Gå til innhold

Vårt lille Mirakel


enatupp

Anbefalte innlegg

Sitter her og funderer på barnenavn. Har bestandig villet ha Mathilde om det bli jente, for det skulle jeg egentlig hete. Men aurora er ogaå veldig fint. Men nå kåm jeg over et annet veldig fint jentenavn, om en litt spesielt, men fint! Anea!

Synes det høres ut som ei søt og rolig jente :)

Guttenavn har jeg bestandig likt alexander, og tenkte en stund på kombinasjonen tomi alexander, etter min onkel, men der nekter mannen siden onkel tok sitt eget liv. Har istede tenkt masse på nikolai, og synes det er veldig pent. Sliter med å finne flere guttenavn, da mannen ikke vil ha disse nyyydelige "bibel"navnene som noah og isak! hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Tror jaggu depresjonen holder på å tar meg.. Kan vel være kombinasjonen hormoner vs. bipolar som har smeltet sammen og sendt meg ned i kjellærn.. For det er værtfall ikke mye lys og glede rundt meg fortiden.. :( Hvet ikke hvor jeg skal begynne for å forklare hvordan jeg har det, bare at det er kjipt ig trist. Har vel pågått snart en ukes tid.. Skal til doktor på torsdag, så får høre hva han sier.. Men nå er det værtfall skrevet ned, og blir ikke glemt når det går over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Hvor er enatupp....? :lete:

Beklager! Har vært MEGET fraværende i det siste.. Men her går alt etter planen :) Begynner å få litt mage, og kjenner liv inni dær stadig oftere! På mandag satt jeg og kjente han virkelig tydelig i sikkert 5 minutter, ettervært var det så masse att jeg neste ble dårlig.. hehe

Skal på svangerskaps kurs mandag! Det skal bli gøy og se hvor mange som kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååååååå se på lille spretten'a!! :grine: På 19 uker ser det ut som h*n sutter på tommelen! :rødme:

Koselig!!! Misunnelig!!! aaaah! :grine: <----gledestårer! ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet over en hel masse SUPER søte baby dikt :) SÅ for å beholde dem og huske dem i framtiden legger jeg de her :rødme:

Det hender du blir lei deg

fordi jeg er så liten.

Jeg setter merker alle steder

og gjør deg ganske sliten.

Men hver en dag blir jeg større

Ja, en dag blir jeg stor.

Og alle mine avtrykk

blir bare svake spor.

Her er mitt lille avtrykk

så du kan huske og forstå,

hvor søte hender jeg hadde

den gangen de var små.

-----------------------------------

Kjære mor og far, sier et lite barn;

Ikke skjem meg bort

- jeg vet godt at jeg ikke skal ha alt jeg ber om

Ikke vær redde for å være bestemte med meg.

- jeg foretrekker det. Det får meg til å føle meg trygg.

Ikke la meg utvikle dårlige vaner.

- jeg har bare dere å stole på for å stoppe meg.

Ikke få meg til å føle at feilene jeg gjør er store synder.

- det forvirrer det verdibildet jeg skal bygge opp inni meg.

Ikke vær for raske med fagre løfter.

- Jeg blir skuffet når du ikke greier å holde dem.

Ikke sett altfor store krav til min ærlighet

- det er lett å skremme meg til løgner.

Ikke vær skiftende og inkonsekvent.

- det forvirrer meg forskrekkelig

Ikke beskytt meg fra konsekvenser

- jeg trenger dem av og til for å lære igjennom smertefulle erfaringer.

Ikke ta det altfor alvorlig når jeg sier "jeg hater deg".

- det er ikke deg jeg hater, men den makten du har til å begrense meg.

Ikke tenk at det er under din verdighet å si, "unnskyld meg"

-En ærlig unnskyldning gjør at jeg føler varme og hengivenhet for meg.

Ikke skjenn og mas,

- hvis du gjør det, må jeg beskytte meg ved å late som jeg ikke hører.

Ikke prøv å late som du selv aldri gjør feil

- det gir meg et altfor stort sjokk når jeg oppdager at det ikke stemmer.

Ikke si at det bare er tull når jeg er redd.

- det jeg er redd for er virkelig for meg

du hjelper meg mye bedre ved å prøve å forstå.

Ikke si at du ikke er glad i meg

- selv om jeg av og til kan gjøre stygge ting

Ikke glem at jeg vokser fort

- det er sikkert veldig vanskelig for deg å holde følge med meg, men vær så snill og prøv så godt du kan...

------------------------------------------------

Ungen min!

To små øyne som gløtter forsiktig opp,

Før han strekker ut sin lille kropp.

en ny morgen, en ny dag,

nye gleder for oss to ilag.

Sine små lubne armer han rekker meg,

Gir mamma en klem og opp setter seg.

Serverer sin mamma et strålende smil

Og i mitt hjerte der finnes ei noen tvil ;

Jeg elsker deg, min egen rosenknopp,

Hver eneste bit ifra tå og til topp.

Deg vil jeg elske og for evig ha kjær,

I mitt hjerte har jeg deg alltid nær!

----------------------------------------------------

Til Mor

Jeg er et lite menneske

på livets første trinn

så hjelpesløs

så avhengig

av kjærligheten din.

Jeg trenger stell

jeg trenger skift

få maten ført til munn

bli løftet opp i sengen

når det skal tas en blund.

Jeg trenger trygghet

noen nær,

en alltid åpen favn,

for trøst, for glede

sorg og savn.

Jeg trenger din tålmodighet

fra aller første dag

til alt det jeg må lære

for bare det å være

et lite menneskebarn.

Likevel jeg sikkert vet

at stor er din takknemlighet

når det lille barnet ditt

tar sitt første skritt.

-------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
:grine: Fiiiine dikt!

:klemmer: litt på enatupp. Hvordan er det med deg og lille spretten? :rødme:

Ikke sant! Skal finne flere, men dagen går så alt for fort. I går var jeg til jordmor, og alt hørtes bra ut, hadde en hjerterytme på 144 slag i minuttet :) Lille ligger og skumper frem og tilbake der inne av og til kjenner jeg mye eller det kan gå dager uten at jeg kjenner noe som helst.. Men det er nok normalt med tanke på at jeg bare er i uke 21 og at morkaka ligger på framsiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OHHH!! Jeg kjente for første gang spar utenpå nå for 1 minutt siden :) Kjempe spesielt! har før kun kjent puls, men nå var det tre tydelige dult i håndflata mi! Men da mannen kom for å kjenne var det borte :( Men blir nok ikke så lenge til han også får kjenne det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Åååå spark!! :rødme:

Pupper som lekker. :tommelsmil::fnise: Sånt følger vel med? ;)

:klemmer: til enatupp-snupp!

Tusen takk søte deg :)

Puppe lekke r vbanlig ja, men hadde håpet det ville vente litt til, vertfall til etter julebordet.. Nå vet jeg ikike hva jeg skal ha på meg lenger :(

Lille er aktiv, men kansje ikke så aktiv som jeg skulle ønske, er vel vanlig, pluss at den j"!#a morkaka ligger på framsiden og polstrer som bare det.. Men på fredag så jeg at hele magen rørte seg da lille turnet der inne :) hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Hvordan går det med deg og den lille da?? :lete:

Gud bedre, 26 uker....tiden går så fort...og ennå har ikke jeg fått noen spire.. :sukk: Dere prøvere kommer og går så fort syns jeg. :sjenert:

Håper formen er bra!! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at ejg tenker ofte på deg Redbird og det at du ikke har fått din lille bobble enda :( Her går tiden ufattelig kjapt..

Nå er det jo bare 13 uker og 1 dag til termin.. Og to to uker er det julaftan, og på nyttårsaftan er det plutselig bare 10!!!!! uker til termin.. Hjelpes!

Men må bare få sakt det at det er ikke så gøy å være gravid som jeg trodde.. Her blir jeg kvalm av kynnere for de er så utrolig sterke til tider, spiser utrolig lite for i magen er det ikke plass til stort, halsbrann hele tiden og sure oppstøt for ingenting..

Det mest positive for tiden er vel det at jeg kjenner lille veldeig godt siden det begynner å bli litt trangt om plassen. Og at jeg faktisk ser gravid ut, ikke bare feit.... :fnise:

OG det hele begynner å gå opp for mannen, selv om han fortsatt har sine rare påfunn så begynner det å bli virkelig for han også. Det er jo litt gøy, kansje ikke fult så gøy at han ikke har lyst til å kjenne på magen fordu han synes det er litt for mye alien aktig.. :skratte:

Har fåreløbig bare lakt på meg 7kg fra startvekta hos legen. Men siden jeg gikk ned 3kg før jeg var der så har jeg jo "egentlig" ikke lakt på meg så mye en gang! Ganske hærligt egentlig. Men tror det meste har kommet på rompe og lår, lurer på hvordan det blir å få det vekk igjen... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke igjen til neste time hos jordmor...

Sliter som bare pokker med kynnere for tiden, fluss en brennende sviende helt jævli følelse i lyskeområdet mot "musbakken" (i manko på bedre ord) Fatter ikke hva dette kan være, og det ødlegger litt kosen for meg... Jaja, snart jul :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Åh.. enn det.. 65 dager til termin... :rødme: Blir helt satt ut jeg, på en måte høres det kjempe lenge ut, men på den andre siden så er det jo om 2 måneder.. å da er det jo snart... HJELP :ler:

Jeg har jo nesten ingenting klart til lille kommer! Vi har vognen i hus, men det er det eneste... Ikke har vi senga enda, tror og håper den kommer i morgen, :lete: Ikke har vi kommoden som jeg skal bruke til stellekomode, nesten ingen klær, INGEN kluter, ikke badebalje, har en dyne, men ingen trekk, og en vugge som står hbjemme hos mor og far enda! Føler det er så masse vi mangler.. Og tiden og pengene strekker ikke til... Huff.. Skal til byen i helga, fikk et gavekort på 1500 så håper vi kan få brukt det på noe baby tinger, men det er såklart INGEN baby butikk i sentrum lenger :kjefte: Men kansje jeg finner en kommode på en av butikkene der, slipper jeg faktisk å stresse med at vi skulle vært på ikea...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...