Gå til innhold

Kalles små kaniner og andre dyr


kalle

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle ha en liten gjesteopptreden igjen, siden jeg ikke får sove.

Hva har skjedd i dag da?

Rosenborg har blitt seriemestere igjen. Jeg er ikke interessert i fotball over hodet, jeg hadde ikke savnet det om det ble borte. Men avisene har vært fulle av det i dag. Rosenborg: 12 år på rad.

Det er noe merkelig med fotball.. Her flyr folk rundt og brøler at vålerenga er best.. Brann vinner.. Dere kjenner leksa.

Men statistisk sett, realistisk sett, så har det vært ET lag som har vunnet nå de 12 siste årene? Er det ikke på tide å godta at RBK faktisk er best, og at det laget du selv heier på kanskje er nest best, moderat gode eller noe sånt? Det må være en eller annen sperre i huet på foppallidioter som gjør at de ikke ser det der.

Hva annet har skjedd da?

Jo, bergenserene har nå endelig blitt enige med seg selv om hvem de skal ha som ordfører. Eller, det vil si. Bergenserene, byens innbyggere, har sagt hvem de vil ha. Det har bare vært litt dissens om våre politikere, de som er valgt inn for å utøve folkets mening, faktisk ville høre på folket.

I år har det vært en rekke kommuner der et parti bevisst har dannet alianser for å sperre ute et annet, og i utgangspunktet mye større parti.

Jeg trodde vitsen med demokrati var at folkets mening skulle gjenspeiles i kommunestyrenes sammensetning, dvs at folket faktisk fikk de personene de stemte på inn i kommunehuset.

Men slik det er i dag, har det beveget seg stygt over mot diktatur. Dette er tabu, jeg vet det, men se realiteten i øynene.

Hadde noe sånt foregått i et u-land, et av de "snille Norge" skal passe på, så hadde det blitt et helvetes rabalder, mediaoppslag om bevisst trenering av valgresultat og faens oldemor. Snakker om dobbeltmoralisme.

Den siste uka har det vært strømbrudd i store deler av Sverige, Danmark, og i helga har hele Italia vært uten strøm. Man kan jo begynne å lure på hva som skjer; er det tilfeldige feil, eller er dette det siste påfunnet fra ekstreme grupper? Bare tenk på følgene dersom et slikt landsomspennende strømbrudd hadde kommet i midten av januar..

Til slutt vil jeg sette våre daglige økonomiske problemer litt i perspektiv.

En av norges mest profilerte forretningsmenn har frem til tirsdag på å skaffe til veie 600 millioner kroner. Smak litt på dette. 600 millioner!

Om du tjener en million i året, så har du det relativt greit. Men du måtte fremdeles ha jobbet 600 år for å dekke inn det denne personen har to dager igjen på å klare.

Og jeg bekymrer meg over telefonregninga på 500 kroner.. hm.

...funderte Kalle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trenger du samboer??? :blunke:

Kan hende det blir et litt mindre hus i Holmenkollen da.. Det der var jo mange hus.. Men rundt 3-400 kvadrat ganger 3 plan skal kunne holde.

Og jeg kan jo ikke bo der helt alene for meg selv? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan hende det blir et litt mindre hus i Holmenkollen da.. Det der var jo mange hus.. Men rundt 3-400 kvadrat ganger 3 plan skal kunne holde.

Og jeg kan jo ikke bo der helt alene for meg selv? =)

HÆ!?! Jeg da? :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott.

Jeg sittet i kjellerstua med et glass vin jeg. Under et pledd hvor det er plass til en til.... Vil du ha et glass?? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

So, so you think you can tell

Heaven from Hell,

Blue skys from pain.

Can you tell a green field

From a cold steel rail?

A smile from a veil?

Do you think you can tell?

And did they get you to trade

Your heros for ghosts?

Hot ashes for trees?

Hot air for a cool breeze?

Cold comfort for change?

And did you exchange

A walk on part in the war

For a lead role in a cage?

How I wish, how I wish you were here.

We're just two lost souls

Swimming in a fish bowl,

Year after year,

Running over the same old ground.

What have we found?

The same old fears.

Wish you were here.

Nydelig tekst som passa godt inn nå.. For dagboka skal jo være om hva en tenker?

:smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Kalle på Idol??? det må jeg få med meg! :lol:

Hvor er forresten kaninene dine?

Et forresten til; begynner å bli ensomt i kjellerstua her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er forresten kaninene dine?

Ser du da ikke kaninen min!?! Sjekk rett til venstre..

*tusle ned til kjellerstua med ei flaske vin og to glass*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, ser kaninen der. Er mer fascinert av det øyet jeg da....

Så koselig! En koselig kjellerstue, vin, ett ullpledd og Kalle...

Kan en jente be om mer....?? :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...