Gå til innhold

Ville du advart din datter


livesen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

http://www.firda.no/nyhende/article3567895.ece

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=567650

Regner med en masse pepper nå, men spør allikevel.

Ville du advart din datter mot å henge sammen med innvandrer gutter ?

Hvorfor ?

Hvorfor ikke ?

Ville heller advart henne om å henge med guttegjenger der de fleste er eldre enn henne, uavhengig av etnisitet. Og ellers be henne bruke sitt eget skjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.firda.no/nyhende/article3567895.ece

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=567650

Regner med en masse pepper nå, men spør allikevel.

Ville du advart din datter mot å henge sammen med innvandrer gutter ?

Hvorfor ?

Hvorfor ikke ?

Jeg ville ikke spesifikt advare henne mot å henge med innvandrer gutter nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde jeg.

Hvorfor? Fordi min mor ikke advarte meg. Det skulle jeg ønske hun hadde gjort, for man kan si jeg ble utsatt for ting da jeg var litt yngre. Og fordi jeg vet hvordan mange av dem (slett ikke alle) ser på oss norske jenter.

Men bare så det er sagt, så mener jeg jo ikke at alle innvandrergutter er voldtektsmenn og syke i hodet. Og det er sikkert nok av etnisk norske gutter som kunne funnet på å gjort sånt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det ville jeg! Det er noe av den jobben jeg har når jeg har barn. Er ikke rasist. (Min datter er gift med en tyrker.)

Veldig mange innvandrere/flyktninger er alvorlig skadet og har helt andre kvinnesyn enn hva vi ha.

Selv innvandrere som er av annen og tredje generasjon har desverre et så negtivt syn på kvinner at jeg er helt sjokkert.

Ikke skjønner jeg hvordan jeg klarte det over, men får legge det på nybegynner lista!

Endret av maljo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aryel

Ja helt klart, det handler ikke om rasisme eller fordommer, men rett og slett kunnskap og styrket sikkerhet.

ville også advart henne om å bli med ukjente hjem fra byen, treffe menn hun har møtt på internett alene etc etc etc...

Sannheten er rett og slett den at mange innvandrere har ett annet kvinnesyn og generellt svært forskjellige holdinger enn jeg vil oppdra mine barn,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller heller advart mine barn å henge med nordmenn, og spesielt jenter.

http://www.dagbladet.no/2009/07/08/nyheter...enriks/7106967/

Nå har en fjerde jente blitt tatt. Lærte hun ingenting av de tre forige?

De lærer aldri. Problemet er nok at man har en fighting chance til å komme igjennom. Politiets nett er ikke bedre enn at det fanger opp rundt 10% av smuglingsforsøkene. Og det er ganske lukrativt når man klarer det. Derfor vil det alltid være mulig å finne idioter som er villig til å prøve, og som på en eller annen måte klarer å se bort fra at livet deres er rasert for alltid dersom de mislykkes. For et jævla nek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
http://www.firda.no/nyhende/article3567895.ece

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=567650

Regner med en masse pepper nå, men spør allikevel.

Ville du advart din datter mot å henge sammen med innvandrer gutter ?

Hvorfor ?

Hvorfor ikke ?

Ja. Innvandrere og andre religiøse grupper. Ene og alene fordi de har kvinnesyn som ikke hører noensteds hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Utlogga nå.

***

Kommer til å advare mine unger, både gutt og jente, mot å sette seg selv i situasjoner de er ukomfortable med og som de ikke har en viss kontroll over. Advarslene vil mer spesifikt gjelde dette med å ikke la seg isolere fra venner og kjente omgivelser av mennesker en ikke er trygg på. Nå er de foreløpig så små at det ikke er et tema, men straks de kommer i "riktig" alder, vil de få høre mye om det å være ansvarlige og tenke litt over verstefallscenarioer.

Det er kanskje mange som vil mene det er å være overforsiktig (på sett og vis mener jeg det selv), men jeg har ingen unger å avgi til statistikkene, og å være etterpåklok hjelper ingen. Noe av det viktigse jeg kan lære mine barn er å vurdere personer og situasjoner i forkant, slik at de kan unngå episoder av ymse slag.

