Gå til innhold

Røya skal bli grisesterk!

Sekretæren

Anbefalte innlegg

Gjest Lillemor Meg

Hei Miss Shorty, måtte bare gjengjelde visitten... :vinke:

Og jeg må bare si at etter å ha lest litt i denne dagboken, er jeg kjempeimponert over deg!

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte å logge i går, jeg! Og jeg som hadde en skikkelig bra knebøy-økt!! Hadde det forrige uke og, tror nok den lette, eksplosive fasen har vært bra for meg, selv om det var aldri så kjedelig :)

Fase 3, uke 2, dag 1:

A1: Knebøy

45 kg, 2 sett, 3 reps

40 kg, 4 sett, 8 reps

A2: Liggende hofteabduksjon

4 sett, 10 reps

B1: Bulgarsk utfall m f ben på step

10 kg, 2 sett, 6 reps

RP-sett: 7 kg - 10+5+2+3

Usedvanlig dårlig balanse på venstrebenet denne gangen. Grrr!

B2: Ettbens glute bridge

2 sett, 8 reps

C1: Nordic hamstring

50 reps på færrest mulig sett: 20+15+10+5

Fy fa&%¤#¤%&&

C2: Ab-wheel (brukte red cord)

3 sett, 7 reps

Endret av Miss Shorty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

50 reps på færrest mulig reps: 20+15+10+5

Fy fa&%¤#¤%&&

Ja, denne er nok seig. Drar du deg opp igjen også, eller hjelper du deg opp med armene? (Nå tar jeg utgangspunkt i at du utfører denne på samme måten som jeg har gjort...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag!

Fase 3, uke 2, dag 2:

A1: Chins

Rød strikk - 3 sett, 4 reps

Blå strikk - RP-sett - 8+3+2+1

Baaaaaaad chins

A2: Scapular push ups fra benk

4 sett, 12 reps

B: Flatbenk

RP-sett - 11 kg, 10+5+3+3 reps

C1: Enarmsroing på benk

10 kg, 4 sett, 12 reps

C2: Push ups fra benk

4 sett, 6 reps

D: JM-press

6 kg, 3 sett, 12 reps

Nice!

E: EZ-curls

RP-sett - 18,5 kg, 12+6+4+3 reps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, denne er nok seig. Drar du deg opp igjen også, eller hjelper du deg opp med armene? (Nå tar jeg utgangspunkt i at du utfører denne på samme måten som jeg har gjort...)

Ikke nedi med armene. Kommer lenger og lenger ned for hver gang, så det kommer seg. Nok en hat/elsk-øvelse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trente både i går og i dag, men var så sliten da jeg kom hjem i går, at jeg ikke orket å gjøre mer enn det mest nødvendige. Vel, here it goes!

Fase 3, uke 2, dag 3:

A1: Mark

50 kg, 4 sett, 5 reps

Fikk gooood kontakt, noe som virkelig kjennes i dag. Markstøl... herlig.... :fnise:

A2: Glute bridge m bena på step

4 sett, 10 reps

B1: Utfall bakover m f ben på step

10 kg, 2 sett, 6 reps

RP-sett, 7 kg, 8+4+3+3 reps

B2: Palloff press

3 sett, 10 reps, 3 sek iso hold

RP-sett, 20+8+5+4

C2: Planke push-ups

3 sett, 6 per side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det å være markstøl er hemmende selv om man skal ta en overkroppsøkt, altså. Oppspennet på benkpressen ble en smule anstrengt, men det gikk ;)

Fase 3, uke 2, dag 4:

A1: Benk

30 kg, 2 sett, 3 reps

27,5 kg, 4 sett, 8 reps

A2: YTWL

2 kg, 4 sett, 5 reps

B: Nedtrekk

RP-sett, 40 kg, 12+5+4+3 reps

C: Skråbenk

RP-sett, 10 kg, 12+6+3+3 reps

D1: Roing m bryststøtte

8 kg, 4 sett, 12 reps

D2: Facepulls

7,5 kg, 10 reps

10 kg, 2 sett, 10 reps

D3: FB sidehev

4 kg, 3 sett, 8 reps

Tok nesten ikke pause mellom disse, så det var veldig tungt på slutten, men veldig deilig. Roinga ble veldig seig, men det gikk akkurat! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har shoppet litt i det siste. Mest på eBay, hehe. I går fant jeg to treningstopper på den lille butikken på Domus Athletica. Siden den ene var på salg, tenkte jeg logisk nok at jeg fortjente en topp til... :roll: Så det ble to ;)

En Nike singlet, som har innebygd sports-BH, men som jeg ikke egentlig synes hadde god nok støtte. Men som singlet er den herlig å ha på, og det var jo bare det jeg ville ha. Så fant jeg en Langermet NIKE-topp, med V-hals, noe jeg har lett etter en stund. Får helt noia når halsen går for langt opp, og de fleste langermede jeg har sett har bare sånn vanlig rund hals, det liker jeg ikke.

På eBay fant jeg hele 4 sports-BH'er. 2 Champion og 2 fra Gold's Gym. Og sist, men ikke minst, denne fra NIKE. Championtoppene har jeg fått, de er veldig gode.

Hurra for Lånekassa, sier jeg bare :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

eBay-shopping er gøy! Stipendet ankommer kontoen min også innen et par dager, så da blir det fort litt ekstra handling her og der. Det nye treningssenteret mitt selger MXDC-klær, og da blir jeg litt fristet... Har i alle fall sett meg ut en genser jeg skal kjøpe, så får vi se om jeg klarer å stoppe der :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Jeg studerte ikke de andre plaggene så nøye, men den genseren jeg så på kostet vel 599. Så prisnivået er generelt høyt... Men ja, MXDC har mye fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nye, kule treningsklær, det er alltid gøy og, ikke minst, veldig fornuftig! ;) Stemmer også i at MXDC har veldig mye kult, håper at senteret vårt får litt større utvalg etter hvert.

God helg!

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens økt var helt grei!

Fase 3, uke 3, dag 1:

A1: Knebøy

45 kg, 3 sett, 3 reps

40 kg, 4 sett, 8 reps

A2: Sideliggende hofteabduksjon

4 sett, 12 reps

B1: Bulgarsk utfall m f ben på step

10 kg, 2 sett, 6 reps

RP-sett, 7 kg, 10+5+3+2 reps

B2: Ettbens glute bridge

2 sett, 10 reps

60 reps på færrest mulig sett - 20+15+15+10

Knekk i hofta og snuse på gulvet! Kommer lengre og lengre ned! Stas!!

C2: Ab-wheel m red cord

3 sett, 9 reps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende opplegg du følger :tommelsmil:, er du fornøyd? Meldte meg på Sandviks opplegg jeg også og har lest fase 1. Kunne godt tenke meg å teste det, men siden jeg skal fokusere på kondisjon i høst er det satt på vent en stund.

Liggende hofteabduksjon? Har du link, orker ikke å tenke på hva det heter på engelsk akkurat nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempefornøyd med programmet! Fremgangen har vært upåklagelig, begynte med det i midten av juni, og har fått mange kommentarer på at formen ser bedre ut! :) Anbefaler det på det sterkeste! Om du stikker innom forumet der, så heter jeg det samme som her :)

Den beste videoen jeg fant, var denne:

Jeg har ikke benet frem, men rett ned over det andre, og løfter. En velkjent, god gammel Jane Fonda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg er kjempefornøyd med programmet! Fremgangen har vært upåklagelig, begynte med det i midten av juni, og har fått mange kommentarer på at formen ser bedre ut! :) Anbefaler det på det sterkeste! Om du stikker innom forumet der, så heter jeg det samme som her :)

Den beste videoen jeg fant, var denne:

Jeg har ikke benet frem, men rett ned over det andre, og løfter. En velkjent, god gammel Jane Fonda ;)

Aha, den har jeg sett før ja. Den må testes ut, forstod at den skulle være svært nyttig selv om det er Jane Fonda ;)

Er registrert på forumet der, men ikke aktiv. Litt dumt når jeg tross alt betaler for det.. Småpenger, men likevel..

Endret av Fru Fomle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, den har jeg sett før ja. Den må testes ut, forstod at den skulle være svært nyttig selv om det er Jane Fonda ;)

Er registrert på forumet der, men ikke aktiv. Litt dumt når jeg tross alt betaler for det.. Småpenger, men likevel..

Du kan jo titte innom loggen min som første innlegg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fase 3, uke 3, dag 2:

A1: Chins

2 reps UTEN STRIKK!!!!! PERS!!!! YEAH!!! :bolledeig:

2 sett, 3 reps m rød strikk

RP-sett m blå strikk - 8+3+2+1 reps

A2: Scapular push-ups m bena på benk

4 sett, 12 reps

B: Flatbenk

RP-sett, 11 kg, 8+5+3+3 reps

C1: Enarmsroing på benk