Gå til innhold

Å vente på vårt Lille Mirakel


SøsterLiten

Anbefalte innlegg

Heisann :goodbye:

Da tenkte jeg det var på tide for meg å lage meg en prøvedagbok... :sjenert:

Jeg har hatt mye tanker for og imot for å gjøre dette, men siden jeg nå skal starte IVF tenkte jeg det ville være fint å ha et sted hvor alle tankene, følelsene og humørsvingningene mine kan få lov å komme ut uten at jeg behøver å sensurere meg selv... :jepp:

Litt om meg kan jeg jo begynne med:

Jeg er en jente på 28 som har vært gift med verdens snilleste, tålmodigste og beste mann (30) i snart et år. Vi møttes på Bjørknes når vi tok påbygning for 6 år siden og har etter det vært sammen i tykt og tynt. Vi bestemte oss for å ta sykepleiern sammen og er nå begge sykepleiere i psykiatrien, jeg jobber med barn og unge og han jobber med narkomane. Vi tok vår utdannelse i Australia og hadde noen av de mest spennende og utfordrene år der nede, både som mennesker og par.

Vi har prøvd å lage et lite mirakel i snart 4 år og veien til IVF har vært lang...

Vi har gått fra å være positive og spente hver gang TR var rundt svingen, til å hate TR, til å være i dyp fortvilelse når TR har kommet, til å finne ut hvorfor TR kommer og nå til å akseptere hvorfor TR kommer og håpe på at IVF vil være vår løsning.

Vi har vært gjennom testing og utredning og har kort fortalt funnet ut at han har for få svømmere og jeg har en tett eggleder og den andre er liten og "lat"... Hormonivået mitt rundt eggløsning er normalt og jeg har ikke endometriose. De to tingene er vel de eneste positive svarene vi har fått under denne utredingen...

Jeg har altså fått dato for oppstart av nesesprayen den 11 juli.

Kontroll blodprøven er satt til den 30juli og det er samme dag som jeg skal begynne på hormonsprøytene.

blodprøve nr 2 er 3 august.

Uttak skal være i uke 33.

Da er det vel bare en ting som gjenstår: Å erklære denne prøvedagpoken for ÅPNET! :fnise:

Endret av brudeliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er så mange spørsmål i hodet mitt idag....

Føler det er siste sjanse til meg og Lille Mann til å få til å lage selv.. (enda jeg vet godt at vi ikke kan så har man jo hørt om folk som står værre til enn oss som har fått det til...) Det hadde jo vært stas å få det til selv... Men. De sa på RH at når vi har kommet igang så må vi bruke kondom for at ikke jeg blir gravid på naturlig måte. gjelder dette fra nå allerede eller når jeg faktisk har begynt med sprayen???

jeg har eggløsning i dag og da burde vi jo :sengekos:, men vi vet ikke om vi burde ha på regnfrakk når vi skal hoppe i høyet eller ikke...

Det ikke akkurat som om vi har sånn liggende her heller siden vi har prøvd i 4 år heller så det betyr at for å kunne kose oss litt så må vi faktisk gå på butikken for å kjøpe kondomer :ler:

Tankekaos her i gården...

Lille Mann sier vi bare skal hoppe i høyet og kose oss og ikke tenke på alle sånne ting, men jeg vil VIRKELIG ikke at vi skal gjøre noe feil....

La ut spørsmål i forumet ogås i håp om å få svar fort...

så mens jeg venter på svar så får jeg... hm... file neglene kanskje?? :filer:

:fnise:

Kjøpte forresten Vitex før jeg visste dato for oppstart, så den har jeg gikk til bestevenninnen min som strever etter å få til baby nr 2.

Krysse fingrene for at prinsessen hennes skal bli storesøster i 2010!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WHAT THE F....????

Jeg hadde mensen fra 23.06 og da skal jeg ha eggløsning nå, hadde alle tegnene mine på at ting var på gang igår og så idag så var det litt blod...

har bare hatt en liten dråpe og ikke noe mer, men nå har jeg ALLE tegn på at jeg skal ha TR IGJEN!!!!!! NO NO NO!!! :murvegg:

Hva i all verden betyr dette? Og hva i all verden vil det ha å si for IVF oppstart om det så skulle vært TR???

Arg... vet ikke hva jeg skal tro...

får vente og se, kanskje det bare er spotting? men midt i syklusen???

:trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig besøk i boka mi :)

Så dumt at kroppen ikke samarbeider når du skal i gang med forsøk da.. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spotting KAN jo dukke opp mitt i syklusen...Men vet jo ikke da. Har bare sett det på fertilityfriend.com

Dumme kroppen. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og :velkommen: til meg! :)

Jeg er så lei så lei av at kroppen min tøyser... DUMME kroppen ja!!

