Gå til innhold

Amused and bemused


Amused

Anbefalte innlegg

Nok ei deilig natt og en sen morgen, i hvert fall for de som ikke må på jobb :fnise: Snuppa sov til 7.30! Typisk nå som hun skal begynne i barnehagen, da. Men så er det godt å endelig få nettene tilbake igjen nå som hverdagen begynner på ordentlig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nok ei deilig natt og en sen morgen, i hvert fall for de som ikke må på jobb :fnise: Snuppa sov til 7.30! Typisk nå som hun skal begynne i barnehagen, da. Men så er det godt å endelig få nettene tilbake igjen nå som hverdagen begynner på ordentlig :jepp:

Akkurat dette tenker jeg også. Utrolig deilig om i får orden på nettene nå slik at både mannen og jeg får sove skikkelig når begge skal på jobb morgenen etter. Er ikke bare å legge seg ned og ta en liten lur lenger da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat dette tenker jeg også. Utrolig deilig om i får orden på nettene nå slik at både mannen og jeg får sove skikkelig når begge skal på jobb morgenen etter. Er ikke bare å legge seg ned og ta en liten lur lenger da ;)

:jepp: Det går et par dager med lite søvn, men til slutt sovner man gjerne på bussen på vei til jobb :fnise: Eller i lunsjpausen :ler: På den annen side er det mer avslappende å være på jobb enn å være hjemme med en 1-åring, synes jeg da. Slipper å være superfokusert og følge med hele tiden. Og jeg sover faktisk bedre om natta nå når jeg ikke sover på dagtid lenger. Hadde ikke trodd det, siden jeg trenger mye søvn, men det er bedre med 4-5 timer sammenhengende enn den avbrutte søvnen jeg har hatt tidligere :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, begynner å grue meg til barnehagestart nå :sjenert: Snuppa er jo en veldig trygg unge som elsker andre barn og enkelte voksne (særlig mannfolk :fnise: ). Men andre voksne er hun livredd, og jeg vet heller ikke hvordan hun reagerer når vi drar og lar henne være alene i bhg :sukk: Men jeg skal ikke ta sorgene på forskudd, det kan jo gå kjempebra! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at hun sov så lenge :jepp:

Dere får bare prøve dere litt fram. Bruk tida, og la henne utforske barnehagen litt. Tror nok det er verre for deg enn for henne, sånn var det i hvert fall for oss ;)

De sa i barnehagen her at det var en veldig fin alder å begynne i. De var gjerne så små at de var fortroelige, og de hadde ikke helt noe forhold til hvor lenge foreldrene egentlig var borte.

Men veldig rart å overlate det kjæreste man har til noen andre ja... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok ei fin tid å begynne i. Har hørt det er mye verre når de nærmer seg 2 år og skjønner så mye mer :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så sur på mannen! :kjefte: Han er sur også, så vi går bare og småkjefter på hverandre :fnise: Men begrenser oss selvsagt når lillegull er i nærheten da.

Fikk besøk av pappa og Dragen i går. Jeg satt på med dem hjem fra jobb, siden de skulle samme vei. Utenfor huset vårt er det litt trangt, og ved snuplassen er det en bratt skråning, men det er ikke noe problem å snu likevel. Men Dragen (dama til pappa) er hysterisk redd for ALT, og presterer å hyle ut når pappa kjører mot skråningen for å få nok rom til å snu :roll: Tidligere klaget hun på at det var så trangt der. Jeg ble så irritert og brøt ut "Men herlighet, det går da bra! Vi snur jo her hele tiden!" :fnise: Så sa hun at "Ja, jeg vet det, men jeg er så redd for å havne utfor skråningen". Hun ble dritsur og hele besøket bar preg av dette... Hun kan jo ha litt tiltro til pappa som sjåfør, da. Argh, det er så mye koseligere når pappa kommer alene! Jeg gidder ikke late som lenger, men er alltid hyggelig mot henne. Noen ekstraservice får hun imidlertid ikke.

Det samme gjelder svigerinnen min. Det har skjært seg fullstendig mellom oss :sukk: Hun har mye imot meg og ting jeg gjør, og svartmaler det fullstendig ovenfor resten av slekta. For henne er kun det hun gjør riktig, og hvis andre gjør ting annerledes, så finner hun alltid noe å plukke på :roll: Men jeg er meg, og jeg orker ikke bry meg om det lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cupcakes

det var jo ikke noe koselig å ha det sånne innen familien da :( men skjønner deg godt at du ikke orker å late som lengre heller for det kan også være ganske slitsomt... sender deg en god og varm :klemmer:

har du og mannen ordnet opp da?