Vil forøvrig ikke spesifikt advare mot innvandrere, men definitivt mot gjenger (uansett etisitet) og individer jeg oppfatter som ustabile og lettpåvirkelige. Vil likevel anta at de vil bli advart mot innvandrere spesielt, siden deres mor ble voldtatt av to slike i tenåra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Selvfølgelig ville jeg advart henne! Jeg ville vist henne disse avisartiklene også. Skulle da bare mangle! :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

***

Kommer til å advare mine unger, både gutt og jente, mot å sette seg selv i situasjoner de er ukomfortable med og som de ikke har en viss kontroll over. Advarslene vil mer spesifikt gjelde dette med å ikke la seg isolere fra venner og kjente omgivelser av mennesker en ikke er trygg på. Nå er de foreløpig så små at det ikke er et tema, men straks de kommer i "riktig" alder, vil de få høre mye om det å være ansvarlige og tenke litt over verstefallscenarioer.

Det er kanskje mange som vil mene det er å være overforsiktig (på sett og vis mener jeg det selv), men jeg har ingen unger å avgi til statistikkene, og å være etterpåklok hjelper ingen. Noe av det viktigse jeg kan lære mine barn er å vurdere personer og situasjoner i forkant, slik at de kan unngå episoder av ymse slag.

Vil forøvrig ikke spesifikt advare mot innvandrere, men definitivt mot gjenger (uansett etisitet) og individer jeg oppfatter som ustabile og lettpåvirkelige. Vil likevel anta at de vil bli advart mot innvandrere spesielt, siden deres mor ble voldtatt av to slike i tenåra.

:jepp: Enig i det meste ovenfor.

Ville ikke advart dem spesielt mot innvandrere.

Endret av GodsChild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_torunn_*

Jeg ville advart min datter mot folk som dømmer folk før de evt er dømt. I loven står det at et hvert menneske er uskyldig intil det motsatte er bevist....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

http://www.firda.no/nyhende/article3567895.ece

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=567650

Regner med en masse pepper nå, men spør allikevel.

Ville du advart din datter mot å henge sammen med innvandrer gutter ?

Hvorfor ?

Hvorfor ikke ?

Helt klart Ja! P.g.a. kvinnesynet deres, noe jeg har opplevd at skiller seg radikalt fra nordmenns - uavhengig av om man er 1.generasjons innvandrer/ 4 genererasjons innvandrer. Heller ikke til å stikke under en stol at innvandrergutter er overrepresentert som gjerningsmenn når det gjelder voldtekter.

Endret av kristian82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det ville jeg ikke i det hele tatt. Innvandrere står for de fleste overfallsvoldtekter her i landet, men dette er jo uansett er forsvinnende lite antall i den store sammenhengen. Dessuten "henger man" jo ikke med folk som overfaller en på gata. Når det gjelder festvoldtekter er nok dette noe nordmenn driver med i vel så stor grad som innvandrere. Jeg vil tippe i mye større grad faktisk, men dette er jo voldtekter som sjelden blir anmeldt, og mørketallene er enorme.

Hvis man ser bort fra dette med voldtekt ville jeg selvfølgelig hatt en snakk med min datter hvis hun fikk en ny vennegjeng, uavhengig av om de var innvandrere eller hestejenter eller norske bygderånere. Hvis hun hadde begynt å være mye sammen med innvandrere hadde naturlige temaer vært kulturforskjeller, at hun må respektere deres kultur, tradisjoner og evt religion, og at hun samtidig skal forvente å få den samme respekten tilbake. Det vil si at ingen av partene skal gå på akkord med seg selv for å beholde kontakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Helt klart Ja! P.g.a. kvinnesynet deres, noe jeg har opplevd at skiller seg radikalt fra nordmenns - uavhengig av om man er 1.generasjons innvandrer/ 4 genererasjons innvandrer. Heller ikke til å stikke under en stol at innvandrergutter er overrepresentert som gjerningsmenn når det gjelder voldtekter.

Dette er den groveste feilen jeg ser folk mesje om når det gjelder innvandrere. Den absolutte majoriteten av voldtekter skjer blant folk som kjenner hverandre fra før i helt vanlige norske miljøer. der både gjerningsmann og offer er hvite som hvitest. Men de voldtektene skaffer ikke overskrifter i VG og passer ikke inn i "mørke mennesker er farlige" bildet.

Anbefaler folk å sjekke med Dixie angåenmde voldtektenes faktiske omfang og fordeling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er den groveste feilen jeg ser folk mesje om når det gjelder innvandrere. Den absolutte majoriteten av voldtekter skjer blant folk som kjenner hverandre fra før i helt vanlige norske miljøer. der både gjerningsmann og offer er hvite som hvitest. Men de voldtektene skaffer ikke overskrifter i VG og passer ikke inn i "mørke mennesker er farlige" bildet.

Anbefaler folk å sjekke med Dixie angåenmde voldtektenes faktiske omfang og fordeling.

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...