Gå til innhold

Kalles små kaniner og andre dyr


kalle

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag vil jeg ta opp min kjære mor. Hun har gjennom årenes løp hatt et kraftig underskudd på tastaturskrekk, noe som har ført til mange artige episoder og sene nattetimer med gjenoppretting av datamaskiner for undertegnede.

I det siste har tasteskrekken kommet krypende, om dog i en noget spesiell form.

Min mor har nemlig fått for seg at datamaskinen er en person.

Ikke en hvilken som helst person, det er en ordentlig vrang og sadistisk gammal kæll vi snakker her, en som ALLTID gjør sitt ytterste for å sabotere et hvert prosjekt min mor har gående.

Her en dag skulle hun skrive ut et brev. Brevet kom ikke (grunnet at strømkabelen til printeren var nappet ut etter siste tordenvær), og undertegnede fikk beskjed om å innfinne seg i barndomsheimen kjappere enn svint.

Allerede i døra fikk jeg beskjed om at pc'n ikke likte brevet hennes, han gjorde det kun for å erte henne opp, og satt antakeligvis inne på rommet der og lo så harddisker og cdrommer og jeghvetikkehva rista.

"Nei, mamma. Den er død. Den synes ikke sadisme er morsomt." hadde jeg lyst til å si. Men det ville bare ledet ut i en vannvittig lang diskusjon der jeg til slutt hadde blitt nødt til å skru opp datamaskinen for å bevise mangelen på smilende fjes.

Med min mor som kjeftende tilhenger, tuslet jeg inn på rommet, konstanterte manglende lys, koblet på strømmen og skrev ut brevet.

Og hva ble kommentaren da?

"JA, SEEER DU? DEG liker han!"

...sa en bekymret Kalle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

jammen mora di har helt rett hun. Pc'er er sadistiske til tusen i blandt. Jeg driver og bygger opp et like nært og personlig forhold til den nye pc'en min som jeg hadde til den gamle, men sånne ting tar tid, akkurat som kjærlighetsforhold. Trur jeg har skaffa meg en særdeles sadistisk pc denne gangen.... Den kommer med sånne rare lyder i blandt, og jeg er helt sikker på at den ler av meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

Løfter denne dagboka opp fra nedrykket jeg. Du må passe på å skrive vettu. Du burde føle plikt til å skrive litt oftere for å underholde meg ;) Men nå får jeg forhåpentligvis live underholdning til helga. Inngangsbilletten din er forøvrig gitaren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

Takk for hilsen i dagboka mi, men er det ikke på tide å finne noe nytt å filosofere over her i din egen dagbok? Den detter jo ned hele tiden jo. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke greit når skrivestoppen detter i hue på deg som en rød, tung og kantete teglstein..

Og angående helga; jeg tar med badebukse, kålhode og gitar. Da har vi i alle fall noe å finne på uansett hvilken retning festen går =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest the imp

hva med legoklosser og kaviar? gulrøtter har vi...kondomer er kanskje også greit å få med seg, det har vi ikke. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Balltre er oppbrukt, kaviar smaker bare isj, legoklosser er til privat bruk og kondomer er bare tull.

Vi skal da ha det morro! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki.

I dag er jeg irritert. Eller nei.. Jeg er sint! Forbannet! Så hinsides grisevill!

Og hva er jeg vill på? Først og frems mennesker som skal tjene altformye penger på et produkt som ikke holder mål i det heletatt.

JAAAA, jeg snakker om Bill Gates. Jeg snakker om microsoft.. Og jeg snakker om windows.. *grrrr*

Måtte reinstallere laptopen i går, grunnet sikkerhetshull og sjait. En eller annen tulling hadde vært inne og "rødda" på disken min.

Jeg reinstallerte, kobler på for å laste ned oppdateringer, og det tar i underkant av 3 sekunder før norton antivirus slenger ut en skingrende lyd og beskjed om at viruset er på'n igjen. 3 sekunder!

