Gjest O.G. Skrevet 25. oktober 2017 #1081 Del Skrevet 25. oktober 2017 7 timer siden, mereo skrev: Kanskje ikke det verste, men noe jeg syntes var litt spesielt var sprit som kom i samme utgave som «papp-vin». Kan du forklare? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 25. oktober 2017 #1082 Del Skrevet 25. oktober 2017 13 minutter siden, O.G. skrev: Kan du forklare? 3 liters pappdunk med sprit? Var det mer forståelig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 25. oktober 2017 #1083 Del Skrevet 25. oktober 2017 1 time siden, mereo skrev: 3 liters pappdunk med sprit? Var det mer forståelig. Jeg trodde du overdrev. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #1084 Del Skrevet 25. oktober 2017 Da min fetter skulle gifte seg var jeg ikke invitert, noe som var helt greit i og med at vi ikke hadde særlig kontakt. 1 uke før bryllupet var jeg i en familietilstelning hvor min tante, brudgommens mor, også var til stede. Hun fant ut at jeg jo «måtte» komme i bryllupet likevel siden de nå hadde plass siden noen av de inviterte ikke kunne komme. Da jeg ankom bryllupet ble jeg møtt av min tante og hennes nyinnkjøpte kamera, og det gikk opp for meg at jeg var invitert kun for å ta bilder i bryllupet... Under middagen ble jeg nærmest konstant mast på om å ta bilder, «få med alle gjestene» ved servering av hver rett osv. Selv fikk jeg jo ikke spist fordi jeg bare måtte løpe rundt med kameraet. Og for å sette prikken over i’en har jeg en matallergi som tanten vet om og også ble påminnet om da hun insisterte på at jeg måtte komme i bryllupet. Dette var ikke noe problem, i følge tanten, og hun skulle ordne det slik at jeg fikk noe jeg kunne spise. Denne beskjeden fikk dog ikke kjøkkenet, med det resultat at jeg ikke fikk hovedrett... Anonymkode: 784cf...5f8 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 25. oktober 2017 #1085 Del Skrevet 25. oktober 2017 Mine mest minneverdige historier skrev jeg om for nesten seks år siden, men de tåler å gjentas: Rapporter innlegg · #184 Skrevet November 28, 2011 Jeg husker spesielt fra to brylluper jeg var buden i. I begge tilfeller var det venninner av meg som var bruden. Vi satt benket rundt bordene og spiste nydelig mat. Det var ganske mange taler, noen "obligatoriske", andre spontane. Det var en av disse spontane som utviklet seg til å bli tåredryppende og gråtkvalt. Det var en tante og onkel av bruden som supplerte hverandre. De snakket om hvor koselig det var at X hadde vært så ofte hos dem gjennom oppveksten, nesten som hennes andre hjem. De fortapte seg helt i minner. Nå skulle hun flytte langt vekk, buhuu. Dette ble ettrhvert pinlig. Toastmesteren var ille berørt og visste vel ikke hvordan han skulle ro dette i land uten å være direkte uhøflig. Men da var det en gjest som reiste seg og sa de forløsende ord: "Herregud da folkens, dette er da et bryllup og ikke en begravelse. Vi skal vel ikke sitte og sippe." Da letnet stemningen, og det ble fest igjen. I det andre bryllupet ble det virkelig skandale. Brudens far var alkoholiker. Han hadde fått streng beskjed fra hele familien om å holde seg edru den ene dagen i det minste. Vielsen foregikk i Oslo, selskapet ble holdt hjemme hos hennes foreldre på landet. Alt var fryd og gammen. Før middagen var det mingling. Dette foregikk på sommeren, så vi var ute og gikk omkring og snakket med kjente og ukjente. Nok om det, så ble det middag med sang og taler. Alt var hyggelig og normalt. Men så skjer det at brudens far reiser seg og skal holde tale. Han var langt fra edru, det så jo vi som kjente ham. Han begynte pent en stund, men så henvender han seg til svigersønnen og sier: "Jaja, W. Du får være velkommen i familien. Du venter vel på natta, for da skal du vel ta f**** på ho A. Forresten det har du jo gjort, for du har p*** ho på tjukken". Han ble dratt vekk fra bordet og skysset opp på soverommet. Vi var nok alle aldeles lamslåtte. Brudgommens familie fikk vel sjokk. Stakkars venninnen min, kjempet mot tårene. Ingen av oss visste hvordan vi skulle forholde oss til å begynne med. Men det gled da over på et vis. Kvelden ble tross alt hyggelig. Faren var låst inn på soverommet. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 Populært innlegg #1086 Del Skrevet 25. oktober 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Da min fetter skulle gifte seg var jeg ikke invitert, noe som var helt greit i og med at vi ikke hadde særlig kontakt. 1 uke før bryllupet var jeg i en familietilstelning hvor min tante, brudgommens mor, også var til stede. Hun fant ut at jeg jo «måtte» komme i bryllupet likevel siden de nå hadde plass siden noen av de inviterte ikke kunne komme. Da jeg ankom bryllupet ble jeg møtt av min tante og hennes nyinnkjøpte kamera, og det gikk opp for meg at jeg var invitert kun for å ta bilder i bryllupet... Under middagen ble jeg nærmest konstant mast på om å ta bilder, «få med alle gjestene» ved servering av hver rett osv. Selv fikk jeg jo ikke spist fordi jeg bare måtte løpe rundt med kameraet. Og for å sette prikken over i’en har jeg en matallergi som tanten vet om og også ble påminnet om da hun insisterte på at jeg måtte komme i bryllupet. Dette var ikke noe problem, i følge tanten, og hun skulle ordne det slik at jeg fikk noe jeg kunne spise. Denne beskjeden fikk dog ikke kjøkkenet, med det resultat at jeg ikke fikk hovedrett... Anonymkode: 784cf...5f8 Jeg ville ha fint hatt fingeren min foran åpningen hver eneste gang jeg skulle ta et bilde. Anonymkode: c58f7...f1c 63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 25. oktober 2017 #1087 Del Skrevet 25. oktober 2017 2 timer siden, O.G. skrev: Jeg trodde du overdrev. Neida. Bl.a. i Tyskland får man kjøpt i hvert fall vodka på slike kartonger som vi gjerne forbinder med vin. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cleangal Skrevet 25. oktober 2017 #1088 Del Skrevet 25. oktober 2017 Et lite tips fra meg: såpebobler i stedet for ris utenfor kirka. På eBay finnes det såpeboble-flasker med bryllupsmotiv til en billig penge. Veldig populært hvis det er barn til stede, men pass på at det også er nok til barnslige voksne. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 25. oktober 2017 #1089 Del Skrevet 25. oktober 2017 28 minutter siden, Leo skrev: Neida. Bl.a. i Tyskland får man kjøpt i hvert fall vodka på slike kartonger som vi gjerne forbinder med vin. Skal ikke se bort i fra at det var akkurat en sånn en ja! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 26. oktober 2017 #1090 Del Skrevet 26. oktober 2017 11 timer siden, Leo skrev: Neida. Bl.a. i Tyskland får man kjøpt i hvert fall vodka på slike kartonger som vi gjerne forbinder med vin. Ok. Det visste jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #1091 Del Skrevet 26. oktober 2017 På 2.10.2017 den 17.35, AnonymBruker skrev: Det kan du si. Har truffet mange gravide 12 åringer der, og jenter på 17-18 år med flere barn. Og for de fleste er dette helt naturlig, ingen som hever et øyebryn. Nå det er sagt begynner det å bli mer uvanlig enn vanlig, og det er helst i fattige familier barna gifter seg så tidlig. Det "normale" er at der er 16-17-18 år. Syns fortsatt det er tidlig men. Anonymkode: 6b49f...23d Det er ikke så vanlig, men 16 åringer kan gifte seg også her i