Gå til innhold

Silikonpupper

Gjest Steinar

Anbefalte innlegg

Gjest brutal_mann
Hvorfor gjør du unntak for dem?

Fordi plastpuuper bare fordi en vil ha plastpupper handler om et overfladisk og kaldt samfunn.

Plastpupper etter sykdom handler om å sette på plass noe som var der før, men som nå er borte. Små, men vesentlige, forskjeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi plastpuuper bare fordi en vil ha plastpupper handler om et overfladisk og kaldt samfunn.

Plastpupper etter sykdom handler om å sette på plass noe som var der før, men som nå er borte. Små, men vesentlige, forskjeller.

Hva med dem som hadde pupper før dem ammet da? De setter jo bare på plass noe som var der før, men som nå er borte.

Og hva er galt med å sette på plass noe som aldri var der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

døhh? Vanskelig å skjønne. Kosmetisk grunn som bunner ut i 2 ulike valg.

1 se ut som et misfostra frik,

2 få en B istedenfor en A

Her ga du svaret på hvorfor jenter som er helt flate eller som har en pupp i A og en i B ønsker å ta silikon.

Misfostra frik faktisk. Du er ikke snau i hvordan du ser på mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler det ikke om velvære i begge tilfeller? Har man hatt bryster eller alltid vært flat burde jo ikke spille noen rolle. Begge kvinnen ønsker pupper. Begge kvinnene er uten pupper. Hvorfor handler det ikke om et overfladisk samfunn i begge tilfeller når det er utseende man forandrer på?

Har man ammet og brystene har forsvunnet, hvorfor er det da ikke greit å sette dem på plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri noensinne vurdert silikon, til tross for at jeg ikke engang klarte å fylle en BH i størrelse 70A da jeg var tidlig i tjueårene. På den tida var det veldig mye mindre fokus på pupper og kropp i media, og jeg vil anta at dette bidro til at jeg ikke hadde særlig komplekser for de små puppene mine.

Når det er sagt, respekterer jeg de som har funnet det nødvendig å få lagt inn implantater. Men jeg synes det er synd at media med sin puppefiksering bidrar til at jenter med normale, små pupper vil operere seg (jeg sier ikke at dette gjelder deg CeeCee - jeg aner jo ikke hvordan du så ut verken før eller etter). Det at flere og flere får lagt inn silikon, gjør etter mitt syn at vi får et forvrengt syn på hva som er normalt, og at gjennomsnittspupper fremstår som små. Og små pupper fremstår som bittesmå.

Det er slående å se "deilige damer på stranda" i filmer fra 60- og 70-tallet, for mange av dem har ganske små bryst, og noen av dem henger litt også. Det er milevidt fra hva man kan se i Baywatch og Pacific Blue! Ikke rart at unge jenter får et forvrengt syn på hvordan normale pupper ser ut, og at de får komplekser.

Mye interessant her.

Jeg har FULL forståelse for at jenter som føler de ikke har pupper kjøper seg større. Alle vil jo se best mulig ut i et samfunn som har et helt sykt fokus på utseende (jeg har ingen tro på at det finnes jenter som skaffer seg silikonpupper KUN for seg selv, hvis jenta hadde bodd på en øde øy hadde det ikke vært i tankene hennes en gang).

Det jeg synes er synd er at den økte toleransen for plastisk kirurgi bidrar til at flere og flere får lav selvfølelse siden det å være naturlig ikke er bra nok lenger (hvis man da ikke er såkalt "perfekt" fra naturens side, noe de færreste er). Det blir som en ond sirkel. Det er ikke rart mange får lav selvfølelse av å ha små pupper da.

Dagens bilde av hvordan pupper "skal" se ut er ikke realistisk.

Jeg synes dette er et vanskelig tema. Jeg synes tendensen er skummel, men har likevel full respekt for de som føler at de må forandre på utseende sitt for å føle seg bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er et vanskelig tema. Jeg synes tendensen er skummel, men har likevel full respekt for de som føler at de må forandre på utseende sitt for å føle seg bedre.

Er enig med deg i at dette er et vanskelig tema. Nå har jeg silikonpupper selv, og kan si litt om hvorfor jeg valgte dette.

Kroppen min er tynn og lite kvinnelig. Puppene var trippel A, typ flat med brystvorter. Ingen sjans til å fylle ut selv den minste BH. Til tross for at jeg hele livet har fått høre hvor tynn jeg er, at en kvinne skal være formfull og ikke se ut som en tiåring, har jeg klart å bli fornøyd med meg selv. I motsetning til andre i tråden har jeg aldri hatt problemer med å vise meg naken for menn.

Det verste for meg har ikke vært kroppen naken i en intim setting, men med klær på. Ingen feminine kjoler eller overdeler satt pent på. Jeg ønsket å føle meg kvinnelig.

At jeg ikke vil bli mer lykkelig var jeg klar over. Men jeg angrer ikke et sekund. Nå har jeg pupper. De er små, men du verden det gjør underverker. Jeg kan kle meg i feminine kjoler uten at stoffet buler ut.

Ingen ser at de er falske. De færreste med silikon får digre pupper. Av dem jeg kjenner har alle tatt silikon fordi de var helt flate. De har gått fra AAA til A eller B.

Jepp, det er utseende det handler om. Det er et symptom på samfunnet vi lever i. Av dem jeg kjenner er det en konsekvens av at det blir sett på som stygt og lite kvinnelig å være tynn og formløs.

Noe som gjør meg trist er disse forandringsprogrammene. De fremstiller plastisk kirurgi som løsningen når man er ulykkelig. Kommentarer som den lenger opp (misfoster) er også ødeleggende for mange.

Konklusjonen er vel at jeg er overfladisk. Men jeg har tenkt nøye over dette, jeg har ikke blitt mer lykkelig, men mer tilfreds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest strykebrett

Jeg kan forstå jenter som tar silikon. Jeg har ikke noe imot silikon på enkeltpersonplan, men i sammfunnsperspektiv må jeg si jeg syns det er en forferdellig oppfinnelse. Ideelt sett skulle ingen ha så lave tanker om seg selv og sin kropp som Cee Cee beskriver. I så fall burde dette ordnes opp i ved hjelp av en psykolog, ikke en kirurg. For det er i hodet problemet sitter, ikke i puppene.

Jeg blir skremt når jeg ser programmer på TV som framstiller det som at plastiske inngrep er svaret på alle dine problemer. Jeg så på NRK for ikke så lenge siden programmet "embarresing bodies" der en lege anbefalte en veldig ung jente å operere seg nedentil. Hun hadde helt normale kjønnslepper, men syns det var flaut at de indre hang utenfor de ytre. Etter operasjonen blle hun bare kjempesuperlykkelig og alt var roser og fioler.

Dette er gått alt for langt, og jeg bekymrer meg for hvor vi er på vei. Jeg syns det er trist, rett og slett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå jenter som tar silikon. Jeg har ikke noe imot silikon på enkeltpersonplan, men i sammfunnsperspektiv må jeg si jeg syns det er en forferdellig oppfinnelse. Ideelt sett skulle ingen ha så lave tanker om seg selv og sin kropp som Cee Cee beskriver. I så fall burde dette ordnes opp i ved hjelp av en psykolog, ikke en kirurg. For det er i hodet problemet sitter, ikke i puppene.

Jeg blir skremt når jeg ser programmer på TV som framstiller det som at plastiske inngrep er svaret på alle dine problemer. Jeg så på NRK for ikke så lenge siden programmet "embarresing bodies" der en lege anbefalte en veldig ung jente å operere seg nedentil. Hun hadde helt normale kjønnslepper, men syns det var flaut at de indre hang utenfor de ytre. Etter operasjonen blle hun bare kjempesuperlykkelig og alt var roser og fioler.

Dette er gått alt for langt, og jeg bekymrer meg for hvor vi er på vei. Jeg syns det er trist, rett og slett..

Det er i hvert fall veldig viktig å ha en ekstremt god grunn før man lar noen foreta kirurgiske inngrep i kroppen sin - til dyre penger! Og resultatet er aldri garantert å bli noe bedre.

Min personlige mening er at tatoveringer ligger i samme gata ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilige tattoos på rette mannen er bare råsexy, sålenge ikke hele kroppen er dekket, og for guds skyld ikke i ansiktet! (Greit på armene og ryggen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilige tattoos på rette mannen er bare råsexy, sålenge ikke hele kroppen er dekket, og for guds skyld ikke i ansiktet! (Greit på armene og ryggen)

Nå må jeg bare innrømme at mannfolk har aldri interessert meg hehe men jeg personlig kunne heller aldri tenkt meg å ha en tatovering. Smak og behag :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg bare innrømme at mannfolk har aldri interessert meg hehe men jeg personlig kunne heller aldri tenkt meg å ha en tatovering. Smak og behag :) hehe

Smak og behag, som med alt annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Jeg personlig er meget betenkt og foretrekker naturlige (og skal derfor ikke ha) ;) hehe

Men alvorlig talt, så ser jeg jo poenget også ifra kvinnens side i visse situasjoner med dagens medie press etc.

Hva mener du om fordeler og ulemper med silikonimplantater?

Har du selv noen positive eller negative erfaringer?

Jeg ville aldri ha hatt silikon eller implantater i kroppen - og estetisk sett kunne jeg ikke tenke meg arr akkurat på det stedet.

Nå har det imidlertid dukket opp en ny vri:

Klinikker har startet med å tilby fettforflytning. Det vil si at fett via en sprøyte tas fra mage eller andre steder og sprøytes inn i brystene, innenfor en viss maksgrense som er mindre enn om man velger silikon eller andre implantat.

Dette høres i det minste ikke skadelig ut, og det blir ingen arr.

Jeg ser ikke noe galt ved at en kvinne benytter seg av denne "naturlige" metoden - og betaler kr 28.000,- for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri ha hatt silikon eller implantater i kroppen - og estetisk sett kunne jeg ikke tenke meg arr akkurat på det stedet.