Windows holder jo hackere ute som ei tesil holder vann inne! F*** he**** hakke ta..

Det er nok dessverre en del virus her i verden.. Og det største? Det kan man kun fjerne ved å installere Linux..

..og navnet på viruset? MS Windows..

...sa en hinsides grisevill Kalle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

takals kalle. Du får trøste deg med at du får det gøy i helga i det minste :) Kanskje du da får litt mer å skrive om, sånn at du kan underholde meg litt ;) Men til uka begynner jo skolen på'n igjen så da trenger jeg kanskje ikke underholdning. Uansett skal jeg nok ringe deg fra jobben og sørge for at du får en grunn til å forbanne telefonselgere :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok alvorlig redd for at det kan bli gøy i helga ja.. Skulle jo egentlig ikke drikke jeg, men fikk ei flaske blankt som betaling for flyttesjauing i dag. Ikke bra.

Ah! Ring meg fra jobben du, så skal du få merke åssen JEG blir kvitt telefonselgere!

Jeg har blant annet en historie der en yngre frøken ringte meg, tror det var fra det beste bokklubb eller noe sånt.

"Ja hei, dette er NN fra Det Bestes Bøker! Jeg lurte på om...."osvosv.. Jenta snakka, jeg ble litt lei.. Til slutt, midt inni en lang tirade om gode norske bøker jeg kun trengte å bestille 4 av for å få ei kasta gratis i bakhue, smatt jeg inn en liten stikksetning:

-Hva har du på deg nå?

Det var nok ikke helt hva jenta hadde forventet, så hun datt ut litt (sikkert blond, stakkar). I alle fall svarte hun bare "unnskyld?".

I beste omtenksomhets ånd tenkte jeg at jenta sikkert hørte dårlig, hun hadde jo ikke hørt på meg når jeg sa jeg ikke ville snakke med henne, så jeg repeterte:

-Jeg spurte: Hva har du på deg nå?

Stillhet.

Stillhet.

Et lite kremt.

Stillhet.

Til slutt prøvde hun så godt det lot seg gjøre å pense inn på boka si igjen, men jeg ga meg ikke der. Jeg fortalte at hun hadde en svært så sexy stemme, og at jeg gjerne ville ha telefonsex med henne der og da.

Dette ble, til min store forargelse, svært dårlig mottatt. Hun var nok religiøs eller feminist eller religiøs feminist eller lesbisk eller no sånt.

Hun ble i alle fall sint, kjeftet meg ut fordi jeg ødela jobben hennes, og smalt på røret.

Og det kjipeste av alt: Jeg brukte 5 minutter av min dyrebare tid uten å så mye som få et snev av underholdning tilbake..

...neste gang skal jeg begynne med å spørre om sexuelle tjenester mot at jeg lover å kjøpe noe.. Kanskje det blir noe av da?

...humret Kalle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ojojoj..

Egentlig er jeg vel ikke tilregnlig nok til å skrive her nå, men jeg gjør nå et ærlig forsøk.

For det første: Jeg har vært på småfylla i dag, så bær over med sånne små møkkaskriveleifer..

For det andre: Det er altformange søte jenter ute og går. Burde være begrensing på sånt, sånn at man ikke trengte å velge.

For det tredje: det er natt. Og mørkt ute.. Og litt regn, men det er egentlig ikke noe du legger merke til. Trur jeg.

...og jeg er veldig gla for at jeg kan slette detta i morra...

....rallet Kalle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o

Skrev jeg virkelig her etter jeg kom hjem? oj.. Jaja..

Jeg har nå funnet ut at kvinner er ultimate onde vesener. Les gjennom side 2 av denne boka for å oppdatere dere på vaffelteorien.

Som om dette ikke var nok, skal kvinner nå også komme frempå mot våre aller yngste og håpefulle.

- Jeg kan stappe en hel vaffelplate i munnen på én gang, forteller Jens Johan Meling (6 1/2).  

 

De andre guttene rundt spisebordet i første klasse mener bestemt at de er minst like gode vaffelspisere.

Legg her merke til at det KUN er guttene, de blivende menn, vår fremtid, som blir manipulert på det groveste av disse utspekulerte mennesker.

Hvor skal verden ende?

...hørte jeg vaffel?

...sa Kalle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det andre: Det er altformange søte jenter ute og går. Burde være begrensing på sånt' date=' sånn at man ikke trengte å velge. [/quote']

Ååååå... Så det var fordi det var for MANGE å velge mellom at du sov alene i natt, ja. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jepp. Det blir som når jeg åpner et altfor fullt kjøleskap.

Umulig å velge noenting, ergo driter jeg i det og lukker igjen kjøleskapet.

Alternativt syntes jeg det var veldig greit å komme meg hjem.. Var, som tidligere innlegg antyder, en smule sleten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har oppdatert her nå..

Har tenkt litt i det siste.. Tenkt på hvilke temaer jeg skal ta opp og kødde med. Problemet er at folk fort blir litt nærtakende på noen temaer.

Ta homofili.

Jeg kan ikke kødde med homofili, eller homofile, for da er jeg nedlatende ovenfor disse personene. Det hører naturligvis ikke til saken at jeg har flere homofile venner, nei, jeg har fordommer om jeg gjør sånt.

Eller innvandrere.

Man kan ikke si noe om innvandrere, for da er man rasistisk og man er besatt av fremmedfrykt. Det å kommentere den relativt store andelen av vinnings- og narkotikakriminaliteten visse grupper står for, og du kan i hvertfall ikke komme med konstruktive forslag på hvordan man skal løse disse problemene.

Men det aller verste er religion.

Religiøse mennesker over hele verden har en liten, men særdeles irriterende ting til felles; De eier ikke snev av selvironi!

Om jeg sier at "kristendommen har basis i et horete kvinnfolk og et naivt mannfolk", så får diverse kristne grupper akutt behov for nitroglyserin og ave maria.

Og det å sammenlikne religioner er jo bare helt verst.

Det er en almennt godkjent sannhet at hinduer digger kuer og eier nada, buddhister er bare spreke munker, kristne frelser negere i afrika og muslimer er terrorister.

Tenker nok at det sitter en del jehovas vitner over det ganske land med småflysertifikat og en biiitteliten rykning i venstre øyekrok etter å ha lest dette innlegget...

Lurer på hva jeg har stelt i stand nå...

...filosoferte Kalle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-----------------------------------------------------------------------------

Jeg skal si deg hva du har stelt i stand!

Egentlig så bør du ikke få noen seriøse svar på det innlegget her og jeg skal forklare hvorfor. Først vil jeg si at grunnen til at jeg svarer er ikke fordi jeg har et alvorsord jeg vil ta opp med deg etter dette innlegget, men fordi det sikkert kommer til å bli reaksjoner - egentlig skulle det vært unødvending å få, men man kan aldri være for sikker. Jeg ville bare komme med lite tankespill...

Grunnen til at det ikke burde få noen reaksjoner er at:

1) Du sier selv at du kødder; så hvis personer der ute føler seg tatt ved nesen og virkelig tar det innover seg det du sier (hvis så er tilfellet må jeg si at jeg ikke kan annet enn å synes synd på dem. Hvor er selvironien og humoren? Det er noe av det viktigste vi har her i verden!!) så behersker de ikke lesekunsten (noe som er lite trolig så lenge de har forvillet seg hit og latt seg fornærme), skjønner ikke helheten (det kan stemme), eller så forstår de ikke hva 'kødd' innebærer. En siste teori er at de tror de leser ting som faktisk ikke står skrevet og at de ikke leser det som faktisk står. Og så lenge dette da er tilfellet bør det vanskelig la seg gjøre å få noe svar tilbake.

2) De som skjønner hva ordet 'kødd' innebærer svarer ikke seriøst på innlegget ditt heller.

Ergo - du bør bare få useriøse innlegg her.

Men seriøst - jeg er helt enig med deg i hva du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...