Gå til innhold

Forelskelse eller forretningssamarbeid


Gjest brutal_mann

Anbefalte innlegg

Gjest Purple Haze
Jeg tror Purple Haze har et poeng i at du nok ikke trenger å være sultanen av Brunei for å beholde dama. Det finnes en del kvinner som konsekvent streber oppover og som ikke vil være fornøyd før de får en mann som har en 550 fots yacht (hvilket for de fleste av disse betyr aldri). Men dette gjelder heldigvis ikke alle kvinner.

Det som derimot er viktig i forhold til de aller fleste kvinner er at hun alltid må være litt mer forelsket enn deg. Det skal veldig mye til at begge er nøyaktig like forelsket, det vil nesten alltid være en som er litt mer på knærne enn den andre. Og skal forholdet vare bør nok det være henne.

De aller fleste voksne damer i dag jobber og forsørger seg selv, og kanskje noen barn også. For egen del har jeg aldri gått etter penger, materielle goder eller status. For meg er det helt andre ting som teller.

Den teorien om forelskelse, syns jeg fortsatt er teit, rett og slett. Hvordan måler man sånn? Og hvor ofte? Og hvem gidder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror Purple Haze har et poeng i at du nok ikke trenger å være sultanen av Brunei for å beholde dama. Det finnes en del kvinner som konsekvent streber oppover og som ikke vil være fornøyd før de får en mann som har en 550 fots yacht (hvilket for de fleste av disse betyr aldri). Men dette gjelder heldigvis ikke alle kvinner.

Det som derimot er viktig i forhold til de aller fleste kvinner er at hun alltid må være litt mer forelsket enn deg. Det skal veldig mye til at begge er nøyaktig like forelsket, det vil nesten alltid være en som er litt mer på knærne enn den andre. Og skal forholdet vare bør nok det være henne.

De aller fleste voksne damer i dag jobber og forsørger seg selv, og kanskje noen barn også. For egen del har jeg aldri gått etter penger, materielle goder eller status. For meg er det helt andre ting som teller.

Den teorien om forelskelse, syns jeg fortsatt er teit, rett og slett. Hvordan måler man sånn? Og hvor ofte? Og hvem gidder?

Det er nok ikke alle kvinner som går bevisst etter penger, men jeg må forsvare Brutal mann med at det nok likevel er et flertall som går etter menn som har bedre økonomi og høyere status enn dem selv. Så selv om det bare er et mindretall som er klar til å klatre videre så snart de finner en mann som er rikere og har høyere status enn sin nåværende, er det likevel ikke til å komme forbi at kvinner jevnt over velger "oppover" når de velger partner. Det er ikke bare fordi kvinner er så fryktelig mye voksnere enn jevngamle menn når unge kvinner velger menn som er noen år eldre.

Det er for øvrig helt greit at du ikke liker teorien om at kvinnen må være den som er mest forelsket for at forholdet skal vare. Den er kanskje litt slemt formulert, det er liksom ikke helt i tråd med den korrekte romantiske forestillingsverden å snakke om at den ene kanskje er litt mer betatt enn den andre. Men jeg har møtt mange jenter som bifaller teorien. Og har fått den bekreftet gjennom hele mitt voksne liv. (Og hvis jeg innimellom har kommet til å glemme at det er slik, har jeg kjapt fått bena ned på jorden igjen.)

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Og om jeg så er, hva så?

Da har du vel hatt din sjanse med flere kvinner etter hun som ville skilles fra deg? Men du oppfører deg bare bittert og vil ikke være med på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Og om jeg så er, hva så?

Om du er han jeg tror, så har du nok av tilbud, men du vil ikke treffe damene som vil treffe deg..

Du tar da aldri kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Om du er han jeg tror, så har du nok av tilbud, men du vil ikke treffe damene som vil treffe deg..

Du tar da aldri kontakt.

Nei, han skal skaffe seg kapital først, for å gardere seg mot å bli dumpet. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann
Da har du vel hatt din sjanse med flere kvinner etter hun som ville skilles fra deg? Men du oppfører deg bare bittert og vil ikke være med på noe.

Stilig. Noen er i alle fall blitt tråkket på tærene.

Er Ding Dong og Brutal Mann den samme?

Begge nyskilt, tobarnsfedre og bitre?

Herregud. Hvem har et så teit nick Som "Ding Dong"?

Om du er han jeg tror, så har du nok av tilbud, men du vil ikke treffe damene som vil treffe deg..

Du tar da aldri kontakt.

Samme tærene som er tråkket på her som over?

Nei, han skal skaffe seg kapital først, for å gardere seg mot å bli dumpet. :fnise:

Og det som virkelig er det triste, er at det faktisk hjelper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Bygdedyret_*
Jeg har aldri sett en kvinne elske en man, men jeg ser over alt at hun får stort utbytte av hans person i form av hyere evestandard, den riktige fasaden go ikke minst som en medvirkning til hennes drømmer om å vinne den sosiale kampen over sine venninner.

:) Sorry, men du har nok valgt feil damer. Jeg elsket min mann, det var ikke snakk om utbytte i form av høyere levestandard eller riktig fasade eller en sosial kamp overfor mine venninner som gjorde at jeg elsket han. Jeg tjente mer enn han, og ingen av oss følte eller hadde behov for å entre en sosial kamparena for å vinne noen sosial krig.

Til tross for at de to langvarige forholdene mine gikk over styr så kommer jeg til å involvere meg på nytt hvis jeg finner en mann jeg har interesse for, foreløpig har jeg det fint alene. Som en annen sier, å involvere seg i en annen gir også en mulighet for å bli såret. Vi får leve mens vi gjør det, etterpå er det for sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Bygdedyret_*
De aller fleste voksne damer i dag jobber og forsørger seg selv, og kanskje noen barn også. For egen del har jeg aldri gått etter penger, materielle goder eller status. For meg er det helt andre ting som teller.

Den teorien om forelskelse, syns jeg fortsatt er teit, rett og slett. Hvordan måler man sånn? Og hvor ofte? Og hvem gidder?

Enig med deg. Selv om man er et kjærestepar så er man ikke på samme sted hele samlivet. Det går i perioder dette også, en periode er det han som er mest forelsket, i en annen periode er det hun som er det. I de fleste tilfeller så holder man seg likevel til hverandre fordi man vet at alt går i bølger. Alle forhold har sine ups and downs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...