Gå til innhold

Ville ha tilsendt legejournal


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har nylig skiftet fastlege for 3. gang og ble bedt om å skaffe journalen fra tidligere. Jeg fikk den, og før jeg leverte den kikket jeg inn for å se hva som sto der. Det viser seg da at journalen fra den første fastlegen, som jeg hadde i 10 år, manglet helt. Jeg har tidligere betalt for å få journalen hans sendt til den forrige legen. Det eneste han hadde sendt over da gjaldt etpar konsultasjoner hos en vikar i tiden før fastlegeordningen ble innført.

Er det tillatt at legen bare fjerner journalen til en pasient? Jeg tror denne hadde en "god" grunn til det - mao jeg skiftet ikke uten grunn.

Kan det være at lege nr. 2 virket likegyldig og kort fordi ingen ting jeg fortalte henne stemte med journalen? Jeg har en lidelse som strekker seg 10 år tilbake i tid, og kan nå regne med at den siste legen heller ikke fester tillit til det jeg forteller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Fortsetter under...

Gjest Humanist

Har senest idag ringt opp til universitetssykehuset og spurt om legejournal. Der fikk jeg beskjed om å

sende en e-post, med navn og annet nødvendig slik at de kan nå meg og deretter ville man motta journalen i posten etterhvert.

Vedkommende i telefonen forklarte så, at ventetiden kan ta alt fra 14 dager, 6 uker eller lenger tid.

Kan tenke meg det er mye ulemper med å måtte vente så lenge på et lite papir ark med informasjon om ens egen helsetilstand når man kanskje da også har dårlig tid for å motta evt hjelp man trenger å dokumentere eller legge ved en søknad/stønad.

Håper at dere der ute som trenger hjelp får den hjelpen dere er avhengige av å få, til tross for at ting kan ta litt for lang tid noen ganger.

Ha en god dag!

Lev godt, lev vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...