Gå til innhold

Røya skal bli grisesterk!

Sekretæren

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dæven :ler: Det vakke småtteri!

Nei, vi er temmelig ville misa og jeg :nigo:

Vi har ikke engang mottatt alt vi har bestilt, og det har allerede gått oss til hodet. :ler: Fredag is the day, woho!

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med ny fase da. :hoppe:

Skal du kjøre negative chins i den og eller? I såfall, har du prøvd med bredere grep? Skuldra mi krangler litt innimellom, men da tar jeg bare litt bredere grep og det er mye bedre. Blir tyngre da, men det er jo bare fin trening. ;)

Og det og dra ned i byen på leting etter en prøvetime når senteret har søndagsstengt var ny, men godt påkommet! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med ny fase da. :hoppe:

Skal du kjøre negative chins i den og eller? I såfall, har du prøvd med bredere grep? Skuldra mi krangler litt innimellom, men da tar jeg bare litt bredere grep og det er mye bedre. Blir tyngre da, men det er jo bare fin trening. ;)

Og det og dra ned i byen på leting etter en prøvetime når senteret har søndagsstengt var ny, men godt påkommet! :tommelopp:

Jeg skal prøve en kombo av negative og med strikk. I dag måtte jeg prøve strikkene mine, pyntet smithmaskinen som et juletre i tre forskjellige farger for å se hvem som var best egnet. Må bruke den blå, stramme til overhånd, bredt grep, og den røde ikke fullt så stramme til underhånd, smalt grep. Den lilla slakke må jeg vente meg til jeg blir sterkere :)Her er strikkene jeg kjøpte. Litt mye penger, men det er SOLIDE saker. Dette var for første gang på lenge en veldig bra chins-økt :trene:

Centrum har søndagsåpent i hele sommer ;)

Haha, det falt meg ikke inn :ler: Jeg regnet med at alt var stengt, siden Domus var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fæøt som du shopper om dagen da! Herlig! :jepp: Når jeg er inne i boken din så forstår jeg at jeg kanskje skjønner rundt halvparten av de øvelsene dere snakker om. :sjenert: Hvordan lærte du/dere alt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Youtube er stort sett din venn når det gjelder slikt ;) Dessuten er det svært mange øvelser som likner mye på hverandre, med ganske små variasjoner.

Det er 2x hver strikketype i pakken sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Sammenhengende :)

Kult, jeg lurer på om jeg skal investere litt jeg også. Må ha litt hjelp på veien mot chins heaven!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bolledeig: det var et godt tips! Da er jeg litt klokere, nå er det eneste problemet at jeg er skikkelig pysete når det gjelder å teste ut øvelser jeg aldri har gjort før. Er så redd for at folk skal se på meg å tenke hvor dum jeg er. Det teiteste er at jeg her om dagen merket at de jeg er mest "redd" for ofte er de som rusler rundt i frivektsavdelingen, ser på seg selv i speilet, står i gruppe og prater med kameratene sine og løfter litt vekter her og der uten å se ut til å ha en plan. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Den enkleste måten å kvitte seg med en sånn skrekk er å tenke over følgende:

1) Hvor lenge er det siden du la ordentlig merke til noen som gjorde noe (en øvelse som så teit ut etc) da du var og trente?

2) Hvis du skulle pekt ut de personene du så på trening 3-4 timer senere, ville du i det hele tatt fått det til?

Svaret er stort sett "evigheter" og "nei" så det er ikke noe å bekymre seg for. Folk er i sin egen lille boble og bryr seg mest om seg selv og sin egen trening uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fæøt som du shopper om dagen da! Herlig! :jepp: Når jeg er inne i boken din så forstår jeg at jeg kanskje skjønner rundt halvparten av de øvelsene dere snakker om. :sjenert: Hvordan lærte du/dere alt det?

Jeg har shoppet som en gal! :) Fikk jo lønnsøkning og etterbetalt. Og alt er jo fornuftig, ikke sant? ;)

Når det gjelder øvelsene følger jeg jo programmet til Eirik Sandvik, så jeg gjør bare som sjefen sier ;)

Youtube er stort sett din venn når det gjelder slikt ;) Dessuten er det svært mange øvelser som likner mye på hverandre, med ganske små variasjoner.

Det er 2x hver strikketype i pakken sant?

2 av hver, ja.

Kult, jeg lurer på om jeg skal investere litt jeg også. Må ha litt hjelp på veien mot chins heaven!

Jeg synes chins ble 10 ganger så morsomt med strikk. Sikkert fordi jeg fikk det til uten å få vondt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bolledeig: det var et godt tips! Da er jeg litt klokere, nå er det eneste problemet at jeg er skikkelig pysete når det gjelder å teste ut øvelser jeg aldri har gjort før. Er så redd for at folk skal se på meg å tenke hvor dum jeg er. Det teiteste er at jeg her om dagen merket at de jeg er mest "redd" for ofte er de som rusler rundt i frivektsavdelingen, ser på seg selv i speilet, står i gruppe og prater med kameratene sine og løfter litt vekter her og der uten å se ut til å ha en plan. :fnise:

Bolledeig har rett. Alle er mest opptatt av seg selv, så ingen legger merke til deg :)

Når det gjelder øvelser du aldri har gjort før, så hjelper det å få personalet til å spotte om du er usikker på teknikken. Om teknikken er enkel, og den bare er skummel fordi den er ny, så er det bare den første øvelsen du prøver som er skummel :) Den andre, tredje og fjerde er morsom. Og til slutt er det en haug med øvelser du vil prøve, så du nesten ikke får plass :ler: Sånn var det hvertfall med meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det dagens økt:

Fase 2, uke 1, dag 2:

Oppvarming

YTWL

Scap-push

Skuldermobilitet

Utført noe nonchalant.....

A1: Chins m. strikk

3 reps m. bredt grep, blå strikk

2 sett, 3 reps m. smalt grep, rød strikk

2 reps, smalt grep, lilla strikk

4 sett, 3 reps, smalt grep, rød strikk

A2: Scapular push-ups

4 sett, 10 reps

B1: Liggende roing m. bryststøtte

7 kg, 3 sett, 8 reps

RP-sett: 8 kg, 12+7+6+5 reps

B2: Push-ups

5 sett, 5 reps

I programmet står det push-ups med strikk eller klapp, men ærlig talt, jeg har nok med vanlige push-ups

B3: Foroverbøyd sidehev m. frivekter

4 kg, 10 reps, dårlig utført

3 kg, 3 sett, 10 reps, noe bedre

C: Flatbenk m. frivekter

RP-sett, 9 kg, 11+6+6+4 reps

D: Hammercurls

RP-sett, 7 kg, 12+7+4+4 reps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fase 2, uke 1, dag 3

Oppvarming

Knebøy uten vekt

Squat to stand

Hoftetøying

A1: Markløft

40 kg, 7 sett, 2 reps

A2: Ettbens glute bridge

4 sett, 8 reps

B1: Utfall bakover med fremste ben på stepper

5+5 kg, 3 sett, 12 reps

Tyngre, men lettere teknisk enn uten step, faktisk

B2: Paloff press

3 sett, 10 reps, 2 sek iso hold

C1: Ettbens mark m. to frivekter

5+5 kg, 3 sett, 12 reps

Lettere med to vekter, holder balansen bedre

C2: Planke, arm hev foran

3 sett, 7 per side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Er bare 2 reps da, og 55% av maksløftet :)

Ja så at det bare var 2 reps, hvorfor er det satt opp sånn? :klø:

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fase 2 er det fokus på eksplosivitet, dynamic effort. Lite vekter, få reps, men man skal løfte eksplosivt og senke sakte ned. Har aldri fokusert slik, så det er noe nytt for meg. Neste fase blir mer volum og siste fase blir mer maksløft, har jeg fått høre rykter om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...