Gå til innhold

Hvordan merket du at fødselen startet?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg fikk rier, enkelt og greit. Våknet av det grytidlig på morgenen, i halv sekstiden. Et par timer senere gikk slimpoppen, og da var jeg helt sikker. Pluss at riene ble gradvis sterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Knepp!

Splæsj!

Litt over en time senere kom første rie, og 5 timer senere var han ute.

Knepp? Hva slags lyd er det, og hva skyldes lyden?

Splæsj? Er det så mye vann som plutselig bare plasker ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

poff.. og det ble våt i senga.

kort tid etterpå begynte rare tak i magen som gradevis ble vondere

Ble litt satt ut da det hendte, var jo 4 uker til terminen og jeg skulle jo ikke føde på leeeeenge enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knepp? Hva slags lyd er det, og hva skyldes lyden?

Splæsj? Er det så mye vann som plutselig bare plasker ut?

Dersom du sier knepp litt fort så har du lyden :)

Det fosset ikke ut vann, men jeg ble rimelig våt i trusen, og da jeg reiste meg rant det nedover beina mine (hadde sommerkjole på).

Og riene var bånn gass fra begynnelsen av, det var litt sjokk, jeg var av en eller annen grunn sikker på at de skulle bygge seg gradvis opp. Og jeg måtte løpe på toalettet, for med rien så var det som om jeg tisset på meg, vannet sprutet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvordan reagerte dere psykisk da når der forsto at det var i gang?

Jeg ble forventningsfull, litt spent, glad, lettet over at nå var det i gang. Veldig innstilt på en arbeidsøkt, klar på at dette skulle gå bra, og gledet meg enormt til å møte den lille!

På forhånd: grudde meg heller ikke, bare innstilt på at dette skulle jeg gjennom, at det ville gå bra, være vondt men det skulle jeg takle. Det jeg var litt redd for var å miste kontrollen og få panikk underveis.

Hvordan jeg merket at noe var på gang:

Rier på morgenen, (vondt i mage/ rygg) i syvtiden. Dro til helsestasjonen, 5 cm åpning, utover formiddagen roet det seg- var vel bare lurerier... og alt stoppet opp utpå dagen, vi dro hjem.

På natten- i ett-tiden kom en ekte rier- vondere og kortere enn de jeg hadde tidligere. Ingen tvil om at noe var på gang nei! seks timer senere var jeg mor!

Mistet forøvrig aldri kontrollen som fryktet, ble en tøff fødsel men følte meg hele tiden trygg, vondt var det- men helt til å holde ut. (Har vel noe med å være forberedt på at det ville bli vondere enn noe jeg kunne forestille meg.. ble ikke så galt som jeg hadde trodd... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Og riene var bånn gass fra begynnelsen av, det var litt sjokk, jeg var av en eller annen grunn sikker på at de skulle bygge seg gradvis opp. , vannet sprutet ut.

oh shit!! jeg trodde man rakk å snu seg, at det bygget seg opp over tid, det høres jo fryktelig ut med max intensitet fra starten av, da får man jo ikke områdd seg...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...