Gå til innhold

Forelskelse eller forretningssamarbeid

Gjest brutal_mann

Anbefalte innlegg

Gjest brutal_mann
Ser ikke på det å bli forelsket som noen jobb. :)

Hvem snakket om forelskelse? De mest stabile og suksessfulle forholdene bygges som et forretningssamarbeid der to uavhengige parter har noe å vinne på å sammarbeide. Forelskelse er naivitetens konge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er helt sant det brutal mann. Kvinner som er mindretall på datingssider, -hvor det er fire fem ganger så mange menn, - ja til og med da så klager kvinner over at de aldri finner noe...

Har kvinner selvinnsikt da, er noe man kan spørre seg selv om...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Verden er slik den enkelte oppfatter den. Oppfattelsen av verden er altså høyst subjektiv.

I min bok er verden åpen med mange muligheter, tross alt.

Verden er defnitivt åpen og med muligheter. Men det krever et kaldt hode og et kaldt hjerte for å oppnå noe. Jo kaldere en er i hode og hjerte jo større mulighet har en for å oppnå hva en vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Verden er defnitivt åpen og med muligheter. Men det krever et kaldt hode og et kaldt hjerte for å oppnå noe. Jo kaldere en er i hode og hjerte jo større mulighet har en for å oppnå hva en vil.

Jeg ville ikke ha kalt det "kaldt". Man kan operere taktisk og varmt. Som i å dumpe noen med et smil, slik at de nesten føler seg takknemlig. Naivitet og smil er undervurdert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Hvem snakket om forelskelse? De mest stabile og suksessfulle forholdene bygges som et forretningssamarbeid der to uavhengige parter har noe å vinne på å sammarbeide. Forelskelse er naivitetens konge.

På ingen måte. Forelskelse er grunnelementet for for de suksessfulle forretningssamarbeidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Er ikke interessert i noe forretningssamarbeid. Så lenge jeg ikke er forelsket foretrekker jeg å være alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestdeluxe
Alle som blir forelsket blir egentlig forelska i seg sjæl.

I så fall er jo det bare flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Jeg ville ikke ha kalt det "kaldt". Man kan operere taktisk og varmt. Som i å dumpe noen med et smil, slik at de nesten føler seg takknemlig. Naivitet og smil er undervurdert. :)

Been there done that. Og jeg fikk ikke t-skjorta en gang... mao så har jeg bare tapt på å være snill go hyggelig og "gi av seg selv" menneske. Som kald og målbevisst oppnår jeg MYE mer. Så lenge en unngår å involvre følelser så klarer en å ha fokus på de mål en setter seg, og derved vinner en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
På ingen måte. Forelskelse er grunnelementet for for de suksessfulle forretningssamarbeidene.

Forelskelse gjør blind. Blinde mennesker har lettere for å snuble i ting på veien. Forretningssamarbeid fører til at en har fokus på felles mål, potensiell gevinst og utbytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Been there done that. Og jeg fikk ikke t-skjorta en gang... mao så har jeg bare tapt på å være snill go hyggelig og "gi av seg selv" menneske. Som kald og målbevisst oppnår jeg MYE mer. Så lenge en unngår å involvre følelser så klarer en å ha fokus på de mål en setter seg, og derved vinner en.

Ja, men nå er vi jo ute etter helt forskjellige ting. Du krever av et forhold at det ikke skal være følelser involvert. Jeg krever det motsatte. Med din kyniske væremåte vil du jo bare tiltrekke deg damer som faller for den typen menn. M.a.o. ikke særlig bra damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Ja, men nå er vi jo ute etter helt forskjellige ting. Du krever av et forhold at det ikke skal være følelser involvert. Jeg krever det motsatte. Med din kyniske væremåte vil du jo bare tiltrekke deg damer som faller for den typen menn. M.a.o. ikke særlig bra damer.

Jeg krever nå, etter flere bittre nederlag, at forhold ikke skal baseres på følelser fra min side. Etter å ha prøv den hjertevarme stilen i noen år og ikke opplevd annet enn at det fører utro kvinner. Og ikke minst at en konsekvent blir byttet ut til fordel for en annen mann, så er følelser ikke noe å trakte etter. Ved å unngå forhold basert på følelser sikkrer en seg et klart blikk over situasjonen og er i stand til å ta nødvendige avgjørelser basert på fornuft og logikk alene.

De damene som jeg tiltrakk meg ved å være hjertevarm, som alle uten unntak, berdro meg og byttet meg ut med en annen mann, var det bra damer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kvinner vet jo hvilken gullgruve en mannlig forelskelse er for dem. Både ressursmessig og av bekvemmelighetsgrunner er det greit for mange jenter å ha en kar som er forelsket i dem til å ta seg av dagliglivet. Så kan de heller leite etter kjekkasen som oppfyller drømmene deres ute på nachspiel med fremmede menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestdeluxe
Som kald og målbevisst oppnår jeg MYE mer. Så lenge en unngår å involvre følelser så klarer en å ha fokus på de mål en setter seg, og derved vinner en.

Så hva har du oppnådd og vunnet etter forvandlingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
så er følelser ikke noe å trakte etter.

Da høres du og han som kaller seg Pee Wee like ut: ingen tror på romantikk og følelser, begge kun på fornuft.

Dette lover jo godt for kvinnemennesker som aldri får seg noe, for dere tar alt som rører på seg så lenge dere slipper følelser.

Med Gla'mannen i gjengen blir trioen fullkommen.

What a charm at KG, sier jeg bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Så hva har du oppnådd og vunnet etter forvandlingen?

Først og fremst følelsesmessig ro. Dernest overskudd til vidreutdanning, mer tid med mine barn, slutt på uendelige rekker med skuffelser m.m. I bunn og grunn blltt en mye mer harmonisk peson. Videreutdannelsen gir håp om et betydelig lønnshopp som igjen vil gi flere fordeler. deriblant mye lettere tilgang på kvinner. Per i dag må min økonomiske ssituasjon fremdeles holdes skjult for å kunne opprettholde fysiske relasjoner til kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest brutal_mann
Da høres du og han som kaller seg Pee Wee like ut: ingen tror på romantikk og følelser, begge kun på fornuft.

Levde i over 30 år og satset ikke på annet enn romantikk og følelser. Hva fikk jeg igjen for det? Ikke annet enn svik, bedrag, latterliggjøring og knuste drømmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sier meg at disse gutta har både utseende og lommebok med seg.

Utseendemessig varierer det, men du har stort sett rett angående lommeboken. Det ser jeg for øvrig ikke noe galt i. Jeg synes det er udelt positivt at menn som lykkes i arbeidslivet får ekstra bonus hos damene.

Men det er en fellesnevner blant mine venner. Det er det at de i likhet med deg ble ditchet av totalt urealistiske og latterlig kravstore damer. Etter tildels tunge psykiske påkjenninger skjønte de først sin verdi da de prøvde seg på markedet igjen. Dette er menn som liker å "begeistre" (som du så bra kalte det et annet sted) sin utvalgte, og de fant at det er en mengde damer som ønsker å la seg begeistre av snille og lojale menn.

Selv om deres nåværende partnere utvilsomt er et hakk ned på den sosiale statusskalaen i forhold til de dragene de levde med før, er de nye damene både yngre, penere og har langt bedre verdier.

At en dame hadde gode verdier i 20-årene, betyr slett ikke at hun også har i det i 30-årene. Eller vice versa.

Nå er det for øvrig minst to av eksene deres som sliter psykisk.

Kort sagt, det finnes masse bra damer bare man velger med det store hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krever nå, etter flere bittre nederlag, at forhold ikke skal baseres på følelser fra min side.

I stedet for å undertrykke følelsene dine, bør du forsøke å kontrollere dem. Ellers vil det bare slå tilbake på deg en gang i fremtiden.

Selv om dette pua-dilldallet fungerer fint for å feie over flest mulig damer, er det fullstendig ubrukelig for å finne en du kan leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Først og fremst følelsesmessig ro. Dernest overskudd til vidreutdanning, mer tid med mine barn, slutt på uendelige rekker med skuffelser m.m. I bunn og grunn blltt en mye mer harmonisk peson. Videreutdannelsen gir håp om et betydelig lønnshopp som igjen vil gi flere fordeler. deriblant mye lettere tilgang på kvinner. Per i dag må min økonomiske ssituasjon fremdeles holdes skjult for å kunne opprettholde fysiske relasjoner til kvinner.

Vel, mange som etablerer seg tidlig kan oppleve at de selv blir prioritert til slutt, det er jo en klassiker.

Slike som meg har råd til å være romantiske, fordi vi er 35 og står støtt alene (også). Da har man intet å tape annet enn romantikken og følelsene for den andre personen uansett.

Hva jeg prøver å si er at jo mer trygg og stødig man er som seg selv, dess mer kan man ta seg råd til å bli forelsket. Da har man intet å tape enn den luksuriøse følelsen av å være forelsket.

Om man styrer støtt og kan navigere i utgangspunktet, da skal man i teorien stå støtt selv om forhold ryker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...