun sa - så var han jo klar over risikoen ved å innlate forhold til henne. .Hun fikk sikkert også litt dårlig samvittighet etterpå .

Regner med Oslomann var ganske pågående selv på henne - så det bare ble slik .Hadde han tatt ting mer slowly - er det ikke sikkert det hadde endt slik .Han skrev selv det ble bare 1 natt etter en tur på byen med masse drinker .Regner med de var nokså fulle begge to da .Og det er vanskelig å gi noe bra førsteinntrykk når man er full - det gjelder dem begge , så sikkert dumt å havne til sengs så tidlig . Mulig hun var skuffet over han og omvendt ...- mulig derfor han ikke hørte mer fra henne - tror jeg !

Og hun gikk tilbake til han hun hadde .Kanskje hun tenkte at gresset var ikke grønnere på andre siden av gjerdet ...sån kan man tenke etter en slik natt hvor begge var litt for fulle - og mannen spesielt ikke presterte slik man forventet eller er vant til etc Hennes mann som hun hadde fra før - er sikkert en bra elsker - men ellers en dårlig match på andre områder . Ikke lett å finne en som passer på alle områder ...! Såkalt "Følsomme menn" er som oftest himla gode i sengen vanligvis ...he he

Kontra de menn som kjører på som en " kanin " ....he he

- hvem vet hva hun tenkte om Oslomann i ettertid ? Og hvorfor hun ikke tok kontakt etter dette .Ja det er det nok kunn hun som vet : ) Men hadde hun blitt begeistret for han første natta - hadde hun nok tatt kontakt .Det tror jeg da ! Oslomann var nok yngre & dummere den gang - enn han er nå ! Han skrev selv hun var 21 da - da var nok han også yngre .Så virker til å være lenge siden han hadde affære med henne .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_OsloMann

Jeg er alltid fascinert av folk som slenger om seg med uttrykket patetisk i hver eneste setning angående andre. Jeg er blant annet fascinert av hvor utrolig lite de bidrar med til menneskeheten - bare bitterhet og forakt, liksom.. ;) Du er dame, ikke sant?

Sikkert hyggelig du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha . Den som intet våger intet vinner !

Tja, det er jo forsåvidt sant - men det er alltid en vurdering av risiko vs nytteverdi.

Det lønner seg i hvert fall sjelden å gjenta de samme feilene opp igjennom livet ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg er alltid fascinert av folk som slenger om seg med uttrykket patetisk i hver eneste setning angående andre. Jeg er blant annet fascinert av hvor utrolig lite de bidrar med til menneskeheten - bare bitterhet og forakt, liksom.. ;) Du er dame, ikke sant?

Sikkert hyggelig du.

Jeg skrev bare det alle her inne sitter og tenker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_OsloMann
Fyf, blir så jævelig kvalm av sånne jenter. HÅPER jeg klarer å sile de ut, så jeg slipper å brenne meg på en sånn forpult #### !!

Åh, du har ingen anelse, foreløpig... I tillegg til alt det der, Kristian82, så fikk jeg høre at hun hadde sagt til en annen elsker, mens hun og *jeg* var sammen, at hun hadde sagt til ham at jeg kun var en "fyr jeg utnyttet borte i Oslo". Og hvorfor tror jeg ham på det? Jo, fordi hun sa akkurat det samme om ham til meg. (Det visste ikke han, da han fortalte meg dette.)

Jeg bruket en liten formue på henne, på 3-4 måneder. Inkludert en del penger satt inn i bolker til kontoen hennes - "bare til jeg får jobb", sa hun hele tiden. Og jeg måtte betale de fleste av hennes kontantkort til mobil, osv. Og når jeg og *hun* snakket sammen, så var det likevel alltid jeg som måtte ringe. Hun bare sendte melding om at "nå kan du ringe :-) " osv.

Da jeg hadde hjulpet henne med overgangen fra hjembyen vår og til Oslo, selv om hun var sosialklient på den tiden (men levde flott på menn), og alt var på plass, dumpet hun meg via sms. Dette var femte bruddet fra hennes side, og hver gang var hun veldig dramatisk og truet med å ringe til politiet om jeg sendte én eneste sms eller ringte. (Sånt var hun med andre også.) Men så gikk det bra likevel. De gangene *jeg* slo opp, ble hun helt intens, og ringte og sendte meldinger som besatt. Det har jeg også hørt at hun har gjort med andre også - inkludert sende masse brev osv.

Men denne femte gangen var det visst endelig - uten at jeg kunne vite det. Da jeg så spurte om å få tilbakene pengene hun hadde lånt (innskuddene til konto, forskutteringen av alle kontantkortene - jeg var student, for svingende, ikke en overflatisk finansmann som digger å kaste bort penger på popcornjenter/gullgravere - så fikk jeg høre at jeg var smålig, for det hadde "mamma" sagt. (Dette kom fra en dame på 23.) Dessuten ville hun politianmelde meg dersom jeg nevnte det flere ganger. Osv osv.

Når jeg nå nylig møtte henne tilfeldig ute på nattelivet i hjembyen på sommerferie, snudde hun (og lillesøsteren - hennes svenn og eneste trofaste venn) - på sine høye hæler, hver gang de så meg. Greit å unngå folk en skylder penger og som en vet at vet at en har utnyttet og svindlet og generelt vært ugrei mot, osv.. Så møttes vi igjen på en nattklubb, og der forsøkte hun å slå seg løs og danse og smile liksom, sjekke opp partysvensker og gi dem nummeret sitt. Men aldri et hei engang til meg, ikke et smil, ikke et tegn på takk for all hjelpen jeg ga henne i en kritisk fase, da hun mente hun holdt på å gå til grunne i småbyen, om hun ikke fikk komme seg til Oslo..

Men det er sant som enkelte sier: Hun kommer til å ende opp fullstendig venneløs og ensom osv. Ingen, hverken menn eller venninner, kan holde ut i lengden med hennes fantastiske mangel på moral og tankemessig innhold. Selv om hun er fascinerende vakker, i og for seg. Folk lar seg lokke inn av hennes ynde, men mister oftest fort interessen, grunnet at hun er et tomt skall, stort sett. En må i alle fall lete og grave virkelig hardt, for å finne noe ekte og dypt der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest womenwomen
Jeg skrev bare det alle her inne sitter og tenker

Jeg syns dere er slemme med Oslomann nå !

Er da helt normalt å bli betatt og begeistret for en gammel flamme man har hatt - og det i mange år etterpå ! Helt normalt .Det har jeg også opplevd - bare så det er sagt ! Og jeg føler meg overhodet ikke patetisk av den grunn ! Føler meg heller faktisk HELDIG som har fått oppleve det og fått føle så sterkt for et annet menneske .Det er ikke en selvfølge - at alle vil få oppleve nemlig !

En skal være glad for slike opplevelser .Tenk på alle de som aldri får oppleve en heftig romanse ? Tenk allt de går glipp av !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Åh, du har ingen anelse, foreløpig... I tillegg til alt det der, Kristian82, så fikk jeg høre at hun hadde sagt til en annen elsker, mens hun og *jeg* var sammen, at hun hadde sagt til ham at jeg kun var en "fyr jeg utnyttet borte i Oslo". Og hvorfor tror jeg ham på det? Jo, fordi hun sa akkurat det samme om ham til meg. (Det visste ikke han, da han fortalte meg dette.)

Jeg bruket en liten formue på henne, på 3-4 måneder. Inkludert en del penger satt inn i bolker til kontoen hennes - "bare til jeg får jobb", sa hun hele tiden. Og jeg måtte betale de fleste av hennes kontantkort til mobil, osv. Og når jeg og *hun* snakket sammen, så var det likevel alltid jeg som måtte ringe. Hun bare sendte melding om at "nå kan du ringe :-) " osv.

Disse tingene har du jo lagt ut om for en stund siden, i detaljer. Du må bli ferdig med denne dama. Det er jo du selv som har latt deg utnytte. Hun er som hun er, og skjønner ikke hvorfor du ikke bare slår deg til ro med det. De pengene dine er tapt. Aksepter det. Så lenge du er en voksen mann med alminnelig bra inntekt, skjønner jeg ikke at du bærer deg over det økonomiske tapet i flere år etterpå, når du gikk inn i det med åpne øyne. Du var puddelen hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg hadde hjulpet henne med overgangen fra hjembyen vår og til Oslo, selv om hun var sosialklient på den tiden (men levde flott på menn), og alt var på plass, dumpet hun meg via sms. Dette var femte bruddet fra hennes side, og hver gang var hun veldig dramatisk og truet med å ringe til politiet om jeg sendte én eneste sms eller ringte. (Sånt var hun med andre også.) Men så gikk det bra likevel. De gangene *jeg* slo opp, ble hun helt intens, og ringte og sendte meldinger som besatt. Det har jeg også hørt at hun har gjort med andre også - inkludert sende masse brev osv.

Men denne femte gangen var det visst endelig - uten at jeg kunne vite det. Da jeg så spurte om å få tilbakene pengene hun hadde lånt (innskuddene til konto, forskutteringen av alle kontantkortene - jeg var student, for svingende, ikke en overflatisk finansmann som digger å kaste bort penger på popcornjenter/gullgravere - så fikk jeg høre at jeg var smålig, for det hadde "mamma" sagt. (Dette kom fra en dame på 23.) Dessuten ville hun politianmelde meg dersom jeg nevnte det flere ganger. Osv osv.

