Gå til innhold

Frp - Er det et parti for de rike, trangsynte og litt dumme?


Gjest ts

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest med nick
Ok, meget dårlig formulering av meg ser jeg, ja frp vil fjerne likestillingsloven som den er nå.

Betyr dette at vi er for forskjellsbehandling av kvinner ? Nei.

Vi har allerede lovverk som hindrer forskjellsbehandling, enten det gjelder coladrikkere rødhårede eller kvinner.

Hva i likestillingsloven er det du mener er det viktigste ?

PS: har ikke peiling på om det er samme person som skriver som gjest fra gang til gang, et nick hadde vært greit.

Hva synes du om at Frp vil fjerne likestillingsloven da? Vet du hvorfor?

Hvilke andre lovverk er det du referer til?

Jeg synes hele likestillingsloven er viktig. :)

Det hadde vært interessant med svar på noen av spørsmålene jeg stilte i innleggene 47 og 52, men det er kanskje for mye å forvente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg syntes at politikerne i Norge er dumme. Jeg er kun 15 år , så jeg vet ikke så fryktelig mye. Men de holder ikke løftene. Skulle gjerne blitt statsminister slev. Da skulle jeg prioritert de gamle, skolene, veier, og ikke sånne teite ting som ferier til meg selv

Link fjernet i henhold til Kgs regler - Aniria - mod -

Endret av Aniria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Kjenner en fra Finland? Wow. Jeg antar dette bekjentskapet har like stor forutsetning for å uttale seg på vegne av Finland som du av Norge. Tullprat.

Jaja, deg om det. Men dette er faktisk et syns som folk i andre land har om Norge, og det syns jeg faktisk er oppsiktsvekkende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenneth
Jaja, deg om det. Men dette er faktisk et syns som folk i andre land har om Norge, og det syns jeg faktisk er oppsiktsvekkende!
Er det virkelig oppsiktsvekkende at det finnes ulike meninger om norsk politikk? Og, hvem/hvor mange er disse folkene du snakker om? Hvilke land snakker vi om? Og - ikke minst - hvilken relevans har det? Skal vi endre politikken hver gang en KG-debattant kjenner en i Finland (eller andre land) som synes norsk politikk er naiv?

At du blir overrasket over elementære selvfølgeligheter, er, tja, overraskende...

Jeg foreslår at du hoster opp litt substans før du forsøker å argumentere for en sak neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvotering av kvinner : hvorfor er dette så viktig for noen ? Ønsker du selv å få en jobb på grunnlag av ditt kjønn og ikke fordi du er den som kan gjøre jobben best. Det kan jeg ikke skjønne.

Så hvorfor skal det være sånn ? Hvem er det som trenger denne kvoteringen ?

Støtte til "integrering" Veldig mange av de innvandrerorganisasjonene som får statstøtte er jo ikke integrerende men segregerende.

Når man i samme nabolag har en ungdomsorg. for somaliere , en for kurdere og en for pakistanere (men ingen for etniske nordmenn ?) hvordan fremmer dette integrering ?

Hvorfor ikke bruke disse pengene til at f.eks oslos bydeler kunne ha et godt ungdomsklubb tilbud , for alle !!

Kultur. For å ta to ytterpunkter operaforestillinger og treungen festivalen.

Dersom publikum på treungen hadde fått like mye statstøtte som operaen hadde de blitt rike av å reise dit.

Hvem skal bestemme hvilken kultur som til enhver td er den beste ?

Hvorfor får noen artister / kunstnere statstøtte og andre ikke ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Er det virkelig oppsiktsvekkende at det finnes ulike meninger om norsk politikk? Og, hvem/hvor mange er disse folkene du snakker om? Hvilke land snakker vi om? Og - ikke minst - hvilken relevans har det? Skal vi endre politikken hver gang en KG-debattant kjenner en i Finland (eller andre land) som synes norsk politikk er naiv?

At du blir overrasket over elementære selvfølgeligheter, er, tja, overraskende...

Jeg foreslår at du hoster opp litt substans før du forsøker å argumentere for en sak neste gang.

I alle dager, du må ha en sosial intelligens lik kua du har bildet av! Det for pokker bare et eksempel på at folk fra andre land mener innvandringspolitikken til Norge er naiv! Jeg visste ikke noe om innvandringspolitikken i Finland før den jeg kjenner fortalte om det, men han visste godt hvordan Norge sin var, og det er det tydelig mange andre land som gjør også for det røsser inn innvandrere som veit at i Norge, ja der får man opphold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Frp - Er det et parti for de rike, trangsynte og litt dumme?

- Du snakker om 25% av Norges befolkning her..

Ha litt respekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Våkne opp og kjenn lukta av kaffe!

Sitter dere å diskuterer ubetydeligheter og ikke ser den store rosa elefanten som går over stuegolvet?

FRP har ikke så mange velgere fordi alle velgerne er enig i veldig mange saker som FRP fører, men det er det ENESTE partiet som tar innvandringen og islamiseringen på alvor.

I forhold til innvandringspolitikkens virkninger over de neste 50 årene, så er ALLE andre saker småtteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Du snakker om 25% av Norges befolkning her..

Ha litt respekt!

Hvorfor det egentlig? Frp ble jo bygget på hets mot fattige, trygdete, innvandrere, alenemødre, nordlendinger, akademikere, offentlig ansatte også videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest

Ja men for pokker da! Skal vi kaste folk på dør bare fordi de er muslimer?! Er det ikke positivt med litt kulturellt mangfold?! Så forbanna trangsynte det går ann å bli! Jeg spør stadig meg selv hvordan det er mulig at så mange har disse holdningene. Ser overhodet ingen grunn til å vise disse 25 prosentene det minste respekt! Dere er pengegriske og vil tilrettelegge samfunnet i henhold til pengeprofitt! "Modernisere samfunnet" du liksom! Kvinnekampen (f.eks) er ikke over, som Siv Jensen tidligere hevdet (det vil si, før hun gikk ut og plutselig erklærte seg som "feminist"). Jeg blir så oppgitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg litt enig med TS her. Jeg vet ikke om de mange som ønsker å stemme FrP gjør det fordi de egentlig ikke kjenner til hva FrP står for - eller om de faktisk gjør det. Og jeg vet heller ikke hvilken av de to som er mest skremmende.

En ting skal FrP ha, de er svært gode på å hause opp stemningen og få folk med seg. De spiller på populisme og fremmedfrykt, og skaper en stemning som får folk på deres side. Man kan kanskje kalle det dumhet, noe det jo er til en viss grad, men det er jo også ganske menneskelig.

Det som slår meg er at jeg har snakket med flere som er enig i Frps innvandringspolitikk, men som ikke stemmer på partiet på grunn av alt annet de vil endre. Dette er mennesker som tidligere har vært positive til innvandring, men som av ulike grunner har skiftet mening. Å si at det bunner i fremmedfrykt er ikke helt riktig.

Hvorfor er det slik at man ikke har kunnskap dersom man påpeker at innvandring har brakt med seg negative ting til samfunnet? Trekker man frem disse problemene lider en av fremmedfrykt. Man lider vel av en frykt når man bastant påstår at innvandring kun er positivt, og nekter å innse at samfunnet har endret seg som en konsekvens av dette.

Hvorfor reagere ikke flere når noen med røtter i andre land sier de vil flytte fordi de ikke vil at deres barn skal bli påvirket av den norske kultur? Ingen roper opp om fremmedfrykt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bibliotekene vil vi selvsagt ha ,men vi syns ikke det er nødvendig at de låner ut dataspill og filmer f.eks.

Digitalisering? trodde du vi ville legge inn alle bøkene på data og tvinge folk til å lese elektronisk ?

Neida biblioteker og museer er viktig kulturformidling og opplysning for alle og det vil vi ha.

Så hva er grunnen til at dere har endret ordlyd i programmet når det gjelder bibliotekene? Fra først å mene at man skal leie bøker til å mene at skoleelever og svaksynte skal prioriteres. Hvis bibliotek er viktig, hvorfor står det da så lite om det i programmet deres?

Hvorfor er det ikke nødvendig å leie ut spill og filmer? Er ikke dette noe man bør ha tilgang til uavhengig av økonomi? Når samfunnet endrer seg er det viktig at man får tilgang til nye medier for å tilegne seg kunnskap - uavhengig av økonomi.

Det flerkulturelle bibliotek er ikke nevnt med et ord. Deres talsmann svarte ikke på henvendelse fra "bok og bibliotek" i en spørrerunde, og dere utdyper ikke i deres program. Hva mener dere om tilgang på f.eks aviser, ukeblader og musikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første er de rasister og de diskriminerer! Jeg mener, bare se på den innvandringspolitikken og holdninger til homofile (fpu)! Skjønner ikke hvorfor de absolutt skal kaste folk ut av landet? Hvorfor er de liksom "bedre"? De klarer ikke å sette seg inn i folks situasjon! Er dette måten de ville ha blitt behandla dersom de var innvandrere!

Noen ganger når man setter seg inn i folks situasjon ser man at mennesker er kyniske. Dette er grunnen til at man vil hindre henteektesksap. Dette er grunnen til at det er ønskelig å finne mindreåriges asylsøkeres foresatte. Ikke alle som kommer til Norge har behov for å være her. Noen av barna har foreldre som lever og kan ta seg av dem.

I tillegg så driver Siv Jensen en slags amerikansk "nå-skal-jeg-vise-landet-hva-for-en-koselig-dame-jeg-egentlig-er-og-ta-påklistrasmil-bilder-med-innvandrere-for-å-vise-hvor-flerkulturell-jeg-er". Jeg blir kvalm!

Jepp, det er politikeres rolle. Hun er ikke den eneste...

Det virker også som om de vil lure til seg ungdommen med "lavere skatter og billig alkohol"

På samme vis som AUF arrangerer fester med inngangspenger, som tilfeldigvis er innmelding i partiet.

Her er jeg enig med det ts sier om at uopplyste folk stemmer frp. Lavere skatter og dritbillig sprit høres nok veldig fint ut for en uengasjert ungdom

Noen av ungdommene har opplevd saker som fører til at de er skeptiske til innvandrere. Det er synd, men sant. På samme måte som innvandrere opplever rasisme og diskriminering, opplever etniske norske rasisme og diskriminering.

Dessuten syns jeg dere driver propaganda for frp her. Hvis dere er så fornøyde med frps politikk og program så er det vel ikke noen vits i å fremme det så veldig her på forumet, da kommer jo fornuftige folk til å stemme det uansett. Eller hva? - Bånnslam

Så du driver ikke med propoganda mot Frp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...