Norge. Dessverre tillater også Norge barnebryllup. over til tema: Det verste jeg har sett i bryllup var at all alkoholen var hjemmebrent, unntatt litt øl og vi til maten. Selv velkomstdrinken var lagd med hjemmebrent. Dette er folk som har god økonomi. Var en som spurte litt forsiktig og fikk argumentet vi tåler ikke kjøpesprit. Viste seg de fleste gjestene tålte ikke hjemmebrent heller... Ikke lekkert når bruden kaster opp utenfor lokalet. Da dro jeg hjem. Jeg fikk helt sjokk, jeg kjente paret gjennom studier og hadde ikke inntrykk av at dette var deres oppfatning av en fin fest. Anonymkode: 7eed4...35a 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #1092 Del Skrevet 26. oktober 2017 14 hours ago, Arabella said: Mine mest minneverdige historier skrev jeg om for nesten seks år siden, men de tåler å gjentas: Rapporter innlegg · #184 Skrevet November 28, 2011 Jeg husker spesielt fra to brylluper jeg var buden i. I begge tilfeller var det venninner av meg som var bruden. Vi satt benket rundt bordene og spiste nydelig mat. Det var ganske mange taler, noen "obligatoriske", andre spontane. Det var en av disse spontane som utviklet seg til å bli tåredryppende og gråtkvalt. Det var en tante og onkel av bruden som supplerte hverandre. De snakket om hvor koselig det var at X hadde vært så ofte hos dem gjennom oppveksten, nesten som hennes andre hjem. De fortapte seg helt i minner. Nå skulle hun flytte langt vekk, buhuu. Dette ble ettrhvert pinlig. Toastmesteren var ille berørt og visste vel ikke hvordan han skulle ro dette i land uten å være direkte uhøflig. Men da var det en gjest som reiste seg og sa de forløsende ord: "Herregud da folkens, dette er da et bryllup og ikke en begravelse. Vi skal vel ikke sitte og sippe." Da letnet stemningen, og det ble fest igjen. I det andre bryllupet ble det virkelig skandale. Brudens far var alkoholiker. Han hadde fått streng beskjed fra hele familien om å holde seg edru den ene dagen i det minste. Vielsen foregikk i Oslo, selskapet ble holdt hjemme hos hennes foreldre på landet. Alt var fryd og gammen. Før middagen var det mingling. Dette foregikk på sommeren, så vi var ute og gikk omkring og snakket med kjente og ukjente. Nok om det, så ble det middag med sang og taler. Alt var hyggelig og normalt. Men så skjer det at brudens far reiser seg og skal holde tale. Han var langt fra edru, det så jo vi som kjente ham. Han begynte pent en stund, men så henvender han seg til svigersønnen og sier: "Jaja, W. Du får være velkommen i familien. Du venter vel på natta, for da skal du vel ta f**** på ho A. Forresten det har du jo gjort, for du har p*** ho på tjukken". Han ble dratt vekk fra bordet og skysset opp på soverommet. Vi var nok alle aldeles lamslåtte. Brudgommens familie fikk vel sjokk. Stakkars venninnen min, kjempet mot tårene. Ingen av oss visste hvordan vi skulle forholde oss til å begynne med. Men det gled da over på et vis. Kvelden ble tross alt hyggelig. Faren var låst inn på soverommet. Det der var en veldig liten skandale. Ble litt skuffet, håpet på noe skikkelig juice Anonymkode: 74492...9a7 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #1093 Del Skrevet 26. oktober 2017 13 timer siden, cleangal skrev: Et lite tips fra meg: såpebobler i stedet for ris utenfor kirka. På eBay finnes det såpeboble-flasker med bryllupsmotiv til en billig penge. Veldig populært hvis det er barn til stede, men pass på at det også er nok til barnslige voksne. Vært med på det ja. Både slips og kjole måtte kastet i ettertid pga stygge merker som ikke går bort. Det var herlig. Vet det finnes noen som visstnok ikke skal sette merker, men er tvilsom til det. Anonymkode: 1f7eb...cee 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #1094 Del Skrevet 26. oktober 2017 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vært med på det ja. Både slips og kjole måtte kastet i ettertid pga stygge merker som ikke går bort. Det var herlig. Vet det finnes noen som visstnok ikke skal sette merker, men er tvilsom til det. Anonymkode: 1f7eb...cee Aldri opplevd at såpebobler har ødelagt klær? Men om man absolutt må bruke ris, så velg ihvertfall puffet ris. Anonymkode: d7242...77b 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #1095 Del Skrevet 26. oktober 2017 På 10/24/2017 den 21.24, AnonymBruker skrev: Hvorfor valgte disse folkene egentlig å gifte seg da?? Anonymkode: 30461...a4c De mente selv at de passet til hverandre ettersom de kranglet så mye. De målte nemlig kvaliteten i et forhold ut i fra hvor mye man kranglet. Hvis man kranglet lite så betydde det at man ikke var et sterkt par.. Anonymkode: 739f3...cb6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 26. oktober 2017 #1096 Del Skrevet 26. oktober 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: De mente selv at de passet til hverandre ettersom de kranglet så mye. De målte nemlig kvaliteten i et forhold ut i fra hvor mye man kranglet. Hvis man kranglet lite så betydde det at man ikke var et sterkt par.. Anonymkode: 739f3...cb6 WTF er det for en logikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #1097 Del Skrevet 27. oktober 2017 00112233445566778899 0112233445566778899 00112233445566778899 0011223355667788990011 Anonymkode: 30461...a4c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 27. oktober 2017 #1098 Del Skrevet 27. oktober 2017 På 26.10.2017 den 7.45, O.G. skrev: Ok. Det visste jeg ikke. Jeg har aldri sett det før jeg heller 🙈 På 26.10.2017 den 8.03, AnonymBruker skrev: Det er ikke så vanlig, men 16 åringer kan gifte seg også her i Norge. Dessverre tillater også Norge barnebryllup. over til tema: Det verste jeg har sett i bryllup var at all alkoholen var hjemmebrent, unntatt litt øl og vi til maten. Selv velkomstdrinken var lagd med hjemmebrent. Dette er folk som har god økonomi. Var en som spurte litt forsiktig og fikk argumentet vi tåler ikke kjøpesprit. Viste seg de fleste gjestene tålte ikke hjemmebrent heller... Ikke lekkert når bruden kaster opp utenfor lokalet. Da dro jeg hjem. Jeg fikk helt sjokk, jeg kjente paret gjennom studier og hadde ikke inntrykk av at dette var deres oppfatning av en fin fest. Anonymkode: 7eed4...35a Såpass 🙈 Hjemmebrent er jo dømt til å skape katastrofe i et bryllup! Mest sannsynlig ikke skikkelige bartendere heller da som klarte å blande drinker med passende styrke 😱 Hjelpes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #1099 Del Skrevet 27. oktober 2017 På 25.10.2017 den 19.56, Leo skrev: Neida. Bl.a. i Tyskland får man kjøpt i hvert fall vodka på slike kartonger som vi gjerne forbinder med vin. Jeg skulle til å si det! 3liter import sprit som er kjempe billig og lukter dritt. Er slikt man kjøpte som 18-20 åring kun for å bli mest mulig dritings. Anonymkode: 6dd2f...35f 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 27. oktober 2017 #1100 Del Skrevet 27. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg skulle til å si det! 3liter import sprit som er kjempe billig og lukter dritt. Er slikt man kjøpte som 18-20 åring kun for å bli mest mulig dritings. Anonymkode: 6dd2f...35f Kjøpt på lovlig måte er det helt grei vodka, men man setter kanskje ikke frem kartongen slik at folk kan forsyne seg selv. Det kan fort utarte... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå