Gå til innhold

Diddles


Diddles

Anbefalte innlegg

Sover veldig mye bedre når man får soverommet for seg selv, slipper å våkne for den minste ting. Jeg våknet nemlig bare Vesla rørte på seg i senga si på slutten. Og det var rart første natten, men veldig godt også for oss alle tre. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pysepusen

:fnise: Sånn er det når en går med flytteplaner ;)

Vi har jo rom til knøtteliten allerede, så han er nok ikke gamle karen før han flytter inn der :sjenert: De to andre har ligget på eget rom fra de var 4 mnd :) Rommet hans er jo nært vårt og med egen dør inn til badet, så er det faktisk lettere å stelle der inne enn å måtte ta han opp og bære han inn på badet fra vårt soverom for å skifte bleie midt på natta f.eks :Nikke:

Stakkar liten, han har vært endel syk han idet siste, er det fortsatt tenner eller? Rart hvor selvstendige de brått blir nok klokka bare blir sent nok, kjenner til det her også det :ler:

Pga. fare for krybbedød anbefaler de ikke at barn skal på eget rom før de er seks måneder. Han har rom altså, men jeg synes fremdeles han er for liten til å ligge på eget rom, også er det utrolig praktisk å samsove når man ammer. Merker nesten ikke at vi er våkne ;)

Det er tenner som plager ham for det meste, så får han litt feber av det da. Men nå er han forkjøla... det er mammaen og pappaen også så da er det forståelig :)

:fnise:

En må jo sove bedre også når en ikke har ungen inne på rommet med seg?! For å ikke snakke om de andre tingene en all of a sudden kan gjøre uten "tilskuer" :lur:

Mail lest og svart på - takk kjære deg :klemmer:

Jeg sover absolutt ikke noe godt om han ikke ligger helt ved siden av meg. Når han sover i sin seng ligger jeg våken. Og det er rart hva man kan gjøre når barnet sover du :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammet ikke og hun fikk ikke mat om natten, derfor var det mye mer praktisk å ha vært sitt rom fra 6 måneder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss er det uaktuelt med samsoving fordi mannen røyker...jeg mener å ha lest at barnet ikke skal sove i foreldrenes seng om en eller begge er røykere :klø: Høres fornuftig ut ihvertfall :ler: Selv om jeg ser at det er praktisk med samsoving, det er sikkert kjempemye lettere enn å måtte stå opp og amme, så hadde det ikke vært aktuelt om han sluttet å røyke heller :fnise: Noe vil jeg ha for meg selv, senga er en av delene :ler:

Vi får jo se hvordan det føles å flytte han over på eget rom etterhvert, det er ikke skrevet i stein selv om de to andre har blitt flyttet tidlig ut av foreldresoverommet :sjenert: Kjenner jeg meg selv rett så blir jeg hønemor til de grader :hoho: Bare spør de to andre vi har i hus, der eldstemann er 18 år.......alderen til barnet hjelper ikke på hønemor-faktene ser det ut for :fnise:

Jeg har hatt verdens beste start på lørdagen min; spinning etterfulgt av en lang varm dusj og god lunsj :strix: Snuppa er tilbake hos mammaen sin, og kjære klipper svigermor, så jeg nyter å ha huset for meg selv litt :nigo: Får vel kle på meg og tusle en tur med vovvis før kjære kommer tilbake sånn at vi har resten av lørdagen til disposisjon :hoppe: Jeg har sinnsykt lyst å gå på shopping, men jeg har sparekniven på strupen siden vi har betalt reisen til Tenerife i vinterferien denne mnd :dåne: Regninger og reise for tilsammen 60.000 kr på 1 mnd er ikke gull verdt for økonomien akkurat, takk og pris for bufferkonto og snill svigermor :pls: Så da blir det vindusshopping og muligens noen småting hvis jeg snubler over et kupp og to ;)

Edit: skrivefeil :tunge1:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstyrsliste

Grønt på det som er kjøpt inn, pluss antall!

