Gå til innhold

Vårt lille Mirakel


enatupp

Anbefalte innlegg

Ja idag fikk jeg jammen TB!! Vi har prøvd en liten stund nå, men trodde ikke det kom til å sje noe før jeg hadde fått TR på besøk! har nemlig hatt P-stav i nesten tre år! tok den ut 25mai, så dette har gårr fort! er så ubeskrivelig glad! :) gleder meg til å si det til mine foreldre og søsken! har mest lyst til å rope det ut til hele verden med en gang! men er nok lurt å vente litt til!

Jeg tror jeg er 2-3 uker på vei. for har kjent meg uggen i maen og hatt "før mensen smerter" ca så lenge. pluss meget ømme brystvorter. Dette er noe av det beste som kunne hent meg! det var så uvirkelig å se på testen å se TO BLÅ STREKER..... Smilte nok fra øre til øre da ja :)

Litt om oss! Vi har vært gift i et år den 12.juli han er 25 og jeg blir 24 til høsten. Har kjøpt oss hus på prærien, og har en hund som er helt loco i hode! vi har det veldig bra, og gleder oss på ferie sammen med hans familie! (Lite skår i gleden til meg da, siden vi skal til tusenfryd...) Mend et skal bli fryktelig morsomt alikevel!

det er helt ufattelig.. jeg vet ikke hva jeg skal si eller gjøre... har mest lyst til å danse og hoppe rundt i stua... :danse::hoppe::bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har endelig landet på jorda igjen (nesten)!! er bare utroli glad! men og litt bekymra... håper lille klarer å klore seg fast... gleder meg å komme til lege for å få bekreftet hvor langt på vei jeg er :)

Fåreløbig har jeg få gravidsymtomer.. bare at magen er i ulage, halsbrann av kjøtt, ømme brystvorter, meget vondt ved samleie og litt slappere enn normalt (kan jo også være tropevarmen!)

dette er så gøy! før jul, skal baby rommet være ferdig opp pusset, så jeg kan handle ting på januar salget :)

iiiiiiiii :)

:gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå ringt å bestilt time hos legen, men fikk ikke noe før den 27.7... synes det er alt for lenge å vente.. men men, slik er det når en bor på en liten plass... I dag våkna jeg med yber ømme pupper, nå gjør hele stasen så vondt, at det er en pine å gå raskt... lurer på hvordan det skal gå på trening!

Kjenner også en svak murring og til tider stikking på venstre side nederst i magen. Dette bekymrer meg litt, men håper det er normalt. Har også funnet ut hvorfor jeg plutselig har fått så mange kviser.. Er nok graviditeten det også ja!! :fnise:

Skal snart på trening og nå skal jeg ta det med ro.. bli lange pauser mellom øktene og skal ikke øke noe mer på vekterne, magetreningen tror jeg at jeg dropper helt... Egentlig kunne jeg vel droppet hele greia.. etter 4 mnder å fortsatt ingen forbedring annet en at jeg blir sterk som en bjørn. :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm... Da har jeg vært på trening og det gikk ikke bra, fikk ganske raskt smerter i magen og ble veldig kvalm. måtte bare reise hjem å legge meg på sofan før jeg måtte tilbake for å hente Mannen. Håper dette er noe som går over ganske kjapt! I morgen skal jeg prøve å gå meg en tur, om været holde seg :)

Nå begynner jeg å tenke veldig på hva jeg spiser, hva bør jeg spise, hva bør jeg ikke spise, hvordan bør jeg spise, altså hvor ofte osv... Har aldri klart å ha optimale matvaner og nå i det siste har jeg spist stort sett corn flakes, musli blanding, grill mat, nudler og minimalt med brødskive (kun på jobb). Dette grunnet fryktelig tannpine, men også fordi jeg er så gruelig mat lei... Nå har jeg fått litt behandling på tanna mi, og det er mye bedre å spise mat. Men fortsatt lite som frister. Blir fryktelig fort mett og føler jeg kan spise veldig mye usunt til tider! fått litt dilla på hvitløks baguetter!

Så jeg tenkte da jeg var på butikken isted, Suppe! det må da være bra!! Så nå skal jeg prøve det, men indisk brød til!

Er det noen som har tips til meg så er det veldig kjærkomment! liker å stå på kjøkkenet, men det hadde vært fint om det er mat som er rask\sunn\enkel\billig å lage, siden det skal overta brødmåltidene mine!

Ellers gleder jeg meg masse til i morgen! da skal jeg og bestevenninna ut å spise lunch på konditoriet, og jeg ska fortelle henne at jeg for baby to måneder etter henne :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler jeg blir gal av ikke å vite hvor langt jeg er på vei... Er inne på diverse baby\gravid sider og leser om fosterets utvikling, men tenker, hmm er jeg der nå eller er jeg forbi?? Dette er virkelig plagsomt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag:

Mat er ikke noe som frister..

Løper på do hel tiden..

Trøtt uten å få sove..

Mageknipe..

Små kvalm..

Graviditeten er ikke bare en fryd nei...

Men det er meget deilig med fri i dag, så jeg kan gjøre akkurat hva jeg vil, når jeg vil!

Bare så synd min beste venninne sliter :( hun er nå på sykehuset til samtale med jormor og lege. Forholdet til henne og typen er ikke akkurat en dans på roser. Ting ble ikke som hun hadde forventet i det heletatt, og nå vurderer hun abort :(

Uff jeg blir så lei meg på hennes vegne.. Men ikke stort jeg kan jøre annet en å stille opp for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg å lure på om jeg er 5-6 uker på vei. Har nå vært inne på x antall baby sider der jeg kan lese om forandingene i kroppen uke for uke. Og kommer frem til at jeg er kommet lengre enn jeg først trodde! med tanke på hvordan kroppen er og hvor lenge jeg har vært slik.. Dette er jo bære kjempe arti! det vil si at hjerte har begynt å slå og jeg har termin i begynnelsen av mars. Prøvde en slik terminkalkulator, siden jeg ikke har hatt normal syklus grunnet pstaven, gikk jeg utifra datoen jeg tok ut staven, og da er terminen ca 3 mars :) litt gøy siden Manner har bursdag 10.Mars :)

Jeg blir gal av å vente på å få vite sikkert hvor langt på vei jeg er! Har et helt fantastisk og går stort sett å smiler, bortsett fra når jeg er kvalm og har vondt i magen :(;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nå er jeg veldig bekymret.. I går Prøvde vi litt :humpe: for første gang etter graviditeten, og en liten stund før TB, og det gikk egentlig ganske bra, fikk ikke så vondt som jeg har gjort før vertfall! Men i dag da jeg våknet, fikk jeg meg et sjokk. Bruker jo såklart håndduk til det som kommer ut, og den var helt brun, ikke mørk brun, men slik det kan bli om du har deg rett før mensen kommer... kjenner litt prikking i magen men ikke mer enn normalt. Lurert på om dette er noe jeg bør bekymre meg over eller er det helt normalt?? hmmm, håper det er normalt vertfall! Meget redd for åp miste lille spire..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her skjedd mye. :hakeslepp:

Den brune utfloden kan godt bare være fordi noe av slimhinnen ble skadd litt under sex. Men jeg syns du skal ringe legen og be om en hastetime og fortelle hva som skjer. Det er ingen skade i å ville undersøke dette nærmere vettu. :klemmer: Om du ikke får hastetime så drar du bare på legevakta.

Kanskje ta det litt med ro når det gjelder sex og trening sånn i starten, til du har vært hos legen. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakka en del med andre gravide som har opplevd det samme med denne "guffen", og de sa at om det ikke var friskt blod som kom var et ingen fare, men vanlig i første trisemester! Pjuh.. litt letta! så at noen hadde skrevet det på tråden jag posta her også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har snakka en del med andre gravide som har opplevd det samme med denne "guffen", og de sa at om det ikke var friskt blod som kom var et ingen fare, men vanlig i første trisemester! Pjuh.. litt letta! så at noen hadde skrevet det på tråden jag posta her også!

Det var godt å høre!!!! :klemmer::hug: Nå ble jeg også letta! :jepp:

Håper alt er bra idag også! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er alt fint, litt antydning til "guffe", men ellers fint!

I går fortalte jeg det det til mine foreldre og søsken pluss ei kusine som er på besøk, klare ikke holde meg! Mor og søstrene mine ble helt overlykkelig, ene søstra sa ikke et ord, men tårene kom da jeg ga henne en klem. Far kom hjem sener, og fikk vite det da! Og jett om han ble glad :) hvert tiende minutt sa han "jeg skal bli bestefar" og var kjempe stolt!

I kveld skal jeg si det til bestemor og bestefar! det blir gøy! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine: Hadde håpet å kunne gi en liten hilsen til mamma og pappa på lørdag før vi dro på ferie jeg... :sukk: Gleder meg bare sånn til å si det til pappa, han begynner å bli like "verpesyk" som mamma hva vært siden bryllupet! :ler: Hun har klart å holde det veldig hemmelig da, ante ikke at hun tenkte i de baner i det hele tatt! Men pappa kunne fortelle at joda...hun prater ikke om noe annet og at hun hele tiden "Men gud, nå må jeg ikke prate mer om det! Må jo ikke la trinemor få vite noe! Vil jo ikke stresse dem!" :fnise:

Mamma'er er rare dyr :rødme:

Så koselige reaksjoner du fikk da! :rødme: Blir helt rørt selv jeg! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er litt bekymret nå. For i dag har jeg ikke kjent noe i magen. Hver dag har jeg kjent antydningen til litt smerte nederst i magen. Men i dag er det ingenting.. Hmmm! tror kansje jeg skal til legen en tur over helga!!

Gleder meg å til bestemor og bestefar, har kjøpt en bok i dag der bestemor skal få skrive ned alt hun vet om familien vår som kommer til å dø ut med hun. Dette er noe jeg gleder meg til å gi oldebarne deres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært i et bursdagsselskap som minnet mere om en bryllupsfest eller feiring av en rund dag. Hun fylte ikke 30-40 e.l. Det var det særeste jeg har vært med på på lenge. Da hun skulle ønske alle velkommen og ba oss bare gå å forsyne oss av kakene, var det ingen som gikk. Jeg er ikke den som er redd for å være frampå så da startet jeg likegjerne. Da sa hun til HELE forsamlingen at jeg var gravid. Det var alt anet en bare slekt der, og det var ikke en gang alle jeg kjente :kjempesinna: Jeg ble så forbanna et jeg kunne slen gt et kakestykke i tryne på henne. Var nesten på gråten.

Syntes dette var noe ingen andre enn den nermeste slekten og våre beste venner trenger å vite enda. Men nå vet jo alle det :tristbla:

Rett før vi for fikk jeg henne på tomanshånd og konfronterte henne med det. Synes det var litt dårlig gjort å si det og at jeg ble litt skuffet. Da fikk jeg bare til svar at det skulle jeg ikke bry meg med, skulle bare være glad for graviditeten jeg nå. Hjelper ikke det, når jeg ikke er langt på vei, og det fortsatt er ganske riski med tanke på abort. DET skulle jeg vertfall ikke tenke på. Nei hun hadde ikke gjort noe galt. Mannen min hadde jo sakt det til dem tidligere på et selskap. Men da var det bare den nemest famile der prøvde jeg å si, men det ville hun ikke høre på.

Virket ikke som hun angret i det heletatt. Jeg bli så forbanna, og har mista all respekt for henne.

:(:murvegg::kjempesinna::angry: :slåss: :sinna:

Hadde hun bare vist litt anger.. Det koker inni meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei! :vinke:

Gratulerer så mye med den lille i magen! :klemmer:

Syns virkelig at denne kvinnen som busa ut med nyhetene virkelig kunne holdt seg unna, dette er mangel på respekt spør du meg!

Bra du sa ifra til henne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kjempesinna: Drittmennesker!!! tenker ikke lenger enn sin egen nese!!

Vedder for at hun ikke har egne barn?

Jeg hadde blitt rasende og sagt mer enn at jeg ble litt skuffet, hun hadde fått høre det hadde det vært meg...!! Så utrolig respektløst!!! *klappe til kjerringa* :fnise:

Puste dypt nå. :klemmer::hug::kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...