Gjest womenwomen Skrevet 14. juli 2009 #61 Skrevet 14. juli 2009 Det får jenter selv avgjøre. Har de komplekser og plages av veldig små bryster ( ikke at de prøver å tilpasse seg det perfekte idealet) og ønsker å føle seg mer kvinnelig, så har jeg stor forståelse for det. Om jeg møter en jente med silikon, syns jeg det er sært om jeg skal legge noe spesielt i det - trenger jo ikke si en dritt om hvordan hun er osv. Ikke noen negative erfaringer med noen av delene, naturlige pupper er fine og silikon pupper er fine. Jeg tror det er en misforståelse blant menn - nemlig at kvinner tar silikon for å få større bryster ...Det er slettes ikke alltid grunnen til at kvinner gjør dette .Men for å få PENERE pupper . Små faste pupper er pent og de fleste kvinner er fornøyd med det .Men det er ikke pent med SLAPPE VRENGTE BUKSELUMMER utseende på puppene - etter eks amming .Som ofte ødelegger helt fasongen og utseendet på puppene .T.o.m huden kan bli rynkete på puppene ..forde de blir så slappe etterpå .DA skjønner jeg at jenter vil fixe på dette - når de er ferdig å få barn. Spesielt om de er unge og føler de lever i en " gammel kvinnes kropp " utseendemessig .Har noe med at man vi se " ung & pen " ut - og vrengte bukselummer av pupper - står dårlig i stil med et ungt ansikt ...
Gjest fix Skrevet 14. juli 2009 #62 Skrevet 14. juli 2009 Hva med dem som hadde pupper før dem ammet da? De setter jo bare på plass noe som var der før, men som nå er borte. Og hva er galt med å sette på plass noe som aldri var der? I et worst case scenario kan du møte en veldig kjekk gutt som burde hatt en bedre gen-pool og velge fra. Kansje en kynisk tanke men det har faktisk blitt et problem i Hollywood etc. Stygge menn/kvinner fikser på utseende, og vips i løpet av 100-150 år så er hele gen-poolen ødelagt. Det har faktisk en del reele problemer med seg. Våres overlevelse som mennesker faktisk. At noen gjør det har jeg derimot full forståelse for. Så lenge det bunner i et psykisk problem, som ikke kan fikses på andre måter.
Gjest fix Skrevet 14. juli 2009 #63 Skrevet 14. juli 2009 Jeg tror det er en misforståelse blant menn - nemlig at kvinner tar silikon for å få større bryster ...Det er slettes ikke alltid grunnen til at kvinner gjør dette .Men for å få PENERE pupper . Små faste pupper er pent og de fleste kvinner er fornøyd med det .Men det er ikke pent med SLAPPE VRENGTE BUKSELUMMER utseende på puppene - etter eks amming .Som ofte ødelegger helt fasongen og utseendet på puppene .T.o.m huden kan bli rynkete på puppene ..forde de blir så slappe etterpå .DA skjønner jeg at jenter vil fixe på dette - når de er ferdig å få barn. Spesielt om de er unge og føler de lever i en " gammel kvinnes kropp " utseendemessig .Har noe med at man vi se " ung & pen " ut - og vrengte bukselummer av pupper - står dårlig i stil med et ungt ansikt ... Jeg skjønner det ikke med mindre man er singel og vil være attraktiv (kansje det bør være litt dritt og ikke dele største delen av livet med en person) for å finne seg nye erobringer. Når naturen da på en ganske klar måte har bedt deg om å ta det litt med ro, bør man kansje akseptere at ting er som de er. Ja faste pupper er fint, men det er ikke derfor man blir sammen med en kvinne, det går så mye dypere. Hvorfor akspeterer ikke kvinner dette? Dere legger alt for stort press på deres eget utseende. Og graver faktisk deres egen grav ved å agere som mange gjør. Den onde sirkelen vil bare fortsette så lenge dere fikser på utseende i den grad dere gjør. Ønsker dere å se pen ut for den gutten dere aldri ville vekjent dere, eller er det usikkerheten som er så sterk hos kvinner generelt? Uansett så er det jo et reelt problem for kvinner, og gutta har også et ansvar og ikke legge for mye press på jenter ang. utseende. Men av en eller annen grunn sier det meg at det er kvinner selv som tillegger seg dette presset. Hadde det ikke vært bedre å bli elsket og respektert for den man er, fra naturens side? Det synes ihvertfall jeg... Skal jeg fikse på utseende mitt? Ny hake? ny nese, kansje klaske inn ørene litt. Hva hadde dere jenter synes om det, jeg VET jo at det er det eneste som jenter bryr seg om... right
Gjest brutal_mann Skrevet 14. juli 2009 #64 Skrevet 14. juli 2009 Ja faste pupper er fint, Hva er poenget med faste pupper om det ikke er følelse i dem? Nei, gi meg heller noe som henger litt og som får eierene til å forgå av forlystelse når de blir lekt med
Steinar40 Skrevet 14. juli 2009 #65 Skrevet 14. juli 2009 Alt dette pratet om at "naturlig er best" tror jeg er svada som dere sier for å ikke såre jenter. Det er ikke svada! Men nå er selvfølgelig jeg voksen også
Steinar40 Skrevet 14. juli 2009 #66 Skrevet 14. juli 2009 (endret) Jeg tror det er en misforståelse blant menn - nemlig at kvinner tar silikon for å få større bryster ...Det er slettes ikke alltid grunnen til at kvinner gjør dette .Men for å få PENERE pupper . Små faste pupper er pent og de fleste kvinner er fornøyd med det .Men det er ikke pent med SLAPPE VRENGTE BUKSELUMMER utseende på puppene - etter eks amming .Som ofte ødelegger helt fasongen og utseendet på puppene .T.o.m huden kan bli rynkete på puppene ..forde de blir så slappe etterpå .DA skjønner jeg at jenter vil fixe på dette - når de er ferdig å få barn. Spesielt om de er unge og føler de lever i en " gammel kvinnes kropp " utseendemessig .Har noe med at man vi se " ung & pen " ut - og vrengte bukselummer av pupper - står dårlig i stil med et ungt ansikt ... Jeg tror at mange kvinner fort innbiller seg at puppene ser verre ut en de faktisk gjør i virkeligheten. Og det er da et problem i seg selv. Endret 14. juli 2009 av Steinar40
Gjest Glad i Jenter Skrevet 19. august 2009 #67 Skrevet 19. august 2009 Valget av navn på deg "Brutal mann" irriterer meg litt! Jeg er en mann som elsker kvinner! Tanken på brutale menn (særlig mot kvinner)gjør meg rasende! Når det gjelder pupper, så la det være helt klart: Silikon kan være flott , og naturlige kan være flott! Legene er så flinke i dag, at mange jenter som du møter, som du tror har naturlige flotte bryster, faktisk har tatt opprasjon. Om kvinnen som du elsker (om du er heldig å ha en ) fortalte deg at hun hadde silikon..... skulle du da gjøre det slutt? Det høres helt vannvittig ut. Når en kvinne tar silikon for å føle seg vel, og for å føle seg mere attraktiv , så sier hun egentlig også at "jeg bryr meg om sex!" Hva er vel bedre for oss gutter enn det? Du brutale mann som er så negativ .... Ser du ikke at kvinner som ønsker å gå igjennom en hel opprasjon for å bli mere tilltrekkende og flott, egentlig fortjener bedre enn det du slenger ut i dine kommentarer her? Stå på jenter!! for menn flest er ikke brutale, og vi elsker jenter .... med eller uten silikon!! Hilsen en mann som ser på jenter som "det beste som finnes"!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 20. august 2009 #68 Skrevet 20. august 2009 Hva er poenget med faste pupper om det ikke er følelse i dem? Nei, gi meg heller noe som henger litt og som får eierene til å forgå av forlystelse når de blir lekt med Men hva med de som ikke egentlig har så mye følelse i dem fra før av da? Jeg er flatbrystet og får virkelig ikke egentlig så mye utav å bli tatt på og lekt med på brystene. Jeg skal operere, av den grunn av at jeg vil føle meg hel. Jeg er fornøyd med resten av kroppen, men når man er så flat at bhen sklir over puppene når man løfter armene, så føles det grusomt, for meg. Jeg hater følelsen av ikke å være kvinnelig, og for meg er noe av det å være kvinnelig å ha nettop bryster. Og som mange andre oxo sier, så velger ikke alle som opererer seg en str som Pamela Anderson. Jeg vil ha bryster, ikke for store, men en grei B cup. En god selvfølelse har så UTROLIG mye å si.