så deilig at hun er flink til å sove om nettene fortiden, håper hun gjør det når hverdagen setter inn for fult også da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, trasig at det er sånn ufred. Det kan kanskje høres ut som om det er jeg som er vanskelig :fnise: , men det skyldes i så fall kun at jeg har måttet ta imot mye drittkasting :sjenert: Mye sjalusi ute og går, og siden jeg er en likandes person (tror jeg da), så finner de opp ting eller overdriver de små feilene jeg gjør for å stille meg i et dårlig lys :sukk:

Men mannen og jeg har skværet opp da ;) Jeg ble sur fordi han var sur, og han var sur fordi han var litt lei av meg. Vi blir jo litt lei av partneren innimellom, kunsten er å ta seg litt fri da. Prøvde å jage ham ut av huset, men endte opp med å legge meg tidlig i går. Hørte han satte på en episode av Band of Brothers (?) og laget seg popcorn :fnise: I løpet av dagen ble vi mer vennligsinnet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro rett til stranda etter jobb i dag, deilig! :strix: Lillemor og jeg badet litt i vannkanten, og hun brydde seg ikke om at det var kaldt :rødme: Kastet steiner og fikk seg ei venninne som antakelig var året eldre. Koselig!

Har syklet i dag også. Og jeg har vært flink med kaloriene hele uka så langt! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt lei noen ganger ja, godt dere er blitt venner igjen.

Kjedelig med familiemedlemmer som skaper problemer ja... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Hei, Amused!

Kjedelig med krangling i familien, men bra du og mannen fikk skværet opp, i hvert fall! Kjenner godt til at man kan bli litt lei den andre innimellom - vi hadde en runde med krangling her i går, vi også ...

Spennende med barnehage! Det går sikkert bra :) Vi har ikke fått noen plass ennå, så vi venter i spenning hver dag på brev om hvor langt ut i huttiheita vi havner ... Latterlig opplegg, men vi bor i den bydelen i Oslo hvor det absolutt mest rift om plassene. Typisk!

Ha en god natt! Nå skal jeg bysselalle, tror jeg. Sov godt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med krangling i familien, ja. Man merker ofte at man ikke kan velge familie, og da er det ikke alltid kjemien klaffer. Men er jo uansett synd når det går over i konflinkter :kose:

Hørtes deilig ut med strandbesøk, lurer på om vi skal gjøre det når D våkner etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så kjedelig at det skal bli krangling og dårlig stemning i familien ... :troest:

Kan T lære S å sove lenge? Det høres fantastisk ut å få sove så lenge. ;)

Håper du får en fin dag. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Innom med en :klem: Så dumt med dårlig stemning i familien.... :( Du har ikke hatt det lett..

Litt småkrangling i parforholdet må til for å holde liv i det! ;) Så du er nok ikke alene der..

Så deilig med stranda! Hørtes ut som en herlig dag :)

Ha en fortsatt fin tirsdag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Huuuuuuuh, nå har vi hatt to dager med tilvenning i barnehagen, og det har ikke vært lett :grine: Første dagen gikk fint, men da var jo jeg der hele tiden. I går da jeg skulle dra, så gråt hun så sårt og sint :( Jeg satte meg i bilen og hørte hvordan dattera mi gråt, og jeg trodde jeg var forberedt, men det var helt forferdelig. Har ikke grått så mye på evigheter. Heldigvis gikk det bra å få henne til å sove der, og hun sov i 1,5 t :biggrin: Ble litt snurt da jeg kom for å hente henne senere, men det gikk seg til. I morges var hun bare glad for å komme tilbake igjen, og hun har vært i storform siden hun kom dit. Bortsett fra da vi dro, har hun ikke vært lei seg :tommelopp: Så da er det vel håp om at det går seg til. Men huff, så fælt! Nesten så jeg angret på at vi ville at hun skulle gå i barnehage, men jeg vet jo at det går seg til :jepp:

Endret av Amused
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så fælt å høre at hun gråt så fælt. Men synes det hørtes ganske positivt ut jeg, blir nok kjempebra når hun får litt tid på seg.

Er fælt å dra fra dem ja, spesielt når de strekker armene etter deg og gråter. Sånn sett skulle jeg heller ønske det var min oppgave å hente lillegutt, men er litt mer praktisk i forhold til jobb å gjøre det motsatt... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jente79 er det jeg som kommer til å levere her også, og jeg er nok litt misunnelig på pappaen som får den morsomme oppgaven med å hente. Men, jeg har jo hørt at de noen ganger gråter fordi de ikke vil hjem fra barnehagen også ;)

Bra at det har gått bedre etter hvert, da. De er nok flinke til å bruke gråten slik at det høres verre ut enn hva det er også. Men er jo uansett ikke lett å høre når de er lei seg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...