Gå til innhold

Minun maailmani

Minttu

Anbefalte innlegg

Åh, der har jeg vært for lenge siden, det var kjempegøy! :hoppe:

Er festivalen ferdig? Kos deg videre (men det er det visst unødvendig å si!)! :fnise::hoppe:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stemmer det, tror du fortalte meg det i fjor :jepp:

Det er skikkelig moro der! Og jeg er så glad for at det var fint vær, men det har det vært så og si hele tiden. Regnet bittelitt på lørdagen bare. Etter vi hadde spist på Iguana, gikk vi en liten runde og det var en stor tavle på et bygg her som viste at det var +26! Og klokka var over 21.00! :)

Festivalen er over ja, den var i helga :) Og litt :sukk:

Det var så morsomt! Jeg blir så glad av å være på bra festivaler, med bra folk og ikke noe tull, og masse bra musikk..

Høre gitarene og bassen, kjenne det dundrer i kroppen..

Som jeg sa til kjære, uansett hvilken situasjon/anledning, bursdager osv f.eks, så kan jeg fort føle meg utilpass.. Jeg passer aldri inn på en eller annen måte.

Men i helga var alt bra.. Alt på alle måter, og alle tanker om hverdagen og det hjemme var borte :sukk:

Kan ikke en finsk artist bare dra meg med seg og gjøre livet bra :sjenert::fnise:

Takk for det, jeg skal nyte disse siste dagene!! :)

Er jammen glad jeg skal hit igjen, ellers hadde jeg hatt lite å sett frem til..

De har forresten fått en ny karusell på Linnanmäki, første turen var fæl! Men andre gangen var den morsom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Jeg vet ikke helt om det er noe, men kanskje au-pair ;)

Har faktisk vurdert det, men det får blir etter skolen om jeg fortsatt har lyst og ting ligger til rette for det :)

Er jeg singel, arbeidsløs, ensom og litt som nå, så kan det hende jeg blir her en liten stund hvert fall :ler:

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12 september er jeg tilbake igjen i Helsinki for å se Apocalyptica, og jeg er kjempeglad for det! Men, den 3 har Norther konsert og den 16 har Negative konsert, og jeg får ikke med meg noen av de! :sukk:

Jeg sa det til kjære igår, for jeg fant det ut da og ble bittelitt furt, "skulle bodd her du.."

Jeg kunne bodd her til slutten av september :ler:

Negative er jo samme uka, men jeg tror ikke jeg kan være her fra søndag til lørdag, tror ikke jeg kan det pga skolen og ikke har jeg vel råd heller..

Men men, jeg skal da tilbake :nigo:

Idag har vi tuslet rundt og glodd, og vært litt på ølfestivalen som er ved togstasjonen :)

Nå slapper vi av før det blir middag et sted, for så å ha en bykveld! Vi begynner på Spårakoff, trikken med bar, og så Arctic icebar, så skal vi hvert fall på On The Rocks, tror vi også skal innom Prkl (perkele tror jeg de mener :lol: ) som er like ved :)

Moro! :)

I morgen skal jeg nyte dagen! Da blir det sightseeing båt, så skal jeg kjøpe jordbær og/eller kirsebær og ligge i esplanadeparken og kose meg med det, og is :) Og ta litt bilder. Bare slappe av og nyyyte dagen! :happy:

God helg alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld fikk jeg jammen kyss på kinnet av trommisen i The 69 Eyes! :ler: Ah, 6 herlige drinker på 3 forskjellig steder, møtte to finske koselige damer som vi ble med til Bäkkäri (så klart skikkelig rockested), og møtte Jussi. Må si jeg liker utelivet i Helsinki! ;)

Lurer på hvor mye penger jeg har brukt på drikke idag, 6 drinker og sikkert like mye øl på kjære! Og han er så gørr når han har drukket litt, må si så mye teit og til folk, også har jeg lært han "turpa kiinni" (hold kjeft) så han har sagt det i hele kveld.. :ler:

Og jeg synes så synd på han altfor fulle finnen vi møtte oppi veien her.. Men hva skal man gjøre!

Jaja, utrolig bra kveld hvert fall! Men nå skal det bli godt å sove :) Husk at vi ligger 1t foran Norge, så jeg er ikke så kjedelig :fnise: Dessuten var det kjære som ville ned igjen, og det gjør vel egentlig ikke så mye :)

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må jo dele denne, siden vi så videoen på utestedet Bäkkäri, og fordi vi møtte trommisen i bandet igår :) Og fordi Bam er med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ferdig pakket og vi har sjekket ut, men jeg er ikke klar for å dra hjem :(

Har vært her så lenge,at jeg er vandt med alt rundt meg, og trives så, og blitt godt kjent med Helsinki.

Det er så trist, at jeg sitter ute på On The Rocks med en drink! :fnise:

Kjære bare "alkis.. detta er vel det tidligste du har drøkki?" Jeg drikker jo nesten aldri, men nå var jeg helt "jeg må ha en drink!" Haha Men de jeg fikk på fredag var så gode,så jeg måtte bare ha en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir det frokost! Laksemiddag :)

Bare sitti inne, deppa, spist m&m og hørt på metal so far :sjenert: :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nok ut til at jeg må pendle en stund, er jo ikke et jævla vettugt bosted til leie i byen jeg skal studere. Alle områdene rundt blir for langt unna, et sted hadde gått ann men det er jo så klart omtrent ikke bussforbindelser!

Er det mulig. Er det rart en er deprimert.

