Gå til innhold

Forelskelse eller forretningssamarbeid

Gjest brutal_mann

Anbefalte innlegg

Gjest Stjernedryss
Gulfisk?!? Niks! Den plagsomme tingen dør jo etter en uke uten stell...

Kvinner forsvinner også etter en uke uten stell. Ingen kvinner er ute etter et forhold uten følelser. Noe av det som kan være mest drepende for et forhold er å ta hverandre for gitt. Det er viktig å gjøre hver eneste dag til noe ekstra spesiellt. Da kan man bevare magien år etter år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Purple Haze
Jeg har bare blitt bedratt. Hver eneste gang. Og, de groveste overtrampene har kommet fra de kvinnene jeg elsket (ellre for å være ærlig, elsker) nesten like mye som jeg elsker mine barn.

Jeg ser ikke hel thvordan det å elske en kvinne skal kunne være noe positivt.

Se her ja, du sier jo at du fortsatt elsker de kvinnene du har hatt forhold til. Evnen til å elske er der hos deg, du er bare livredd for å føle igjen.

Det er forsåvidt en naturlig konsekvens etter å ha blitt bedratt. Forskjellen på deg og andre i samme situasjon, er at vi andre fortsatt ønsker å ha et følelsesliv, til tross for risikoen om å gå på en ny smell.

Det er skummelt å falle for et annet menneske, man kan faktisk risikere å bli såret. Men jeg vil heller leve sterkt mens jeg lever og ha hele følelsesspekteret, enn å leve et halvhjertet liv.

Jeg ønsker å bli gammel og ikke angre på det jeg gjorde. Alle erfaringer har gjort meg til den jeg er - på godt og vondt.

Men du må selvfølgelig gjøre det som er rett for deg. Jeg syns bare synd på de kvinnene som blir utsatt for din beregnende og følelsesløse tilnærming til et forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Se her ja, du sier jo at du fortsatt elsker de kvinnene du har hatt forhold til. Evnen til å elske er der hos deg, du er bare livredd for å føle igjen.

Det hanlder mest om at jeg ikke ser poenget i å kaste vekk tid å å bruke tanker og følelser på kvinnr. Kvinner kan, av ukjente grunnre, ikke elske slik som menn gjør. Hvorfor skal en mann da legge hele sit hjerte i en kvine? Da er det bedre å bruke disse krftene på sine kammerater, barn, fotballag og viktige ting i samfunnet som en brenner for.

Det er forsåvidt en naturlig konsekvens etter å ha blitt bedratt. Forskjellen på deg og andre i samme situasjon, er at vi andre fortsatt ønsker å ha et følelsesliv, til tross for risikoen om å gå på en ny smell.

:)

Det er skummelt å falle for et annet menneske, man kan faktisk risikere å bli såret. Men jeg vil heller leve sterkt mens jeg lever og ha hele følelsesspekteret, enn å leve et halvhjertet liv.

Jeg ønsker å bli gammel og ikke angre på det jeg gjorde. Alle erfaringer har gjort meg til den jeg er - på godt og vondt.

Jeg lever livet fullt og helt på MINE premisser. Jeg reiser der jeg vil, går de turer jeg ønsker, snakker med menneskre jeg vil snakke med og prøver å kjempe for demokratiets eksistns på mitt eget sære vis.

Men du må selvfølgelig gjøre det som er rett for deg. Jeg syns bare synd på de kvinnene som blir utsatt for din beregnende og følelsesløse tilnærming til et forhold.

Hvorfor er det synd på disse kvinnene? Vi sitter jo i igjen med nøyektg samme utbytte av relasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze
Det hanlder mest om at jeg ikke ser poenget i å kaste vekk tid å å bruke tanker og følelser på kvinnr. Kvinner kan, av ukjente grunnre, ikke elske slik som menn gjør. Hvorfor skal en mann da legge hele sit hjerte i en kvine? Da er det bedre å bruke disse krftene på sine kammerater, barn, fotballag og viktige ting i samfunnet som en brenner for.

Her er jeg igjen uenig med deg, og syns du generaliserer grovt. Selvfølgelig kan kvinner elske slik som menn, akkurat like sterkt og altoppslukende. Hvert fall så kan jeg det. Men jeg har vært sammen med menn som ikke aner hva ordet betyr, men bruker det likevel....

:)

Jeg lever livet fullt og helt på MINE premisser. Jeg reiser der jeg vil, går de turer jeg ønsker, snakker med menneskre jeg vil snakke med og prøver å kjempe for demokratiets eksistns på mitt eget sære vis.

Det samme gjør jeg, men jeg setter også pris på å dele disse tingene med den som er meg nærmest, nemlig mannen jeg elsker. Det gir det hele en annen dimensjon.

Hvorfor er det synd på disse kvinnene? Vi sitter jo i igjen med nøyektg samme utbytte av relasjonen.

Hvis disse kvinnene har sterkere følelser for deg enn du har for dem, og ikke er klar over hvor du står, vil de selvfølgelig få hjertesorg. Og få mye mindre utbytte av den såkalte relasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Det sitatet ble noe merkelig......aner ikke helt hva jeg gjorde feil der.... :sjenert:

Men mitt svar er delvis innbakt i sitatet, av en eller annen grunn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Hvis disse kvinnene har sterkere følelser for deg enn du har for dem, og ikke er klar over hvor du står, vil de selvfølgelig få hjertesorg. Og få mye mindre utbytte av den såkalte relasjonen.

Dette ser jeg på som en reell umulighet. Det kan hende deres samvær med meg gir dem opplevevelser i form av samtaler, turer og lignende som de vil savne når relasjonen tar slutt. Men å kalle det hjertesorg er å ta vel hardt i.

Ser vi våre ordvekslinger under ett så virker det på meg som om den store forskjellen i våre meninger kokr ned til kvinners evne til å føle.

Jeg har aldri sett en kvinne elske en man, men jeg ser over alt at hun får stort utbytte av hans person i form av hyere evestandard, den riktige fasaden go ikke minst som en medvirkning til hennes drømmer om å vinne den sosiale kampen over sine venninner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Respekt for meg selv har jeg, men jeg ser ingen grunn til å respektere et kjønn som utelukkende har tråkket på meg gjennom et relativt langt liv.

Så hvorfor i alle dager er du her inne på Kvinneguiden.no da? For å bli tråkket på enda mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Så hvorfor i alle dager er du her inne på Kvinneguiden.no da? For å bli tråkket på enda mer?

For å blyse disse egenskapene ved kvinner som gjør at menn blir tråkket på. Feminismen sin fremmarsj har ført til generasjonre med kvinner totalt blottet for evne til selvkritikk og selvinsikt. Noen må sparke dem i ræva og få dem til å våkne FØR menn har blitt radert vekk fra jordens overflate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Dette ser jeg på som en reell umulighet. Det kan hende deres samvær med meg gir dem opplevevelser i form av samtaler, turer og lignende som de vil savne når relasjonen tar slutt. Men å kalle det hjertesorg er å ta vel hardt i.

Ser vi våre ordvekslinger under ett så virker det på meg som om den store forskjellen i våre meninger kokr ned til kvinners evne til å føle.

Jeg har aldri sett en kvinne elske en man, men jeg ser over alt at hun får stort utbytte av hans person i form av hyere evestandard, den riktige fasaden go ikke minst som en medvirkning til hennes drømmer om å vinne den sosiale kampen over sine venninner.

Da kan man vel like gjerne si at en mann ikke kan elske en kvinne da. Det eneste han elsker er hennes vakre utseende og fri tilgang til sex. Det handler vel bare om den sosiale kampen mot kamerater for å kapre den fineste dama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
For å blyse disse egenskapene ved kvinner som gjør at menn blir tråkket på.

Så å være her inne er en del av strekningen på "korstoget" ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
For å blyse disse egenskapene ved kvinner som gjør at menn blir tråkket på. Feminismen sin fremmarsj har ført til generasjonre med kvinner totalt blottet for evne til selvkritikk og selvinsikt. Noen må sparke dem i ræva og få dem til å våkne FØR menn har blitt radert vekk fra jordens overflate.

Selv om jeg som kvinne personlig ikke føler meg truffet, kan jeg være enig i at noen kvinner er slik som du har beskrevet. Og disse kunne absolutt trengt en dose selvinnsikt og selvkritikk. Det er ofte menn som ellers blir beskrevet som slemme, mens det jo tross alt er like mange slemme kvinner. Så sånn sett bidrar du jo til litt balanse med din kritikk mot kvinner. Men jeg synes bare det blir så mye bortkastet energi! Selv vil jeg bare fokusere på de bra mennene, og det er dem jeg vil gå etter. Jeg driter i psykopatene og bedragerne. Mens du velger altså å bruke masse energi på å forbanne dårlige kvinner. Samtidig som du går glipp av alle de bra kvinnene.

Men gjør som du vil! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Jeg kan selvfølgelig ikke uttale meg om hvilke følelser de kvinnene du omgås har for deg. Men jeg vet såpass om kvinners følelsesliv til at jeg våger den påstanden om at de fleste kvinner utvikler varme følelser overfor en mann de omgås over lengre tid. Ellers hadde de ikke giddet bruke tiden sin på han. Ergo vil de få en følelsesmessig nedtur når de ser at følelsene ikke blir gjengjeldt.

Den siste uttalelsen din rister jeg bare på hodet av. Å påstå at kvinner ikke evner å elske er jo bare helt hinsides. Og da snakker jeg om å elske en person, ikke hans materielle status.

Jeg kan kun bruke meg selv som eksempel, for jeg vet ikke hva andre kvinner føler for sine menn, sånn innerst inne.

Og jeg elsker virkelig mannen min, dypt og inderlig. Og det handler om hvordan han er som person. Hans tanker, meninger, følelser, handlinger, verdier og alt det vi deler.

Alt det andre er bare staffasje, og spiller ingen som helst rolle. Han kunne vært arbeidsledig eller hva som helst, og jeg hadde likevel elsket han.

Så når du sier at du aldri har sett en kvinne elske en mann, lurer jeg på hva slags kvinner du omgås...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Da kan man vel like gjerne si at en mann ikke kan elske en kvinne da. Det eneste han elsker er hennes vakre utseende og fri tilgang til sex. Det handler vel bare om den sosiale kampen mot kamerater for å kapre den fineste dama.

Det er menn som ligger igjen som vrak etter å ha blitt forlat. Det er menn som dør for etter partneren sin død, mens kvinnene lever i mange mange år etter på. Det re men som "går i krig" for en kvinne og gladelig ofrer livet for henne.

En mann elsker en kvinne for hennes femininitet og hennes egenskaper som gjør hans liv fullkomment. En mann uten en kvinne er som en Ferrari uten veier, helt bortkastet.

Mens du velger altså å bruke masse energi på å forbanne dårlige kvinner. Samtidig som du går glipp av alle de bra kvinnene.

Men gjør som du vil! :sol:

Hvilke bra kvinner? Jeg møter _ingen_ bra kvinner... Sexy og flotte kvinner florerer det av, men bra? Aldri møtt.

Jeg kan selvfølgelig ikke uttale meg om hvilke følelser de kvinnene du omgås har for deg. Men jeg vet såpass om kvinners følelsesliv til at jeg våger den påstanden om at de fleste kvinner utvikler varme følelser overfor en mann de omgås over lengre tid. Ellers hadde de ikke giddet bruke tiden sin på han. Ergo vil de få en følelsesmessig nedtur når de ser at følelsene ikke blir gjengjeldt.

Slik skulle jeg gjerne sett at verden var. Men jeg ser ikke annet enn at det er hans sosiale posisjon og hans penger som trigger henne. Og at den følelsesmessige nedturen trigges av skuffelsen over å måtte gå ned i levestandard.

Den siste uttalelsen din rister jeg bare på hodet av. Å påstå at kvinner ikke evner å elske er jo bare helt hinsides. Og da snakker jeg om å elske en person, ikke hans materielle status.

Vel. Jeg har sett og opplevd kvinner som elsker sine barn, men lenger enn det er jeg ikke i stand til å kunne strekke meg.

Jeg kan kun bruke meg selv som eksempel, for jeg vet ikke hva andre kvinner føler for sine menn, sånn innerst inne.

Og jeg elsker virkelig mannen min, dypt og inderlig. Og det handler om hvordan han er som person. Hans tanker, meninger, følelser, handlinger, verdier og alt det vi deler.

Alt det andre er bare staffasje, og spiller ingen som helst rolle. Han kunne vært arbeidsledig eller hva som helst, og jeg hadde likevel elsket han.

OM det er sånn det er så skal din mann prise seg lykkelig og anse seg selv som en meget meget heldig person :)

Så når du sier at du aldri har sett en kvinne elske en mann, lurer jeg på hva slags kvinner du omgås...

I aldersgruppen 25 til 45 og alle sosiale lag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stjernedryss

Dersom vi jenter klager på guttene vi møter får vi høre at vi må slutte å gå etter badguys og at vi velger feil type gutter, men dersom dere er uheldige med damer så er det fordi de ikke er i stand til å elsker????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvilke bra kvinner? Jeg møter _ingen_ bra kvinner... Sexy og flotte kvinner florerer det av, men bra? Aldri møtt.

En bra kvinne vil ikke ha en mann med dine holdninger. Hun frastøtes av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

OM det er sånn det er så skal din mann prise seg lykkelig og anse seg selv som en meget meget heldig person :)

Selvfølgelig er det sånn. Jeg har da ingen grunn til å sitte anonym på et forum og dikte opp slik. Og han gir uttrykk for at han vet han er heldig og er takknemlig. Det samme gjør jeg. Hver dag tenker jeg på hvor heldig jeg har vært som fant han :)

Det kalles visst kjærlighet ;)

Dessuten har vi begge vært noen runder i ringen, og vet å sette pris på hverandre og det vi har.

Jeg tror at du, brutal mann, bør se etter en annen type kvinne enn de du tradisjonelt går etter. Det er jo et mønster i dine erfaringer, og du er den eneste som kan bryte det mønsteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig er det sånn. Jeg har da ingen grunn til å sitte anonym på et forum og dikte opp slik. Og han gir uttrykk for at han vet han er heldig og er takknemlig. Det samme gjør jeg. Hver dag tenker jeg på hvor heldig jeg har vært som fant han :)

Det kalles visst kjærlighet ;)

Dessuten har vi begge vært noen runder i ringen, og vet å sette pris på hverandre og det vi har.

Jeg tror at du, brutal mann, bør se etter en annen type kvinne enn de du tradisjonelt går etter. Det er jo et mønster i dine erfaringer, og du er den eneste som kan bryte det mønsteret.

Jeg tror Purple Haze har et poeng i at du nok ikke trenger å være sultanen av Brunei for å beholde dama. Det finnes en del kvinner som konsekvent streber oppover og som ikke vil være fornøyd før de får en mann som har en 550 fots yacht (hvilket for de fleste av disse betyr aldri). Men dette gjelder heldigvis ikke alle kvinner.

Det som derimot er viktig i forhold til de aller fleste kvinner er at hun alltid må være litt mer forelsket enn deg. Det skal veldig mye til at begge er nøyaktig like forelsket, det vil nesten alltid være en som er litt mer på knærne enn den andre. Og skal forholdet vare bør nok det være henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det er menn som ligger igjen som vrak etter å ha blitt forlat. Det er menn som dør for etter partneren sin død, mens kvinnene lever i mange mange år etter på. Det re men som "går i krig" for en kvinne og gladelig ofrer livet for henne.

Er ny nyskilt, 41 og har nttopp flyttet fra Oslo du, bitre gutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Tror ikke folk er spesielt ivrige på å avsløre sin virkelige identitet her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Og om jeg så er, hva så?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...