Klær:

Str 50

* Omslagsbodyer, bomull:7 stk

* Bukser:2 stk

* Sparkebukser:4 + 2 uten ermer

Str 56

* Omslagsbodyer, bomull:23 stk (:hakeslepp:)

* Ullbodyer:

* Bukser:8 stk

* Pysjer:8 stk

* Sparkebukser:5 stk

* Gensere, omslag:2 + 1 strikkejakke i bomull m/ fòr

* T-Skjorte:1 stk

Sokker: 20 par i div. farger

Luer: 6 tynne bomullsluer uten knyting

Tepper / pledd: 4 bomull, 1 stort i ull

Stell:

* Kommode

* Stellematte

* Myke håndklær

* Kluter - 20 stk

* Bleier

* Vaskekrem

* Badestamp

* Bleiebøtte

* Badeolje

* Febermåler

* Nesesuger

* Q-tips

* Engangs-saltvannnsdråper

* Hvit vaselin

Sove/ soverom:

* Seng

* Madrass til seng

* Vogge

* Madrass til vogge

* Lammeskinn, korthåret

* Dyne

* Pute

* Laken: 4 stk

* Sengetøy:5 sett

* Tisselaken

* Sengekant

* Taklampe

* Vegglampe

Ut på tur:

* Vogn - Babyjogger City Elite

* Bilstol med base - BeSafe IziSleep

* Stelleveske

* Vognpose - men den er tynn, bare til den lune årstiden...

* Lammeskinn, korthåret

Diverse:

* Bæretøy - elastisk sjal/ slynge

* Smekker

* Gulpekluter

* Smokker

* Smokkeholder

* Bitering

* Babygym

* Vippestol

* Tutteflasker

* Pakke med morsmelkserstatning – i tilfelle...

* Helsetepper

* Koseklut

* Tyggeleker/ rangler

* Tripp-trapp-stol

Til meg:

* AmmeBH`er

* Ammeinnlegg, ull

* Brystvortekrem

* Brystpumpe

* Ammepute - trenger jeg det??

* Ammeskjold

Mangler jeg noe?!

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 omslagsbodyer i størrelse 56? :skratte:

:ler: ja det er kanskje nok :sjenert:

:hoho: Jeg må visst begynne å få en viss oversikt her, tar jo fullstendig av!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

23 bodyer i str. 56? :hoho: Du kan shoppe du! ;)

Tisselaken har jeg som du kan få - de har ikke vi brukt ;)

Ammepute trenger du ikke - det holder i massevis å bruke en babydyne eller en sofapute. Er ihvertfall min erfaring. Så kan det kjøpes etterhvert. Er mye på listen din som kan kjøpes etterhvert om det trengs :lur:

Et lite tips om nesesuger (som vi har brukt godt denne uka) - den nye til Otribaby er GENIAL. Man suger selv om du skjønner. De vakuum-greiene funker ikke om det smalt :tunge1:

Og en ting jeg ikke hadde klart meg uten: ammeinnlegg i bambus med PUL. Det var VONDT å ta engangsinnlegg av såre brystvorter *auauauauau*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig mye også! Vi må snart ha pysjer i 86 :dåne:

:dåne: Såååå tidlig.... det begynte vi med rundt juletider. Og det ser litt rart ut for hun fyller de ikke ut i bredden, kun i lengden. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

:dåne: Såååå tidlig.... det begynte vi med rundt juletider. Og det ser litt rart ut for hun fyller de ikke ut i bredden, kun i lengden. :fnise:

Her fylles de ut i alle ender :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er lykkelig jeg :rødme: og hormonell :grine: Kjære ler av meg og sier jeg er håpløs som gråter fordi jeg er så glad i han :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville byttet noen av de bodyene i str 56 til et par i str 62. Iallfall ut fra ulike anbefalinger jeg har fått. Det er jo litt avhengig av hvor stor knøtteliten er når han kommer til verden og hvor fort han vokser også - og det vet man jo ikke før han faktisk kommer.

De hormonene som er i fritt omløp under graviditeten er ganske morsomme!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Ja jeg tror jeg kan ta en haug av de og bytte opp en str :jepp: Trengs jo etterhvert det og, som dere sier ;)

Nå har vi hatt storrengjøring og opprydding her, deilig å være ferdig med det :dåne: Derfor fortjener jeg blomster idag :fnise: Trenger noe med liv i når været er så trist som det er nå, tulipaner hjelper mot vær-syke :nigo: Heldigvis for meg er Plantasjen åpen på søndager ;)

Nå skal vi ut og gå med vovvis før jeg må sette igang med baking til kvelds, har invitert svigermor på kveldsmat :) Ingenting slår fersk gjærbakst og kakao :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Jeg tenkte på det tidligere i kveld - at lillegutt hadde sikkert 20 bodyer i str. 56 han :fnise: For vi brukte jo fem til dagen så vi hadde mange ;)

Og tenkte også på en annen ting - om du vil prøve elastisk sjal før du evnt. kjøper selv så kan dere prøve vårt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...