Gå til innhold

Kvinner tenner på makt og status..

*melis*

Anbefalte innlegg

Det er ikke til å stikke under en stol at mange (merk: langt fra alle!) kvinner tenner litt ekstra på menn med prestisjejobber og høy sosial status. Men hva er det mannlige tenningsmotstykket? Tenner menn på kvinner med status? kvinner i uniform? Eller er det helt andre ting som gjelder hva menn finner tiltrekkende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke til å stikke under en stol at mange (merk: langt fra alle!) kvinner tenner litt ekstra på menn med prestisjejobber og høy sosial status. Men hva er det mannlige tenningsmotstykket? Tenner menn på kvinner med status? kvinner i uniform? Eller er det helt andre ting som gjelder hva menn finner tiltrekkende?

Bodybuilderkvinner som løfter mer enn de fleste menn på gymmet er hot ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mannlig.gjest
Det er ikke til å stikke under en stol at mange (merk: langt fra alle!) kvinner tenner litt ekstra på menn med prestisjejobber og høy sosial status. Men hva er det mannlige tenningsmotstykket?

Det korte svaret: Et veldig pent utseende, ikke til å stikke under en stol det heller :biggrin:

Det lange: Du kan rive deg i håret, forbanne oss og kalle oss overfladiske idioter. Men hvis man skal vise til større tendenser(jada jeg vet det finnes mange unntak, og jada jeg vet at du lille prinsesse anser deg selv som et skjønt, unikt unntak) så blir kvinners attraktivitet(fitness indicators) for det andre kjønn bedømt primert etter utseende. Og menns attraktivitet blir bedømt etter selvsikkerhet, sosial status(inntekt, høyde, dominanse, makt, alfaegenskaper).

Brannfakkel: Personlig synes jeg det er mer overfladisk og billig å vurdere menn etter sosial status enn det er å vurdere kvinner etter utseende. Dette fordi det er mye vanskeligere å oppnå høy sosial status enn å fikse utseende sitt til å se OK til bra ut. Man kan ikke sminke, slanke, kle seg til bedre jobb, lederposisjoner, kjendisstatus. Grunnen til dette er at det er nettopp det som gjør det attraktivt, at noen få oppnår dette. Hadde alle menn hatt tilgang på dette så hadde ingen vært mer attraktiv enn den andre, samfunnsstrukturer sørger for at noen menn er over andre for at kvinner kan sile ut alfahanner.

Men i f.eks Norge med masse pene jenter så går det likevel ikke inflasjon i det å være pen. Ytre skjønnhet blir ikke devaluert selv om mange andre har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er med suksessfulle folk er at de har dolka mange i ryggen. Ingen har blitt milliardærer eller mangemillionærer med mindre de har snytt venner og bekjente av seg.

Litt synd at slike egenskaper som det å være sleip på andres bekostning skal sees på eller bli oppfattet som noe attraktivt blant kvinner, og det forteller jo kvinners holdninger til mangt.

Selv finner jeg tilfredstillelse hos kvinner som finner nytelse i det å være trofaste slik at de ikke etterspør bekreftelser fra andre menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er med suksessfulle folk er at de har dolka mange i ryggen. Ingen har blitt milliardærer eller mangemillionærer med mindre de har snytt venner og bekjente av seg.

Litt synd at slike egenskaper som det å være sleip på andres bekostning skal sees på eller bli oppfattet som noe attraktivt blant kvinner, og det forteller jo kvinners holdninger til mangt.

Selv finner jeg tilfredstillelse hos kvinner som finner nytelse i det å være trofaste slik at de ikke etterspør bekreftelser fra andre menn.

Er ikke helt enig i denne, Waco. Det finnes mange typer makt og status og ikke alle innebærer bruk av skitne triks og midler. En leder av en mellomstor familiebedrift eller en frivillig/humanitær organisasjon kan være vel så sexy som administrerende direktør for all verdens store selskaper eller tunge politiske verv (uten at jeg mistenker alle som besitter disse stillingene for å benytte seg av skitne triks). For min del innrømmer jeg gjerne at jeg kan bli tiltrukket av overfladiske faktorer som makt og status, men da går det mest på at jeg finner intelligens og sosiale ferdigheter vannvittig sexy og dette er gjerne egenskaper man må være i besettelse av for å oppnå en viss status. (I tillegg til at menn i dress har en magisk virkning på meg i seg selv :wow: ). Det hjelper heller ikke med all verdens makt og penger dersom han ikke har sjarm. Drømmemannen har en god utdanning/jobb som er korrelert med høy intelligens, gode sosiale ferdigheter som har gitt ham en høy sosial status, massevis av sjarm og en god dæsj med ydmykhet. Men viktigst av alt er uansett personligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og det hadde vel ikke gjort noe om drømmemannen din var populær blant andre damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det hadde vel ikke gjort noe om drømmemannen din var populær blant andre damer!

Det hører gjerne med de andre egenskapene jeg listet opp :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser jo hva du mener melis. Lederen, han som tar ansvar, handlekraftige typen som får tingene gjort og setter igang med ting. Er gjerne godt likt av andre fordi han både er sjarmerende og morsom, og ikke minst attraktiv i andre menneskers blikk! Det er jo viktig, man vil vel ikke ha en partner som er deklassert som sistevalget til alle andre? Sitte igjen med svarteper når man kan gå for esset? Hvorfor skal man en rødhåret dverg når man kan ha en mørk kjekkas? Skjønner hvordan jenter tenker.

Det jeg synes er attraktivt blant damer er damer som får meg til å føle meg vel. Og er det jeg som får henne til å føle seg vel med meg så er det enda bedre..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feminine intelligente kvinner.

Sikkert som amen i kirka!

Jenter som pynter seg er absolutt å foretrekke, bare det ikke tipper over til bimbo.

Intelligens har jeg påpekt i tidligere innlegg og er en absolutt faktor. Uten tilstrekkelig mental utfordring svinner hele interessen rundt henne som person fullstendig hen.

I tillegg vil jeg legge til at hun bør ha en god holdning (folkeskikk) både fysisk og ikke minst personlihetsmessig. For det ér mye rart å se her, blant kvinner så vel som menn.

En ganske så "glemt" egenskap, som likevel er utrolig viktig, er at hun rett og slett må være snill (ikke tøffel, ikke slave, ikke...), kort og godt snill. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utseendet. Øyne, ansiktsform, kinn, munn, hår, hofter, legger, pupper, fingre. Hele greia. Uniform: kommer an på hvilke deler av kroppen som framheves. Det fine her er at preferansene er veldig individuelle, og mye mer individuelle enn hva kvinners preferanser er, dessuten puler vi stort sett det vi får. Sånn sett så er det kvinner som er utvelgelsesmaskinene.

Syns det er logisk at kvinner tenner på makt og status, men mange slike mennesker ser jeg på som totalt rasshøl, og det smitter jo litt over på kvinnesynet også, når en brautende, slesk og hensynsløs jævel kan være på toppen av næringskjeden for selv de snilleste og søteste damene.

Men nå har jeg ikke bare sympatiske preferanser selv, da. Om utseendet passer, så tenner jeg litt ekstra på smarte kvinner, men bare helt til hun er smartere enn meg, da er jeg ikke interessert lenger. En gang var jeg sammen med ei jente som scora noen poeng bedre på eksamen, og da ventet jeg noen dager, og så sa jeg bare at jeg ikke ville være sammen med henne mer, uten å gi en grunn. En annen gang så tapte jeg gjentatte ganger i sjakk mot en fysikkstudent, og da smalt jeg brettet i trynet på henne og kasta det i veggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg ( dame) tenner på menn som er reflekterte, snille og stabile. Om de har bra jobber og makt ville jeg følt som en beskyttelse.

Tror menn er enklere, de vil ha en som de synes er vakker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brannfakkel: Personlig synes jeg det er mer overfladisk og billig å vurdere menn etter sosial status enn det er å vurdere kvinner etter utseende. Dette fordi det er mye vanskeligere å oppnå høy sosial status enn å fikse utseende sitt til å se OK til bra ut. Man kan ikke sminke, slanke, kle seg til bedre jobb, lederposisjoner, kjendisstatus. Grunnen til dette er at det er nettopp det som gjør det attraktivt, at noen få oppnår dette. Hadde alle menn hatt tilgang på dette så hadde ingen vært mer attraktiv enn den andre, samfunnsstrukturer sørger for at noen menn er over andre for at kvinner kan sile ut alfahanner.

Men i f.eks Norge med masse pene jenter så går det likevel ikke inflasjon i det å være pen. Ytre skjønnhet blir ikke devaluert selv om mange andre har det.

Dette er jeg uenig i. Utseendet er man født med og får man gjort fint lite med, foruten å gjøre det beste ut av det man har fått tildelt. Utdanning og yrke velger man i stor grad selv og sosiale ferdigheter kan til en viss grad trenes opp. Det første handler om flaks/uflaks og tilfeldigheter, mens det sistnevnte går mer på pågangsmot og viljestyrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jeg uenig i. Utseendet er man født med og får man gjort fint lite med, foruten å gjøre det beste ut av det man har fått tildelt. Utdanning og yrke velger man i stor grad selv og sosiale ferdigheter kan til en viss grad trenes opp. Det første handler om flaks/uflaks og tilfeldigheter, mens det sistnevnte går mer på pågangsmot og viljestyrke.

Ting som pågangsmot og viljestyrke er da i stor grad resultat av ens gener og helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Ting som pågangsmot og viljestyrke er da i stor grad resultat av ens gener og helse.

Ikke nødvendigvis. Det må være et samspill mellom gener og miljø (oppvekst og andre faktorer du selv kan påvirke).

Om man mener genene i stor grad bestemmer pågangsmot og viljestyrke, så har man allerede stilt seg opp som passiv tilskuer.

-"Nei, jeg kan ikke løpe maraton, for det er ikke i mine gener". Viljestyrke vil være å trene seg opp til å kunne delta i et maraton.

- "Nei, jeg kan ikke holde tale for 1000 mennesker, for det er ikke i genene".

Pågangsmot og viljestyrke vil sørge for at man kan trene seg opp til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feminine intelligente kvinner.

Skriver under på denne. Veldig moderat sminking er også å foretrekke. I disse dager går nesten alle jenter rundt og ser ut som de har anvendt Homer Simpsons sminkegevær. Veldig turn-off!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Om man mener genene i stor grad bestemmer pågangsmot og viljestyrke, så har man allerede stilt seg opp som passiv tilskuer.

Hva så om man faktisk egentlig er en passiv tilskuer? Strengt tatt, så er jo fri vilje i seg selv en fysisk umulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Thea_*
Hva så om man faktisk egentlig er en passiv tilskuer? Strengt tatt, så er jo fri vilje i seg selv en fysisk umulighet.

Poenget er at man er født med et utgangspunkt, og så kan man prøve å gjøre det beste ut av det man har. Om jeg hadde vært født som "mindre pen", kunne jeg likevel anstrenge meg for å gjøre meg mer attraktiv, istedet for å godta "en gang stygg, alltid stygg". Om jeg har hatt en dårlig barndom med et usunt miljø, er det likevel en sjans for at jeg kan skape meg et godt liv, istedet for å bli en kriminell sosialklient, (satt på spissen). Selvfølgelig er nok oddsene bedre for dem som er født med et pent ytre, eller med intelligente, rike og omsorgsfulle foreldre, men det betyr ikke at alle som ikke kommer inn under denne kategorien er fortapte for alltid. Det fins grenser for hva man kan unnskylde og bortforklare når det gjelder egen innsats for å skape seg et godt liv. Uheldige omstendigheter kan gjøre det vanskeligere, men å ike gidde å prøve en gang, går bare utover en selv, uansett hvor mye man prøver å legge skylden over på alle og alt annet rundt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utseendet. Øyne, ansiktsform, kinn, munn, hår, hofter, legger, pupper, fingre. Hele greia. Uniform: kommer an på hvilke deler av kroppen som framheves. Det fine her er at preferansene er veldig individuelle, og mye mer individuelle enn hva kvinners preferanser er, dessuten puler vi stort sett det vi får. Sånn sett så er det kvinner som er utvelgelsesmaskinene.

Det der er virkelig det dummeste jeg har hørt...

Ler meg i hjel!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brannfakkel: Personlig synes jeg det er mer overfladisk og billig å vurdere menn etter sosial status enn det er å vurdere kvinner etter utseende. Dette fordi det er mye vanskeligere å oppnå høy sosial status enn å fikse utseende sitt til å se OK til bra ut. Man kan ikke sminke, slanke, kle seg til bedre jobb, lederposisjoner, kjendisstatus.

Så det er mer overfladisk å velge noen for egenskaper som intelligens og pågangsmot enn for utseende? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...