Gå til innhold

Hanne Nabintu Herland


Gjest Fisk

Anbefalte innlegg

Feminister som prøver å "leke" menn er noe av det mest frastøtende og avtennende som finnes :)

Du aner ikke hva en feminist er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_tine_*

Jeg tror det er et forsøk på å nå fram til den enorme velgergruppen "pappskaller og tapere".

Vet ikke om jeg skal le eller grine av artikkelen og alle de påfølgende kommentarene. Det er helt sprøtt at flere folk bruker feminist som et skjellsord (vet dere i det hele tatt hva feminisme ER?), for ikke å snakke om at man er "maskulin" om man ikke er underdanig.

Greit for de som sliter med å finne ei brud, nå kan de sitter der og skylde på kultur og rase. For alle norske kvinner er jo selvsagt frigide, og alle russiske eeelsker å lage mat.

Nei, verden var nok enklere for 100 år siden dere, når vi ikke hadde denne forferdelige likestillingen. Hvorfor er det noen menn som bare ikke klarer å takle det? De aller fleste (i mitt miljø i det minste) setter da pris på en likestilt partner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er et forsøk på å nå fram til den enorme velgergruppen "pappskaller og tapere".

Vet ikke om jeg skal le eller grine av artikkelen og alle de påfølgende kommentarene. Det er helt sprøtt at flere folk bruker feminist som et skjellsord (vet dere i det hele tatt hva feminisme ER?), for ikke å snakke om at man er "maskulin" om man ikke er underdanig.

Greit for de som sliter med å finne ei brud, nå kan de sitter der og skylde på kultur og rase. For alle norske kvinner er jo selvsagt frigide, og alle russiske eeelsker å lage mat.

Nei, verden var nok enklere for 100 år siden dere, når vi ikke hadde denne forferdelige likestillingen. Hvorfor er det noen menn som bare ikke klarer å takle det? De aller fleste (i mitt miljø i det minste) setter da pris på en likestilt partner..

Tidligere handlet feminisme om å sikre kvinner like rettigheter som menn, nå handler det om å fase kvinner inn i høye stillinger i næringslivet eller gi juridiske/økonomiske fordeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tuppelure_*

Ærlig talt. Hvis man slår opp på ordet "feminist" i en ordbok, så står det noe slikt som at det er en person som mener at menn og kvinner skal ha like rettigheter og muligheter. Hvem her inne er det som ikke kan slutte opp om det?

Så til oppslaget i Dagbladet: Jeg er forsåvidt enig med Herland i at kvinner skal ta vare på mennene sine, og at mer fokus på relasjoner og trofasthet kan være bra greier.

MEN: Slik som det står i saken virker det som om dette er noe som bare norske kvinner skal ta ansvar for? Jeg trodde da virkelig at når man er i et parforhold, så er dette noe som BEGGE parter bør gjøre? Slik som det står i saken virker det som om det er implisitt at norske menn tar godt vare på damene sine, mens kvinnfolkene bare hurper.

Og ja, norske kvinner krever en del av mennene sine. Heldigvis! Jeg krever f.eks. av min mann at han skal delta i husarbeidet, og gjøre sin rettferdige del. Støvdottene i hjørnene våre har da ikke bare mitt navn skrevet på seg, og i skittentøyhaugen på vaskerommet ligger da vitterlig både mine og hans klær? Så hvorfor skulle jeg gjøre alt?

Med forbehold om at Herland er korrekt sitert: Dette blir rett og slett FOR DUMT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det som er gærent med å være glad i å lage mat og være glad i sex?

Jeg liker sex og jeg liker å lage mat til dama!

Uff, for et monster jeg er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanne har forresten mye rett. Hun forteller for eksempel at dere ikke er kritiske til dameblader som fokuserer på samleiestillinger og ikke det at man skal være trofaste.

Kanskje det er litt lettere for oss på utsiden å se hvordan dere er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er vel mest utsagnet "Det er på tide å gi opp kvinnekampen. Det er så mange fæle norske kvinner. Noen ganger skal kvinner være stille og gjøre som mannen sier. " som provoserer, ikke at det liksom skal være galt å lage mat og like å pule.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger jo i begrepet at dersom kvinnen er snill og ikke fæl, dersom hun lager mat istedet for å være likegyldig, at dersom hun liker sex mer enn hun misliker sex, - så er det større sannsynlighet for lykkelig ekteskap!

Hva er det som er så vanskelig å forstå med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er trist å se at en kvinne kan få seg til gi uttrykk for slike kvinnefiendtlige holdninger som Hanne Herland gir uttrykk for her. Mennenes applauderende reaksjoner viser at kvinnekampen fremdeles har en lang og hard kamp å kjempe før kvinners likestilling blir en selvskreven rett.

Det er grusomt å se at mange norske menn henter kvinner i Thailand og Russland for å få en partner som finner seg i å leve som slave for mannen. De gir uttrykk for at norske kvinner stiller for store krav, men i virkeligheten stiller ikke norske kvinner andre krav enn likestilling og rettferdig fordeling av oppgavene i et forhold. Dette kravet burde vært en selvfølge å innfri.

Så lenge vi har ytringsfrihet, må Hanne Herland få fremme sine synspunkter, men det er viktig at slike meninger får den motbør de fortjener, og at en med logisk argumentasjon knuser slike holdninger. Kvinnesaksorganisasjonene har en stor oppgave i å nå fram til innvandrerkvinnene med et moderne kvinnesyn og informasjon om kvinners rettigheter, spesielt bør de prioritere å nå fram til importerte ektefeller med slik informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det ligger jo i begrepet at dersom kvinnen er snill og ikke fæl, dersom hun lager mat istedet for å være likegyldig, at dersom hun liker sex mer enn hun misliker sex, - så er det større sannsynlighet for lykkelig ekteskap!

Hva er det som er så vanskelig å forstå med det?

Det er da vel ingen som sier at det du nevner -ikke- skaper et lykkelig ekteskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det ligger jo i begrepet at dersom kvinnen er snill og ikke fæl, dersom hun lager mat istedet for å være likegyldig, at dersom hun liker sex mer enn hun misliker sex, - så er det større sannsynlighet for lykkelig ekteskap!

Hva er det som er så vanskelig å forstå med det?

Det syke i mange slike forhold er at kvinnen må stille opp som sexpartner når mannen ønsker det, ikke primært når hun selv har lyst, og at hun benyttes som hushjelp slik at mannen slipper sline huslige plikter. Slike forhold skaper ikke et godt og lykkelig ekteskap, det skaper kun en bortskjemt og tilfredsstilt slavedriver av en mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da vel ingen som sier at det du nevner -ikke- skaper et lykkelig ekteskap?

Det gir et lykkelig ekteskap hvis mannen også er en god person da.. det er jo ikke gitt at alle menn er gode mennesker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krakilske kvinnfolk med meninger går det 30 av på dusinet. Jeg tror ikke så mange gidder å høre på hun her heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kvinner som oppfører seg som menn er lite tiltrekkende. Egentlig litt tragisk at mange føler seg tvunget til å "stå på krava". Hvis man er så dum å gjøre husarbeid, eller å glede sin mann så blir man kalt "slave" og "dum". Nei, det politisk korrekte er å kreve at alt fordeles likt, uansett om det faller naturlig eller ikke. Skulle tro livet var et eneste stort regnskap for mange som skriver her inne? Et regnskap som skal gå opp til slutt.

Morsomt hvis mannen skulle begynt med det samme. Gå ned og fikse bilen 50 %, og så slenge skiftenøkkelen i fanget på dama og KREVE at hun tar sine 50 % av arbeidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Kvinner som oppfører seg som menn er lite tiltrekkende. Egentlig litt tragisk at mange føler seg tvunget til å "stå på krava". Hvis man er så dum å gjøre husarbeid, eller å glede sin mann så blir man kalt "slave" og "dum". Nei, det politisk korrekte er å kreve at alt fordeles likt, uansett om det faller naturlig eller ikke. Skulle tro livet var et eneste stort regnskap for mange som skriver her inne? Et regnskap som skal gå opp til slutt.

Morsomt hvis mannen skulle begynt med det samme. Gå ned og fikse bilen 50 %, og så slenge skiftenøkkelen i fanget på dama og KREVE at hun tar sine 50 % av arbeidet.

Det er ikke naturgitt at kvinner skal gjøre mer husarbeid enn menn selv om du føler det naturlig at det skal være slik. Jeg er enig i at det er litt tragisk at kvinnene skal føle seg tvunget til å "stå på krava", men det er mennenes sviktende holdning til likestilling som gjør at dette er nødvendig. Hadde mennene gjort sin del av arbeidet i hjemmet og kvinnene sluppet til på arbeidsmarkedet på linje med og med samme lønn som menn, hadde mange konflikter vært unngått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det er ikke naturgitt at kvinner skal gjøre mer husarbeid enn menn selv om du føler det naturlig at det skal være slik. Jeg er enig i at det er litt tragisk at kvinnene skal føle seg tvunget til å "stå på krava", men det er mennenes sviktende holdning til likestilling som gjør at dette er nødvendig. Hadde mennene gjort sin del av arbeidet i hjemmet og kvinnene sluppet til på arbeidsmarkedet på linje med og med samme lønn som menn, hadde mange konflikter vært unngått.

Det er jo heller ikke naturgitt at mannen må fikse på bilen? Siden det ikke er "naturgitt", skal mannen da lage et helvetes styr fordi dama ikke vil ta 50% av bilarbeidet??

Livet er ikke et regnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Gina_*
Hanne har forresten mye rett. Hun forteller for eksempel at dere ikke er kritiske til dameblader som fokuserer på samleiestillinger og ikke det at man skal være trofaste.

Kanskje det er litt lettere for oss på utsiden å se hvordan dere er?

Typiske manneblader som FHM o.lign. gjør vel akkurat det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_tine_*
Kvinner som oppfører seg som menn er lite tiltrekkende. Egentlig litt tragisk at mange føler seg tvunget til å "stå på krava". Hvis man er så dum å gjøre husarbeid, eller å glede sin mann så blir man kalt "slave" og "dum". Nei, det politisk korrekte er å kreve at alt fordeles likt, uansett om det faller naturlig eller ikke. Skulle tro livet var et eneste stort regnskap for mange som skriver her inne? Et regnskap som skal gå opp til slutt.

Morsomt hvis mannen skulle begynt med det samme. Gå ned og fikse bilen 50 %, og så slenge skiftenøkkelen i fanget på dama og KREVE at hun tar sine 50 % av arbeidet.

Nå vet jeg ikke hvilke damer du har rotet deg bort i, men å føre regnskap og stå på krava bare for å ikke være "slave" er ikke normalt.

I min verden så gjør begge parter sitt, hvem som gjør hva kan gå litt på hva man er flink til/liker og noen plikter blir bare fordelt fordi begge misliker det men begge innser jo at det må bli gjort - og at det ville vært litt urettferdig om kvinnen skulle gjøre alt fordi hun har to x-kromosomer. Regnskap blir ikke ført, men det føles for begge som det går opp og at ingen er urettferdig behandlet.. det kalles et normalt forhold.

Kan forøvrig godt mekke bil jeg, forventer ikke at det andre kjønn skal gjøre det. I motsetning til hva mange menn tror så trenger man ikke en penis for å skifte dekk, man klarer det fint med en skiftenøkkel.

Poenget er ikke at man hiver "kvinneting" over på mannen bare fordi man vil være politisk korrekte, poenget er at det er mye som skal gjøres i et hushold og delingen av det bør skje på en måte som ikke er bestemt av kjønn.

De som griner over at dette er så forferdelig må ha store problemer med å ta en klesvask en gang i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...