Gå til innhold

Amused and bemused


Amused

Anbefalte innlegg

Uff, ble en dårlig dag i dag også :grine: Gikk fint i går og på mandag, men i natt våknet hun hver time for å sjekke at vi var der. Til slutt la jeg henne hos meg i 4-tida, men 5.30 var det morgen :Gjesp: Mannen og jeg kjørte sammen til jobb i dag, og begge var inne på barnehagen for å si hadet. I tillegg var det en ny ansatt der for å ta imot oss :overrasket: Heldigvis kom det en snuppa kjente etterhvert. Men huff, for en dårlig start... Jeg satt og hulket i bilen og har så vondt av lillegull. Det må bare bli bedre nå, ikke sant?

I går hadde hun kost seg i barnehagen. Ledd godt når hun husket, og storkoste seg i sandkassa :rødme: Av og til glemte hun seg da hun husket at vi ikke var der, og da var det godt å ha sine egne ting der. Hun hadde fått ha med støvelen sin til ettermiddagsbordet :fnise:

Men tydelig at barnehagestarten er litt slitsom for henne. Mandag satt hun bare og furtet i vogna på vei hjem, men tødde opp litt da hun fikk en Småfolk smoothie :biggrin: Ved middagsbordet slo hun seg imidlertid fullstendig vrang, jeg har aldri sett henne så sint før :fnise: Må le litt, jeg liker at hun har vilje.

Og så er hun så flink til å prøve å kle på seg selv. Såååå stolt når hun legger buksa rundt skuldrene. Og sokkene får hun nesten på :)

Endret av Amused
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, så fælt å høre at hun gråt så fælt. Men synes det hørtes ganske positivt ut jeg, blir nok kjempebra når hun får litt tid på seg.

Er fælt å dra fra dem ja, spesielt når de strekker armene etter deg og gråter. Sånn sett skulle jeg heller ønske det var min oppgave å hente lillegutt, men er litt mer praktisk i forhold til jobb å gjøre det motsatt... :sjenert:

Det blir helt sikkert bedre etterhvert. Av og til får vi nok noen tilbakefall, men det må en regne med :jepp:

Jeg er så heldig at det blir jeg som skal hente henne (stort sett), og jeg gleder meg hver dag! :strix:

Som jente79 er det jeg som kommer til å levere her også, og jeg er nok litt misunnelig på pappaen som får den morsomme oppgaven med å hente. Men, jeg har jo hørt at de noen ganger gråter fordi de ikke vil hjem fra barnehagen også ;)

Bra at det har gått bedre etter hvert, da. De er nok flinke til å bruke gråten slik at det høres verre ut enn hva det er også. Men er jo uansett ikke lett å høre når de er lei seg :sjenert:

Ja, nesten verre når de gråter fordi de ikke vil hjem :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bestilt parkdress til lillemor på nettet, men den som kom var i størrelse 3 år! :sur: Noe så irriterende! Håper jeg snart får den i riktig størrelse. Var forresten på Obs i går og kjøpte Friends vintersko til henne. Minste str. var 23, men jeg tror de skal passe med ullsokker i :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt av en overgang da, fra å være hjemme i kjente omgivelser til å komme i barnehagen hvor alt og alle er nytt. Så jeg vil si at hun har en helt naturlig reaksjon, og det blir helt sikkert bedre etter hvert :klemmer:

Så dumt at du fikk dress i feil størrelse! Får håpe det ikke tar lang tid før du får den i rett størrelse.

Vintersko ja... Dessverre får vi bruk for dem snart :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går seg sikkert til i barnehagen etterhvert, men slitsomt for både barn og foreldre helt i starten, kan jeg tenke meg. Jeg grugleder meg til Amund skal begynne. Blir en helt ny hverdag for oss begge!

Kjedelig å få dress i feil størrelse! Pes å måtte sende tilbake og få ny. Hvor bestilte du fra, om jeg kan spørre? Vi har bestilt regndress fra Flust. I ettertid skjønner jeg at regnDRESS kanskje ikke var det lureste, men jeg ble bare så forvirret av alle produkter og anbefalinger at jeg til slutt bare valgte noe for å ha NOE vanntett yttertøy til barnehagestart. Så får jeg heller supplere etterhvert.

Ha en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterk vilje er en god egenskap :Nikke: Godt hun vet hva hun vil ;)

Så dumt dressen var i feil størrelse! Og ekstra irriterendes at det var feil når det kom fra en nettbutikk.. Da er det liksom ikke bare å bytte den i butikken samme dag, men man må vente 1 ukes tid :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, sånne netter er slitsomme. Får håpe det går seg til. Men en trøtt unge er ikke noe lettere å levere nei....