Når jeg nå nylig møtte henne tilfeldig ute på nattelivet i hjembyen på sommerferie, snudde hun (og lillesøsteren - hennes svenn og eneste trofaste venn) - på sine høye hæler, hver gang de så meg. Greit å unngå folk en skylder penger og som en vet at vet at en har utnyttet og svindlet og generelt vært ugrei mot, osv.. Så møttes vi igjen på en nattklubb, og der forsøkte hun å slå seg løs og danse og smile liksom, sjekke opp partysvensker og gi dem nummeret sitt. Men aldri et hei engang til meg, ikke et smil, ikke et tegn på takk for all hjelpen jeg ga henne i en kritisk fase, da hun mente hun holdt på å gå til grunne i småbyen, om hun ikke fikk komme seg til Oslo..

Men det er sant som enkelte sier: Hun kommer til å ende opp fullstendig venneløs og ensom osv. Ingen, hverken menn eller venninner, kan holde ut i lengden med hennes fantastiske mangel på moral og tankemessig innhold. Selv om hun er fascinerende vakker, i og for seg. Folk lar seg lokke inn av hennes ynde, men mister oftest fort interessen, grunnet at hun er et tomt skall, stort sett. En må i alle fall lete og grave virkelig hardt, for å finne noe ekte og dypt der..

Jeg har sett en del av de samme trekkene som du beskriver her.

Sannsynligvis dreier en slik oppførsel seg om en personlighetsforstyrrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dere er slemme med Oslomann nå !

Er da helt normalt å bli betatt og begeistret for en gammel flamme man har hatt - og det i mange år etterpå ! Helt normalt .Det har jeg også opplevd - bare så det er sagt ! Og jeg føler meg overhodet ikke patetisk av den grunn ! Føler meg heller faktisk HELDIG som har fått oppleve det og fått føle så sterkt for et annet menneske .Det er ikke en selvfølge - at alle vil få oppleve nemlig !

En skal være glad for slike opplevelser .Tenk på alle de som aldri får oppleve en heftig romanse ? Tenk allt de går glipp av !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Sannsynligvis dreier en slik oppførsel seg om en personlighetsforstyrrelse.

Det er vel ingen tvil om at det er en personlighetsforstyrrelse. Det er nok en del slike ute og går i befolkningen, ja. Poenget er at man ikke skal la seg henge opp i slike mennesker. Ingen vits i å analysere, men bare holde seg borte fra slike. Vær egoistisk, tenk på ditt eget beste og ikke la deg utnytte av andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Det er vel ingen tvil om at det er en personlighetsforstyrrelse. Det er nok en del slike ute og går i befolkningen, ja. Poenget er at man ikke skal la seg henge opp i slike mennesker. Ingen vits i å analysere, men bare holde seg borte fra slike. Vær egoistisk, tenk på ditt eget beste og ikke la deg utnytte av andre.

Joda, men prøv å surre deg borti et slikt menneske selv, og se hvor lett det er da. Det unner jeg ingen. De er mestere på å manipulere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest womenwomen
Disse tingene har du jo lagt ut om for en stund siden, i detaljer. Du må bli ferdig med denne dama. Det er jo du selv som har latt deg utnytte. Hun er som hun er, og skjønner ikke hvorfor du ikke bare slår deg til ro med det. De pengene dine er tapt. Aksepter det. Så lenge du er en voksen mann med alminnelig bra inntekt, skjønner jeg ikke at du bærer deg over det økonomiske tapet i flere år etterpå, når du gikk inn i det med åpne øyne. Du var puddelen hennes.

Vil også huske jeg har lest den historien før her inne !

Jeg sier det samme - bli ferdig med henne ! Glem henne ! Er patetisk å gå å gnåle om henne i årevis etterpå - helt enig ! En oppegående mann hadde bare glemt henne og gitt F i henne .Hun er jo ikke noe å samle på likevell .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også huske jeg har lest den historien før her inne !

Jeg sier det samme - bli ferdig med henne ! Glem henne ! Er patetisk å gå å gnåle om henne i årevis etterpå - helt enig ! En oppegående mann hadde bare glemt henne og gitt F i henne .Hun er jo ikke noe å samle på likevell .

Ja, det er sant. Og ønsker du å finne en forklaring på hennes egentlig helt tragiske oppførsel - så les om Histrionisk personlighetsforstyrrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Volven

Jeg forsøker å behandle alle godt inntil de eventuelt viser at de ikke fortjener det... Så det har for min del ingen ting med utseende å gjøre. Ser jeg en som ser bortkommen og stakkarslig ut, våkner nok morsinstinktet og jeg får lyst til å hjelpe. Ser jeg et pent menneske tenker jeg "så pen hun eller han er" og smiler for meg selv. Men lukter noen ekstremt vondt trekker jeg meg nok litt unna, det må jeg nok innrømme... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...