Er så lei alt sammen nå!

Jeg vil bli ferdig med detta og ha en utdannelse, men ser jeg ikke noe frem til å begynne på skolen!

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut noe jeg virkelig kunne tenkt meg å gjøre når jeg er ferdig på skolen! :jepp:

InterRail! :ler: Det kunne vært moro, tenk så mye jeg kan oppleve, se, erfare osv!

Jeg har kjempelyst til å dra rundt i Finland,tenk å dra rundt og oppleve det Finland har å by på, og dra på forskjellige festivaler! Men det hadde også vært moro å dratt andre steder, oppleve mer av Europa :)

Global passet gjelder også for noen båter mellom Italia og Hellas, hadde vært moro å dratt dit også :)

Men, jeg har 3 år på å tenke over dette, og på eventuelt å planlegge og spare :)

http://www.youtube.com/watch?v=Yk5iESM4vgs

Man må bare synge med, når refrenget kommer!

Holmgard and beyond

That's where the winds will us guide

For fame and for gold

Set sail for those lands unknown

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

:vinke:

Ser du har hatt en kjempefin tur til Finland! Mange gode minner å putte i banken der gitt :)

Når det gjelder bosted der du skal studere, så ta kontakt med skolen. Kanskje de kan hjelpe deg. Det ordner seg helt sikkert :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PH:Hadde det helt supert!! :nigo:

Det er jo så koselig der, og mye å se på, mye god mat er det der, og hvert fall god is fra de søte isbodene som er overalt! Også møtte vi jo flere finske artister vi digger, utrolig moro! :happy:

Det ordner seg nok! :) Jeg får se på det denne og neste uke.

Hadde jo gått ann å bo hjemme, men det bli så kjett, for da må jeg ta buss ned til skysstasjonen og det er en buss jeg kan ta, den går 5 over halv. Det gjør bussen til studiebyen også, så da må jeg liksom vente på stasjonen i 45min..

Hadde jeg bodd hos kjære hadde det vært bedre, for han bor jo midt i byen og da kunne jeg gått ned til stasjonen.

Hadde hvert fall godt ann til jeg evt.fant et annet sted.

Men det spørs nok om han har så lyst til det :sukk:

Både mamma og mommo har sagt at det hadde gått ann, så jeg får bare prøve å snikspørre liksom, og si det er pga dem jeg spør :fnise:

Spatula: :ler: Det hadde vært utrolig moro, men det tør jeg ikke ta sjansen på siden jeg ikke kan mer finsk enn det jeg kan!

Også er det bare noe tekniske greier og økonimi og slik i Helsinki, men det er lærerstudier i Turku, 2t unna :)

Jeg lærte noe nytt da jeg var i Helsinki! Tupla juustohampurilainen ateria :) Litt viktig er det jo, jeg får hvert fall mat jeg liker om jeg sier det! For det betyr dobbel cheeseburgermeny! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

:ler:

Godt du har lært deg de viktigste finske glosene!

Krysser fingra for at det ordner seg med bosted for deg. :klem:

Jeg tror at enten skolen eller studentsamskipnaden kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ordner seg nok, jeg har bare ikke orket å sjekket alt enda.. :sjenert: Men jeg har denne og neste uke på meg!

Ja ikke sant, det er jo viktig å lære seg litt finsk ;)

Blir hvert fall mat på meg om ikke no anna! :ler:

Jeg kan si alle dagene, telle ganske langt, si hei, velkommen, god jul og godt nyttår, hvor jeg er fra, hvor gammel jeg er og litt sånn. Jeg kan ikke føre noen samtale for å si det sånn :ler:

Bare kjekt å kunne "moi" og "kiitos", hei og takk, bruker bare det på butikken og trikken osv. Med mindre de begynner å spørre deg om du har s-card da! De prater jo så fort at man får ikke med seg at de sier det.. Jeg sa moi da jeg skulle betale, så måtte hu dama spørre om det og jeg bare "whaaat..?" hun ødela alt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Purple Haze

Det er noe herk når man har lært seg noen ord på et annet språk og skal briefe litt på ferie, også tror de at man kan språket og skravler i vei. Så står man der som en annen dust, og skjønner ingenting og selvtilliten bare daler :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I think I'm in love with Turisas! :fnise:

I en sang synger de "Norway awaits me, it's time to cross the north sea", så jeg kopierte det inn på siden vokalisten har på facebook og skrev under "Haha yes, you should cross it soon! Do it! :)"

Og han har trykt på liker! :nigo::ler:

Så får håpe de drar ræva si hit snart :)

PH: Ikke sant! :ler: Men de spør bare på matbutikken om du handler mye fant jeg ut, så neste gang jeg skal på Alepa eller S-market og bare kjøper en brus så kan jeg leke finsk :ler:

Da vi var på Kamppi kjøpesenteret, var det noen damer der som drev å sminka tilfeldig som gikk forbi, og hun begynte å prate til meg, "ei kiitos!" sa jeg, smilte og gikk videre.

Jeg lot en italiener krølle håret mitt på Forum, gidder ikke bli sminka! :fnise:

Og så noe helt annet om dessa finnene! Jeg kom inn på ultimate metal forum, og en tråd hvor folk la ut bilder av metal menn de likte. Så så jeg en kar og tenkte at han var litt kjekk, googla han og det viste seg å være gitaristen i Wintersun... Jeg møtte jo de på Tuska! Men nå har han kort hår så jeg kjente han ikke igjen på bildet :ler:

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...