Gjest Delphina Skrevet 4. februar 2011 #121 Del Skrevet 4. februar 2011 Fra dagen's dagbladet: "Klassiske musikere utsatt for Vold i løypa" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 4. februar 2011 #122 Del Skrevet 4. februar 2011 Fra dagen's dagbladet: "Klassiske musikere utsatt for Vold i løypa" Fiffig! (Men du, ikke skriv dagens med apostrof.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 4. februar 2011 #123 Del Skrevet 4. februar 2011 (endret) Hehe, beklager. Skriver så mye engelsk for tiden (tror jeg skriver engelsk 80% av tiden) at jeg glemmer meg bort Endret 4. februar 2011 av Delphina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 4. februar 2011 #124 Del Skrevet 4. februar 2011 Frå Barn/familie-forumet: "Hyper kristen far" Skal det vere "hyper, kristen far" eller "hyper-kristen far" tru? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pantertante Skrevet 4. februar 2011 #125 Del Skrevet 4. februar 2011 Fra Bil og trafikk: Bilen gasset på i vanndammen kun for og våte meg ut....... Er "våte meg ut" dialekt eller........? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 5. februar 2011 #126 Del Skrevet 5. februar 2011 Fra Bil og trafikk: Bilen gasset på i vanndammen kun for og våte meg ut....... Er "våte meg ut" dialekt eller........? Ikke min dialekt hvertfall. Her hadde vi nå skrevet det slik: "Bilen gassa på i vanndammen kun for å gjørra mæ våt" og i ren bokmålsform: "Bilen gasset på i vanndammen kun for å gjøre meg våt". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 5. februar 2011 #127 Del Skrevet 5. februar 2011 "våte meg ut" høyrest ut som å væte seg ut (tisse på seg) 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 5. februar 2011 #128 Del Skrevet 5. februar 2011 (endret) På min dialekt heter det "å blaut sæ ut." Det vil si, å bli veldig våt. Det er et uttrykk som vel mest blir brukt om barn som har blitt gjennomvåte etter å ha hoppet/rullet i søledam eller lignende. Altså at de selv har gjort noe aktivt for å bli våte. Eller at andre har gjort det mot en. "Hainn blauta mæ ut." Jeg synes også jeg kan høre en oppgitt forelder: "Har du blauta dæ ut no igjæn?" Endret 5. februar 2011 av Emera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilipili Skrevet 6. februar 2011 #129 Del Skrevet 6. februar 2011 (endret) "Messi-hat trick da Barcelona knuste Atletico" Denne overskrifta var iallefall ikke morsom, bare enormt irriterende! Jeg som bare såvidt ofrer sportsoverskrifter et blikk så denne. Den lyste jo nesten mot meg Fra Dagbladet.no forresten.. Endret 6. februar 2011 av cilipili Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 6. februar 2011 #130 Del Skrevet 6. februar 2011 "Messi-hat trick da Barcelona knuste Atletico" Denne overskrifta var iallefall ikke morsom, bare enormt irriterende! Jeg som bare såvidt ofrer sportsoverskrifter et blikk så denne. Den lyste jo nesten mot meg Fra Dagbladet.no forresten.. Men er det egentlig feil? Hat trick er jo et engelsk ord, det skal vel skrives slik? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 6. februar 2011 #131 Del Skrevet 6. februar 2011 Frå ein Start.no-quiz: "Hvordan persjon er du?" Hjelpes. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilipili Skrevet 7. februar 2011 #132 Del Skrevet 7. februar 2011 Men er det egentlig feil? Hat trick er jo et engelsk ord, det skal vel skrives slik? Det stemmer nok det, ja. Jeg ser det skrives oftest med bindestrek, også på engelsk, så det er nok derfor jeg reagerte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 7. februar 2011 #133 Del Skrevet 7. februar 2011 Hat trick kan skrives som det ble skrevet der, eller slik: hat-trick. Sistnevnte er nok mer brukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsune Skrevet 10. februar 2011 #134 Del Skrevet 10. februar 2011 Har ledd meg igjennom denne tråden. Dette er ikke en merkelig overskrift, men muligens et resultat av sms-generasjonen? I treningsforumet: "..og 5 min på 3d mølla".. Ja, til forskjell fra 2D-mølla, som kan være litt vanskelig løpe på? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 10. februar 2011 #135 Del Skrevet 10. februar 2011 "Jeg leker tiss" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 10. februar 2011 #136 Del Skrevet 10. februar 2011 "Jeg leker tiss" Var visst noen som var litt lekk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Koe Skrevet 11. februar 2011 #137 Del Skrevet 11. februar 2011 Denne overskrifta fra seksualitetsforumet: "Menn som snuser avtennende?" resulterte i følgende mentale kortfilm: Mikael Blomkvist: "SnooooooRRRk! SnooooooooRRk!" Lisbeth Salander: "Nu får det vara nog! Antingen tar du bort polyperna i morgon, eller så flyttar jag! Och jag tar strap on-en med mig!" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 11. februar 2011 #138 Del Skrevet 11. februar 2011 Denne overskrifta fra seksualitetsforumet: "Menn som snuser avtennende?" resulterte i følgende mentale kortfilm: Mikael Blomkvist: "SnooooooRRRk! SnooooooooRRk!" Lisbeth Salander: "Nu får det vara nog! Antingen tar du bort polyperna i morgon, eller så flyttar jag! Och jag tar strap on-en med mig!" Har nylig sett filmene, så denne var genial! Har ingen bidrag å komme med selv for øyeblikket, men kommer nok straks noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 11. februar 2011 #139 Del Skrevet 11. februar 2011 " Hva tenker du om ... som sitter på bussen å ..... ..... ?". Ja, den var jo forståelig... Eller ikke? Orddeling er alltid en slager: "Din verste frisør opplevelse". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 12. februar 2011 #140 Del Skrevet 12. februar 2011 "Smell feit mage". Hvordan smeller man feite mager, med nål, som en ballong? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå