Gå til innhold

Vårt lille Mirakel


enatupp

Anbefalte innlegg

Tusen takk ida kristine og trinemor.

Hun er gift med min svoger og er fra sør amerika, så vet ikke om de kansje ser litt annerledes på det der. Men uansett så burde hun ha beklaget seg da jeg kom til henne. Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å takle henne etter dette. Men er veldig glad for at de ikke blir med på ferie sammen med oss, noe som var planen. Svogeren min var faktisk av samme oppfatnig da, syntes ikke det var så ille at hun sa fra om det, og syntes jeg overreagerte. Men det var faktisk flere som reagerte på det. Jeg blir så forbanna.... :frustrert: Han er ikke helt god i toppen han heller, midten av 20 årene og tøffer seg konstant, rakker ned på alt og alle han ikke synes duger og er sjenerelt VELDIG ego (stemmer frp) Synes han har blitt en drittsekk. Og dama har blitt meget påvirket av han, kan ikke huske at hun var slik i begynnelsen av forholdet, det eller det er nå vi ser hennes virkelige jeg.

Denne graviditeten var noe jeg ville holde sjult lengst mulig grunnet jobbsituasjonen min, og for at jeg ikke synes "alle" har noe med det enda, spes folk jeg ikke kjenner eller har noe med å gjøre.

Nei nå må jeg prøve å tenke på noe annet. Huff jeg blir bare super stressa av dette. Gleder meg til jeg begynner å kjenne liv "inni der" og kan begynne å kjøpe ting og tang.

Sukk, jeg er livredd for abort :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke tenk på dette med abort, det går da helst bra skal du se :)

Jeg skjønner at du ikke ville at alle skulle få vite om det enda. Her har vi bare delt nyheten med de vordende besteforeldrene, samt min bestemor og bestefar og ei venninne av meg (venninna mi viste at vi prøvde, og spurte om det ikke var noe på gang snart, og jeg klarte ikke å lyve) :P

Ei venninne av ei venninne av meg offentliggjorde nyheten på facebook da hun var 4 uker på vei. 5 uker på vei la hun ut et skikkelig magebilde og greier (var nok mest luft og kebab i den magen for å si det slik) Slikt synes jeg er litt pinlig :sjenert: '

Du må kose deg masse på ferieturen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuse takk Renesmee. Det er nok stor forsjell på hvor tidlig folk vil ut med det ja! Men vi ville helt vente i 3 måneder ført, med tanke på risiko og jobb til meg.

Jeg blir fortsatt uvell i magen av mat, og den blåser seg veldig opp av nesten ingenting :( Pluss at jeg begynner å bli virkelig trøtt, og puppene mine er helt sykt ømme. De kjennes knall harde ut og har vokst skikkelig. Skulle prøve ny bh i går, tok med 3 stk på prøverommet i 85C som bestandi har vært litt for stort til meg, men tror du ikke de var ALT for små??? Hjelpes, så jeg må nok tilbake til byen en annen dag og prøve noe som er større. Merker også ay humøret mitt er fryktelig dårlig fortiden. Blir sur og sint på mannen for ingenting, men så er han veldig flink til å gå meg på nervene til normalt også. Så nå uten bipolar medisiner, masse hormoner så føler jeg meg som et udyr rett og slett...

Pluss at han skal klemme og ta på puppene mine HELE tiden... Han er meget over middels puppefiksert, noe jeg ikke takler... Grrr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå her jeg vært på ferie en uke, og kjørt MASSE bil.. Føler hele tiden på graviditeten. Spesielt når jeg spiser. Er ganske sær på mat fra før, men nå er jeg bare helt ekstrem. Syns det er pinlig selv, for jeg vet jo aldri hva jeg reagerer på!! :( Men en ting vet jeg nå, kylling, det skal jeg holde meg unna. Har også fått halsbrann som så mange snakker om. det er no dritt for å si det mildt. Ellers gleder jeg meg til i morgen. da skal jeg til legen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg til legen og fikk bekreftet at jeg er i slutten av uke 6. Embroyden var nå ca 9.7mm lang og her termin 14.mars... Såklart dette kan forandre seg når han får et bedre bilde av fosteret, men det er hva jeg har å gå ut i fra så langt :) var kjempe gøy å se hvor stor livmora var rundt den lille klompen som lå inni der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går var jeg til legen og fikk bekreftet at jeg er i slutten av uke 6. Embroyden var nå ca 9.7mm lang og her termin 14.mars... Såklart dette kan forandre seg når han får et bedre bilde av fosteret, men det er hva jeg har å gå ut i fra så langt :) var kjempe gøy å se hvor stor livmora var rundt den lille klompen som lå inni der :)

Åååå så fantastisk. :rødme: Jeg er SÅÅÅ misunnelig!!! :ler:

14 mars ja. Taylor Hanson har bursdag da. :ler: (Min ungdomsflamme. sukk! :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går jeg til tider å nesten hater graviditeten.. Liker ikke å bli kvalm rundt 7-8 på kvelden å ha det gående til jeg legger meg. Men det går vel over om noen uker.. Håper vertfall det, for dette er helt for jævlig... Men ellers er alt bra! Resten av dagen kjenner jeg ikke noe, bare litt stikking om jeg ler masse, er løfter feil. Og blir såklart kvalm som bare det om jeg anstenger meg masse, som å gå lange tunge turer... Blir litt gal :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff... Vet ikke hva jeg skal gjøre.. Tror jeg må en tur til kvinneklinikken for en prat. Alt er bare rot med dette svangerskapet og ikke minst forholde mitt :(

Hadde gledd meg masse til å bli gravid, men så blir alt bare dritt istede.. Trodde jeg kjente manne min, men det dukker stadig opp nye ting som jeg blir sjokkert over, og som jeg ikke tror jeg kan leve md...

En graviditet skal jo være en positiv og lykkelig tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men enatupp da...! :( Det var jo ikkeno særlig da. :( Håper ikke ting krasjer fullstendig, du fortjener å ha det bra og nyte tiden som gravid, er jo dette du har håpet og ventet på...! :( Stor :klemmer: fra meg..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for støtten dere! Føler at når jeg er sliten, kommer all dritten fram og det blir bare klaging. Vi har pratet sammen og har vel bestemt meg for at jeg skal klare dette. Håper jeg ikke vil angre...

Har kopiert en symtom liste, for nå begynner virkelig kroppen å jobbe imot meg. Jeg funker faktisk ikke på jobb lenger... hehe! gleder meg til det blir bedre.. om ca 2 måneder...

* Økt søvnbehov :blink:

* Glupende appetitt

* Intens lyst på spesiell mat

* Stadig småtissing

* Ømme, spente bryst :blink:

* Kvalme :blink:

* Menstrasjon uteblir :blink:

* Mer utflod en normalt :blink:

* Mensmurring før forventet menstrasjon og etter :blink:

* Stikking i høyre side :blink:

* Stølhetsfølelse i magen :blink:

* Livmortappen ganske lav

* Tett i nesen - forkjølt :blink: <- Faktisk ikke tenkt at det var et symptom..

* Litt stikking i korsryggen

* Tørr i halsen og utrolig tørst

* Strekk i livmoren når du reiser deg opp fort. :blink:

* Svimmel

* Halsbrann :blink:

* Klarer ikke å ha på stramme klær :blink:

* Oversensitive for noen lukter :blink:

* Hårsår

* Stram lukt av urinen :blink:

* Kviser :blink:

* Tung i hodet :blink:

* Festesmerte - Festeblødning :blink:

En del av disse er det såklart en stund siden jeg har kjent, men kvalmen og kvisene er nye... Er kvalm konstant! begynte med å være kvalm på kvelden, men nå er det hele tiden. Og det eneste som kan roe den følelsen er First Price saftis... hehe! har tenkt å kjøpe meg sea bands for å teste det, siden jeg ikke får til å fungere som normalt på jobb. To siste dagene har jeg måttet gå hjem, for jeg har ikke dugd til noe annet en å sitte på en stol og stirre i gulvet.. Fungerer veldig dårlig når man jobber i barnehage... hehe

Nei nå må jeg prøve å få gjort litt husarbeid

:husarbeid::pisk:

Endret av enatupp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du synes vel jeg er rar når jeg sier at jeg misunner deg alle symptomene. Det er liksom ingen tvil i hele verden om at du er gravid!

Jeg derimot, skulle ønske jeg følte meg mer gravid akkurat nå. er 9+3 og det eneste symptomet jeg har for tiden er ømme bryster som jeg har vent meg til slik at jeg såvidt legger merke til de... Og at jeg ikke har menstruasjon selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du synes vel jeg er rar når jeg sier at jeg misunner deg alle symptomene. Det er liksom ingen tvil i hele verden om at du er gravid!

Jeg derimot, skulle ønske jeg følte meg mer gravid akkurat nå. er 9+3 og det eneste symptomet jeg har for tiden er ømme bryster som jeg har vent meg til slik at jeg såvidt legger merke til de... Og at jeg ikke har menstruasjon selvsagt.

Ohh... Pris deg selv lykkelig for at du ikke er kvalm! hadde vert ok om det bare var morgenkvalme, men nå har jeg 1-2t midt på dagen der jeg er fin. Ellers føler jeg meg skikkelig uggen. Humøret svinger mer enn en formel 1 bil, og ser ut som en pizza i trynet.. Hehe! føler meg nesten litt "fjortiss"...

Såklart er det fint å ha noen tegn på at man er gravid, Men med stadig voksende pupper, som faktisk begynner å komme iveien. Hadde det vært mer enn nok for meg til jeg begynner å kjenne bevegelse inni der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg hos legen igjen.. Og for en opplevelse det var! Den lille har blitt 2,7 cm lang og sprellet med føtter og hender da vi så på den, når jeg snakket kunne vi se at han hoppet litt inni posen sin :) det var helt ubeskrivelig... Hadde virkelig klump i halsen og følte meg veldig stolt! Denne lille skapningen skal jeg bli mor til, hjelpe i motgang og medgang, trøste, le sammen med og vi skal få ufattelig mange minner sammen...

AAHHHH.... Dette er så GØY :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag vet jeg ikke om jeg skal på jobb :( er helt ødelakt etter i går, da spydde jeg som en gris, og føler meg passe uggen i dag også. Tørr ikke spise mat i av frykt hva som kan sje, men så må jeg jo få i meg noe md næring... Uff.. Får jo så fryktelig dårlig samvittighet når jeg ikke kan på jobb også.. Men er lite gøy å jobbe i barnehage med alle de luktene og maset når jeg er så syyyyykt kvalm som jeg er nå :( får håpe det går over snart.. om ikke får jeg bare være hjemme i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, det var da ikke bra med sånn kvalme?? :(

Håper du føler deg bedre idag! :klemmer:

Og :rødme: for UL!! Så utrolig da! Å se den lille spiren din røre på seg inni der. :rødme: Veeeldig glad på dine vegne!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...