Steinar40 Skrevet 20. august 2009 #69 Skrevet 20. august 2009 Men hva med de som ikke egentlig har så mye følelse i dem fra før av da? Jeg er flatbrystet og får virkelig ikke egentlig så mye utav å bli tatt på og lekt med på brystene. Jeg skal operere, av den grunn av at jeg vil føle meg hel. Jeg er fornøyd med resten av kroppen, men når man er så flat at bhen sklir over puppene når man løfter armene, så føles det grusomt, for meg. Jeg hater følelsen av ikke å være kvinnelig, og for meg er noe av det å være kvinnelig å ha nettop bryster. Og som mange andre oxo sier, så velger ikke alle som opererer seg en str som Pamela Anderson. Jeg vil ha bryster, ikke for store, men en grei B cup. En god selvfølelse har så UTROLIG mye å si. Forhåpentligvis blir du fornøyd. Lykke til
Gjest brutal_mann Skrevet 20. august 2009 #70 Skrevet 20. august 2009 Men hva med de som ikke egentlig har så mye følelse i dem fra før av da? Jeg er flatbrystet og får virkelig ikke egentlig så mye utav å bli tatt på og lekt med på brystene. Jeg skal operere, av den grunn av at jeg vil føle meg hel. Jeg er fornøyd med resten av kroppen, men når man er så flat at bhen sklir over puppene når man løfter armene, så føles det grusomt, for meg. Jeg hater følelsen av ikke å være kvinnelig, og for meg er noe av det å være kvinnelig å ha nettop bryster. Og som mange andre oxo sier, så velger ikke alle som opererer seg en str som Pamela Anderson. Jeg vil ha bryster, ikke for store, men en grei B cup. En god selvfølelse har så UTROLIG mye å si. Om du mangler følsomhet så"er ikke jeg mannen for deg. Når det gjelder størrelse så kan det hende at jeg definitivt er mannen for deg. Fremdeles er mitt favorittpar med pupper en snau a-cup. Men de var då også veldig følsomme... Så for noen av oss er følsomhet alfa og omega. Og slik sett er det lite som er mer ødeleggende enn platspupper... Hater hater hater plastpupper!!!
stx Skrevet 20. august 2009 #71 Skrevet 20. august 2009 Skjønner jenter som vil ta silikon. Men liker ikke silikonpupper med mindre det er av spesielle grunner. Synest bare det er helt feil.. Kommer ikke til å se ned på damer med silikon eller "styre" unna de av den grunn. Bare ser helst at hun er 100% naturlig.
Gjest KateW Skrevet 21. august 2009 #72 Skrevet 21. august 2009 Fascinerende debatt. Jeg slutter ikke å bli overrasket over hvor mye av kvinners selvfølelse ligger i puppene, og hvor "lite" menn bryr seg om det VI tror de bryr seg om, og motsatt... Som CeeCee har jeg sett på opplysning om pupper som min misjon. Selv er i motsatt ende av skalaen, helt i motsatt ende. Fra jeg var 19 har folk kommentert puppene, fordi de er store, mor gikk i tospann med fastlegen for å få ham til å overtale meg til å ta en operasjon fordi jeg så så seksuell og prangende ut. Det å stadig få høre at man har for mye av det gode, hvem vil ha en dame med så store bryster, de ser billige ut, damer med store bryster er dumme osv, kvinner med store pupper får hengebryster når de er 30, det er stygt, andre menn snur seg etter damer med sånne pupper, jeg vil ikke ha en sånn dame, det er klart man legger merke til slike kommentarer, og det gjør vonde ting med selvtilliten ... Også har du ansatte i undertøysforretninger som nekter å selge deg fint undertøy, men mener at når man ser så seksuelt provoserende ut så bør man bruke en forminskende BH. Dette har selvsagt ikke skjedd bare EN gang. Jeg DRØMTE om og LENGTET etter å være helt flat. Om å kunne ha øyenkontakt med menn, om å kunne løpe og jogge, om å kunne gå på HM og kjøpe meg en billig BH. Så bestemte jeg meg for å bli glad i puppene mine. Jeg har en fantastisk fastlege nå, ikke han som da jeg var 19. Han så på skuldrene og ryggen min, forklarte hva en operasjon ville innebære, sa at jeg hadde svært symmetriske og pene bryster som ikke hang. Han ville på det sterkeste fraråde meg en operasjon med bakgrunn i hva en operasjon ville innebære, og hvordan jeg så ut og hvordan puppene mine så ut. Jeg har sterk rygg, god holdning, brede skuldre, og er ellers symmetrisk i forhold til størrelsen på brystene. Noe han påpekte. Så oppsøkte jeg en skikkelig undertøysforretning. Jeg ble målt og ikke tilbudt en eneste minimizer. Derimot fikk jeg flotte sexye BH'er i riktig størrelse, jeg fikk mye bedre holdning og følte meg fin. I tillegg oppdaget jeg at jeg kunne få puppeorgasme... Ville jeg ofre det for å få bryster som passet inn i det samfunnet mener er pent? Nei, det ville jeg faktisk ikke, og jeg vil det ikke enda. Syns jeg det er fælt at kvinner blir dømt etter utseendet, og personlighetstolket utifra størrelse på bryst, at kvinner hvisker sammen med øynene stivt festet på brystene mine når de går forbi meg på gata, at folk kommer bort og kjefter på meg fordi silikon er unaturlig, og hvorfor vil jeg ha SÅ store pupper... (jeg har altså IKKE silikon) Jeg syns det er helt forkastelig, og ja, jeg syns synd på tenåringsjenter som møter dette samfunnet og disse forventningene og holdningene. Puh, skriver meg litt ut på viddene. Det jeg skal fram til er at det er forhåndsdømmingen og det uopplyste jeg vil til livs. Det er ikke en drøm å være brystfager, men det å operere inn silikon betyr heller ikke at man får ballongsprettpupper. Jeg syns det er superviktig å kunne snakke/forumsskrive om disse tingene. At kvinner kan lære å bruke riktig BH, ikke blir fordømt om de ønsker å forandre på kroppene sine, men ei heller bli fordømt om de velger å IKKE forandre, selv om de er prangende, for eksempel. CeeCee du skriver bra og reflektert, takk!
Gjest Ludovie Skrevet 21. august 2009 #73 Skrevet 21. august 2009 Jeg undrer meg litt over det du skriver, KateW, selv om jeg selvfølgelig ikke tviler på at det du skriver er sant. Jeg har en venninne som har helt spektakulære bryster. De er enormt store, velformede, symmetriske, og henger ikke i det hele tatt. Hennes erfaringer er totalt forskjellige fra dine. Hun har aldri opplevd at folk kommer bort til henne på gaten eller at de forteller henne at brystene hennes er altfor store. Det lille jeg har hørt av kommentarer om dem (samtlige har vært når hun ikke har vært til stede) har enten vært fra kvinner som har sagt at de ville ikke akkurat hatt noe mot å ha slike pupper selv, eller fra menn (gjerne i fylla) som har siklet og vært blanke i øynene, men på en hyggelig og respektfull måte, og ikke ekkelt eller nedlatende på noe som helst vis. Hun har altså ikke negative erfaringer med det å ha slike bryster. Hun er for øvrig velutdannet, smart, morsom og faglig dyktig, og en veldig respektert person som er generelt godt likt. Og puppene hennes er ikke noe tema til vanlig, verken på den ene eller på den andre måten.
Gjest KateW Skrevet 21. august 2009 #74 Skrevet 21. august 2009 (endret) Hun har altså ikke negative erfaringer med det å ha slike bryster. Hun er for øvrig velutdannet, smart, morsom og faglig dyktig, og en veldig respektert person som er generelt godt likt. Og puppene hennes er ikke noe tema til vanlig, verken på den ene eller på den andre måten. I motsetning til meg, mener du? *gliser med mange tenner* Vel, kanskje det kommer an på hvordan man tolker diverse utsagn. Et konkret eksempel, jeg var på byen med ei venninne, to menn satt seg ned sammen med oss, etter litt hvisking og tisking sier han ene: "Fy faan, du hadde jævlig store patter, men det er et kompliment altså!" Jeg tolket det egentlig ikke som et kompliment. (dette var voksne, rundt førti forholdsvis edrue menn) Vil gjerne presisere at det jeg skrev i innlegget over var det negative, selvsagt var det det. Jeg har hatt kjærester som har elsket brystene mine. Det jeg tror jeg prøvde å si noe om er hvor mange ANDRE som bryr seg om kroppene til folk. Og hvor flott og godt det da er med for eksempel en undertøysforretningsansatt og en fastlege som hjelper en med å se positivt på ting, og sette saker litt i perspektiv. Vi kvinner må søke å være glad i kroppene våre, først da vil vi kunne verdsette og tro på at andre elsker oss akkurat som vi er, se på det gode, og ignorer det mindre gode. Det over ble vel en smule negativfokusert, kanskje? Endret 21. august 2009 av KateW
Gjest Ludovie Skrevet 21. august 2009 #75 Skrevet 21. august 2009 I motsetning til meg, mener du? *gliser med mange tenner* Nei, selvfølgelig ikke! Dette hadde overhodet ikke noe med deg å gjøre, jeg bare forsøkte å beskrive venninnen min. Vel, kanskje det kommer an på hvordan man tolker diverse utsagn. Et konkret eksempel, jeg var på byen med ei venninne, to menn satt seg ned sammen med oss, etter litt hvisking og tisking sier han ene: "Fy faan, du hadde jævlig store patter, men det er et kompliment altså!" Jeg tolket det egentlig ikke som et kompliment. (dette var voksne, rundt førti forholdsvis edrue menn) Skjønner godt at du ikke tolket dette som en kompliment! Det er uakseptabelt å kommentere fremmede menneskers kroppsdeler på den måten. Jeg skal ikke påstå at venninnen min aldri har opplevd negativ oppmerksomhet på grunn av puppene, for det er det godt mulig hun har gjort. Men det jeg har sett (selv om det som sagt som regel ikke er noe tema i det hele tatt) har vært positivt. For eksempel felles kompiser (forestill deg litt småbrisen stemme og drømmende blikk her) som sier "Åh, de brystene hennes er bare så nydelige". Den slags ting. Og jeg er ganske så overbevist om at hun er enda mer populær blant menn enn hun ville ha vært dersom hun hadde hatt mer vanlige pupper (selv om hun helt sikkert ville vært temmelig populær da også).
Gjest KateW Skrevet 21. august 2009 #76 Skrevet 21. august 2009 Mhm, da tolket jeg deg ganske riktig. (Og ja, jeg fleipet med første kommentaren min) *presiserer*
Gjest brutal_mann Skrevet 21. august 2009 #77 Skrevet 21. august 2009 I tillegg oppdaget jeg at jeg kunne få puppeorgasme... Ville jeg ofre det for å få bryster som passet inn i det samfunnet mener er pent? Nei, det ville jeg faktisk ikke, og jeg vil det ikke enda. Det er bare helt fantastisk! *Mimre*
Gjest brutal_mann Skrevet 21. august 2009 #78 Skrevet 21. august 2009 Skjønner godt at du ikke tolket dette som en kompliment! Det er uakseptabelt å kommentere fremmede menneskers kroppsdeler på den måten. Hva med oss som "kommenterer" med lange lengsesfulle blikk?
Lotta35 Skrevet 21. august 2009 #79 Skrevet 21. august 2009 Hva er poenget med faste pupper om det ikke er følelse i dem? Nei, gi meg heller noe som henger litt og som får eierene til å forgå av forlystelse når de blir lekt med Fantastisk holdning, ingen av oss er perfekte, og det er lettere og bare slappe av og nyte kroppen med en slik holdning. Supert De fleste av oss har noe vi ikke er helt fornøyde med. Men det som er veldig sexy er selvsikkerhet.
Gjest emmeline Skrevet 21. august 2009 #80 Skrevet 21. august 2009 Jeg har silikon i puppene, og har merket en radikal forandring i gutters oppmerksomhet. For det første glor de fleste uten hemninger, enten de er 15 eller 55, om de går med dama si, alene eller med venner. For det andre blir puppene nesten alltid samtaleemne på ulike sammenkomster (og dette gjelder også etter initiativ fra andre jenter), og jeg har flere ganger blitt spurt om de får lov å kjenne på dem. Det er akkurat som at med en gang man har silikon så er ikke puppene like private lenger. De fleste er iallefall litt i overkant nysgjerrige, og jeg er en ganske sjenert person som føler meg ganske så beklemt når jeg merker at puppe-greiene begynner å ta av. Det er jo hyggelig med oppmerksomhet til en viss grad, og man kan vel si at jeg på en måte er skyld i det selv, men jeg har virkelig fått merke hvor enkle de fleste gutter er. Og ja, det er de fleste. Iallefall etter min erfaring. Og jeg har faktisk aldri vært borti en gutt som har sagt noe negativt om det, det virker som at "jo større jo bedre" gjelder enten det er falskt eller naturlig. Jeg trodde ikke pupper var så viktig for mange gutter, men etter silikon har jeg virkelig fått inntrykk av at det omtrent er alt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå