Gjest Hilde K S Skrevet 9. juni 2009 #41 Del Skrevet 9. juni 2009 Er ikke nesten 40 år med bare tap nok? Er lei av å tape. Det er grenser for hvor lenge en gidder sitte ved kortbordet i Las Vegas og se banken dra inn alle sjetongene dine. Jeg er nok sterk nok til å elske igjen (helvete, jeg elskor jo i nuet...), jeg ser bare ikke lenger poenget. Prisen er rett og slett for høy. Hvor gammel er du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 9. juni 2009 #42 Del Skrevet 9. juni 2009 Hvor gammel er du? Nesten 40... Står litt lenger oppe der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phaedra Skrevet 15. juni 2009 #43 Del Skrevet 15. juni 2009 Tråden er delt fra "Hvordan finne en mann?!". Phaedra, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gorgonzola Skrevet 18. juni 2009 #44 Del Skrevet 18. juni 2009 Been there done that. Og jeg fikk ikke t-skjorta en gang... mao så har jeg bare tapt på å være snill go hyggelig og "gi av seg selv" menneske. Som kald og målbevisst oppnår jeg MYE mer. Så lenge en unngår å involvre følelser så klarer en å ha fokus på de mål en setter seg, og derved vinner en. Jeg krever nå, etter flere bittre nederlag, at forhold ikke skal baseres på følelser fra min side. Etter å ha prøv den hjertevarme stilen i noen år og ikke opplevd annet enn at det fører utro kvinner. Og ikke minst at en konsekvent blir byttet ut til fordel for en annen mann, så er følelser ikke noe å trakte etter. Ved å unngå forhold basert på følelser sikkrer en seg et klart blikk over situasjonen og er i stand til å ta nødvendige avgjørelser basert på fornuft og logikk alene. De damene som jeg tiltrakk meg ved å være hjertevarm, som alle uten unntak, berdro meg og byttet meg ut med en annen mann, var det bra damer? Først og fremst følelsesmessig ro. Dernest overskudd til vidreutdanning, mer tid med mine barn, slutt på uendelige rekker med skuffelser m.m. I bunn og grunn blltt en mye mer harmonisk peson. Videreutdannelsen gir håp om et betydelig lønnshopp som igjen vil gi flere fordeler. deriblant mye lettere tilgang på kvinner. Per i dag må min økonomiske ssituasjon fremdeles holdes skjult for å kunne opprettholde fysiske relasjoner til kvinner. Levde i over 30 år og satset ikke på annet enn romantikk og følelser. Hva fikk jeg igjen for det? Ikke annet enn svik, bedrag, latterliggjøring og knuste drømmer. Oh yeah, her snakker vi virkelig Bitter_mann, vurdere å bytte nick brutalis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 18. juni 2009 #45 Del Skrevet 18. juni 2009 Nope. Min brutalitet re basert på hvordan jeg sier ting. De innleggene du sitterer over her er uttdrag fra min virkelighet. Det du kaller å være bitter kaller jeg å"ta konsekvensen av hvordan verden faktisk er for å så gjøre det beste utav det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gorgonzola Skrevet 18. juni 2009 #46 Del Skrevet 18. juni 2009 For all del, det må du gjerne mene og hevde. Jeg tror mer på en annen tilnærming til livet og i forhold til å etablere seg med ei snuppe som ikke bare tar men også gir, noenlunde jevnt fordelt da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 18. juni 2009 #47 Del Skrevet 18. juni 2009 Joda. Enig i at det å gi og ta bør være jevnt fordelt. Utfordiringen har så langt vert at jeg har lagt følelser i forholdene. Noe jeg ser på, i ettertid, som en brøler av dimmensjoner. For det vil aldri være mulig å få det samme, det vil si kjærlighet, tilbake. Ergo må en basere seg på å ha relasjoner basert på fornuft. Først da vil en få et jevnbyrdig forhold der en kan ha glede av felles interesser og sex. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 18. juni 2009 #48 Del Skrevet 18. juni 2009 Et forhold uten følelser er i mine øyne ikke noe forhold. Hva kan det gi deg å være i et forhold uten følelser? Bortsett fra sex og noen felles interesser. Et forhold skal jo være så mye mer. Trist å se at noen er så kynisk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 18. juni 2009 #49 Del Skrevet 18. juni 2009 Et forhold uten følelser er i mine øyne ikke noe forhold. Hva kan det gi deg å være i et forhold uten følelser? Bortsett fra sex og noen felles interesser. Et forhold skal jo være så mye mer. Trist å se at noen er så kynisk... Enig. For meg handler ikke forhold om økonomiske fordeler eller sex, dette er bare bonuser. Det som virkelig betyr noe ved et forhold er at man har følelser for hverandre. Det jeg savner mest er å dele hverdagslige gleder og sorger med noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 18. juni 2009 #50 Del Skrevet 18. juni 2009 Et forhold uten følelser er i mine øyne ikke noe forhold. Hva kan det gi deg å være i et forhold uten følelser? Bortsett fra sex og noen felles interesser. Et forhold skal jo være så mye mer. Trist å se at noen er så kynisk... Enig, det er bare håpløst å snakke om forhold uten følelser. Man kan ikke fornekte at man eksisterer. Brutal Mann, det høres jo liksom ut som om du har bestemt det for at nå skal ikke verden få ta deg, så derfor skal du bare være stenhard mot alt og alle. Det oppfattes bittert av andre selv om du selv sier at du ikke er bitter. Som om du skal hevne deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gorgonzola Skrevet 18. juni 2009 #51 Del Skrevet 18. juni 2009 Joda. Enig i at det å gi og ta bør være jevnt fordelt. Utfordiringen har så langt vert at jeg har lagt følelser i forholdene. Noe jeg ser på, i ettertid, som en brøler av dimmensjoner. For det vil aldri være mulig å få det samme, det vil si kjærlighet, tilbake. Ergo må en basere seg på å ha relasjoner basert på fornuft. Først da vil en få et jevnbyrdig forhold der en kan ha glede av felles interesser og sex. Se her ja, greide nesten å få Brutalis på gli innledningsvis. Men når du avslutter som du gjør står jeg fortsatt på mitt tidligere forslag om at du bytter nick til bitter_mann (Pearl Jam har btw en låt som heter det og den er jo fin, det er sikkert du også, laaaaangt der inne) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 18. juni 2009 #52 Del Skrevet 18. juni 2009 Et forhold uten følelser er i mine øyne ikke noe forhold. Hva kan det gi deg å være i et forhold uten følelser? Bortsett fra sex og noen felles interesser. Et forhold skal jo være så mye mer. Trist å se at noen er så kynisk... Derfor jeg som regel omtaler det som relasjoner. Relasjoner er mye mer upersonlig, som også er poenget med å unngå følelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 18. juni 2009 #53 Del Skrevet 18. juni 2009 Enig. For meg handler ikke forhold om økonomiske fordeler eller sex, dette er bare bonuser. Det som virkelig betyr noe ved et forhold er at man har følelser for hverandre. Det jeg savner mest er å dele hverdagslige gleder og sorger med noen. Følelser for hverandre? Det re jo deet som er kjernen til utfordringen. Kvinner og menn har viden forskjellige evner til å føle. Der menn elsker stopper kvinner på begeistring. En mann kan elske en kvinne og være lykkelig, men det fordrer at han evner å tilføre henne stadig nye beruselser. Som reiser, nye møbler, nye klær, ny konebil o.l. Problemet er at en mann som elsker fort mister litt oversikten over situasjonen og fort kan gjøre feile valg. Derfor bør menn kun inngå relasjoner til kvinner basert på fornuft og forretningslignende betingelser. Å dele hverdagen sammen kan en fint gjøre uten dypere følelser. Jeg vil faktisk påstå at hverdagen blir lettere uten dype føleser. En holder seg mye lettere i komfortsonen uten store følelsesmessige svingninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 18. juni 2009 #54 Del Skrevet 18. juni 2009 Enig, det er bare håpløst å snakke om forhold uten følelser. Man kan ikke fornekte at man eksisterer. Brutal Mann, det høres jo liksom ut som om du har bestemt det for at nå skal ikke verden få ta deg, så derfor skal du bare være stenhard mot alt og alle. Det oppfattes bittert av andre selv om du selv sier at du ikke er bitter. Som om du skal hevne deg. Forhold ineholder som regel føleler. Relasjoner er, som nevnt, mer upersonlige. Og en trenger da ikke fornekte sin egen eksistens selv om en unngår følelsesmessige forbindeleser til kvinner? D sier at verden ikke skal få ta meg, jeg vil heller si at en lærer seg å overleve. Jeg er ikke steinhard mot alt og alle, jeg unngår bare fellen det er å falle for en kvinne. Det er bedre å investere seg selv og sine følelser der det faktisk har et formål. At folk oppfatter meg som bitter få nå så bare være, jeg har rygg til å bære det. Hevn... Nei. Hevn er som regl uhyre kjedelig. Jeg er stent tatt ikke ute etter annet enn å ta vare på meg selv og å se til at den tid og de krefter jeg legger ned i å føle noe skal rettes mot ting som det er verdt å investere i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Bygdedyret_* Skrevet 19. juni 2009 #55 Del Skrevet 19. juni 2009 Jeg krever nå, etter flere bittre nederlag, at forhold ikke skal baseres på følelser fra min side. Etter å ha prøv den hjertevarme stilen i noen år og ikke opplevd annet enn at det fører utro kvinner. Og ikke minst at en konsekvent blir byttet ut til fordel for en annen mann, så er følelser ikke noe å trakte etter. Ved å unngå forhold basert på følelser sikkrer en seg et klart blikk over situasjonen og er i stand til å ta nødvendige avgjørelser basert på fornuft og logikk alene. De damene som jeg tiltrakk meg ved å være hjertevarm, som alle uten unntak, berdro meg og byttet meg ut med en annen mann, var det bra damer? Jeg har blitt bedratt jeg også, men likevel fortsetter jeg den hjertevarme stilen og føler at jeg får mye ut av den. Jeg er 46 år og har i løpet av den tiden blitt bedratt av to menn, noen har dumpet meg uten å bedra men sånn må man regne med i løpet av 30 år og især når man er yngre hvor man skifter ut og blir skiftet ut - da tenker jeg på ungdomstiden. Første gang jeg ble bedratt var av min første samboer, da var jeg 21 år og forholdet gikk over styr pga. utroskapen. Siste gang var for over et år siden, snart to og da hadde vi vært samboere i 20 år. Han fant seg en annen som han flyttet sammen med, det startet jo med utroskap. Jeg nekter å bli bitter og straffe alle menn fordi at to eksemplarer av arten var "slemme" mot meg. Jeg tenker at den beste hevn er å vise at jeg klarer meg fint uten dem, og det gjør jeg jo. Hvorfor skal jeg straffe den neste mannen jeg kanskje treffer for noe en annen mann har gjort? Akkurat den biten skjønner jeg ikke, hvorfor straffe alle andre damer pga. noe et par damer har gjort? Bitterhet er for det første ikke særlig kledelig, for det andre så går det kun utover en selv. Et liv i bitterhet må føles tomt. Men nå er jeg den typen som for det meste anser glasset som halvfullt, og ikke halvtomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 19. juni 2009 #56 Del Skrevet 19. juni 2009 Derfor jeg som regel omtaler det som relasjoner. Relasjoner er mye mer upersonlig, som også er poenget med å unngå følelser. Da er det vel like greit å være singel, ensom og bitter? En upersonlig relasjon tror jeg neppe en eneste kvinne er interessert i. Hva i all verden kan være interessant med det - for noen av partene? Skaff deg en gullfisk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 19. juni 2009 #57 Del Skrevet 19. juni 2009 Da er det vel like greit å være singel, ensom og bitter? En upersonlig relasjon tror jeg neppe en eneste kvinne er interessert i. Hva i all verden kan være interessant med det - for noen av partene? Skaff deg en gullfisk... Det er greit å være singel, men jeg ser ikke poenget med å være ensom og bitter. Upersonlige relasjoner har den fordelen at en til enhver tid er i stand til å ta logiske avgjørelser uten å rissikere å være følelsesmessig blendet. Noe som igjen fører til et mye mer harmonisk og stabilt følelsesliv. Det som er interessant for kvinner er at det får en mann som hele tiden fremstår som trygg og stabil. Han farges jo ikke av følelser, emn opptrer med kald ro. Samtidig så vil han kunne begeistre henne med de sedvanlige materielle gveinster tosomhet gir, god sex og felles potitive opplevelser. Mao så har en et forhold som ikke lider under ødeleggende følelser. En er også mye mer klar over, og dermed ikke så deprimert over, at alle relasjoner går over. Gulfisk?!? Niks! Den plagsomme tingen dør jo etter en uke uten stell... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 19. juni 2009 #58 Del Skrevet 19. juni 2009 Jeg er 46 år og har i løpet av den tiden blitt bedratt av to menn, Jeg har bare blitt bedratt. Hver eneste gang. Og, de groveste overtrampene har kommet fra de kvinnene jeg elsket (ellre for å være ærlig, elsker) nesten like mye som jeg elsker mine barn. Jeg ser ikke hel thvordan det å elske en kvinne skal kunne være noe positivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 19. juni 2009 #59 Del Skrevet 19. juni 2009 Det er greit å være singel, men jeg ser ikke poenget med å være ensom og bitter. Upersonlige relasjoner har den fordelen at en til enhver tid er i stand til å ta logiske avgjørelser uten å rissikere å være følelsesmessig blendet. Noe som igjen fører til et mye mer harmonisk og stabilt følelsesliv. Det som er interessant for kvinner er at det får en mann som hele tiden fremstår som trygg og stabil. Han farges jo ikke av følelser, emn opptrer med kald ro. Samtidig så vil han kunne begeistre henne med de sedvanlige materielle gveinster tosomhet gir, god sex og felles potitive opplevelser. Mao så har en et forhold som ikke lider under ødeleggende følelser. En er også mye mer klar over, og dermed ikke så deprimert over, at alle relasjoner går over. Gulfisk?!? Niks! Den plagsomme tingen dør jo etter en uke uten stell... I mine øyne er upersonlig og relasjon to helt uforenlige ting. Alle relasjoner er personlige på et eller annet plan. Du kan da ikke i fullt alvor mene at du evner å være i et forhold til en kvinne du ikke føler noe for? Jeg nekter å tro at noen kan være så følelsesmessig avstumpet, og likevel klare å fungere i et samfunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 19. juni 2009 #60 Del Skrevet 19. juni 2009 I mine øyne er upersonlig og relasjon to helt uforenlige ting. Alle relasjoner er personlige på et eller annet plan. Du kan da ikke i fullt alvor mene at du evner å være i et forhold til en kvinne du ikke føler noe for? Jeg nekter å tro at noen kan være så følelsesmessig avstumpet, og likevel klare å fungere i et samfunn. Strent tatt så finnes det innslag av presnolighet i aller relasjoner. Men en kan godt ha en relasjon uten føleler og uten å bli presonlige og nære. Det går helt fint. Så lenge en har en god tone og kan snakke sammen så er det alt som trengs. Dypere behov som tilhørighet o.l. får en dekket gjennom kammerater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå