Gå til innhold

Hanne Nabintu Herland


Gjest Fisk

Anbefalte innlegg

Her er linken: Artikkel i dagbladet

Jeg må si jeg ble utrolig skuffet over at en kvinne i Norge har holdninger som vi har prøvd å avskaffe i flere tiår. I tillegg blir jeg nærmest kvalm over følgende uttalelser:

— Det er på tide å gi opp kvinnekampen. Det er så mange fæle norske kvinner. Noen ganger skal kvinner være stille og gjøre som mannen sier. Jeg forstår godt at norske menn heller vil ha russiske og thailandske koner. De liker i det minste sex og er gode til å lage mat, sier Herland foran den lydhøre, overveiende kristne forsamlingen.

Ikke minst stempler hun kvinner fra fattige land som hvis eneste oppgave i livet er å lage mat og gi sex (som hun mener de liker å gjøre). Hun stempler ikke bare de norske kvinnene men også thailandske og russiske kvinner.

Hvis man leser på kommentarfeltet er det mange menn som tydeligvis er totalt enige med dette mennesket. Det vil jeg si er enda en grunn til at vi ikke må gi opp kvinnekampen, hverken i Norge eller resten av verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er linken: Artikkel i dagbladet

Jeg må si jeg ble utrolig skuffet over at en kvinne i Norge har holdninger som vi har prøvd å avskaffe i flere tiår. I tillegg blir jeg nærmest kvalm over følgende uttalelser:

— Det er på tide å gi opp kvinnekampen. Det er så mange fæle norske kvinner. Noen ganger skal kvinner være stille og gjøre som mannen sier. Jeg forstår godt at norske menn heller vil ha russiske og thailandske koner. De liker i det minste sex og er gode til å lage mat, sier Herland foran den lydhøre, overveiende kristne forsamlingen.

Ikke minst stempler hun kvinner fra fattige land som hvis eneste oppgave i livet er å lage mat og gi sex (som hun mener de liker å gjøre). Hun stempler ikke bare de norske kvinnene men også thailandske og russiske kvinner.

Hvis man leser på kommentarfeltet er det mange menn som tydeligvis er totalt enige med dette mennesket. Det vil jeg si er enda en grunn til at vi ikke må gi opp kvinnekampen, hverken i Norge eller resten av verden.

Helt enig med deg! :tommelopp:

Og jeg er utrolig lite glad i generaliseringer, og det er jo det hun lirer ut av seg her. Hjelpe meg. :overrasket:

...også lurer jeg litt på hvor lang tid det tar før de mennene på forumet her som deler hennes syn, kommer innom denne tråden for å applaudere det hun har sagt... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kim_*
Her er linken: Artikkel i dagbladet

Jeg må si jeg ble utrolig skuffet over at en kvinne i Norge har holdninger som vi har prøvd å avskaffe i flere tiår. I tillegg blir jeg nærmest kvalm over følgende uttalelser:

— Det er på tide å gi opp kvinnekampen. Det er så mange fæle norske kvinner. Noen ganger skal kvinner være stille og gjøre som mannen sier. Jeg forstår godt at norske menn heller vil ha russiske og thailandske koner. De liker i det minste sex og er gode til å lage mat, sier Herland foran den lydhøre, overveiende kristne forsamlingen.

Ikke minst stempler hun kvinner fra fattige land som hvis eneste oppgave i livet er å lage mat og gi sex (som hun mener de liker å gjøre). Hun stempler ikke bare de norske kvinnene men også thailandske og russiske kvinner.

Hvis man leser på kommentarfeltet er det mange menn som tydeligvis er totalt enige med dette mennesket. Det vil jeg si er enda en grunn til at vi ikke må gi opp kvinnekampen, hverken i Norge eller resten av verden.

Enig i det du skriver.

Forøvrig klarer jeg ikke helt å ta uttalelsene hennes alvorlig. Det må enten være et desperat forsøk på PR , eller så er det rett og slett snakk om en ikke helt frisk person.

De mennene som er så enige med denne forskeren er vel stort sett bitre, feite kvisegubber av siste sort som napper seg i loffen mens de ser på bildet av henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg synes at norske damer skal gi opp å realisere seg selv, og heller leve for sin mann. Har dere damer problemer, så vær stille. Slikt blir det fred i heimen av. Ti stille, quinder!

Jaja, hun har i det minste ett godt poeng - mer fokus på troskap, ansvar og omsorg i parforhold. Men that's it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_S_*

Et raskt google-søk viste at hun er oppvokst i Kongo og kom til Norge som 19-åring. Kan jo være at hun er blitt miljøskadd der nede, og derav hennes holdninger til norske kvinner.Sikkert bare misunnelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En konsekvens av hennes uttalelser er at hun legitimerer for henting av koner fra fattige land, ved at hun som en norsk kvinne sier at norske kvinner er kravstore og egoistiske.

Hun planter dermed illusjoner hos mennesker som (noen ganger fortjent) er alene i livet. De kan rettferdiggjøre seg med at etnisk norske kvinner ikke ser hva mennene er gode for siden de er både bortskjemte og "imot sex" (hvor nå dama fikk det fra).

De fleste menn i Norge ønsker heldigvis mer enn en kjøkkenhjelp og sexpartner, men det blir feil når noen få individer ønsker seg TILBAKE i tid og får store oppslag i media for å få mannfolk med på hypen.

Selv kjenner jeg kun middelaldrende menn som har hentet kone fra thailand o.l., bare en er i 30-åra og han ble kjent med dama i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herland klager på at de kristne verdiene forsvinner, og så trekker hun frem thaidamer som et eksempel på bra kvinner.. men thaidamer flest er buddhister. Hm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte faktisk le. Det er så langt ute at det ikke er provoserende engang, bare morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
En konsekvens av hennes uttalelser er at hun legitimerer for henting av koner fra fattige land, ved at hun som en norsk kvinne sier at norske kvinner er kravstore og egoistiske.

Hun planter dermed illusjoner hos mennesker som (noen ganger fortjent) er alene i livet. De kan rettferdiggjøre seg med at etnisk norske kvinner ikke ser hva mennene er gode for siden de er både bortskjemte og "imot sex" (hvor nå dama fikk det fra).

De fleste menn i Norge ønsker heldigvis mer enn en kjøkkenhjelp og sexpartner, men det blir feil når noen få individer ønsker seg TILBAKE i tid og får store oppslag i media for å få mannfolk med på hypen.

Selv kjenner jeg kun middelaldrende menn som har hentet kone fra thailand o.l., bare en er i 30-åra og han ble kjent med dama i Norge.

Mener du at norske kvinner ikke er kravstore og egoistiske?

Mener du at noen fortjener å være alene i livet og at det gjelder blandt annet de som ikke synes om norske kvinners livsverdier?

Tror du at norske kvinner er blandt de som er mest positive til sex?

Mener du at Thai-kvinner kun er kjøkkenhjelpere og sexpartnere?

Er det kun de verdier og holdninger som norke kvinner står for som er aktverdige og som menn bør elske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at norske kvinner ikke er kravstore og egoistiske?

Mener du at noen fortjener å være alene i livet og at det gjelder blandt annet de som ikke synes om norske kvinners livsverdier?

Tror du at norske kvinner er blandt de som er mest positive til sex?

Mener du at Thai-kvinner kun er kjøkkenhjelpere og sexpartnere?

Er det kun de verdier og holdninger som norke kvinner står for som er aktverdige og som menn bør elske?

Det er jeg som er trådstarter, så noen av spørsmålene dine besvares vel allerede i første innlegg. Men jeg kan godt svare:

- Hva jeg mener om norske kvinner blir neppe objektivt siden jeg er en norsk kvinne selv. Men noen norske kvinner er kravstore og egoistiske slik som noen norske menn er.

- Noen fortjener å være alene hvis de har verdier som nedverdiger kvinner/menn i deres forhold. Hvis de i tillegg er voldelige så syns jeg ihvertfall at ingen fortjener å være sammen med et voldelig menneske. Så ja, noen ganger...

- Aner ikke, det må det nok forskning til for å kunne svare på (noe jeg ikke vet om finnes). Men det må mer til enn egne erfaringer for å kunne svare på et slikt spørsmål..

- Jeg mener at Thai-kvinner er mye mer enn kjøkkenhjelp og sexpartnere, slik som alle andre kvinner i verden. Derfor er jeg uenig med "forskeren" som er så farget i sitt syn på kjønn at hun mister all troverdighet.

- Norske kvinner er ikke like i verdier eller holdninger. Men hvilke verdier som en setter pris på selv blir jo opp til mannen å finne ut av, men å generalisere ved å si at "norske kvinner er sånn og sånn" blir totalt feil. Samme som å si at alle Thailanske kvinner er lydige og snille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det hun forskeren sier er jo skikkelig politisk ukorrekt. Men hun har faktisk et poeng, selv om det blir veldig generaliserende å skjære alle norske kvinner under en kam.

I norge så virker det som det ikke skal være forskjell på menn og damer. Alle skal være helt like. Maskuline kvinner, og feminine menn. På den måten så får vi kjønnene så like som mulig. Vi skal leve i en politisk korrekt verden.

Men kvinner og menn er jo forskjellige fra naturens side. Vi er skapt forskjellige, med ulike lyster og væremåter. Selv om vi prøver og prøver å være så politisk korrekte, så strider det ofte imot vår natur.

De fleste menn tenner fysisk og psykisk på feminine damer, og de fleste damer tenner fysik og psykisk på maskuline menn. Dette innebærer at det faktisk må være forskjell mellom kjønnene, for at vi skal passe sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ingen som sier at det ikke skal være forskjell på kvinner og menn. Det går fint an å være forskjellige uten å måtte gå 100 år tilbake i tid.

Jeg syns faktisk det er ganske trist at en del norske menn faktisk er enig i det denne dama sier. Jeg kan selvfølgelig kun vurdere ut fra meg selv, men jeg føler nå verken at jeg er gjerrig på sexen, eller bare stiller krav til mannen og ikke meg selv når jeg er i et forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bolognese
Og det mest provoserende av alt, er at innerst inne så vet vi at hun har rett.......

Innerst inne drar vi overfladiske generaliseringer om hvordan norske, russiske og thaidamer er, og at det beste er om kvinner holder kjeft og sprer beina. Jepp jepp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Faktisk så burde flere norske kvinner lære at det gir stor glede å gi mannen glede. Å huff, nå var jeg veldig lite politisk korrekt. På samme måte som det ofte gir mannen stor glede å gi sin kvinne glede.

Feminister som prøver å "leke" menn er noe av det mest frastøtende og avtennende som finnes :)

Like rettigheter og lik lønn burde være en selvfølge. Men debatten her dreier seg om at norske kvinner har glemt sine feminine sider i samlivet med norske menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Det er ingen som sier at det ikke skal være forskjell på kvinner og menn. Det går fint an å være forskjellige uten å måtte gå 100 år tilbake i tid.

Selvfølgelig er det ikke noe mellomting ved å gå 100 år tilbake i tid eller være en helt androgyn masse. Det er viktig å være mest mulig dramatisk og se svart-hvitt på ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feminister som prøver å "leke" menn er noe av det mest frastøtende og avtennende som finnes :)

Tror du ølbælmende matroner med piggsveis er ute etter å tenne noen, da? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Innerst inne drar vi overfladiske generaliseringer om hvordan norske, russiske og thaidamer er, og at det beste er om kvinner holder kjeft og sprer beina. Jepp jepp.

Neida, damer fra Thailand og Filippinene er ikke generelt underdanige. derimot er de gjerne hyggelige og sympatiske og ikke så veldig opptatt av å krangle om alt mulig rart. Det tror jeg norske damer kan lære mye av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

ærlig talt, så tror jeg veldig mange norske kvinner sliter med å skjønne hvordan menn tenker. Som man ser av debatten på dagbladet, så har hun forskeren utelukkende fått positive tilbakemeldinger fra menn. Sjokkerer virkelig dette dere kvinner? Skjønner dere ikke at norske menn ikke "tenner" på maskuline damer?

Har inntrykk av at kanskje kvinner utenfor norge har litt mere greie på hvordan man skal ta vare på sin mann, og de skjønner litt mer av hvordan menn tenker.

Før feministene hopper i strupen på meg, så skal jeg si at jeg kjenner mange utrolig flotte norske damer som vet hvordan de skal behandle menn. Men må jo generalisere litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...