Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Leo skrev:

Kjøpt på lovlig måte er det helt grei vodka, men man setter kanskje ikke frem kartongen slik at folk kan forsyne seg selv. Det kan fort utarte... ;)

Finnes mange måter å kjøpe det mindre lovlig og. Kjenner flere som driver med import av den slags og selger billig. Tror jeg kjøpte 3 liter for 400,- 

Syns uansett man burde gjøre det litt mer fancy i bryllup! Helle over på noe annet eller noe

Anonymkode: 6dd2f...35f

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Leo skrev:

Kjøpt på lovlig måte er det helt grei vodka, men man setter kanskje ikke frem kartongen slik at folk kan forsyne seg selv. Det kan fort utarte... ;)

Den sto på bordet sammen med en 3 liter rød og 3 liter hvit. Sammen med kaken. 

Så vidt meg bekjent var den lovlig kjøpt. Problem var det vel ikke for det var 60 gjester å dele på.

• Liker 2
Skrevet
20 timer siden, Leo skrev:

Nå ja.

• 2 uker senere...
Skrevet

Mer :)

Anonymkode: e64f0...412

• Liker 3
Skrevet
På 25.2.2016 den 21.53, lykte skrev:

Så hvis man har et billig bryllup er det lov å ønske seg penger ja.. Det var jo logisk. Men hva hvis man har spart lenge? 

For å ta meg selv som eksempel så skal jeg gifte meg til sommeren, og vi skal ha et dyrt bryllup og kjolen min kostet 20.00. Men vi har spart i over 2 år og jeg har jobbet utallige 12 timers shift for å få drømmebryllupet mitt. Jeg har takket nei til mange venninnerurer, byturer osv. Vi har bare brukt penger på regninger og mat- resten inn på bryllupskonto. Og vi ønsker oss en pengegave til bryllupsreise som vi skal reise på neste sommer for vi har bodd sammen lenge og har alt vi trenger av ting. Så selvom man har et dyrt bryllup så betyr ikke det at man er millionær akkurat. 

Ja, da hadde drt blitt en ny ostehøvel fra meg, da. Jeg gir ikke penger i gave til voksne. Og er det ingen ønskeliste blir det donasjon til en veldedig organisasjon. I brudeparets navn dersom de presiserer at de ikke ønsker seg noe, eller en typisk bryllupsgave, som en dyr ostehøvel, dersom brudeparet presiserer at de kn ønsker seg penger. 

At dere ikke har råd til bryllupsreise er virkelig ikke mitt problem. Det hadde dere hattt om dere hadde omprioritert litt, til en billigere kjole etc.

Anonymkode: e01c3...489

• Liker 18
Gjest ClickB4it
Skrevet
13 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg kommer aldri til å skjønne hvorfor folk synes det er så fælt med pengeønsker. Jeg ELSKER pengeønsker! Det kan årnes på nærbutikken seint fredagkveld før bryllupet = minimal innsats for å få lov til å se to mennesker man er glad i gifte seg, være sammen med fine folk i god stemning og spise ekstremt god mat. Mye mer styr med gavegaver som må kjøpes i bestemte butikker lang tid i forveien fordi de kanskje ikke har det du vil gi fra lista inne og det derfor må bestilles.. Styr! Nei, ja til pengegaver! :D

Anonymkode: 6d3a4...de8

Jeg kan ikke fordra pengegaver, jeg er nemlig helt rå til å handle på salg :fnise:

Skrevet
På 9.11.2017 den 11.08, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer aldri til å skjønne hvorfor folk synes det er så fælt med pengeønsker. Jeg ELSKER pengeønsker! Det kan årnes på nærbutikken seint fredagkveld før bryllupet = minimal innsats for å få lov til å se to mennesker man er glad i gifte seg, være sammen med fine folk i god stemning og spise ekstremt god mat. Mye mer styr med gavegaver som må kjøpes i bestemte butikker lang tid i forveien fordi de kanskje ikke har det du vil gi fra lista inne og det derfor må bestilles.. Styr! Nei, ja til pengegaver! :D

Pengegaver er jo det beste en kan gi et brudepar. Da får de kjøpt det de tremger. eller bruke dem på reise. Det er SÅ mye bedre enn å kjøpe ting som de kanskje har fra før og må bytte i en butikk der de ikke finner noe de trenger

• Liker 24
Skrevet

Var i min søsters bryllup. Mens hele familien satt samlet rundt brudeparet, var eneste måte å få meg lengre unna å flytte stolen min ut av lokalet. Det føltes veldig inkluderende... 

Anonymkode: f4266...d21

• Liker 10
Skrevet

Kan dele denne.

Ei venninne av meg giftet seg for noen år siden. Det var et veldig bra bryllup så det er sagt, men en kvinnelig gjest klarte ikke å oppføre seg. Hun ble ikke bare full, men flørtet villt med alle mannfolk som var der uansett om de var single eller ikke. Hun prøvde seg til og med på brudgommen. Kan jo også inkludere at hun hadde kjæreste også som bare godtok dette her. 

• Liker 15
Skrevet
On 11/9/2017 at 11:08 AM, AnonymBruker said:

Fordi ikke alle har ubegrenset med penger, og pengegaver gjør det synlig hvor mye du gir. Kjipt å være den personen som må gi 500kr mindre enn alle andre

Anonymkode: 424a2...b96

• Liker 36
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi ikke alle har ubegrenset med penger, og pengegaver gjør det synlig hvor mye du gir. Kjipt å være den personen som må gi 500kr mindre enn alle andre

Hvis det er fysisk mulig å gi 500 kr mindre og fortsatt gi noe, så gir de andre for mye!

• Liker 15
Skrevet
51 minutes ago, AnonymBruker said:

Hvis det er fysisk mulig å gi 500 kr mindre og fortsatt gi noe, så gir de andre for mye!

Kanskje litt vanskelig å forstå, men summen var bare et eksempel

I noen kretser er det vanlig med 500kr, noen 1000 andre 2000 osv

Poenget er at for de som ikke klarer summen, så blir det pinlig synlig for alle

• Liker 16
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kanskje litt vanskelig å forstå, men summen var bare et eksempel

I noen kretser er det vanlig med 500kr, noen 1000 andre 2000 osv

Poenget er at for de som ikke klarer summen, så blir det pinlig synlig for alle

Men er det noen som tenker over det? Når de ser på gavebordet, så ser de at den og den gav penger, så videre til neste gave. 

Jeg har lite penger, men gir etter evne i slike tilfeller. Om noen skulle tenke høyt at «den røde fare er sikkert fattig, siden hun kun gav 300,- til brudeparet», ja da får de mene det da.

• Liker 9
Gjest making.a.mess
Skrevet
På 11.6.2009 den 21.01, Gjest D-shol skrev:

Jeg serverte i et bryllup og synes det var kjempekoselig da forloveren/søsteren? (husker ikke) til bruden hadde ordna en "første år som gift kalender" der 12 par ble ropt opp på scena og fikk en måned hver der de skulle gjøre en oppgave for/med brudeparet. Eksempel: 1 mnd: vennepar skal ta med på bowling, 2 mnd: foreldre skal ta med og kjøpe sofa (de hadde gitt gavekort på det) osv.

--------------------------------

Det verste var vel bryllupet til vennina mi. "Verst" er egentlig for sterkt, det var ikke ille, koste meg veldig, men fikk noen overaskelser. Jeg og en annen vennine hadde blitt bedt om å være toastmastere. Vi regna med det ble en del taler å holde orden på, siden vi skulle være to, men da vi kom til festlokalet var det ingen som sa de skulle holde tale. Spurte brudens far når han ville si noe og han ble faktisk tatt på senga! Etterhvert var det flere som reiste seg på måfå og holdt tale.

Vi hadde fått sanghefter fra brudens bestemor dagen før, og regna med at brudeparet hadde "godkjent" disse, så vi pressa dem inn og de ble sang nesten hele tiden. Etterpå fikk vi beskjed om at vi "bare kunne valgt de vi synes passa".

Og brudgommens venner, bror og mor gikk rett etter middagen.

Det beste med bryllupet er et nydelig bilde av brudeparet der de sitter for seg selv på en trapp og ser hverandre dypt i øynene :

Jeg hadde syntes det var fantastisk med brullup der ingen ville tale. 6-8 timer taler er den reneste tortur og bortimot samme svadaet hver gang. Brudeparet er fantastisk blablabla og repetisjon på repetisjon. Det er en ganske dyr affære å betale 150000 for en kveld der man sitter til utstilling på en stol og hører på svada. Danse og sosialisere får man ikke gjort før midnatt og da er man bortimot utslitt

Skrevet
20 minutter siden, Den røde fare skrev:

Men er det noen som tenker over det? Når de ser på gavebordet, så ser de at den og den gav penger, så videre til neste gave. 

Jeg har lite penger, men gir etter evne i slike tilfeller. Om noen skulle tenke høyt at «den røde fare er sikkert fattig, siden hun kun gav 300,- til brudeparet», ja da får de mene det da.

Enig. Det kunne aldri falt meg inn å begynne å spekulere i hvorfor Anne ga 1000kr til brudeparet mens Hilde ga 300kr. Jeg hadde ikke engang tenk over det. Alle gir det de selv føler de kan gi. Så enkelt er det.

8 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Jeg hadde syntes det var fantastisk med brullup der ingen ville tale. 6-8 timer taler er den reneste tortur og bortimot samme svadaet hver gang. Brudeparet er fantastisk blablabla og repetisjon på repetisjon. Det er en ganske dyr affære å betale 150000 for en kveld der man sitter til utstilling på en stol og hører på svada. Danse og sosialisere får man ikke gjort før midnatt og da er man bortimot utslitt

Helt enig. Var i et bryllup hvor middagen varte i nesten 7 timer pga tale etter tale etter tale. Jeg reiste etter middagen for da var jeg fullstendig gåen. Det er drittungt å sitte stille og høre på kjedelige taler i så mange timer! Mange dro dessverre samtidig som meg, folk var kort og greit fullstendig forsynte. Det er helt ok med en tale eller tre, men hold de til et par minutter og ikke en time pr tale!!!!!!!

Skrevet
2 timer siden, Den røde fare skrev:

Jeg har åpnet gaver i bryllup et par ganger og da lar man ikke penger ligge sammen med kortet. Det skriver man inn i listen sammen med de andre gavene og den listen ser kun brudeparet. De andre gjestene ser bare et pent kort.

• Liker 19
Skrevet
44 minutter siden, sofie777 skrev:

Jeg har åpnet gaver i bryllup et par ganger og da lar man ikke penger ligge sammen med kortet. Det skriver man inn i listen sammen med de andre gavene og den listen ser kun brudeparet. De andre gjestene ser bare et pent kort.

Det er også et godt poeng👍🏻 Tenkte ikke helt på dét🙈

• Liker 9
Skrevet

Folk som ønsker pengegaver MÅ ikke få pengegaver fra alle.  Skjønner ikke dere klagepomper.  Invitert til et bryllup?  GI DET DU VIL! 

Anonymkode: c58f7...f1c

• Liker 14
Skrevet

Kusinen til mannen min dukket opp i minikjole med dyp utringning foran og bak.
I hvit.....

Anonymkode: 739f3...cb6

• Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...