Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Signerer Hedda. Det er også andre faktorer som spiller inn enn bare når samleiet finner sted. Sædkvalitet, forhold i skjede og livmor... Alder på mannen kan også ha noe å si. Jo eldre mannen er, desto større sjans er det visst for å få jente, og har en mann først fått jente og jente, er det oftest flere i vente. Dette var det hvertfall noe skriverier om for kort tid siden. ;)

Sistnevnte stemmer forøvrig på min svoger som nå venter sin femte datter. Han har fire jenter fra før, og ikke en eneste gutt.

Endret av Saeria
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Oi! Bør mannen også ta folat? det har jeg aldri lest eller hørt om før?

Her er det bare jeg som gjør det, må vi ut og handle folat til han også?

Jeg leste iallefall at mannen også bør ta folat. Det er ikke like essensielt som at kvinnen tar folat minimum de første 12 ukene, man tar jo folat for at fosteret skal få det i de viktige tidlige ukene når nevralrøret lukkes.

Men på samme måte som at kvinnen bør begynne med folat 3 mnd er det vel før graviditet for å få gode nivåer, så bør mannen ta folat for å øke kvalitet på spermen. På samme måte som at han ikke bør røyke i prøveperioden for å øke kvaliteten.

• 4 uker senere...
Gjest Gjest_jasmin_*
Skrevet
Hei,

jeg lurer på om hvordan blir en dame gravid. Hva må en mann gjøre for å få en dame til å bli gravid. Jeg vet jo at man må knulle en dame for å gjøre henne gravid, men det er visse perioder i måneden da dama høyst sannsynlig kan bli gravid, og perioder hun ikke kan bli gravid. Dette vet jeg ikke om, og la oss si at en mann har pult en dame, hvor lang tid tar det før man vet at hun har blitt gravid?

Jeg er veldig interresert i det og lurer på om hva damer kan gjøre for å hindre seg fra å bli gravide. Når sæd har gått inn i vagina, hvor stor sannsynlighet er det da for at dama kan bli gravid?

Hvordan må en mann forbredre seg for å gjøre en dame gravid? Jeg tenker da ¨på hva slags kosthold og trening gir sunne spermer....noen vitaminer, frukt etc?

ser frem til gode svar...på forhånd takk.

Skrevet
Dette minner meg litt om amerikanere som tror Norge er hovedstaden i Sverige. Riktignok bor vi ganske langt borte, men det får være grenser...

OT. Men tuller du?

Kan du ramse opp hovedstedene til alle landene i Asia, f.eks.?

De baltiske stater?

osv.

Det kan ikke jeg.

Skrevet
OT. Men tuller du?

Kan du ramse opp hovedstedene til alle landene i Asia, f.eks.?

De baltiske stater?

osv.

Det kan ikke jeg.

Enig med deg, andregenerasjons innvandrere med strenge foreldre som skal gifte seg med en kusine de akkurat har møtt, har neppe peiling. Rett og slett. Og det skjer i Norge i dag ja. Godt at de selv har vett til å spørre da! :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...