Gå til innhold

Kvinner tenner på makt og status..


*melis*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Det er ikke til å stikke under en stol at mange (merk: langt fra alle!) kvinner tenner litt ekstra på menn med prestisjejobber og høy sosial status. Men hva er det mannlige tenningsmotstykket? Tenner menn på kvinner med status? kvinner i uniform? Eller er det helt andre ting som gjelder hva menn finner tiltrekkende?

Alle dyr er lagd for å ønske å bringe sine gener videre. Menn er lagd for å ønske å ha så mange sexpartnere som mulig. Kvinner er lagd for å ønske å ha sex med relativt få menn (i alle fall innenfor ett og samme tidsrom). Det koster en mann praktisk talt ingenting å få 1000 barn med 200 forskjellige kvinner (i naturen) over et tidsrom på 10 år. Om mange av disse barna er med middelmådige kvinner er ikke så veldig farlig for mannen, for så lenge en del av barna overlever, så vil genene bli ført videre likevel. For en kvinne innebærer det en stor risiko å bli gravid, og det er for henne viktig at de få barna hun får, blir overlevelsesdyktige. Det er derfor viktig for henne å bare parre seg med menn som har vist at de er i stand til å oppnå makt, for barn med en suksessrik far vil trolig bli suksessrike selv.

Det meste menn tenner på hos kvinner er tegn på fysisk god helse. Dette betyr evne til å få barn og holde seg frisk. Det vi synes er vakkert er stort sett tegn på god helse.

Det jeg har beskrevet her er bare basert på menneskers naturlige instinkter. Mennesker har en særegen evne i naturen til å utvikle kultur, og denne spiller også en rolle i dagens samfunn.

Like fullt, hvis du ser på hvilke menn som har draget i dag, så vil de praktisk talt alltid ha egenskaper som også ville vært nyttige i naturen hvis de var dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Poenget er at man er født med et utgangspunkt, og så kan man prøve å gjøre det beste ut av det man har. Om jeg hadde vært født som "mindre pen", kunne jeg likevel anstrenge meg for å gjøre meg mer attraktiv, istedet for å godta "en gang stygg, alltid stygg". Om jeg har hatt en dårlig barndom med et usunt miljø, er det likevel en sjans for at jeg kan skape meg et godt liv, istedet for å bli en kriminell sosialklient, (satt på spissen).

Jeg tror PeeWee sitt poeng var at hvorvidt du faktisk velger å kjempe mot oddsen, eller bare resignere, avgjøres av personligheten din og miljø, og ettersom begge deler underligger naturlover, må begge deler være determinert. Jeg skjønner at du ikke liker tanken på at vi er passive tilskuere. Jeg lever livet mitt, og lager baluba som om jeg ikke er en passiv tilskuer, men når jeg tenker meg om, så taler egentlig alt for at Pee har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er virkelig det dummeste jeg har hørt...

Ler meg i hjel!!!

Jeg har vært forelsket i røhårede, blonde og brunetter.

Jeg har vært forelsket i jenter som har hatt noen kilo for mye, og noen for få.

Jeg kan pule jenter som er på 160 og jenter som er på 190.

Jeg har ligget med 40 åringer og jeg har ligget med 18 åringer i løpet av 20 åra mine, den gamle som ung, og den unge som gammel.

Jeg tenner på jenter som har vanlige jobber, og jenter som har sjefsjobber, selv om jeg sannsynligvis liker meg best med litt geeky jenter.

Halloooooooo!!!! Det er mange av oss guys som har det på samme måten. Vi er faen ikke kravstore. Det koster ikke mange lapper å få seg ny nese eller en B-C cup. Det er gjort på 1-2-3. Å bli sjef, å bli to meter høy, å vinne et VM eller bli popstjerne er ikke gjort på 1-2-3. Å bli millionær er ikke gjort på 1-2-3. Dere jenter er nazister, genetiske utvelgelsesmaskiner, og vi gutta er stort sett det motsatte, vi tar det vi får, gjerne på sofaen under en fest, eller på fylla. Det burde være ganske klart hvilket kjønn som er det svake, også når vi betrakter dødelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har beskrevet her er bare basert på menneskers naturlige instinkter. Mennesker har en særegen evne i naturen til å utvikle kultur, og denne spiller også en rolle i dagens samfunn.

Like fullt, hvis du ser på hvilke menn som har draget i dag, så vil de praktisk talt alltid ha egenskaper som også ville vært nyttige i naturen hvis de var dyr.

Og siden man i størst mulig grad vil videreføre sine egne gener, tiltrekkes man ofte av det som ligner på en selv. Se på par du møter, og du vil se at de også har mange fysiske likhetstrekk (utstående ører kan derfor være ubevisst attraktivt om man selv har utstående ører).

Siden vi jo er mennesker er vi også opptatt av kulturelle likheter, likheter i preferanser, egenskaper og ikke minst intelligens. I tillegg har man påvist at ulike kvinner tiltrekkes lukten av forskjellige menn (t-skjorte-testen), noe som ikke underbygger teorien om at det utelukkende er objektive kriterier som ligger til grunn, men at noen mennesker er mer biologisk kompatible enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mann_*
Det er ikke til å stikke under en stol at mange (merk: langt fra alle!) kvinner tenner litt ekstra på menn med prestisjejobber og høy sosial status. Men hva er det mannlige tenningsmotstykket? Tenner menn på kvinner med status? kvinner i uniform? Eller er det helt andre ting som gjelder hva menn finner tiltrekkende?
Vakre, selvstendige, intelligente kvinner.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mann_*
Det korte svaret: Et veldig pent utseende, ikke til å stikke under en stol det heller :biggrin:

Det lange: Du kan rive deg i håret, forbanne oss og kalle oss overfladiske idioter. Men hvis man skal vise til større tendenser(jada jeg vet det finnes mange unntak, og jada jeg vet at du lille prinsesse anser deg selv som et skjønt, unikt unntak) så blir kvinners attraktivitet(fitness indicators) for det andre kjønn bedømt primert etter utseende. Og menns attraktivitet blir bedømt etter selvsikkerhet, sosial status(inntekt, høyde, dominanse, makt, alfaegenskaper).

Brannfakkel: Personlig synes jeg det er mer overfladisk og billig å vurdere menn etter sosial status enn det er å vurdere kvinner etter utseende. Dette fordi det er mye vanskeligere å oppnå høy sosial status enn å fikse utseende sitt til å se OK til bra ut. Man kan ikke sminke, slanke, kle seg til bedre jobb, lederposisjoner, kjendisstatus. Grunnen til dette er at det er nettopp det som gjør det attraktivt, at noen få oppnår dette. Hadde alle menn hatt tilgang på dette så hadde ingen vært mer attraktiv enn den andre, samfunnsstrukturer sørger for at noen menn er over andre for at kvinner kan sile ut alfahanner.

Men i f.eks Norge med masse pene jenter så går det likevel ikke inflasjon i det å være pen. Ytre skjønnhet blir ikke devaluert selv om mange andre har det.

De fleste norske kvinner er gjennomsnittlige, som alle andre kvinner, men norske kvinner kan muligens ha bedre helse ol. grunnet den perverse norske kjøpekraften/levestandarden, men ellers, så er det som i utlandet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mange av oss guys som har det på samme måten. Vi er faen ikke kravstore. Det koster ikke mange lapper å få seg ny nese eller en B-C cup. Det er gjort på 1-2-3. Å bli sjef, å bli to meter høy, å vinne et VM eller bli popstjerne er ikke gjort på 1-2-3. Å bli millionær er ikke gjort på 1-2-3. Dere jenter er nazister, genetiske utvelgelsesmaskiner, og vi gutta er stort sett det motsatte, vi tar det vi får, gjerne på sofaen under en fest, eller på fylla. Det burde være ganske klart hvilket kjønn som er det svake, også når vi betrakter dødelighet.

Avslører du ikke her hva som er din egentlige svakhet?

Å bli sjef, å bli to meter høy, å vinne et VM eller bli popstjerne er ikke gjort på 1-2-3. Å bli millionær er ikke gjort på 1-2-3.

Det krever visse egenskaper, ja.

Og ja, hunkjønn er genetiske utvelgelsesmaskiner. Du skal være glad vi er litt mer barmhjertige enn dyrene, slik at også de svake kan få seg noe. Om det nå bare er et lite napp på sofaen under en fest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at man er født med et utgangspunkt, og så kan man prøve å gjøre det beste ut av det man har. Om jeg hadde vært født som "mindre pen", kunne jeg likevel anstrenge meg for å gjøre meg mer attraktiv, istedet for å godta "en gang stygg, alltid stygg". Om jeg har hatt en dårlig barndom med et usunt miljø, er det likevel en sjans for at jeg kan skape meg et godt liv, istedet for å bli en kriminell sosialklient, (satt på spissen). Selvfølgelig er nok oddsene bedre for dem som er født med et pent ytre, eller med intelligente, rike og omsorgsfulle foreldre, men det betyr ikke at alle som ikke kommer inn under denne kategorien er fortapte for alltid. Det fins grenser for hva man kan unnskylde og bortforklare når det gjelder egen innsats for å skape seg et godt liv. Uheldige omstendigheter kan gjøre det vanskeligere, men å ike gidde å prøve en gang, går bare utover en selv, uansett hvor mye man prøver å legge skylden over på alle og alt annet rundt seg.

Jeg synes ikke at dette er et tilstrekkelig svar. Du har nemlig ikke vist hvor de faktorene som ikke kommer fra miljø og gener spiller inn! Saken er jo at vitenskapen rett og slett ikke tillater andre forklaringsfaktorer enn gener og miljø! En fri vilje er rett og slett umulig i forhold til dagens naturvitenskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Vi tar det vi får.

Det forklarer en del.

Til oss kvinner bør det utsagnet være en påminner om at vi ikke nødvendigivs blir funnet vakre og attraktive, men at dere bare tar det dere får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men denne tråden handler vel trengt tatt om menns preferanser? Jeg lurer på om Brutal mann har noen.

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann
Men denne tråden handler vel trengt tatt om menns preferanser? Jeg lurer på om Brutal mann har noen.

Klikk på linkene i signaturen min :cool:

Men seriøst. Normalt søt, jordnær og smart er mine preferanser. Så fremt hun evner å være feminin.

sitat endret,

mrs_bond, mod

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Men denne tråden handler vel trengt tatt om menns preferanser? Jeg lurer på om Brutal mann har noen.

Ut fra det jeg har lest fra Brutal mann, så tror jeg han liker damer som stiller opp og som han kan servere frokost dagen etter til. Fikk inntrykk av at han likte å lage mat til kvinnene i sitt liv. Men kanskje at han er litt skuffet over at de kvinnene han liker er opptatt av inntekt og posisjon, og at de ikke er så dedikerte som kanskje han er overfor sine utvalgte.

I en annen tråd sa han at han likte at damene stilte opp (igjen), og at de burde være oppegående og snille.

Det er liksom det jeg husker.

sitat endret,

Bond, mod

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Ut fra det jeg har lest fra Brutal mann, så tror jeg han liker damer som stiller opp og som han kan servere frokost dagen etter til. Fikk inntrykk av at han likte å lage mat til kvinnene i sitt liv. Men kanskje at han er litt skuffet over at de kvinnene han liker er opptatt av inntekt og posisjon, og at de ikke er så dedikerte som kanskje han er overfor sine utvalgte.

I en annen tråd sa han at han likte at damene stilte opp (igjen), og at de burde være oppegående og snille.

Det er liksom det jeg husker.

Riktig, men ikke begrenset til. Opptatt av rettferdighet i alle nivåer som tenkes kan er også en fin egenskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tråden er ryddet og delt igjen.

Diskusjonen om hvorvidt kvinner tennes på makt/status/penger kan finnes her.

Bond, mod

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Menn vil kanskje ha en dame som snakker for de, handler for de, lager mat for de, stryker skjortene for de, føder barn, ser stilig ut, tar seg av alt praktisk, stiller opp på sex hver dag, og som er trippelarbeidende. Selv kan han da gå til jobb, være med venner, drikek øl og komme hjem til rent hus, fornøyd kone og sex. Barna kan han hilse på når de blir store. En taus mann som ikke behøver å si noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Jente_*

Skjønner godt at menn er opptatt av utseende. For det er jeg selv også når det gjelder menn. Vil gjerne korrigere den oppfatningen flere her har om at damer går mest etter makt og status. Vel, jeg går etter utseende, i tillegg til de indre kvalitetene. Og det tror jeg mange damer gjør. Mer enn etter makt og status. Så trenger ikke å skille så veldig på kjønnene på det området der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...