Gå til innhold

Forundringsboka

Devilina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Får du ikke refundert?

Det mener jeg min venninne gjorde.. Det var såklart en liten egenandel, men fikk visst mesteparten refundert..

Hørtes koselig ut å lage julekort :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får bare refundert det som overstiger 15000.... mener jeg huske at det var.

Er kos å lage kort, skal faktisk ikke sende de fleste, men selge de. Mamma og søstern skal på sånn julemesse stand neste helg og selge ting de har laget, så tenkte og slenge med noen kort :) Må i alle fall klare å selge et kort, hehe.

Men... akkurat nå er det mangel på fantasi og skaperglede.... kjedelig å lage noe alene. Bedre og være flere og skravle og utveksle ideer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julemesser er så koselige - jeg solgte drops og franske makroner og solgte ut alt - det er svært populært med hjemmelagde ting, å så flink som du er, kommer du til å få solgt mer enn bare ett ;)

Mente hun snakket i at hun tok ut medisiner for over 4000 kr her en gang, nesespray, sprøyter og salver osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan bli med på en scrappekveld snuppa, for du vet hvem som kom hjem uforventet :hoppe:

:hoppe: Det må vi få til snart!!!! :D Nå er riktignok julen snart her, men har mange prosjekter i hodet mitt :)

Julemesser er så koselige - jeg solgte drops og franske makroner og solgte ut alt - det er svært populært med hjemmelagde ting, å så flink som du er, kommer du til å få solgt mer enn bare ett ;)

Mente hun snakket i at hun tok ut medisiner for over 4000 kr her en gang, nesespray, sprøyter og salver osv...

Det er mamma som skal selge de for meg og hun har så mye annet rart og selge også, så har enda ikke solgt noen... ikke som jeg vet om i alle fall. Men hun og søstern skal stå på julestand til helgen også :) Kanskje jeg er mere heldig da, hvis ikke.. så har jeg en hel haug og gi bort og det passer jo bra, fordi jeg ikke har sendt noen enda :ler:

Jeg spurte i går da jeg var på konsultasjon om hva grensen er... hvis man overstiger 15000 så får man tilbake eller dekket det som er over de 15000.

Jeg tar ut sprøyter som varer ca 1 uke for 4000kr, så er det nesespray som koster 1200 og eggløsningsprøyte på ca 350. I tillegg til dette er det noen stikkpiller man skal gå på når man har satt inn egget/eggene som koster ca 1000kr for ca 14 dager.

Så... er en del penger ja... :sukk: men.... blir jo en bonus av det forhåpentligvis.

Får håpe du fikk solgt unna kortene :jepp: De er nok kjempefine!

Takk for det :hug:

Enig i at det er koseligst å lage ting når man kan skravle samtidig. ;)

Håper dere har en fin førjulstid. :)

Takk for det Muffin! :hug:

Er i skikkelig julestemning nå, det er koselig for en gangs skyld.... lenge siden jeg har hatt det.

I dag ble jeg hjemme fra jobb, har enda ikke fått pyntet ordentlig, vasket eller ryddet... ikke minst... enda ikke fått kjøpt gaver... eller har kjøpt tre da, i oktober... men det stoppet med det :sjenert:

Venter bare på at lønnen skal komme.... hadde håpet den kom litt før, noen den i grunn pleier å gjøre... men lønningsdatoen er i morgen, så for en gangs skyld så betaler de ut til rett tid.. typisk. ER nå i jula man trenger den liiiiitt før :gjeiper:

Så.... stress helg på meg :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønna kom i dag alikevel :hoppe: men.... fikk mindre enn hva min normale lønn er... til tross for halv skatt... Måtte ta meg fri for å være på møte i barnehagen til W... og når man da jobber i Oslo, så blir det så og si hele dagen. Og så har de en dum regel på jobben... hvis man har jobbet mindre enn 1 mnd, så har man ikke rett på sykemelding og jeg ble syk etter nesten 1 mnd... så da ble det to dager trekt der og... æsj. For å bruke egenmelding må man ha vært ansatt i mere enn 2 mnd.

MaiL... det blir ikke de siste gavene, det blir resten av de :ler: Huff..... føler stresset snike seg mer og mer på.

Til fredag er det inn på RH og ta ut egg også... og så juleshoppe/stresse på lørdag, for så og inn på søndag og sette inn egg igjen... for så og få besøk av pappa og kona fra Porsgrunn... OMG.... : :bond::overrasket: Og ikke har jeg fått skrubbet og vasket her som jeg skulle... vel... stua ble tatt i dag... men alt det andre da... HAR IKKE TID...... :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi du har mye innpakket i en uke snuppa........la mannen ta seg av huset, lag en liste over hva du skal kjøpe til hver FØR du går og handler så blir du mindre stressa ;)

Masse masse lykke til med ut og innsetting :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget meg liste over hva jeg skal kjøpe, det gjør jeg alltid... men blir like stresset forde... Er alle folkene som stresser meg. Det stopper opp rett foran der man går og noen har jo så godt tid da.... :bond:

Og instruere mannen på å gjøre noe... går ikke... fordi, han må ha snuppa når jeg er i butikken.. og da klarer han ikke å gjøre noe... :daane:

Han har faktisk pappaperm hver mandag, og det hender han sender henne i barnehagen fordi han må "få gjort noe hjemme", men det ender bare opp med at han støvsuger kjøkkengulvet, setter på en oppvaskmaskin og en klesvask.... for så og sette seg ned og spille gitar og glemme tiden... har blitt så irritert på det flere ganger!!!

Og jeg er dønnsliten etter at jeg kommer fra jobb... reiser jo før 06 om morgenen og er hjemme 18, første jeg gjøre er IKKE å skrubbe leiligheten altså.

Det verste er... sist jeg vasket stua var rundt bursdagen til W :sjenert: og det er FLERE måneder siden... så sånn er ståa hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, jeg er ikke så stressa når det er mye folk så lenge jeg vet hvilen butikk jeg skal i og hva jeg skal kjøpe.

Ang. mannen, det synes jeg i grunn er litt uakseptabelt.......altså er hun i bhg og han har pappaperm får han **** meg shine hele huset før han spiller dataspill!! :kjefte: blir sur for deg jeg! Håper han skjønner at når neste barn kommer blir ikke dette akseptabelt?? Hvordan var det når du var i permisjon? forventet han rent hus?

Hvis han må ha W når du skal sjoppe og du vil han skal rydde ville jeg spurt svigers å ha henne og at du forventet at han da vasket litt før jul for du er dødsliten, og med tanke på hva kroppen din skal igjennom neste dagene(forresten så dere kan få et nytt barn, minne han på det) at du trenger han å gjøre det, det er ikke hjelp du trenger, det er faktisk hans hus, barn og alt også så det er like mye hans jobb. *streng stemme nå*

Håper du får til å kjøpe alt, si ifra om du trenger hjelp snuppa :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var ikke data spill han spilte, men gitar... han bruker bare pc'en for å få bagrunnsmusikk ;)

Men ja... er enig med deg, men når jeg nevner det at jeg er sliten og jobber... er lengre på jobb, så kommer han bare med..... jeg jobber jeg og, har mere fysisk jobb enn deg etc... :daane:

Men han er da flink til å lage mat og han prøver da å gjøre noe inniblant, så helt udugelig er han da ikke.... bare når det virkelig trengs :rolleyes:

Når jeg var i permisjon, så syntes han at jeg kunne prøve å shine opp litt mere ja... men men...

Men over til noe annet... HVOR ER SNØEN?!!! Vil ha hvit jul!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg skjønner, uff ikke meningen å virke frekk, men det synes jeg ikke er noe alright, du har jo så mye på skjemaet at du blir jo utbrent til slutt!

Hva med å lufte til han det der med permisjon og at du ønsker han kan være flinkere på permisjonsdagene og da trenger man ikke klage på dager hvor begge jobbet? Her måtte jeg si til mannen om dagen at jeg ønsker ikke være moren hans, så han får f*** meg ta opp støvsugeren eller vaske badet når han ser det trengs, uten at jeg må si det først!!

Ja herrigud jeg er drittlei det været nå, jeg pleier ikke klage, men nå er jeg bare sur og deppa over gråe bakken :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det der har jeg sagt maaaange ganger.... men han er som mannfolk flest... det går inn... blir det litt og så er det glemt :rolleyes::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: joda det har jeg lang erfaring med også, denne gangen sålangt har han vært flink men er nok fordi jeg har en betennelse i bicepssenen og klarer ikke løfte noen ting, klarer nesten ikke løfte Bumba :(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...