Morsomt at de har vilje ja :ler: Hatt en ganske så rasende gutt noen ganger vi også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt av en overgang da, fra å være hjemme i kjente omgivelser til å komme i barnehagen hvor alt og alle er nytt. Så jeg vil si at hun har en helt naturlig reaksjon, og det blir helt sikkert bedre etter hvert :klemmer:

Så dumt at du fikk dress i feil størrelse! Får håpe det ikke tar lang tid før du får den i rett størrelse.

Vintersko ja... Dessverre får vi bruk for dem snart :fnise:

Ja, jeg hadde ikke forventet annet av henne. Hun var jo alltid den eneste som gråt på barseltreffene når mor gikk ut av rommet ;)

Og dressen er på vei! :hoppe:

Det går seg sikkert til i barnehagen etterhvert, men slitsomt for både barn og foreldre helt i starten, kan jeg tenke meg. Jeg grugleder meg til Amund skal begynne. Blir en helt ny hverdag for oss begge!

Kjedelig å få dress i feil størrelse! Pes å måtte sende tilbake og få ny. Hvor bestilte du fra, om jeg kan spørre? Vi har bestilt regndress fra Flust. I ettertid skjønner jeg at regnDRESS kanskje ikke var det lureste, men jeg ble bare så forvirret av alle produkter og anbefalinger at jeg til slutt bare valgte noe for å ha NOE vanntett yttertøy til barnehagestart. Så får jeg heller supplere etterhvert.

Ha en fin dag! :klem:

Huff ja, det er trasig, altså. Men det blir jo bra etterhvert :)

Vi bestilte også fra Flust. I går ringte jeg og maste på dem, og da skulle de sjekke hvor returpakken min var. Ringte meg senere på dagen og sa at den riktige dressen var på vei :danse: Kjempebra service! Selv om det var de som tabbet seg ut til å begynne med ;)

Jeg synes hel regndress høres lurt ut :jepp: Men av og til bruker de visst bare buksa, så da er det jo greit med todelt igjen. Ja, det blir mye supplering her også, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterk vilje er en god egenskap :Nikke: Godt hun vet hva hun vil ;)

Så dumt dressen var i feil størrelse! Og ekstra irriterendes at det var feil når det kom fra en nettbutikk.. Da er det liksom ikke bare å bytte den i butikken samme dag, men man må vente 1 ukes tid :(

Ja, hun er ei tøff lita frøken :rødme:

Tok litt tid å få riktig dress ja. Men nå er den på vei! :tommelopp:

Uff, sånne netter er slitsomme. Får håpe det går seg til. Men en trøtt unge er ikke noe lettere å levere nei....

Morsomt at de har vilje ja :ler: Hatt en ganske så rasende gutt noen ganger vi også

Nei, hun er ikke særlig lett å ha med å gjøre når hun er trøtt :fnise:

Godt med unger som vet hva de vil ;)

Innom med en torsdags- :klemmer:

Takk :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt sov snuppa så godt igjen! :hoppe: Hun hadde hatt en kjempefin dag i barnehagen i går :strix: Hadde ikke grått noenting, men var kjempetrøtt, så de la henne en time tidligere. Da sov hun i to timer ;) Men hun var veldig trøtt i går kveld, og da jeg skulle legge henne litt før tida, slo hun seg helt vrang. Spente seg i bro og ville ikke ligge i senga si! Prøvde å legge meg sammen med henne, men jenta var jo fly forbanna :overrasket: Til slutt sa jeg godnatt og gikk ut. Hun skrek i 10 sekunder før det ble stille. Tittet inn til henne et par minutter senere, og da sov hun så søtt :rødme: Sov til 6.45 i morges.

I morges var det mannen som leverte, og det hadde gått veldig fint. Gleder meg til å hente henne, og siden vi skal trille hjem, må jeg ha med noe å aktivisere henne med på turen :fnise: Enten en smoothie eller en bolle eller knekkebrød. Da koser hun seg godt :)

Ellers har jeg kjøpt både Hinkel Pinkel- og Hoppsy (?) Daisy-bamser på eBay :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at hun sover fint om natta igjen! :) Det er ingenting som er bedre enn en god natts søvn - det er verdt gull! :jepp:

Drømmehagen er yndlingsprogrammet til snuppa våres! Hun elsker å se på det!! Vi ser ikke mye tv mens hun er oppe, men Drømmehagen må hun få med seg :Nikke: Hvor mye ble det for de to figurene? Kanskje snuppa skulle fått noen hun også?..

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for en god natt!

Drømmehagen glemmer jeg bestandig. Tenkte jeg skulle se om H var interessert i det, men da må jo TV'n slås på :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømmehagen er yndlingsprogrammet til snuppa våres! Hun elsker å se på det!! Vi ser ikke mye tv mens hun er oppe, men Drømmehagen må hun få med seg :Nikke: Hvor mye ble det for de to figurene? Kanskje snuppa skulle fått noen hun også?..

:klemmer:

Det er favorittprogrammet her også :biggrin: Betalte 80-90 NOK for hver av dokkene medregnet porto. Kjøpte fra Lady Penelope ;)

:hoppe: for en god natt!

Drømmehagen glemmer jeg bestandig. Tenkte jeg skulle se om H var interessert i det, men da må jo TV'n slås på :fnise:

:fnise: Her står TV'n på rett som det er. I hvert fall fra kl. 17.30 :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så gøy å lese i boka di. Kjenner meg igjen i flere av episodene med lilletøtta :nigo:

Ang. påkledning, alt går jo bak hodet og til nakken, søte sjarmtrollene våre :fnise:

Str. 23 i sko ja. Lillemor arva ett par sko i den størrelsen, tror nok de blir for store til henne. Godt at vi har noe hun kan bruke etter storesøstrene for sko er jo svindyrt :( Det sies jo at man ikke skal arve sko...men de er nå ikke så mye brukt at det skulle være noen fare vil jeg tro :sjenert:

Huff den nattesøvnen, den er ikke like godt alltid.

Ha en fortsatt fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt hun sov godt selv om hun ikke ville legge seg da.

De blir slitne etter barnehagen ja. Er nok mye inntrykk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke:

Er det Hinkel Pinkel og Hopsy Daisy med lyd og musikk, eller uten? S har Makka Pakka, vurderer å kjøpe Hinkel Pinkel også... Hopsy Daisy er for irriterende til at han får ... :sjenert::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så gøy å lese i boka di. Kjenner meg igjen i flere av episodene med lilletøtta :nigo:

Ang. påkledning, alt går jo bak hodet og til nakken, søte sjarmtrollene våre :fnise:

Str. 23 i sko ja. Lillemor arva ett par sko i den størrelsen, tror nok de blir for store til henne. Godt at vi har noe hun kan bruke etter storesøstrene for sko er jo svindyrt :( Det sies jo at man ikke skal arve sko...men de er nå ikke så mye brukt at det skulle være noen fare vil jeg tro :sjenert:

Huff den nattesøvnen, den er ikke like godt alltid.

Ha en fortsatt fin dag!

Koselig å se deg her! :)

Nei, jeg hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å la snuppa arve sko etter søsknene sine :)

Ha en fin dag du også!

Godt hun sov godt selv om hun ikke ville legge seg da.

De blir slitne etter barnehagen ja. Er nok mye inntrykk :)

Ja, det er utrolig deilige netter for tiden når hun sover så godt :danse:

:vinke:

Er det Hinkel Pinkel og Hopsy Daisy med lyd og musikk, eller uten? S har Makka Pakka, vurderer å kjøpe Hinkel Pinkel også... Hopsy Daisy er for irriterende til at han får ... :sjenert::fnise:

Nei, det er uten lyd. Bare figurene i mykt stoff :jepp: Hopsy Daisy er jo bare søt, da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

For ei natt! :nigo: La oss kl. 22.30 etter SOS Barnevakten (mange tips der, gitt :fnise: ). Jeg våknet først i 5-tida, og så stod vi opp kl. 6 da klokka ringte. Snuppa sov til 6.15, og det hadde ikke vært en lyd fra henne hele natta! :biggrin: Hele familien hadde (har fortsatt? ) lekkert sovetryne :ler:

Snart helg! :hoppe: Skal på bytur i morgen hvis det er godvær, og så skal vi treffe søsteren til mannen m/fam en gang.

Huff, vi har lite penger allerede, enda vi nettopp fikk lønn. Barnehageoppstart koster! Men fant ut at vi har 1800,- på Coop-kontoen, pluss litt her og der, så det skal gå fint :jepp: Min kjære skal i hvert fall få ta seg en tur ut i kveld, og jeg skal kose meg med The Proposal på sofaen :strix:

Må huske:

- gave til venninne som har bursdag

- gave til venninne som disputerer

- gave til venneparets 3-åring

Lillemor fikk forresten parkdressen sin fra Flust i går, den var kjempefin! De beklaget feilen og har i det hele tatt ytt svært god service :jepp:

Denne i rosa :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cupcakes

ÅÅÅ, så søt dress da :) og veldig fint at det ytet ekstra service da ;)

så deilig at hun sov hele natten da :)

ha ne fin kveld og en stråldene helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...