TR har ikke kommet så det er kanskje som du sier Trinemor at det bare var spotting.

håpe håpe... :trist:

Idag har jeg fri fra jobben og skal skjemme med selv bort littegranne. Skal på hudpleie for å få huden på rett sted før hormonene gjør sitt inntog i kroppen.

fikk gavekort fra mine to bestevenninner og jeg gleder meg skikkelig til 1 time gratis pleie!! :jepp: Og i kveld skal jeg ut og spise med de samme to jentene. koselig!! :rødme:

Fikk vite at en av venninnene mine på jobben er gravid igår! :strix: Hun har prøvd en stund og det er så bra!! Hadde gjettet det siden hun ikke drakk på sommerfesten for 2 uker siden :sjarmor: men det er så gøy når man får vite at det går bra for snille jenter! :) Siden vi jobber i psykiatrien så var hun litt nervøs for hvordan pasientene vil ta det. tror det skal gå fin-fint jeg!

Hurra for spirene der ute! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: Glemte å hilse på jeg! :ler: *snike snike* :ler:

Trodde jeg hadde skrevet her før jeg, helt til jeg trykket på "send"! :fnise:

:vinke: hei hei!! (sånn :fnise:)

Så koselig at kollegaen din er blitt gravid da! :rødme: Koselig!!

Spottes her også, så vi er sikkert i samme båt. :tunge: Venter på IKM og har balansert mellom gravid? og TR... og nå står TR... sterkest gitt. :sukk:

Kos deg på hudpleie, din heldiggris!!! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAH!!! Ingen mere spotting på meg! :)

enda godt at ikke jeg plutselig har en syklus på 18 dager (eller hva det nå blir) det hadde jo tøyset til alt med IVF oppstarten..

var på apoteket idag og kjøpte inn medisiner, etter å ha lest hva alle betaler her så hadde jeg overført 8500, hele sulamitten min kom på 5000. :)

heldig jeg eller har jeg glemt å få med noe? jeg skulle bare kjøpe en av hver???

på resepten min var det forresten ikke noe gel... er det noe man får av RH tro??

Nyskviiisk og nydusjet Brudeliten skal nå ned i byen og spise! deilig med turnus jobbing! fridag midt i uken!! :biggrin:

ha en super dag alle som er innom!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har sprayingen begynt!

4 ganger daglig 1 sprut....

jeg har fått en veldig hyggelig bivirkning: større pupper!! :fnise:

verken jeg eller LilleMann klager over det gitt... hihi!!!

Leste gjennom bivirkningene og det var ikke få for å si det sånn... håper jeg ikke blir for plaget... Har desverre en tendens til å få max utslag på bivirkninger når det kommer til hormoner så det ser ikke lyst ut...

MEN... hvis dette resulterer i et lite mirakel vil det jo være 100% verdt det!!

:strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... ny dag nye bivirkninger...

idag har jeg sykt vondt i huden over nakken og skuldrene....

og så er jeg tørst.... Akk så tørst!! :catmilk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag er det dag 5 med spray og jeg føler meg fortsatt bra altså!!

Strix sa hun hadde begynt med de kjipe bivirkningene mellom dag 3 og 5 så jeg håper håper håper at jeg slipper unna med noe annet enn hva jeg har nå...

Merker at det er veldig vanskelig å sovne på kvelden på tross av at jeg er stup trøtt...

tørst er jeg hele tiden så jeg løper på do som en liten galing.... De på jobben har begynt å lure på om jeg kanskje har en UVI.. :fnise:

Er forresten helt sykt mye å gjøre på jobben for tiden...

Vi er nedbemannet fordi det er sommerferie, men de gale har ikke ferie så da blir det bare ekstra mye å gjøre for oss som ikke har ferie nå... :murvegg:

Tror jeg skal avspasere fredag sånn at jeg får langhelg, skal nemlig i familie tragedie (les slektstreff) til LilleMann på lørdag... Det blir sikkert koselig men det blir alltid litt ekstra stress og mas når det er sånne ting. Særlig siden det er hans familie og jeg bare kjenner 4 utenom hans nærmeste familie.

Men vi har lovet svigermor siden vi ikke har kunnet pga jobbehelger de tidligere årene. Heldigvis har jeg et kjempe godt forhold til svigermor så hvis det blir kjedelig så henger jeg meg bare litt på henne! så finner vi sikkert på noe sprell! hehe!! :fnise:

God onsdag!! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen....:haar:

våknet idag med verdens vondeste rygg, skjønner ikke hvordan jeg kom meg ut av sengen, men har en følelse av at LilleMann hjalp meg....

Kastet i meg smertestillende og kroket meg inn i dusjen... I dag var ikke en dag jeg hadde behov for å være dårligere enn dårlig pga mensen...:sukk:

Jeg bare KUNNE ikke sykemelde meg idag (eller imorgen for den sakens skyld) for vi har et sant H%## på jobben!!! :( MYE å gjøre, nesten INGEN på jobb og ikke sykepleier dekning på hver vakt noe som gjør at jeg må jobbe 52 timer denne uken istedet for de 24 jeg egentlig skulle... :roll:

Er så sykt sliten og vet jeg har en tøff uke foran meg...

sukk sukk sukk....

hadde et håp om at mensen på hormoner skulle være snillere siden det er nedregulerende hormoner jeg da... :sjenert:

på bivirkningsfronten er ståa slik: trøtt som fy og energiløs, lite søvn (ca 3-4 timer natten) større ømme pupper (fortsatt happy for det!!) og tørst...

Fortsatt ikke noe tegn til hormonmonsteret som jeg var redd skulle innta kroppen min og spise opp elskede LilleMann: HELDIGHVIS!!!

Ha en god natt... nå skal jeg gå og :tanpuss: før jeg :natti: for å :tellesauer: og forhåpentligvis få sove!!

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, høres ut som noen tøffe dager! Håper formen er bedre i dag! :smilyblomst:

Lykke til videre på veien til liten spire :gravid: - håper ventetiden snart er over for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og :velkommen: til meg Aimi!

Takk for det du Aimi!! :helen:

Idag har vært en mye bedre dag! :)

Jobben har roet seg litt og det er deilig med tanke på at jeg nå har 36 timer igjen av arbeidsuken...

Menssmertene er nesten borte, jeg er fortsatt fri for hormonsvingninger og jeg er en dag nærmere målet! :strix:

Idag var jeg og spiste middag hos bestisen min! Hun har barne og mannefri og da måtte vi jo utnytte sjansen til en jentekveld!! :rødme:

Er så glad jeg har henne i mitt liv!! Hun er en sånn jeg-støtter-deg-er-der-for-deg-og-sier-alle-de-riktige-tingene-menneske! HELT fantastisk!!

idag er som dere skjønner en super dag og jeg har fått tilbake gnisten!! jaaaa!! :bolledeig:

ha en fin kveld!

natta!! :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! :vinke: Spennende med spray-start da! Kanskje ikke så kult med masse rare bivirkninger (med unntak av større bryster da. ;) ) men får håpe det hele fører til :gravid: tilslutt! ;):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk Trinemor!

det er ganske fint å ha startet, føler at vi er et steg nærmere mirakelet!! :strix:

Tenker så mye på det for tiden (naturlig nok)

Jeg har jo aldri vært gravid og det er noe som snurrer mye; hvordan det føles ut å se 2 blå, hvordan det er å ha et mirakel i magen, hvordan man kommer til å se ut, følelsen av å aldri være alene, eller kan man fortsatt føle det... så alle tankene om hvordan det er å føde, kommer jeg til å spjære fra a til å, kommer jeg til å bli et monster, kommer jeg til å besvime... så kommer tankene om hvordan det blir å være mamma; blir jeg en god mor, blir jeg streng, blir jeg snill, kommer jeg til å få til å amme, kommer jeg til å trives med å være hjemme med den lille alene så lenge, kommer jeg til å klare å la andre passe, får LilleMann slippe til. hehe...

mange tanker for tiden... :roll:

Ikveld var enda en heftig vakt på jobben... det er som om pasientene vet det er hektisk og at vi er få på jobb for den ene etter den andre finner på tull... hmm... sliten er bare fornavnet på hva jeg er....

siste vakten sammen med en kollega... hun skal slutte og det er så trist!! vi har det så utrolig gøy sammen og jeg stoler 100% på henne noe som er viktig i psykiatrien.. :(

jaja... tidligvakt imorgen før fri på fredag og dobbelvakt lørdag og søndag... :frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! :goodbye:

Så spennende med IVF, håper det klaffer for dere.

Har masse tanker jeg også, det er litt slitsomt, spesielt når de kommer midt på natten og jeg ikke får sove. Er greit å ha et sted å skrive av seg da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til boka mi Noli!! :goodbye:

Det er godt å ha et sted å skrive ned tankene ja... inatt sov jeg bare litt over 2 timer så jeg går ikke akkurat på overskudd om dagen... :(

Merker at søvn har mye å si på dagsformen... natt til igår sov jeg egentlig ganske bra og ikke så værst lenge og humøret var egentlig ok, mens i natt sov jeg nesten 2.5 timer og jeg er helt på bånn...

dagen på jobben idag var egentlig MYE bedre enn igår for det var roligere, men når jeg nå kom hjem kjenner jeg hvor sliten jeg er...

NEI!! nok klaging altså!!! :slåss: *snapping out of it*

Ikveld skal jeg og LilleMann på Harry Potter, gleder meg til det!!! :lol:

Jeg likte ikke den forrige, følte at det var et resymè av boken, men jeg har troen på denne! den har jo fått en femmer!! yay!!

Fri imorgen skal bli super digg! skal bare henge med bestisen min hele dagen etter å ha sovet til jeg våkner av meg selv! :rulle:

god kveld til dere alle!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett en eneste av HP-filmene jeg.. hehe

WHAT????? :hakeslepp: Ingen av de??? Er det mulig???

så da har du antageligvis ikke lest bøkene heller? anbefales veldig. jeg er ikke en sånn fantasy type, pleier ikke like den sjangeren, men Harry Potter er helt spesielt!

Gleder meg til den dagen jeg kan begynne å lese HP for mine barn.. ah... mange timer med kos!! hihi!! :fnise:

Filmen var knall bra! jeg gråt selvom jeg visste hva som skulle skje...

MYE bedre enn den forrige filmen! :jepp:

No skal jeg legge meg! Jah! :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...