Gå til innhold

Å vente på vårt Lille Mirakel


SøsterLiten

Anbefalte innlegg

Lister meg stille inn for å gi deg en stor :hug:

Jeg må bare si nok en gang, enkelte personer burde ikke ha jobbet med mennesker :fy_fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke:

Så trist å lese om opplevelsen din med legen! Virka som en uhyggelig opplevelse ja, så lite medfølelse som det går ann å få jo!! Ikke bra :nei:

Håper dette ordner seg og at du snart får en liten spire :hjerte::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp: For et grusomt menneske! Jeg hadde klagd. Ringt til legekontoret og klagd.

Er virkelig noen som mangler hjerte!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh, fy flate :kjefte:

Jeg er under 30 og vi kom relativt kjapt i gang med ivf.(2 år med prøving), men det er da Fa.. meg ikke noe trøst at man er ung når det tar år etter år etter år og det blir mislykket gang på gang, hva hjelper det da å være ung??!!!

Om man begynner når man er 24-25-26år så er det kanskje fordi en vil bli foreldre da og bli unge foreldre? Ikke fordi en ønsker å prøve til en blir eks. 37 nødvendigvis?

Og den legen der jobber med prøverør til dagen eller var det "bare en tilfeldig" gynekolog på sykehuset?

Kjenner jeg blir skikkelig sint på dine vegner. Og de legene som ikke skjønner at ømme eggstokker og innvendig ul = letter ubehagelig/vondt, bør tenke som om noen ganger :klaske:

Stooor klem til deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det samme skjedde med meg.. inn til 1.kontroll etter spray: hadde cyster på eggstokkene, så sprayen hadde ikke virket skikkelig. men der fjernet de cystene mine samme dag! kan jeg spørre hvor du går? (jeg gikk på ullevål) etter at cystene var borte, virket medisinene igjen. (nå funket ikke menopuren riktig på meg, så forsøket ble avlyst likevel.. etter mange uker på medisiner. vet hvordan du har det.. utrolig urettferdig.)

men nå er jeg jo gravid etter 2.forsøk, så det er håp for alle :)

*klem* Hang in there :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lister meg stille inn for å gi deg en stor

Jeg må bare si nok en gang, enkelte personer burde ikke ha jobbet med mennesker

Takk :klemmer:

Så trist å lese om opplevelsen din med legen! Virka som en uhyggelig opplevelse ja, så lite medfølelse som det går ann å få jo!! Ikke bra

Håper dette ordner seg og at du snart får en liten spire

dumme dumme legen ja!! :(

Takk for at du håper for jeg har ikke noe igjen... :trist:

For et grusomt menneske! Jeg hadde klagd. Ringt til legekontoret og klagd.

Er virkelig noen som mangler hjerte!

Det er IVF avdelingen og ikke legekontoret mitt. Fastlegen min hadde aldri fått lov å ta UL på meg innvendig.. går ikke engang til han når jeg skal ha vanlig GU!

Åhhh, fy flate

Jeg er under 30 og vi kom relativt kjapt i gang med ivf.(2 år med prøving), men det er da Fa.. meg ikke noe trøst at man er ung når det tar år etter år etter år og det blir mislykket gang på gang, hva hjelper det da å være ung??!!!

Om man begynner når man er 24-25-26år så er det kanskje fordi en vil bli foreldre da og bli unge foreldre? Ikke fordi en ønsker å prøve til en blir eks. 37 nødvendigvis?

Og den legen der jobber med prøverør til dagen eller var det "bare en tilfeldig" gynekolog på sykehuset?

Kjenner jeg blir skikkelig sint på dine vegner. Og de legene som ikke skjønner at ømme eggstokker og innvendig ul = letter ubehagelig/vondt, bør tenke som om noen ganger

Stooor klem til deg

Ikke sant! vi begynte for 4 år siden fordi vi ville bli foreldre før 30, sånn som mange vil. Nå er mannen 30 og jeg 28, og selvom vi er "unge" så føles det virkelig som enden av verden når jeg får beskjed om nye 3 mnd!!! :trist:

Dette var desverre min gynekolog på ivf avdelingen på RH. Ertzheid heter hun. Skal på ny kontroll i morgen så jeg gleder meg ikke akkurat. :sukk:

Takk for klemmen!! :klemmer:

For en dum dum lege !!!!

Uffda...

Masse klemmer til deg Og jeg håper fremdeles at det er håp

Ja, noen må håpe... Mannen gjør det, men jeg er helt forberedt på at dette må avsluttes imorgen... snufs! Var jo så klar for at ting skulle skje! DUMME CYSTE!!! :frustrert:

så fint å se at spiren din vokser og vokser! :hoppe:

:klemmer:

det samme skjedde med meg.. inn til 1.kontroll etter spray: hadde cyster på eggstokkene, så sprayen hadde ikke virket skikkelig. men der fjernet de cystene mine samme dag! kan jeg spørre hvor du går? (jeg gikk på ullevål) etter at cystene var borte, virket medisinene igjen. (nå funket ikke menopuren riktig på meg, så forsøket ble avlyst likevel.. etter mange uker på medisiner. vet hvordan du har det.. utrolig urettferdig.)

men nå er jeg jo gravid etter 2.forsøk, så det er håp for alle :)

*klem* Hang in there :)

Saken er den at jeg fikk kontrollen etter jeg hadde begynt på sprøytene... derfor må vi bare håpe på mirakel om at cysten er borte eller at eggeposene har vokst allikevel. Det går visstnok ikke ann å fjerne (stikke hull på ) cysten nå som jeg har begynt på sprøytene... Neste runde skal jeg kontrolleres før sprøytene for å fjerne evt cyster da...

Hurra for at du har fått det til! Jeg SKAL få det til på neste forsøk!! :jepp:

:klemmer:

Siden mandag har jeg gått rett i kjelleren... Tirsdag kom jeg meg ikke ut av sengen og bare lå og gråt og gråt... LilleMann måtte på jobb på kveldsvakt og da han hadde dratt ringte han mamma og sa fra at han var bekymret. Mamma troppet opp her med nøkkel, låste seg inn og dro meg ut av sengen og inn i verdens beste klem.

så lagde hun en kopp te og så snakket vi i 1 time før hun dro meg hjem til seg hvor stefaren min hadde laget mat. Når de kjørte meg hjem på kvelden var jeg en annen jente ja!

Jeg er vanligvis verdens mest positive jente, jeg finner alltid noe fint i vonde ting som skjer, men denne gangen klarer jeg det bare ikke. var jo SÅ klar...

Trodde kontrollen bare innebar at man skulle justere dosen, ikke at vi kanskje måtte avbryte... aiaiai... :trist:

Ble sykemeldt pga dette. Vanskelig å ta vare på gale mennesker når man går i minus hos seg selv...

I morgen er det ny kontroll. Hvordan helgen fortoner seg vil jeg vite etter det.

bad news= verdens fest med mine 3 bestiser

good news= lykkegråte kveld med min elskede mann!!!

Jeg er offisielt ferdig med å gråte. Ny positivitet skal finne sted i meg lørdag.

Tusen takk for alle gode ord! Dere KG jenter er utrolig nydelige!

:strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra Hurra Hurra!!!

Som dere sikkert skjønner gikk det bra idag!! :hoppe:

Gikk til timen min med bly i magen og alle forventningene innstilt på negative nyheter :tristbla: Ble ropt opp og LilleMann og jeg gikk sakte som til slakteren inn.

Ny lege idag. kvinnelig denne også, men herrgud for et HAV av forskjell i oppførsel!!

Hun var så forsiktig og snill, hun forklarte og pekte og viste og tok seg godt av oss.

Cysten hadde vokst litt, men ikke mye. Den hindret ikke veksten av eggposene, men de trengte litt mer tid på seg. kanskje 2 uker sa hun.

Når vi fikk disse nyhetene om at alt gikk bra begynte jeg å stortute av lettelse :lol:

Legen ble litt overrasket, men så fikk vi forklart at vi hadde gått ut med beskjed om at det antageligvis måtte avbrytes og at vi derfor var en lille smule lettet nå. :jepp:

Da sa hun at jeg hadde vært på veldig tidlig kontroll og at det vanligvis gikk bra med sånne cyster. HVORFOR sa ikke hun andre legen det til oss?? :kjefte: DET hadde spart oss for mye sorg det!!

Puregon dosen ble økt til 125IE og jeg skal til ny kontroll på mandag! :)

Uansett!! I'm back in buisness og klar som et egg (no pun intended) til å få til dette!! ;)

Ha en super helg! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAAA!! Hurra !!!!! :danser: åååå nå ble jeg glad!! :klemmer:

Så flott at du fikk en suuuper lege og et supert svar!

Ååå, får lyst til å gråte selv! :fnise:

Men syns du skal klage til IVF-avdelingen uansett. Visse mennesker må frem i lyset så de som bestemmer over dem får høre det! :regler:

Men samma det, HURRA for gode nyheter! :klemmer::tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAAA!! Hurra !!!!! :danser: åååå nå ble jeg glad!! :klemmer:

Så flott at du fikk en suuuper lege og et supert svar!

Ååå, får lyst til å gråte selv! :fnise:

Men syns du skal klage til IVF-avdelingen uansett. Visse mennesker må frem i lyset så de som bestemmer over dem får høre det! :regler:

Men samma det, HURRA for gode nyheter! :klemmer::tommelopp:

Takk Takk Trinemor!

Vi sa ifra til hun legen vi hadde idag! :)

Man MÅ si fra når det er sånne mennesker. Vil ikke at andre skal måtte oppleve dette!

Er så glad så glad!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: :strix:

Og de gode nyhetene strømmer på!!!

Vi var på kontroll i dag og hormon nivået mitt var supert samt flere eggposer var store og fine!!

Planen videre er da nå:

siste hormonsprøyte tirsdag 11.8

siste nesespray onsdag 12.8 kl 18.30

Eggløsnings sprøyte 12.08 kl 21.00

Uttak fredag 14.08 kl 09.00

Ringe lørdag 15.08

Innsetting søndag 16.08

Hurra hurra jeg er så glad!! :bolledeig:

Vet at mye kan skje, men akkurat nå vil jeg bare tenke på at jeg og LilleMann snart kanskje blir vordene foreldre!

:strix: :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oioioi.. :danser: Her var det kjekt å lese !!! Så bra :tommelopp:

Nå blir det uttak og innsetting , og bebiss skal du se ;):hoppe: :hoppe:

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooooiii!!! Her var det jo bare positive "events" som venter på rekke og rad jo! :bolledeig:

Gudameg dette blir spennede! Alt skjer jo på så kort tid nå plutselig! :hakeslepp:

Skal sende ut masse goooode vibber denne uka jeg! ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og da er det gjort!!!

Fredag var jeg inne til uttak og det gikk fint bortsett fra at jeg fikk kramper i underlivet etterpå så jeg måtte bli der i 2 timer ekstra.

De fikk ut kun 3 egg, men vi valgte å bare være positive rundt dette, det var hverfall 3 egg da!!

Ringte inn lørdag for å høre om de var befruktet og 2 stk var befruktet!! :bolledeig:

RIP lille egget som ikke klarte det... :tristbla:

Jeg fikk da beskjed om at jeg måtte ringe søndag kl 10 og hvis de hadde begynt delingen så kunne jeg komme inn 11.

Jeg visste ikke at det var nok en telefon som måtte til så da ble vi nervøse på nytt.

Idag ringte jeg med litt klump i magen kl 10 og fikk vite at det var ett egg som hadde delt seg!! :bolledeig:

Igjen RIP lille egget som ikke klarte seg... :tristbla:

Gullembryoet ble satt inn og per definisjon er jeg nå gravid!!!! Jippi!!

Da er det bare å ruge i 14 dager for å finne ut om lille vennen har klamret seg fast eller ikke.

Jeg reiser på hytta i 2 uker i morgen for å komme oss litt unna byen og alle spørsmål. Ingen telefon, ingen tv, inget nettverk! Super digg!!

Ha to gode uker alle sammen!

Stikker kanskje innom imorgen for å si hei og lese litt for siste gang på 2 uker!

får jo litt absitinens av å ikke være her inne!! hehe!!

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...