Nå har det imidlertid dukket opp en ny vri:

Klinikker har startet med å tilby fettforflytning. Det vil si at fett via en sprøyte tas fra mage eller andre steder og sprøytes inn i brystene, innenfor en viss maksgrense som er mindre enn om man velger silikon eller andre implantat.

Dette høres i det minste ikke skadelig ut, og det blir ingen arr.

Jeg ser ikke noe galt ved at en kvinne benytter seg av denne "naturlige" metoden - og betaler kr 28.000,- for det.

Hmmmm - denne "naturlige" måten hadde jeg faktisk ikke hørt om før hehe

Interessant :) Hvor har du lest om det?

Men jeg mener uansett at man må ha veldig god(e) grunn(er) for å gjennomføre kroppslige "forbedringer". Ingen skal måtte være "perfekt"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestdeluxe
Hmmmm - denne "naturlige" måten hadde jeg faktisk ikke hørt om før hehe

Interessant :) Hvor har du lest om det?

Men jeg mener uansett at man må ha veldig god(e) grunn(er) for å gjennomføre kroppslige "forbedringer". Ingen skal måtte være "perfekt"!

Så det her, fra en annen tråd i forumet - "brystforstørring ved hjelp av eget fett":

http://plastikkirurgene.no/

Jeg synes ikke det handler om perfekthet, men mer om eget velvære. Men det går en hårfin balanse...media fronter jo et ideal og om folk ikke tenker selv men lar seg "presse" så blir jo det feil. Sikkert en del av de spm, går rundt omkring; altså de som har latt seg presse til operasjoner frodi de føler de "må".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det her, fra en annen tråd i forumet - "brystforstørring ved hjelp av eget fett":

http://plastikkirurgene.no/

Jeg synes ikke det handler om perfekthet, men mer om eget velvære. Men det går en hårfin balanse...media fronter jo et ideal og om folk ikke tenker selv men lar seg "presse" så blir jo det feil. Sikkert en del av de spm, går rundt omkring; altså de som har latt seg presse til operasjoner frodi de føler de "må".

Som sagt, det er interessant - men hva med uønskede bi-virkninger mon tro - det har man jo aldri helt kontrollen over .....

Ja, media og individets seksualdrift er jo de bakenforliggende årsakene her, og jeg mener uansett at de fleste jenter er bra nok som de er født :)

Unntakene - etter min mening - er når det er praktisk talt "ingenting der" og ved operasjoner der bryst har måttet fjernes etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge selvfølelsen ere direkte knyttet til hvordan en ser ut så ja, da er den overfladisk.

Resten du skrev er jeg helt på linje med deg i.

Dette har jeg spurt om før. Hva er forskjellen på selvfølesen til ei som alltid har vært flat og ei som har blitt det? Hvorfor en den enes selvfølelse knyttet til utseende mer overfladisk enn den andres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest brutal_mann
Det jeg synes er synd er at den økte toleransen for plastisk kirurgi bidrar til at flere og flere får lav selvfølelse siden det å være naturlig ikke er bra nok lenger (hvis man da ikke er såkalt "perfekt" fra naturens side, noe de færreste er). Det blir som en ond sirkel. Det er ikke rart mange får lav selvfølelse av å ha små pupper da.

Takk!

La meg også få snu litt på flisene her. Hva om menn hadde fått opperert større penis? (Drit i om ting ikke er mulig, bare tenk tanken). Hva om menn begynner å få seg plast brystmusklatur, plast-sixpack, får formet rumpa til å bli mindre, plast skulderputer for åfå bredere skuldre. Hva vil dere kvinner tenke om menn som gjør slik? Vil disse mennene fremstå som trygge solide menn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Dette har jeg spurt om før. Hva er forskjellen på selvfølesen til ei som alltid har vært flat og ei som har blitt det? Hvorfor en den enes selvfølelse knyttet til utseende mer overfladisk enn den andres?

Om vi knytter det opp mot sykdom så snakker vi ikke om flat, vi snakker om ingenting igjen. Ikke en gang brystvorter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ser poenget ditt Brutal_mann, men du har for mange odds mot deg ang. gutters syn på silikon. Min venninne har det, helt gigantiske. Selv om dette er grusomt sagt av meg er hun ikke noe å se på i ansiktet, har også noen kg for mye. Alikevel fikk hun en 9'er av en stor guttegjeng på fredag, målgruppe på 23-26 år. Men de konstanterte at uten puppene er hun en klar 4'er. Hun ble klart valgt foran de andre jentene med mindre antributter, men med "pene fjes".

Alt dette pratet om at "naturlig er best" tror jeg er svada som dere sier for å ikke såre jenter. Jeg skjønner dere mener det av beste mening, men når det kommer til stykket er ingen av dere snaue med å kaste skjorta for jenter med store pupper - silikon eller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alikevel fikk hun en 9'er av en stor guttegjeng på fredag, målgruppe på 23-26 år.

Lurer på om ikke stikkordet i dette her var "fredag"... og muligens aldersgruppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...